Stránka 3 z 3

Napsal: 31 led 2012, 20:28
od mir77
Ale prd, vůbec to nemusí bejt poznat. Ale většinou se alespoň ztrácí ta voda :)

Napsal: 31 led 2012, 20:59
od miraspetrowski
mir77 píše:Ale prd, vůbec to nemusí bejt poznat. Ale většinou se alespoň ztrácí ta voda :)
lidi už je zima a auto který běží na volnoběh nikdy pořádně topit bez příhrěvů nebude,hlavně diesely ,mají odpadní teplo malé a k tomu -15 to už je tak,tesnění nech tam kde bylo do teď a dej kus papíru jak kluci píšou na předek,než jsem rozhejbal přídavný topení v Sharanu tak jsem byl při -10 rád za 60 st.c. a vše bylo v cajku,myslím těsnění,pumpa,termostat,asi to moc nerěš

Napsal: 31 led 2012, 22:12
od chiquillo
Dej před chladič kus kartonu :)

Napsal: 13 úno 2012, 01:30
od iced3wil
senioring1 píše:Prvým príznakom porušeného tesnenia býva zápach výfukových plynov z expanznej nádoby , prípadne aj olejový povlak.
Zdravím, musím oponovat, protože to nemusí být v prvopočátku vůbec znát, navíc příznaků je více - voda v oleji nebo olej ve vodě někdy obojí, někdy to netopí a někdy se zase motor přehřívá, to znamená že těsnění pod hlavou nejde jednoznačně rozpoznat. Takže začít nejmenší investicí tj.

1. Zkontrolovat tenkou hadičku, která vede do nádobky s vodou, několikrát jsem zažil, že byla ucpaná. (slouží právě k odvzdušnění)
2. Termostat, odvzdušňovat VW koncern nemá moc smysl, hlavně není kde.

Většinou to pomůže, pokud ne tak některé jiné značky mají více termostatů, obvykle dva, ale už jsem zažil i tři termostaty. Vozy většinou značek BMW, MB, ale i některé MPV třeba Ford Galaxy mívají pomocná el. oběhová čerpadla na vodu, bohužel dosti poruchová.

Jako další je dobré zvážit kdy byli naposledy dělané rozvody, většinou se dělají po 90 nebo 120 tisících a při každé výměně rozvodů by se měla měnit vodní pumpa, vyjímkou jsou vozidla s řetězovým rozvodem, tam platí jiná pravidla.

Těsnění pod hlavou... No pokud se dělá, musí se sundat rozvody, což znamená vyměnit minimálně rozvodový řemen, pokud mají rozvody najeto málo, protože pokud ho nevyměníte tak riskujete poškození motoru a to je potom investice větší než ušetřených pár stovek za řemen. Při sundání hlavy je dobré počítat s tím, že se hlava nechává srovnat a mění se gufera ventilů popř. nějaké to gufero na vačce.

Jako poslední možnost bych řekl radiátor topení, stává se že se ucpe a průtok je pouze částečný, nebo že teče, pokud teče tak se většinou v autě mlží okna, když se pustí topení.

Nemluvím o kontrole chladící kapaliny, neměla by tam být čistá, ale ani málo zředěná, vhodná směs je kolem -30 až -40, nádobka by neměla být naplněná až po víčko, většinou jsou tam rysky, když je lehce pod maximem vůbec nic tomu nevadí. Kontrola úniku je samozřejmost.

Uff snad jsem pomohl ;)

Napsal: 13 úno 2012, 22:39
od miraspetrowski
iced3wil píše:
senioring1 píše:Prvým príznakom porušeného tesnenia býva zápach výfukových plynov z expanznej nádoby , prípadne aj olejový povlak.
Zdravím, musím oponovat, protože to nemusí být v prvopočátku vůbec znát, navíc příznaků je více - voda v oleji nebo olej ve vodě někdy obojí, někdy to netopí a někdy se zase motor přehřívá, to znamená že těsnění pod hlavou nejde jednoznačně rozpoznat. Takže začít nejmenší investicí tj.

1. Zkontrolovat tenkou hadičku, která vede do nádobky s vodou, několikrát jsem zažil, že byla ucpaná. (slouží právě k odvzdušnění)
2. Termostat, odvzdušňovat VW koncern nemá moc smysl, hlavně není kde.

Většinou to pomůže, pokud ne tak některé jiné značky mají více termostatů, obvykle dva, ale už jsem zažil i tři termostaty. Vozy většinou značek BMW, MB, ale i některé MPV třeba Ford Galaxy mívají pomocná el. oběhová čerpadla na vodu, bohužel dosti poruchová.

Jako další je dobré zvážit kdy byli naposledy dělané rozvody, většinou se dělají po 90 nebo 120 tisících a při každé výměně rozvodů by se měla měnit vodní pumpa, vyjímkou jsou vozidla s řetězovým rozvodem, tam platí jiná pravidla.

Těsnění pod hlavou... No pokud se dělá, musí se sundat rozvody, což znamená vyměnit minimálně rozvodový řemen, pokud mají rozvody najeto málo, protože pokud ho nevyměníte tak riskujete poškození motoru a to je potom investice větší než ušetřených pár stovek za řemen. Při sundání hlavy je dobré počítat s tím, že se hlava nechává srovnat a mění se gufera ventilů popř. nějaké to gufero na vačce.

Jako poslední možnost bych řekl radiátor topení, stává se že se ucpe a průtok je pouze částečný, nebo že teče, pokud teče tak se většinou v autě mlží okna, když se pustí topení.

Nemluvím o kontrole chladící kapaliny, neměla by tam být čistá, ale ani málo zředěná, vhodná směs je kolem -30 až -40, nádobka by neměla být naplněná až po víčko, většinou jsou tam rysky, když je lehce pod maximem vůbec nic tomu nevadí. Kontrola úniku je samozřejmost.

Uff snad jsem pomohl ;)
pěkná slohovka, ale těch už tady je snad tisíc,teď se tu lustruje neohřívání motoru-chl.kapaliny, ale né prdlý těsnění na makovici a příznaky toho ,,,,,a ještě bych chtěl vědět u toho Galaxi,KDE! najdu to pomocné čerpadlo na ohřev vody, mám Sharana už 7 let,ale nidy jsem ho tam neviděl a to je auto kromě znaků a pár maličkostí ůplně stejné,nebo že by to Portugalsko-montážní fabrika zapomněla do toho mojeho,a kamarádovýho dát?patrně si myslel bufík-odborně přihřívač chladdiva. asi máš v hlavě moc guláš,moc nečti a snaž se k někomu jen na kukec dostat do dílny,tam aspoň pochytíš pár věcí

ahoj

Napsal: 18 úno 2012, 19:19
od tom.vavra83@gmail.com
ahoj mám problém, mám OCT II 77Kw tdi, při jízdě topí a jak zastavím tak do dvou minut vlažný vzduch.trubky měkké, rozvody s VP dělány před 20000 km, že by radiátor? děkuji za odpověd

Re: ahoj

Napsal: 18 úno 2012, 22:04
od senioring1
tom.vavra83@gmail.com píše:ahoj mám problém, mám OCT II 77Kw tdi, při jízdě topí a jak zastavím tak do dvou minut vlažný vzduch.trubky měkké, rozvody s VP dělány před 20000 km, že by radiátor? děkuji za odpověd
Na takto definovanú otázku je veru ťažká odpoveď. Skús upresniť teplotu chladiacej kvapaliny pri zastavení a za dve minúty podľa budíkov, vonkajšiu teplotu . Skús pozrieť či to nerobí termostat - návodov ako to zistiť sú tu mraky.

Re: ahoj

Napsal: 19 úno 2012, 10:00
od tom.vavra83@gmail.com
senioring1 píše:
tom.vavra83@gmail.com píše:ahoj mám problém, mám OCT II 77Kw tdi, při jízdě topí a jak zastavím tak do dvou minut vlažný vzduch.trubky měkké, rozvody s VP dělány před 20000 km, že by radiátor? děkuji za odpověd
Na takto definovanú otázku je veru ťažká odpoveď. Skús upresniť teplotu chladiacej kvapaliny pri zastavení a za dve minúty podľa budíkov, vonkajšiu teplotu . Skús pozrieť či to nerobí termostat - návodov ako to zistiť sú tu mraky.
teplota na 90st. A drží jak přikovaná,venku kolem nuly,

Napsal: 19 úno 2012, 10:26
od jericho-3
Možná by stálo za to, změřit teplotu v hadicích od topení vstup výstup, na volnoběh a při přidání plynu, zda je rozdílná, pokud ne , nekoluje voda ,pokud ano, je radiátor již částečně zanesen a až při rozběhnutí koloběhu teplé vody vede k odezvě v kabině.. :)

Napsal: 19 úno 2012, 10:36
od tom.vavra83@gmail.com
jericho-3 píše:Možná by stálo za to, změřit teplotu v hadicích od topení vstup výstup, na volnoběh a při přidání plynu, zda je rozdílná, pokud ne , nekoluje voda ,pokud ano, je radiátor již částečně zanesen a až při rozběhnutí koloběhu teplé vody vede k odezvě v kabině.. :)
vstup do radiatoru varici a vystup vlazny

Napsal: 27 bře 2012, 12:58
od iced3wil
miraspetrowski píše:pěkná slohovka, ale těch už tady je snad tisíc,teď se tu lustruje neohřívání motoru-chl.kapaliny, ale né prdlý těsnění na makovici a příznaky toho ,,,,,a ještě bych chtěl vědět u toho Galaxi,KDE! najdu to pomocné čerpadlo na ohřev vody, mám Sharana už 7 let,ale nidy jsem ho tam neviděl a to je auto kromě znaků a pár maličkostí ůplně stejné,nebo že by to Portugalsko-montážní fabrika zapomněla do toho mojeho,a kamarádovýho dát?patrně si myslel bufík-odborně přihřívač chladdiva. asi máš v hlavě moc guláš,moc nečti a snaž se k někomu jen na kukec dostat do dílny,tam aspoň pochytíš pár věcí
Bohužel tohle nemám vyčtený, nebo možná bohu dík... :) Jinak galaxy má oběhové čerpadlo v mot. prostoru pod oknem před místem řidiče jinak pokud má auto nezávislé topení s hodinama tak musí mít el. vodní čerpadlo, aby šlo topit i při vypnutém motoru. Chtěl jsem tímto říct, že příčinou toho, že auto netopí může být i těsnění pod hlavou, nebo porucha el. čerpadla.

Re: ahoj

Napsal: 27 bře 2012, 13:07
od iced3wil
tom.vavra83@gmail.com píše:ahoj mám problém, mám OCT II 77Kw tdi, při jízdě topí a jak zastavím tak do dvou minut vlažný vzduch.trubky měkké, rozvody s VP dělány před 20000 km, že by radiátor? děkuji za odpověd
Nechat auto úplně vychladnout, nastartovat pustit topení, pokud se chladič ohřeje dříve než auto začne topit pak je na vině termostat, stačí sledovat hadice které jdou do chladiče a do topení, bych se divil kdyby měla Oct. II ucpaný radiátor, to by tam museli být v nádobce pěkné hnusy.

Ještě dodatek, termostat by neměl pouštět vodu do chladiče dřív než se ohřeje motor na provozní teplotu, u téhle je to 87 °C