Termostat! amatérský návod na výměnu (1.9 TDi-PD 96kW)

Jakékoliv dotazy týkající se problémů, údržby vozů koncernu VW. Týká se jen VW/Audi/Škoda/Seat

Moderátoři: šulda, Moderátoři

Biimbo
Aktivista
Příspěvky: 4700
Registrován: 23 úno 2009, 12:03
Odpovědi: 0
Bydliště: České Budějovice

Příspěvek od Biimbo »

teplota mi padala taky,po výměně termostatu jsem loňskou zimu nezaregistroval že by se pohla. Hlavně po výměně šla spotřeba dolů o půl litru. Když vám padne rafika, tak máte pod 75 stupňů a to není možný pokud je termostat ok. Mělo by to klesnout maximálně na 80,níž už ne.. A taky komu ukazuje tdi graf při lazení předvstřiku pořád studený motor, ať ohříváte motor jak chcete,tak je to termostatem. Už to mám ozkoušený na více autech..
Audi A8 3.0 TDI 171kw
Volvo XC90 2.4 D5 136kw Executive


Prodáno:
Volvo S80 2.4 D5 136kw
Audi A8 4.2 MPi V8 Quattro
OII Combi 1.9 TDI BXE 4x4
Allroad 2.5 tdi V6
OI 1.9 TDI
tommi 81
Přispěvovatel
Příspěvky: 483
Registrován: 29 lis 2008, 10:28
Odpovědi: 0

Příspěvek od tommi 81 »

Potom jsem ten termostat zkoušel v hrnci,otvíral při těch 75° který to drželo v autě místo 87° ,byla tam úplně minimální škvíra sotva viditelná,takže toho tepla tam opravdu není na rozdávání
mirek999
Přispěvovatel
Příspěvky: 725
Registrován: 22 srp 2011, 13:05
Odpovědi: 0
Bydliště: Kousek od Mělníka

Příspěvek od mirek999 »

Také mám v autě Wahlera. A jakmile prostě stojím a chladím, tak jde teplota dolů. A to foukám na dvojku. Takže žádnej tajfun. Potom jedu dálku, ale jakmile zastavím a foukám jde to dolu. Prostě se více obleču a už to nějak neřešim. Lepší mít kulicha, než jezdit se studenym motorem. To by pak mohl kašlat.
Jinak neví někdo, jestli mám ty předtápěcí žhaviče? Kam se vůbec umisťují? Někde na výměníku? Mám Toledo 1L, 1Z. Při jaké teplotě spínají, nebo čím jsou ovládány?
Toledo 1L, 1Z. Octavia 1Z, BSE. Caravelle T4, ABL.
the_miracle
Přispěvovatel
Příspěvky: 636
Registrován: 20 úno 2010, 15:33
Odpovědi: 0
Bydliště: Praha západ

Příspěvek od the_miracle »

Tak jsem to schvalně dnes ráno sledoval. Je fakt, že bylo o cca 5° tepleji, ale...

Po cca 3-4 km jízdy po rovině byla voda na 2. čárce (kolik je to stupňů netuším), topení ale začalo hřát (Climatronic na Econ a 18°) už asi po dvou km. Poté se podle obtížnosti trati (z kopce do kopce) teplota pohybovala mezi první a třetí čárkou v následujících 16 km a po Praze se pak už držela okolo třetí čárky. Když jsem zaparkoval, otevřu haubnu a jdu áhnout na chladič. Ten byl jen vlahej (odhaduji na 30° a horní hadice k němu mohla mít sotva 35°, což by zase nahrávalo tomu, že termostat funguje, protože v tu chvíli ukazoval budík na palubce tři čárky (poslední před 90°) a to rozhodně nebude 40°. Tak nevím. Asi to nechám a až se bude dělat něco většího, třeba rozvody, kdy se stejně mění vodní pumpa, tak ho nechám vyměnit taky.

Jinak někde se psalo, že od 2500 ot. se pouští v případě chladného motoru nějaké tělísko, které přitápí. Já si ale nedovedu představit, že bych studený motor točil na 2500 ot. Jezdím kolem 2000 ot.
VW Passat Variant B7, 2.0 TDI 130 kW, DSG, r. v. 2014
Mercedes Benz CLK W209, 2.2 CDI 110 kW, 5q automat, r. v. 2006
Fiat Panda 1.1 40 kW, r. v. 2008
Honda PCX 125 ccm, r. v. 2012
Uživatelský avatar
batoo
Aktivista
Příspěvky: 1325
Registrován: 30 pro 2009, 13:47
Odpovědi: 0

Příspěvek od batoo »

mirek999 píše:Také mám v autě Wahlera. A jakmile prostě stojím a chladím, tak jde teplota dolů. A to foukám na dvojku. Takže žádnej tajfun. Potom jedu dálku, ale jakmile zastavím a foukám jde to dolu. Prostě se více obleču a už to nějak neřešim. Lepší mít kulicha, než jezdit se studenym motorem. To by pak mohl kašlat.
Jinak neví někdo, jestli mám ty předtápěcí žhaviče? Kam se vůbec umisťují? Někde na výměníku? Mám Toledo 1L, 1Z. Při jaké teplotě spínají, nebo čím jsou ovládány?
taky mam toledo a pokud vim tak tam svice do vody nejsou, je tam pouze ventil na pousteni tepleho paliva do pal. Filtru. Jinak mam i passata a ten je ohratej o dost drive nex toledo (passat PDcko, toledo rotacka tdi). A kdyz jsem jel se znamyho 2.5 tdi r5 tak tam to trvalo jeste dyl.
Dodge Durango 2005 AWD Limited 5.7i V8 HEMI - 257kW/570Nm - 20L/100km, 0-100 za 7s
Toyota Auris 2015 Hybrid 100kw/electro - 3L/100km, 0-100 za 10,9s
RIP - Opel Omega 2001 3.2i V6 - 160kw/320Nm - 13L/100km, 0-100 za 9s - strom vyhral nad strojem :)
mirek999
Přispěvovatel
Příspěvky: 725
Registrován: 22 srp 2011, 13:05
Odpovědi: 0
Bydliště: Kousek od Mělníka

Příspěvek od mirek999 »

the_miracle píše:Tak jsem to schvalně dnes ráno sledoval. Je fakt, že bylo o cca 5° tepleji, ale...

Po cca 3-4 km jízdy po rovině byla voda na 2. čárce (kolik je to stupňů netuším), topení ale začalo hřát (Climatronic na Econ a 18°) už asi po dvou km. Poté se podle obtížnosti trati (z kopce do kopce) teplota pohybovala mezi první a třetí čárkou v následujících 16 km a po Praze se pak už držela okolo třetí čárky. Když jsem zaparkoval, otevřu haubnu a jdu áhnout na chladič. Ten byl jen vlahej (odhaduji na 30° a horní hadice k němu mohla mít sotva 35°, což by zase nahrávalo tomu, že termostat funguje, protože v tu chvíli ukazoval budík na palubce tři čárky (poslední před 90°) a to rozhodně nebude 40°. Tak nevím. Asi to nechám a až se bude dělat něco většího, třeba rozvody, kdy se stejně mění vodní pumpa, tak ho nechám vyměnit taky.

Jinak někde se psalo, že od 2500 ot. se pouští v případě chladného motoru nějaké tělísko, které přitápí. Já si ale nedovedu představit, že bych studený motor točil na 2500 ot. Jezdím kolem 2000 ot.


V tvém případě bych ho vyměnil, je dost možné, že propouští.
A to i mě to vyleze na 80 v těchto teplotách po cca 19km.
Toledo 1L, 1Z. Octavia 1Z, BSE. Caravelle T4, ABL.
pokornasek.pepan
Aktivista
Příspěvky: 1556
Registrován: 10 pro 2008, 21:16
Odpovědi: 0

Příspěvek od pokornasek.pepan »

mirek999 píše:
Jinak neví někdo, jestli mám ty předtápěcí žhaviče? Kam se vůbec umisťují? Někde na výměníku? Mám Toledo 1L, 1Z. Při jaké teplotě spínají, nebo čím jsou ovládány?
to musis vedet sam kdyz se podivas k motoru... jedine ze by tu byl nejaky jasnovedec (rofl)
majjco
Přispěvovatel
Příspěvky: 158
Registrován: 01 srp 2007, 12:57
Odpovědi: 0

Příspěvek od majjco »

the_miracle píše:Tak jsem to schvalně dnes ráno sledoval. Je fakt, že bylo o cca 5° tepleji, ale...

Po cca 3-4 km jízdy po rovině byla voda na 2. čárce (kolik je to stupňů netuším), topení ale začalo hřát (Climatronic na Econ a 18°) už asi po dvou km. Poté se podle obtížnosti trati (z kopce do kopce) teplota pohybovala mezi první a třetí čárkou v následujících 16 km a po Praze se pak už držela okolo třetí čárky. Když jsem zaparkoval, otevřu haubnu a jdu áhnout na chladič. Ten byl jen vlahej (odhaduji na 30° a horní hadice k němu mohla mít sotva 35°, což by zase nahrávalo tomu, že termostat funguje, protože v tu chvíli ukazoval budík na palubce tři čárky (poslední před 90°) a to rozhodně nebude 40°. Tak nevím. Asi to nechám a až se bude dělat něco většího, třeba rozvody, kdy se stejně mění vodní pumpa, tak ho nechám vyměnit taky.

Jinak někde se psalo, že od 2500 ot. se pouští v případě chladného motoru nějaké tělísko, které přitápí. Já si ale nedovedu představit, že bych studený motor točil na 2500 ot. Jezdím kolem 2000 ot.

ale to vykurovacie teleso ti pojde len ked to budes mat v AUTO rezime ...
a funguje to ani trochu inak, je tam viac stupnov vykonu, mne to zopne okolo 1300-1500 ot., myslim, ze to spina podla mnostva prudu, ktory dava k dispozicii alternator
SEAT ALTEA XL 1.6/LPG BRC 2008
SEAT LEON 1.2 TSI
the_miracle
Přispěvovatel
Příspěvky: 636
Registrován: 20 úno 2010, 15:33
Odpovědi: 0
Bydliště: Praha západ

Příspěvek od the_miracle »

Wahler je v pohodě? A G12 jakoukoliv, nebo origo VW?
VW Passat Variant B7, 2.0 TDI 130 kW, DSG, r. v. 2014
Mercedes Benz CLK W209, 2.2 CDI 110 kW, 5q automat, r. v. 2006
Fiat Panda 1.1 40 kW, r. v. 2008
Honda PCX 125 ccm, r. v. 2012
Fulltank
Aktivista
Příspěvky: 2793
Registrován: 09 pro 2008, 18:15
Odpovědi: 0

Příspěvek od Fulltank »

the_miracle píše:Wahler je v pohodě? A G12 jakoukoliv, nebo origo VW?
wahler ok a ruzovou G12 znacka asi nehraje roli ale koukni jak se redi nekdy je uz predredena :D za stejnou cenu.
O2 BLS - dpf off, egr pipe KIT by Cin, turbo STG190, PP1043, organika
tommi 81
Přispěvovatel
Příspěvky: 483
Registrován: 29 lis 2008, 10:28
Odpovědi: 0

Příspěvek od tommi 81 »

the miracle - termostat je na spodní hadici,do vrchu ta teplá jde furt,taková drobná vychytávka aby to topilo ještě hůř
the_miracle
Přispěvovatel
Příspěvky: 636
Registrován: 20 úno 2010, 15:33
Odpovědi: 0
Bydliště: Praha západ

Příspěvek od the_miracle »

Tak nakonec jsem koupil termostat original za 290,- na Belohorske ve skodadilech. Doporucuji, protoze MDC na Karlovarske mi nabizel bud Wahler za 360,-, nebo original za 790!!! Plus tedy tesneni za 5,- :-). G12 od Carline (vyroba v CZ) stala 200,- 3 l, takze o vikendu se do toho pustim. Kam s tou starou smesi? Do nebezpecneho odpadu asi, ze?
VW Passat Variant B7, 2.0 TDI 130 kW, DSG, r. v. 2014
Mercedes Benz CLK W209, 2.2 CDI 110 kW, 5q automat, r. v. 2006
Fiat Panda 1.1 40 kW, r. v. 2008
Honda PCX 125 ccm, r. v. 2012
conti
Aktivista
Příspěvky: 1154
Registrován: 20 dub 2007, 22:17
Odpovědi: 0
Bydliště: Tam na západě za Plzní
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od conti »

G12-ku kupujte s ++. Má více antikorozních aditiv.
Jinak s výměnou termostatu se nic nezkazí. Nikdy nevíš jestli už nená nějakou chybičku. Ale je potřeba si uvědomit, že motory TDI, CR, PD ,mají velkou účinnost, proto toho tepla na ohřátí už moc nezbývá.
Z toho důvodu přidává výrobce různé pomocné ohřívače, aby se motor vůbec ohřál na provozní teplotu. Např. VW - elektrické ohřívání, Mercedes naftový bufík.
Ohřívání u VW neni závislé na otáčkách, to je blbost. Ř.j. sleduje kolik dává alternátor a podle toho dovolí zapnout ohřívání a kolik. Jsou tam tři žh. svíčky.
Naftový bufík funguje tak, že po nastartování motoru se zapálí a vypne se až teplota motoru dosáhne potřebnou teplotu. Úplně normálně při pomalé jízdě nebo z kopce jde teplota dolu. Krásně slyšíš, jak bufík zase začne bufat. :)
the_miracle
Přispěvovatel
Příspěvky: 636
Registrován: 20 úno 2010, 15:33
Odpovědi: 0
Bydliště: Praha západ

Příspěvek od the_miracle »

Upřesňuji, je to samozřejmě G12+, dle normy VW a nějaké číslo (tuším 779).

Jak tedy fungují ty ohřívače? Kdy se zapínají a kde jsou?
VW Passat Variant B7, 2.0 TDI 130 kW, DSG, r. v. 2014
Mercedes Benz CLK W209, 2.2 CDI 110 kW, 5q automat, r. v. 2006
Fiat Panda 1.1 40 kW, r. v. 2008
Honda PCX 125 ccm, r. v. 2012
Havlos
Přispěvovatel
Příspěvky: 141
Registrován: 08 črc 2008, 15:14
Odpovědi: 0

Příspěvek od Havlos »

Obrázek
GIV Variant ALH blackmagic, Dsla 502 , EGR off,puky R32,uložení z.n. Fabka RS,vzpěra nápravnice A3/S3
Odpovědět

Zpět na „Údržba/problémy VW group (DIESEL)“