Termostat! amatérský návod na výměnu (1.9 TDi-PD 96kW)
Moderátoři: šulda, Moderátoři
teplota mi padala taky,po výměně termostatu jsem loňskou zimu nezaregistroval že by se pohla. Hlavně po výměně šla spotřeba dolů o půl litru. Když vám padne rafika, tak máte pod 75 stupňů a to není možný pokud je termostat ok. Mělo by to klesnout maximálně na 80,níž už ne.. A taky komu ukazuje tdi graf při lazení předvstřiku pořád studený motor, ať ohříváte motor jak chcete,tak je to termostatem. Už to mám ozkoušený na více autech..
Audi A8 3.0 TDI 171kw
Volvo XC90 2.4 D5 136kw Executive
Prodáno:
Volvo S80 2.4 D5 136kw
Audi A8 4.2 MPi V8 Quattro
OII Combi 1.9 TDI BXE 4x4
Allroad 2.5 tdi V6
OI 1.9 TDI
Volvo XC90 2.4 D5 136kw Executive
Prodáno:
Volvo S80 2.4 D5 136kw
Audi A8 4.2 MPi V8 Quattro
OII Combi 1.9 TDI BXE 4x4
Allroad 2.5 tdi V6
OI 1.9 TDI
Také mám v autě Wahlera. A jakmile prostě stojím a chladím, tak jde teplota dolů. A to foukám na dvojku. Takže žádnej tajfun. Potom jedu dálku, ale jakmile zastavím a foukám jde to dolu. Prostě se více obleču a už to nějak neřešim. Lepší mít kulicha, než jezdit se studenym motorem. To by pak mohl kašlat.
Jinak neví někdo, jestli mám ty předtápěcí žhaviče? Kam se vůbec umisťují? Někde na výměníku? Mám Toledo 1L, 1Z. Při jaké teplotě spínají, nebo čím jsou ovládány?
Jinak neví někdo, jestli mám ty předtápěcí žhaviče? Kam se vůbec umisťují? Někde na výměníku? Mám Toledo 1L, 1Z. Při jaké teplotě spínají, nebo čím jsou ovládány?
Toledo 1L, 1Z. Octavia 1Z, BSE. Caravelle T4, ABL.
-
- Přispěvovatel
- Příspěvky: 636
- Registrován: 20 úno 2010, 15:33
- Bydliště: Praha západ
Tak jsem to schvalně dnes ráno sledoval. Je fakt, že bylo o cca 5° tepleji, ale...
Po cca 3-4 km jízdy po rovině byla voda na 2. čárce (kolik je to stupňů netuším), topení ale začalo hřát (Climatronic na Econ a 18°) už asi po dvou km. Poté se podle obtížnosti trati (z kopce do kopce) teplota pohybovala mezi první a třetí čárkou v následujících 16 km a po Praze se pak už držela okolo třetí čárky. Když jsem zaparkoval, otevřu haubnu a jdu áhnout na chladič. Ten byl jen vlahej (odhaduji na 30° a horní hadice k němu mohla mít sotva 35°, což by zase nahrávalo tomu, že termostat funguje, protože v tu chvíli ukazoval budík na palubce tři čárky (poslední před 90°) a to rozhodně nebude 40°. Tak nevím. Asi to nechám a až se bude dělat něco většího, třeba rozvody, kdy se stejně mění vodní pumpa, tak ho nechám vyměnit taky.
Jinak někde se psalo, že od 2500 ot. se pouští v případě chladného motoru nějaké tělísko, které přitápí. Já si ale nedovedu představit, že bych studený motor točil na 2500 ot. Jezdím kolem 2000 ot.
Po cca 3-4 km jízdy po rovině byla voda na 2. čárce (kolik je to stupňů netuším), topení ale začalo hřát (Climatronic na Econ a 18°) už asi po dvou km. Poté se podle obtížnosti trati (z kopce do kopce) teplota pohybovala mezi první a třetí čárkou v následujících 16 km a po Praze se pak už držela okolo třetí čárky. Když jsem zaparkoval, otevřu haubnu a jdu áhnout na chladič. Ten byl jen vlahej (odhaduji na 30° a horní hadice k němu mohla mít sotva 35°, což by zase nahrávalo tomu, že termostat funguje, protože v tu chvíli ukazoval budík na palubce tři čárky (poslední před 90°) a to rozhodně nebude 40°. Tak nevím. Asi to nechám a až se bude dělat něco většího, třeba rozvody, kdy se stejně mění vodní pumpa, tak ho nechám vyměnit taky.
Jinak někde se psalo, že od 2500 ot. se pouští v případě chladného motoru nějaké tělísko, které přitápí. Já si ale nedovedu představit, že bych studený motor točil na 2500 ot. Jezdím kolem 2000 ot.
VW Passat Variant B7, 2.0 TDI 130 kW, DSG, r. v. 2014
Mercedes Benz CLK W209, 2.2 CDI 110 kW, 5q automat, r. v. 2006
Fiat Panda 1.1 40 kW, r. v. 2008
Honda PCX 125 ccm, r. v. 2012
Mercedes Benz CLK W209, 2.2 CDI 110 kW, 5q automat, r. v. 2006
Fiat Panda 1.1 40 kW, r. v. 2008
Honda PCX 125 ccm, r. v. 2012
taky mam toledo a pokud vim tak tam svice do vody nejsou, je tam pouze ventil na pousteni tepleho paliva do pal. Filtru. Jinak mam i passata a ten je ohratej o dost drive nex toledo (passat PDcko, toledo rotacka tdi). A kdyz jsem jel se znamyho 2.5 tdi r5 tak tam to trvalo jeste dyl.mirek999 píše:Také mám v autě Wahlera. A jakmile prostě stojím a chladím, tak jde teplota dolů. A to foukám na dvojku. Takže žádnej tajfun. Potom jedu dálku, ale jakmile zastavím a foukám jde to dolu. Prostě se více obleču a už to nějak neřešim. Lepší mít kulicha, než jezdit se studenym motorem. To by pak mohl kašlat.
Jinak neví někdo, jestli mám ty předtápěcí žhaviče? Kam se vůbec umisťují? Někde na výměníku? Mám Toledo 1L, 1Z. Při jaké teplotě spínají, nebo čím jsou ovládány?
Dodge Durango 2005 AWD Limited 5.7i V8 HEMI - 257kW/570Nm - 20L/100km, 0-100 za 7s
Toyota Auris 2015 Hybrid 100kw/electro - 3L/100km, 0-100 za 10,9s
RIP - Opel Omega 2001 3.2i V6 - 160kw/320Nm - 13L/100km, 0-100 za 9s - strom vyhral nad strojem
Toyota Auris 2015 Hybrid 100kw/electro - 3L/100km, 0-100 za 10,9s
RIP - Opel Omega 2001 3.2i V6 - 160kw/320Nm - 13L/100km, 0-100 za 9s - strom vyhral nad strojem

the_miracle píše:Tak jsem to schvalně dnes ráno sledoval. Je fakt, že bylo o cca 5° tepleji, ale...
Po cca 3-4 km jízdy po rovině byla voda na 2. čárce (kolik je to stupňů netuším), topení ale začalo hřát (Climatronic na Econ a 18°) už asi po dvou km. Poté se podle obtížnosti trati (z kopce do kopce) teplota pohybovala mezi první a třetí čárkou v následujících 16 km a po Praze se pak už držela okolo třetí čárky. Když jsem zaparkoval, otevřu haubnu a jdu áhnout na chladič. Ten byl jen vlahej (odhaduji na 30° a horní hadice k němu mohla mít sotva 35°, což by zase nahrávalo tomu, že termostat funguje, protože v tu chvíli ukazoval budík na palubce tři čárky (poslední před 90°) a to rozhodně nebude 40°. Tak nevím. Asi to nechám a až se bude dělat něco většího, třeba rozvody, kdy se stejně mění vodní pumpa, tak ho nechám vyměnit taky.
Jinak někde se psalo, že od 2500 ot. se pouští v případě chladného motoru nějaké tělísko, které přitápí. Já si ale nedovedu představit, že bych studený motor točil na 2500 ot. Jezdím kolem 2000 ot.
V tvém případě bych ho vyměnil, je dost možné, že propouští.
A to i mě to vyleze na 80 v těchto teplotách po cca 19km.
Toledo 1L, 1Z. Octavia 1Z, BSE. Caravelle T4, ABL.
-
- Aktivista
- Příspěvky: 1556
- Registrován: 10 pro 2008, 21:16
the_miracle píše:Tak jsem to schvalně dnes ráno sledoval. Je fakt, že bylo o cca 5° tepleji, ale...
Po cca 3-4 km jízdy po rovině byla voda na 2. čárce (kolik je to stupňů netuším), topení ale začalo hřát (Climatronic na Econ a 18°) už asi po dvou km. Poté se podle obtížnosti trati (z kopce do kopce) teplota pohybovala mezi první a třetí čárkou v následujících 16 km a po Praze se pak už držela okolo třetí čárky. Když jsem zaparkoval, otevřu haubnu a jdu áhnout na chladič. Ten byl jen vlahej (odhaduji na 30° a horní hadice k němu mohla mít sotva 35°, což by zase nahrávalo tomu, že termostat funguje, protože v tu chvíli ukazoval budík na palubce tři čárky (poslední před 90°) a to rozhodně nebude 40°. Tak nevím. Asi to nechám a až se bude dělat něco většího, třeba rozvody, kdy se stejně mění vodní pumpa, tak ho nechám vyměnit taky.
Jinak někde se psalo, že od 2500 ot. se pouští v případě chladného motoru nějaké tělísko, které přitápí. Já si ale nedovedu představit, že bych studený motor točil na 2500 ot. Jezdím kolem 2000 ot.
ale to vykurovacie teleso ti pojde len ked to budes mat v AUTO rezime ...
a funguje to ani trochu inak, je tam viac stupnov vykonu, mne to zopne okolo 1300-1500 ot., myslim, ze to spina podla mnostva prudu, ktory dava k dispozicii alternator
SEAT ALTEA XL 1.6/LPG BRC 2008
SEAT LEON 1.2 TSI
SEAT LEON 1.2 TSI
-
- Přispěvovatel
- Příspěvky: 636
- Registrován: 20 úno 2010, 15:33
- Bydliště: Praha západ
-
- Přispěvovatel
- Příspěvky: 636
- Registrován: 20 úno 2010, 15:33
- Bydliště: Praha západ
Tak nakonec jsem koupil termostat original za 290,- na Belohorske ve skodadilech. Doporucuji, protoze MDC na Karlovarske mi nabizel bud Wahler za 360,-, nebo original za 790!!! Plus tedy tesneni za 5,-
. G12 od Carline (vyroba v CZ) stala 200,- 3 l, takze o vikendu se do toho pustim. Kam s tou starou smesi? Do nebezpecneho odpadu asi, ze?

VW Passat Variant B7, 2.0 TDI 130 kW, DSG, r. v. 2014
Mercedes Benz CLK W209, 2.2 CDI 110 kW, 5q automat, r. v. 2006
Fiat Panda 1.1 40 kW, r. v. 2008
Honda PCX 125 ccm, r. v. 2012
Mercedes Benz CLK W209, 2.2 CDI 110 kW, 5q automat, r. v. 2006
Fiat Panda 1.1 40 kW, r. v. 2008
Honda PCX 125 ccm, r. v. 2012
-
- Aktivista
- Příspěvky: 1154
- Registrován: 20 dub 2007, 22:17
- Bydliště: Tam na západě za Plzní
- Kontaktovat uživatele:
G12-ku kupujte s ++. Má více antikorozních aditiv.
Jinak s výměnou termostatu se nic nezkazí. Nikdy nevíš jestli už nená nějakou chybičku. Ale je potřeba si uvědomit, že motory TDI, CR, PD ,mají velkou účinnost, proto toho tepla na ohřátí už moc nezbývá.
Z toho důvodu přidává výrobce různé pomocné ohřívače, aby se motor vůbec ohřál na provozní teplotu. Např. VW - elektrické ohřívání, Mercedes naftový bufík.
Ohřívání u VW neni závislé na otáčkách, to je blbost. Ř.j. sleduje kolik dává alternátor a podle toho dovolí zapnout ohřívání a kolik. Jsou tam tři žh. svíčky.
Naftový bufík funguje tak, že po nastartování motoru se zapálí a vypne se až teplota motoru dosáhne potřebnou teplotu. Úplně normálně při pomalé jízdě nebo z kopce jde teplota dolu. Krásně slyšíš, jak bufík zase začne bufat.
Jinak s výměnou termostatu se nic nezkazí. Nikdy nevíš jestli už nená nějakou chybičku. Ale je potřeba si uvědomit, že motory TDI, CR, PD ,mají velkou účinnost, proto toho tepla na ohřátí už moc nezbývá.
Z toho důvodu přidává výrobce různé pomocné ohřívače, aby se motor vůbec ohřál na provozní teplotu. Např. VW - elektrické ohřívání, Mercedes naftový bufík.
Ohřívání u VW neni závislé na otáčkách, to je blbost. Ř.j. sleduje kolik dává alternátor a podle toho dovolí zapnout ohřívání a kolik. Jsou tam tři žh. svíčky.
Naftový bufík funguje tak, že po nastartování motoru se zapálí a vypne se až teplota motoru dosáhne potřebnou teplotu. Úplně normálně při pomalé jízdě nebo z kopce jde teplota dolu. Krásně slyšíš, jak bufík zase začne bufat.

-
- Přispěvovatel
- Příspěvky: 636
- Registrován: 20 úno 2010, 15:33
- Bydliště: Praha západ
Upřesňuji, je to samozřejmě G12+, dle normy VW a nějaké číslo (tuším 779).
Jak tedy fungují ty ohřívače? Kdy se zapínají a kde jsou?
Jak tedy fungují ty ohřívače? Kdy se zapínají a kde jsou?
VW Passat Variant B7, 2.0 TDI 130 kW, DSG, r. v. 2014
Mercedes Benz CLK W209, 2.2 CDI 110 kW, 5q automat, r. v. 2006
Fiat Panda 1.1 40 kW, r. v. 2008
Honda PCX 125 ccm, r. v. 2012
Mercedes Benz CLK W209, 2.2 CDI 110 kW, 5q automat, r. v. 2006
Fiat Panda 1.1 40 kW, r. v. 2008
Honda PCX 125 ccm, r. v. 2012