fekálek píše:Ty jsi fakt blázen na svobodě, co to meleš? v roce 2020 skončeji auta na fosil??? Vem si prášek a obklad na hlavu, to je nesmysl co píšeš.

WOB píše:Takže pokud do roku 2020 skončí výroba motorů spalujících fosilní paliva, tak v roce 2035 budou komplet mrtvé.
Fekálku, alespon cti, kdyz uz nejsi schopen psat neco smysluplneho! To je zakladni predpoklada mozne debaty. Nebo jsi jen troll?!
Dekuji Slavkove za rozbor ktery mi, bohuzel, neposkytl patricnou odpoved a moje otazky. 1/4 z 20tis. aut je stale 5000 stojanu jenom v Hradci Kralove.
4 vchody, 9 pater po 4 bytech, coz mi vychazi na 144 bytu na 1800m2. To je minimalne 200 aut, tedy, jak zminuje Slavkov, 50 stojanu - ja se ptam: KDE A KAM SE VEJDOU? Pro info, primo u tohoto domu je pouze 50 parkovacich mist prislusejicich k tomuto domu, ostatni v okoli jsou predmetem "sdileni" (chapej boj o preziti, resp. parkovaci misto).
Vim, ze pro nekoho jsem v tomto jako kolovratek, ale nemohu si pomoci: KDE a JAK se budou nabijet? A budou se nabijet tak, ze si lidi budou chodit preparkovavat? I kdyby to bylo nabiti na dve hodinky, co budou delat ti, kteri prijizdeji z prace vecer a parkuji na periferiich a relativne brzo rano opet vyrazi?
Kdyz jsem jeste bydlel v HK a fungoval jsem timto zpusobem, nemel jsem sanci zaparkovat dustojne, tedy na asfaltu nebo mimo zakaz. Nemyslim si, ze bych mel malou predstavivost ale toto si proste v praxi (kdy by mely byt auta na fosilni paliva odstavena) predstavit nedokazu.
Nicmene, ja si umim predstavit, jak to vyresi stylem "ohnout pres koleno". Ustanovi zakon, kdy bude povinnosti zamestnavatele umoznit v ramci pracovni doby dobiti vozu jeho zamestnavatele (na naklady zamestnance, samozrejme). Paklize nebude toto schopen nabidnout, bude mit povinnost toto zajistit bud z cizich zdroju a nebo umoznit v pracovni dobe aby si tento mohl zajet to nekam nabit - myslim si, ze toto bude realnym resenim problemu, nemyslite?
Ve finale "ta vyhodna, levna energie" bude neuveritelne draha, protoze jak lidi budou nabijet po troskach, vsude, kde budou moci, tak se bude vydelavat na repasu akumulatoru.
Jak jsem jiz psal v minulosti: jedine reseni spatruji v tom, ze budou "stycna mista" (dost mozna automatizovana), kde prijede vuz a behem doby odpovidajici dobe dnesniho tankovani mu budou akumulatory vymeneny za jine, nabite. Spatruji tak prostor pro konverzi soucasnych "pump".
Ostatne, nic noveho.
"Sranda" bude, az se to pak vsechno secte a zjisti se, ze naklady (na udrzbu tech stanic, stojanu, jejich provoz, na vymenne akumulatory apod) jsou vysoke a je treba takovou energii zdrazit. Pak se najednou ocitneme "zpatky na stromech", kdy budeme mit maly dojezd a za jeste vetsi ceny, nezli nyni ... pak budou vsichni delat "blbe" a hajit se, ze "ale prece ta elektricka energie zustava stejne draha, to navysuji vsechny ty naklady kolem"
A nejvetsi srandou bude, az vsichni ti ekologove najednou prozrou a uvedomi si, ze bude treba stavet nove elektratny a ze mame planetu zlikvidovanou prave diky tem akumulatorum se kterymi si nevime rady (jasne, jdou repasovat ale ten repas neni 100%, tedy bez odpadu).