
problém el. pohonu
Moderátoři: šulda, Moderátoři
-
- Aktivista
- Příspěvky: 4221
- Registrován: 15 dub 2008, 20:32
- Bydliště: Praha
Odpovědi: 0
OK, asi jsem nenapsal dost srozumitelně o co mi jde, moje chyba.Andre píše:Číst umím, v původním "zadání" kapotované koloběžky nic o 80km/h nebylo![]()
Pak jsi chtěl stylové auto do města:A když ti napíšu několik takových aut, co se dájí pořídit, tak napíšeš, že to je pro pozéryturbo kamna power píše: Dřív taky existovala stylová malá auta (původní Fiat 500, BMW Isetta), tak něco takovýho v elektru by bylo fajn![]()
Tak si nejdřív prosím srovnej myšlenky v hlavě.
Požadavek: Malé stylové (když nebude stylové = lidi to nebudou kupovat) "auto" do města - nejlépe homologované jako těžká čtyřkolka (L7e - tím odpadnou drahé homologační zkoušky u M1), tzn. hmotnost do 450 kg bez baterií a maximální výkon do 15 kW, maximálka do 90 km/h. Za rozumné peníze +- 150t. Kč, aby si to mohla dovolit velká část lidí jako druhé, nebo třetí "auto" do rodiny. Dojezd min. 100 km v reálu.
Takový vůz by při větším rozšířením dost ulevil dopravě ve velkých městech, s parkování, tvorbou smogu atd. a byl by levný na provoz.
Když pominu jak je to ohavné, tak zas tak od reality můj požadavek daleko není.
https://www.alibaba.com/product-detail/ ... 6917N91RJP
Elektoauta, co zmiňuješ, jako BMW i3 atd. jsou drahá a neekologická na výrobu a provoz. Sice nevytváří lokální emise, ale v globálu to taková výhra není. Navíc naprosto mizivé procento lidí si může dovolit si koupit druhé/třetí/… auto do rodiny za milión Kč

LOL, hlavně že víš, že jsem v elektromobilu nikdy nejelAndre píše: Ale ono to je spíš taková ta klasika od lidí co v elektru nikdy neseděli, že jakmile to jezdí na proud, tak je všechno špatně.


Golf mk1 mTDI ...powered by Holz-tdi
Golf mk3 GTI "20 jahre" TDI ...powered by Moravia-Tuning
Ibiza 6k2 1.8T Cupra ...in progress
Audi A2 1.4 16V
Volvo V70 II D5
Golf mk3 GTI "20 jahre" TDI ...powered by Moravia-Tuning
Ibiza 6k2 1.8T Cupra ...in progress
Audi A2 1.4 16V
Volvo V70 II D5
-
- Aktivista
- Příspěvky: 7016
- Registrován: 16 bře 2006, 18:26
- Bydliště: Čechy krásné, Čechy mé (Mechov/Praha)
Odpovědi: 0

Andre, mrzi mě, že se k tomu musím uchýlit (a není mi to příjemné) ale musím tě informovat, že jsi zjevně "poněkud vykolejený". Pokud nemáš na to, abys vedl diskuzi, tak se jí ve svém vlastním zájmu zdrž.Andre píše:Ale ono to je spíš taková ta klasika od lidí co v elektru nikdy neseděli, že jakmile to jezdí na proud, tak je všechno špatně.
Nejsem si vědom nikoho zde, kdo by v tomto tématu přispíval, že by zastával názor a přístup tebou výše uvedený.
Nic není černobílé, lidé jsou přirozeně nedůvěřiví k novinkám (byť toto vlastně novinka není, pouze pokud o návrat s novým přístupem v rámci nových technologií) takže se na ně nemůžeš zlobit. Zvláště v moment, kdy je to lidem tak neuvěřitelně vnucováno.

TDI - everyday's racing performance with frugal running costs - do not let the challenge pass you by 
Jestliže máš pravdu o 24 hodin dříve než jiní, jsi přesně oněch 24 hodin považován za blázna. (Antoine de Rivarol)

Jestliže máš pravdu o 24 hodin dříve než jiní, jsi přesně oněch 24 hodin považován za blázna. (Antoine de Rivarol)
Andre, nediv se, že neseděli, nebylo kde a s čím. Ale vlastně já ano, v 70. tých letech jsem seděl na nákladním vozíku, když obsluha nádraží rozvážela balíky do vlaků..A už tehdy mě zarazilo, jak vozík vyrazil vpřed...Nikdo se nad tím nepozastavoval, většina čehůnů spíš koukala, jak baterky šmejknout a prodat..Takže jsem vlastně "poměrně zkušený"...



nepropadat panice...
- Andre
- Aktivista
- Příspěvky: 1607
- Registrován: 23 led 2006, 05:35
- Bydliště: Jablonec nad Nisou
- Kontaktovat uživatele:
Odpovědi: 0
Když pominu fakt, že mám velmi silné pochybnosti o nějakém masovějším rozšíření podobných strojů na evropském kontinentě, tak se mi úplně nedaří nalézt logiku v té cenové argumentaci, že když to nebude do 150tis, tak to nikdo nebude kupovat.turbo kamna power píše:
Požadavek: Malé stylové (když nebude stylové = lidi to nebudou kupovat) "auto" do města - nejlépe homologované jako těžká čtyřkolka (L7e - tím odpadnou drahé homologační zkoušky u M1), tzn. hmotnost do 450 kg bez baterií a maximální výkon do 15 kW, maximálka do 90 km/h. Za rozumné peníze +- 150t. Kč, aby si to mohla dovolit velká část lidí jako druhé, nebo třetí "auto" do rodiny.
Když kouknu k tobě do podpisu a převedu uvedená auta na dnešní ceníkové ceny s rozumnou výbavou a automatem, tak:
Polo - 450tis
Octavia - 700tis
Volvo - 1,2mil
Navíc z ekonomického pohledu elektromobil při nabíjení doma jezdí tak za 20% nákladů na PHM oproti spalováku a má téměř nulové servisní náklady.
-
- Aktivista
- Příspěvky: 7016
- Registrován: 16 bře 2006, 18:26
- Bydliště: Čechy krásné, Čechy mé (Mechov/Praha)
Odpovědi: 0
Andre, nemohu si pomoci ale připadá mi, že jsi opět mimo.
Mám důvod se domnívat, že právě taková specifika EV do města budou očekávána. Problém možnosti zaparkovat graduje každým dnem a na dopravu po městě, do práce či na nákupy bohatě stačí vůz o velikosti "větší nákupní tašky". Ostatně, to je problém dnešních velkoměst - emise a parkování. Drtivá většina neřeší emise mimo města, ostatně, samotný přístup a fungování DPF, kdy to sbírá sračky generované ve městě hned při první možnosti "vysype" za městem tomu nasvědčuje. Pochop: všem jde hlavně o ovzduší ve městě, hlavně ve velkoměstech
Jirka, předpokládám, svoje vozy nekupoval nové ale jako značně jeté za zlomek pořizovací ceny ovšem schopné poskytovat službu jako když byly nové (vyjma schopnosti reprezentovat), kdy servis vychází na rozumné částky.
U elektromobilů se obávám, že kupovat jeté (v pojetí obdobném jako v případě zmiňovaných vozů se spalovacím motorem) bude více, nežli sázka do loterie.
Vzhledem k tomu, že vím, za kolik kupoval to Volvo, možná by bylo zajímavé, aby sdělil, kolik do toho vložil aby to uvedl do rozumného stavu s tím, že by bylo vhodné spočítat, kolik % to činí z pořizovací ceny nového vozu. Následně by bylo zajímavé spočítat to samé v případě EV a nezbytně očekávaného servisu v podobě repase nebo nákupu nových akumulátorů (nemluvím raději ani o problému s elektromotorem). Obávám se totiž, že málokdy se následně poštěstí aby někdo prodával za rozumnou cenu elektromobil s novými nebo repasovanými akumulatory - je to něco jako prodávat auto po celkové renovaci, což, pominu-li veterány není moc častý úkaz.
Ostatně, mám dojem, že vyčíslení cen náhradních akumulátorů u některých vozů zde bylo již v tomto tématu zmíněno.
PS: Zmiňuješ tu výbavu. Tu založenou na spotřebě elektrické energie si v případě požadavku na slušný dojezd majitelé EV moc dovolit nemohou.
Mám důvod se domnívat, že právě taková specifika EV do města budou očekávána. Problém možnosti zaparkovat graduje každým dnem a na dopravu po městě, do práce či na nákupy bohatě stačí vůz o velikosti "větší nákupní tašky". Ostatně, to je problém dnešních velkoměst - emise a parkování. Drtivá většina neřeší emise mimo města, ostatně, samotný přístup a fungování DPF, kdy to sbírá sračky generované ve městě hned při první možnosti "vysype" za městem tomu nasvědčuje. Pochop: všem jde hlavně o ovzduší ve městě, hlavně ve velkoměstech

Jirka, předpokládám, svoje vozy nekupoval nové ale jako značně jeté za zlomek pořizovací ceny ovšem schopné poskytovat službu jako když byly nové (vyjma schopnosti reprezentovat), kdy servis vychází na rozumné částky.
U elektromobilů se obávám, že kupovat jeté (v pojetí obdobném jako v případě zmiňovaných vozů se spalovacím motorem) bude více, nežli sázka do loterie.
Vzhledem k tomu, že vím, za kolik kupoval to Volvo, možná by bylo zajímavé, aby sdělil, kolik do toho vložil aby to uvedl do rozumného stavu s tím, že by bylo vhodné spočítat, kolik % to činí z pořizovací ceny nového vozu. Následně by bylo zajímavé spočítat to samé v případě EV a nezbytně očekávaného servisu v podobě repase nebo nákupu nových akumulátorů (nemluvím raději ani o problému s elektromotorem). Obávám se totiž, že málokdy se následně poštěstí aby někdo prodával za rozumnou cenu elektromobil s novými nebo repasovanými akumulatory - je to něco jako prodávat auto po celkové renovaci, což, pominu-li veterány není moc častý úkaz.
Ostatně, mám dojem, že vyčíslení cen náhradních akumulátorů u některých vozů zde bylo již v tomto tématu zmíněno.
PS: Zmiňuješ tu výbavu. Tu založenou na spotřebě elektrické energie si v případě požadavku na slušný dojezd majitelé EV moc dovolit nemohou.
TDI - everyday's racing performance with frugal running costs - do not let the challenge pass you by 
Jestliže máš pravdu o 24 hodin dříve než jiní, jsi přesně oněch 24 hodin považován za blázna. (Antoine de Rivarol)

Jestliže máš pravdu o 24 hodin dříve než jiní, jsi přesně oněch 24 hodin považován za blázna. (Antoine de Rivarol)
-
- Aktivista
- Příspěvky: 4221
- Registrován: 15 dub 2008, 20:32
- Bydliště: Praha
Odpovědi: 0
Reaguji v kontextu dvou rovin, jedna je řekněme uživatelská a ta druhá řekněme politická.
Z uživatelského pohledu je ve velkých městech čím dál víc aut, přibývají kolony, ubývají parkovací místa. Jít kolem silnice a dýchat to taky není nic moc. Většina aut, co po Praze jezdí, tak tam jede jen řidič, případně jeden spolujezdec. Tyhle problémy by malý dostupný elektromobil řešil, dle mě. Renault Zoe vypadá nadějně, ale za 900t. Kč je to ekonomický nesmysl, když benzínová Fabia stojí třetinu.
Druhá stránka je politická. V Evropě je vidět velký tlak na snižování emisí CO2, bez-emisní deadline 2050, represe starších vozů na fosilní paliva, podpora elektromobility atd.
A podle mě je na čase na plnou hubu přiznat, že elektromobil se v současnosti hodí jen do města a že na delší trasy je nejlepší diesel. Nyní se současné elektromobily tváří jako normální auta, ale použití mají omezené. Když by se hned v počátku konstruovaly jako auta do města, tak jsou lehčí, levnější, stačila by jim menší baterie, která by se rychleji nabíjela a kladla by menší nároky na rozvodovou síť atd.
Současné elektromobily budou třeba dostupné za 10 let pro většinu lidí, ale v té době už budou zoufale zastaralé a nejspíš se jich původní majitelé budou zbavovat před nutností měnit baterii, což u ojetiny bude pěkná pálka za počáteční servis, ne jako dnes, kdy se řeší spojka, rozvody, atd.
Z uživatelského pohledu je ve velkých městech čím dál víc aut, přibývají kolony, ubývají parkovací místa. Jít kolem silnice a dýchat to taky není nic moc. Většina aut, co po Praze jezdí, tak tam jede jen řidič, případně jeden spolujezdec. Tyhle problémy by malý dostupný elektromobil řešil, dle mě. Renault Zoe vypadá nadějně, ale za 900t. Kč je to ekonomický nesmysl, když benzínová Fabia stojí třetinu.
Druhá stránka je politická. V Evropě je vidět velký tlak na snižování emisí CO2, bez-emisní deadline 2050, represe starších vozů na fosilní paliva, podpora elektromobility atd.
A podle mě je na čase na plnou hubu přiznat, že elektromobil se v současnosti hodí jen do města a že na delší trasy je nejlepší diesel. Nyní se současné elektromobily tváří jako normální auta, ale použití mají omezené. Když by se hned v počátku konstruovaly jako auta do města, tak jsou lehčí, levnější, stačila by jim menší baterie, která by se rychleji nabíjela a kladla by menší nároky na rozvodovou síť atd.
Současné elektromobily budou třeba dostupné za 10 let pro většinu lidí, ale v té době už budou zoufale zastaralé a nejspíš se jich původní majitelé budou zbavovat před nutností měnit baterii, což u ojetiny bude pěkná pálka za počáteční servis, ne jako dnes, kdy se řeší spojka, rozvody, atd.

Golf mk1 mTDI ...powered by Holz-tdi
Golf mk3 GTI "20 jahre" TDI ...powered by Moravia-Tuning
Ibiza 6k2 1.8T Cupra ...in progress
Audi A2 1.4 16V
Volvo V70 II D5
Golf mk3 GTI "20 jahre" TDI ...powered by Moravia-Tuning
Ibiza 6k2 1.8T Cupra ...in progress
Audi A2 1.4 16V
Volvo V70 II D5
-
- Aktivista
- Příspěvky: 7016
- Registrován: 16 bře 2006, 18:26
- Bydliště: Čechy krásné, Čechy mé (Mechov/Praha)
Odpovědi: 0
Obávám se, že provoz EV bude mít (pokud nedojde k výraznému snížení cen náhradních akumulátorů) dopad ten, že bude Evropa plná nepojízdných EV které bude náročné zrecyklovat. To bude teprve "ekologický přístup na n-tou"!
TDI - everyday's racing performance with frugal running costs - do not let the challenge pass you by 
Jestliže máš pravdu o 24 hodin dříve než jiní, jsi přesně oněch 24 hodin považován za blázna. (Antoine de Rivarol)

Jestliže máš pravdu o 24 hodin dříve než jiní, jsi přesně oněch 24 hodin považován za blázna. (Antoine de Rivarol)
- Andre
- Aktivista
- Příspěvky: 1607
- Registrován: 23 led 2006, 05:35
- Bydliště: Jablonec nad Nisou
- Kontaktovat uživatele:
Odpovědi: 0
Možná se shodneme v tom, že při dnešním stavu technologií vyrábět bateriová SUV a podobná velká auta není úplně OK, ale bohužel je to segment, který prostě dnes frčí. A dokonce si myslím, že tato velká a luxusní auta podporovat dotacemi je zhovadilost.
Ale na druhou stranu si ani nemyslím, že podobné kapotované koloběžky, o kterých se tu zmiňujete, mají v Evropě nějakou větší šanci na rozšíření, to tady nikdy nefungovalo a navíc to ani nic neřeší, protože pokud se vymění 10 standartních aut za 15 (budou cenově dostupnější) těchto minivozítek, tak to ucpaným městům a parkovištím nepomůže. Řešení je posilovat MHD a budovat cyklostezky.
Navíc stejně jakmile jednou EV vyzkoušíte, tak se málokdo bude chtít do spalováku vrátit, to je prostě reálná zkušenost, kdy řekl bych většina majitelů začíná s malým EV "pro manželku" jako druhým autem do rodiny a záhy se z toho stává hlavní dopravní prostředek a mění se za větší, protože je s tím příjemnější ježdění, nesmrdí to, jezdí to výrazně levněji a nepotřebuje to žádnou údržbu. O tom ale těžko diskutovat s někým, kdo viděl EV jen na monitoru jako "kamaráda s Teslou".
To Zoe by bylo asi úplně poslední EV o kterém bych uvažoval, proto je pro mě naprosto nepochopitelné, že to bylo v Evropě dlouho nejprodávanější EV, než přišla na trh TM3 a drtivě ho převálcovala.
Ale na druhou stranu si ani nemyslím, že podobné kapotované koloběžky, o kterých se tu zmiňujete, mají v Evropě nějakou větší šanci na rozšíření, to tady nikdy nefungovalo a navíc to ani nic neřeší, protože pokud se vymění 10 standartních aut za 15 (budou cenově dostupnější) těchto minivozítek, tak to ucpaným městům a parkovištím nepomůže. Řešení je posilovat MHD a budovat cyklostezky.
Navíc stejně jakmile jednou EV vyzkoušíte, tak se málokdo bude chtít do spalováku vrátit, to je prostě reálná zkušenost, kdy řekl bych většina majitelů začíná s malým EV "pro manželku" jako druhým autem do rodiny a záhy se z toho stává hlavní dopravní prostředek a mění se za větší, protože je s tím příjemnější ježdění, nesmrdí to, jezdí to výrazně levněji a nepotřebuje to žádnou údržbu. O tom ale těžko diskutovat s někým, kdo viděl EV jen na monitoru jako "kamaráda s Teslou".
To Zoe by bylo asi úplně poslední EV o kterém bych uvažoval, proto je pro mě naprosto nepochopitelné, že to bylo v Evropě dlouho nejprodávanější EV, než přišla na trh TM3 a drtivě ho převálcovala.
-
- Aktivista
- Příspěvky: 7016
- Registrován: 16 bře 2006, 18:26
- Bydliště: Čechy krásné, Čechy mé (Mechov/Praha)
Odpovědi: 0
Hodně jsem nad tím přemýšlel a dovolím se vrátit zpět na původní stanovisko: mám důvod se domnívat, že ano, integrovat elektropohon ale pouze jako variantu pro městský provoz.
Jinými slovy, jako pomyslný ideál vidím přeplňovaný vznětový motor (s ohledem na efektivitu bych to viděl na >2,5L) a podporovaný elektromotorem, který je schopen nabídnout alespoň 80 km reálného dojezdu v rámci městského provozu.
Takto, v mých očích vypadá smysluplné řešení univerzálního vozu pro rodinu, která si nemůže dovolit více aut, tehdy mnohdy například v Praze díky velice omezené možnosti parkování, kdy jsou na modré zóny zcela bez rozpaků vybírány poplatky u výrazně vyššího množství vozů nežli je fyzicky k dispozici.
Logicky, v moment, kdy nebude jak nabíjet (a nevypadá to objektivně reálně, že v blízké době bude) tak bude člověk nucen jezdit po městě na spalovací agregát ... ale alespoň bude mít možnost volby, které se mu v případě plně elektrického vozu nenaskýtá a proto vznikají specializované vozy, které pomáhají tyto časté situace řešit. To, že je toto nabíjení hodně "násilné" netřeba jakkoli rozvádět, je to prostě logické
Samozřejmě, v moment, kdy může rodina disponovat dvěma vozy, ideálem (pakliže bude nezbytná podpora) je držet si na městský provoz EV a na výjezdy mimo město, tzn. >20 km přeplňovaného diesela.
@Andre: Neodvažoval bych se to definovat jako "frčí". Z mého subejktivního pohledu je to jen vnucená mediální kampaň, zbožné přání ve formě direktivního násilí. Prostě krátkozrací a omezení bez praktického základu a ti, kteří "neřeší peníze", dále pak fandové a firmy - tak bych definoval reálný základ uživatelů EV.
Možná by neškodilo, kdyby sis někdy zkusil chvilku žít v opravdovém velkoměstě. Pak bys najednou prozřel a měl možnost to konfrontovat s opravdovou realitou, pro které připadají EV v úvahu nejvíce
Koukni se, kolik je v Praze veřejně dostupných stojanů, zjisti si, kolik je zde přihlášených automobilů a pak pochopíš, že pokud se nezačne opravdu masivně budovat infrastruktura podporující rozšíření EV, lidé se špetkou rozumu to prostě kupovat nebudou 
Tebou zmiňovaná "většina" má tak minoritní zastoupení mezi majiteli EV a absolutně zanedbatelný podíl v objemu pořizovaných vozů komplexně, a v moment, kdy vezmeme v úvahu nefiremní auta, tak vyplyne, že je to snad ani nestojí za zmínku.
Nevím, zda jsem to již nezmínil: prober se a pohlédni realitě z praktického hlediska do očí, vrať se nohama na pevnou zem mezi běžné smrtelníky a vezmi hlavně v potaz jakým způsobem u nás dochází k realizaci plánů v kontrastu s realitou ... budiž ti inspirací D1, která je proti tomu "sranda", neboť to firmy, chtějí-li tak umějí a mají s tím velké zkušenosti.
PS: Předminulý týden jsem v IKEA Černý most narazil u stojanu na dva EV, u kterých byli přítomni i majitelé (byli tam samostatně, nezávisle na sobě). Slušně jsem je pozdravil a dal se s nimi do řeči. Sdělili mi, že pokud by neměli možnost dobíjet ve firmě nebo doma, v garáži tak si nejsou schopni představit, že by měli ten EV provozovat. Shodou okolností, oba se shodli ve smyslu, že ta klimatizace "žere hrozně baterky". Poté, co toto téma načali, zeptal jsem se, jak řeší možnost, že jim odejdou baterie. Oba se usmáli a řekl, že to mají na firmu, takže to neřeší a až to přijde, tak to přijde, případně auto prodají a pořídí jiné. Jedno byla Tesla a druhé jsem, k mojí hanbě pod vlivem zvědavosti neregistroval.
Jinými slovy, jako pomyslný ideál vidím přeplňovaný vznětový motor (s ohledem na efektivitu bych to viděl na >2,5L) a podporovaný elektromotorem, který je schopen nabídnout alespoň 80 km reálného dojezdu v rámci městského provozu.
Takto, v mých očích vypadá smysluplné řešení univerzálního vozu pro rodinu, která si nemůže dovolit více aut, tehdy mnohdy například v Praze díky velice omezené možnosti parkování, kdy jsou na modré zóny zcela bez rozpaků vybírány poplatky u výrazně vyššího množství vozů nežli je fyzicky k dispozici.
Logicky, v moment, kdy nebude jak nabíjet (a nevypadá to objektivně reálně, že v blízké době bude) tak bude člověk nucen jezdit po městě na spalovací agregát ... ale alespoň bude mít možnost volby, které se mu v případě plně elektrického vozu nenaskýtá a proto vznikají specializované vozy, které pomáhají tyto časté situace řešit. To, že je toto nabíjení hodně "násilné" netřeba jakkoli rozvádět, je to prostě logické

Samozřejmě, v moment, kdy může rodina disponovat dvěma vozy, ideálem (pakliže bude nezbytná podpora) je držet si na městský provoz EV a na výjezdy mimo město, tzn. >20 km přeplňovaného diesela.
@Andre: Neodvažoval bych se to definovat jako "frčí". Z mého subejktivního pohledu je to jen vnucená mediální kampaň, zbožné přání ve formě direktivního násilí. Prostě krátkozrací a omezení bez praktického základu a ti, kteří "neřeší peníze", dále pak fandové a firmy - tak bych definoval reálný základ uživatelů EV.
Možná by neškodilo, kdyby sis někdy zkusil chvilku žít v opravdovém velkoměstě. Pak bys najednou prozřel a měl možnost to konfrontovat s opravdovou realitou, pro které připadají EV v úvahu nejvíce


Tebou zmiňovaná "většina" má tak minoritní zastoupení mezi majiteli EV a absolutně zanedbatelný podíl v objemu pořizovaných vozů komplexně, a v moment, kdy vezmeme v úvahu nefiremní auta, tak vyplyne, že je to snad ani nestojí za zmínku.
Nevím, zda jsem to již nezmínil: prober se a pohlédni realitě z praktického hlediska do očí, vrať se nohama na pevnou zem mezi běžné smrtelníky a vezmi hlavně v potaz jakým způsobem u nás dochází k realizaci plánů v kontrastu s realitou ... budiž ti inspirací D1, která je proti tomu "sranda", neboť to firmy, chtějí-li tak umějí a mají s tím velké zkušenosti.
PS: Předminulý týden jsem v IKEA Černý most narazil u stojanu na dva EV, u kterých byli přítomni i majitelé (byli tam samostatně, nezávisle na sobě). Slušně jsem je pozdravil a dal se s nimi do řeči. Sdělili mi, že pokud by neměli možnost dobíjet ve firmě nebo doma, v garáži tak si nejsou schopni představit, že by měli ten EV provozovat. Shodou okolností, oba se shodli ve smyslu, že ta klimatizace "žere hrozně baterky". Poté, co toto téma načali, zeptal jsem se, jak řeší možnost, že jim odejdou baterie. Oba se usmáli a řekl, že to mají na firmu, takže to neřeší a až to přijde, tak to přijde, případně auto prodají a pořídí jiné. Jedno byla Tesla a druhé jsem, k mojí hanbě pod vlivem zvědavosti neregistroval.
TDI - everyday's racing performance with frugal running costs - do not let the challenge pass you by 
Jestliže máš pravdu o 24 hodin dříve než jiní, jsi přesně oněch 24 hodin považován za blázna. (Antoine de Rivarol)

Jestliže máš pravdu o 24 hodin dříve než jiní, jsi přesně oněch 24 hodin považován za blázna. (Antoine de Rivarol)
- Andre
- Aktivista
- Příspěvky: 1607
- Registrován: 23 led 2006, 05:35
- Bydliště: Jablonec nad Nisou
- Kontaktovat uživatele:
Odpovědi: 0
Zase pohádky naší babičky...
Ondřeji, prosím tě, mám vysledováno, že po úvodní výkonové špičce si klima řekne asi o 200-500W příkonu. V případě Tesly, která jezdí za cca 15-25kWh, to znamená asi 2km dojezdu 100km, tedy 8km z plně nabité baterie.
Přestaň tu stále dokola šířit výplody své fantazie
Tvé ideály ti neberu, ale zapomeň, že dieselový hybrid najde nějaké výraznější uplatnění, je to nesmysl, z mnoha důvodů, zkus se nad tím zamyslet, věřím že máš šanci to pochopit, dám ti malou nápovědu:

Ondřeji, prosím tě, mám vysledováno, že po úvodní výkonové špičce si klima řekne asi o 200-500W příkonu. V případě Tesly, která jezdí za cca 15-25kWh, to znamená asi 2km dojezdu 100km, tedy 8km z plně nabité baterie.
Přestaň tu stále dokola šířit výplody své fantazie

Tvé ideály ti neberu, ale zapomeň, že dieselový hybrid najde nějaké výraznější uplatnění, je to nesmysl, z mnoha důvodů, zkus se nad tím zamyslet, věřím že máš šanci to pochopit, dám ti malou nápovědu:
Forest píše: A proč ne CR? Stačí se kouknout na cenu komponent souvisejících se vstřikováním. K tomu DPFka a je to šílenost. A to nezmiňuji životnost vstřikovačů.
- Andre
- Aktivista
- Příspěvky: 1607
- Registrován: 23 led 2006, 05:35
- Bydliště: Jablonec nad Nisou
- Kontaktovat uživatele:
Odpovědi: 0
Ale Forest psal o Tesle a klimatizaci, nikoliv o C-zero se 14kWh baterii a odporovém topení. Sice jsem s tím nikdy nejezdil, ale předpokládám, že si ty 2kW polkne. A vzhledem k malé baterii je to samozřejmě citelně znát. U modernějších EV s TČ topíš po vyhřátí interiéru taky už jen v řádech stovek Wattů.váha píše:No moje zkušenost s czero je ze zimy a topení. Vyjel jsem teplota byla nějak kolem nuly a dojezd byl 150, pustil jsem topení a dojezd byl rázem 80 a při příjezdu do místa za cca 10km byl dojezd asi 60km
Klimu u auta s rozumnou baterií nemá smysl řešit. Pochybuju, že to může někomu spolykat víc jak 10% dojezdu (pokud nestojíš hodiny v koloně samozřejmě).
U spalováku nejede klima taky zadarmo.
-
- Aktivista
- Příspěvky: 7016
- Registrován: 16 bře 2006, 18:26
- Bydliště: Čechy krásné, Čechy mé (Mechov/Praha)
Odpovědi: 0
Andre, jak jsem "nakoupil, tak prodávám". Nemám důvod si něco přikrášlovat.
Nicméně, platí to, co jsem ti psal výše - nemáš zjevně dlouhodobé reálné zkušenosti s životem ve velkoměstě. Naštěstí sis to uvědomil a sám napsal:
Kdo ví, třeba to není jenom klima co tak žere ale když se shodli, náhoda to nejspíš nebude.
Jasně, spalovák taky žere ale tam není problém dotankovat během minuty na provoz několika desítek hodin klimatizace a hlavně: bez trvalých následků, tedy ne jako je tomu v případě rychlonabíjení, což je dost limitující s ohledem na životnost akumulátorů ale má i negativní dopad při případném pokusu o reklamaci.
Jinak já stále nepochopil tvoji narážku kdy jsi se pokusil něco, co jsem napsal obrátit proti mě. Vytrhl jsi něco z kontextu akorát. Jak už jsem psal výše, přes týden jezdit na elektropohon po městě a o víkendu si vyjet "na výlet" za podpory vznětového motoru. Kolik by takový průměrný uživatel najezdil ročně tkm? 10? 15? To má na 10 let s přehledem. Vlastně, při zamyšlení se nad tím, co je hlavním důvodem snížené životnost DPF (město, pominu-li závady) tak by takový DPF mohl vlastně vydržet extrémně dlouho, protože by byl provozován v režimu, kdy vlastně ani není potřeba.
Můj otec má na svém E61 2009 (M57D30T2) najeto už pomalu 40tkm, protože s tím jezdí jenom dálky. Nevidím důvod, proč by nemohl mít běžný uživatel podobný nájezd v režimu využití vznětového motoru v rámci 5 let, s celkovým nájezdem 105tkm (počítám 50 km denně v rámci pracovních dnů).
Neříkám, že je to přesně ono, ale mám z toho výrazně lepší dojem, že se to už blíží přijatelné budoucnosti.
Slyšel jsem zajímavý názor: že důvod, proč nás chtějí dostat do elektromobilů je ten, aby nás mohli lépe "ovládat" (chápej vydírat). Neboť když nebudou chtít, tak si svoje auta jen tak (bez generátorů) nenabijeme. Zatímco i v tom složitém CR se dá na olej omezeně dojet
Neříkám, že to není přinejmenším dost odvážná myšlenka ale svůj reálný základ to rozhodně má.
PS: Andre, obzvláště ty bys neměl psát něco o výplodech fantazie (přeloženo lži), ty rozhodně ne
Nicméně, platí to, co jsem ti psal výše - nemáš zjevně dlouhodobé reálné zkušenosti s životem ve velkoměstě. Naštěstí sis to uvědomil a sám napsal:
To bude dost možná ten důvod, proč si na to dotyčný stěžoval. A já nemluvil pouze o Tesle - jak jsem zmínil, byly tam dva EV ... ale notovali si na to téma oba shodně.Andre píše:pokud nestojíš hodiny v koloně samozřejmě
Kdo ví, třeba to není jenom klima co tak žere ale když se shodli, náhoda to nejspíš nebude.
Jasně, spalovák taky žere ale tam není problém dotankovat během minuty na provoz několika desítek hodin klimatizace a hlavně: bez trvalých následků, tedy ne jako je tomu v případě rychlonabíjení, což je dost limitující s ohledem na životnost akumulátorů ale má i negativní dopad při případném pokusu o reklamaci.
Jinak já stále nepochopil tvoji narážku kdy jsi se pokusil něco, co jsem napsal obrátit proti mě. Vytrhl jsi něco z kontextu akorát. Jak už jsem psal výše, přes týden jezdit na elektropohon po městě a o víkendu si vyjet "na výlet" za podpory vznětového motoru. Kolik by takový průměrný uživatel najezdil ročně tkm? 10? 15? To má na 10 let s přehledem. Vlastně, při zamyšlení se nad tím, co je hlavním důvodem snížené životnost DPF (město, pominu-li závady) tak by takový DPF mohl vlastně vydržet extrémně dlouho, protože by byl provozován v režimu, kdy vlastně ani není potřeba.
Můj otec má na svém E61 2009 (M57D30T2) najeto už pomalu 40tkm, protože s tím jezdí jenom dálky. Nevidím důvod, proč by nemohl mít běžný uživatel podobný nájezd v režimu využití vznětového motoru v rámci 5 let, s celkovým nájezdem 105tkm (počítám 50 km denně v rámci pracovních dnů).
Neříkám, že je to přesně ono, ale mám z toho výrazně lepší dojem, že se to už blíží přijatelné budoucnosti.
Slyšel jsem zajímavý názor: že důvod, proč nás chtějí dostat do elektromobilů je ten, aby nás mohli lépe "ovládat" (chápej vydírat). Neboť když nebudou chtít, tak si svoje auta jen tak (bez generátorů) nenabijeme. Zatímco i v tom složitém CR se dá na olej omezeně dojet

PS: Andre, obzvláště ty bys neměl psát něco o výplodech fantazie (přeloženo lži), ty rozhodně ne

Naposledy upravil(a) Forest dne 30 srp 2019, 08:04, celkem upraveno 1 x.
TDI - everyday's racing performance with frugal running costs - do not let the challenge pass you by 
Jestliže máš pravdu o 24 hodin dříve než jiní, jsi přesně oněch 24 hodin považován za blázna. (Antoine de Rivarol)

Jestliže máš pravdu o 24 hodin dříve než jiní, jsi přesně oněch 24 hodin považován za blázna. (Antoine de Rivarol)