problém el. pohonu

Diskuze pro nadšence do elektrických aut - technika a vše o nich bez rozlišení značky

Moderátoři: šulda, Moderátoři

Odpovědět
rudy5
Aktivista
Příspěvky: 2935
Registrován: 04 pro 2007, 15:36
Odpovědi: 0

Příspěvek od rudy5 »

pokrok nezastavis skor ci neskor to pride
BMW 330 ix
jericho-3
Aktivista
Příspěvky: 20116
Registrován: 16 čer 2009, 16:46
Odpovědi: 0

Příspěvek od jericho-3 »

Máš pravdu, ale každý rok dobrý, už jen proto že se teprve budou vychytávat mouchy , budou vznikat nové zkušenosti, poučení a tak je dobře si počkat, jak se to vyvine..Je známé pravidlo, poučit se z chyb jiných. Takže ať si nadšenci koupí nové el.mobily za mega z ověřovacích serií a vyžerou ty průsery oni. Protože určitě nebudou vyškoleni mecháni v autorizácích, /někteří dodnes nejsou v obraze u spalováků/, a bude pár let tápání, a vyvíjení funkčních vozů..Vsadím se, že po autorizácích budou jezdit 1-3 experti, kteří budou řešit první problémy a určovat, co půjde zpět do továrny k opravě..A mimochodem, dobře si pamatujeme baterie a jejich problémy do mobilů, když to začínalo, že?
nepropadat panice...
Uživatelský avatar
Andre
Aktivista
Příspěvky: 1607
Registrován: 23 led 2006, 05:35
Odpovědi: 0
Bydliště: Jablonec nad Nisou
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Andre »

MirekX píše:Ne a dlouho asi nebudu.
Nemyslím to nijak zle, ale tím jsem si byl naprosto jist, protože to je vždy dobře poznat z té pokřivené teorie, např. že nabíjení je největší problém pro lidi, kteří s EV nikdy nejeli :D Že je to úplně k ničemu, jen pro blbečky atd...

Podobných zapřisáhlých antielektromobilistů jsem už pár svezl, nebo nechal řídit, a skoro všichni vylezli ven s úplně odlišným názorem, než když nastupovali ;)

PS: Víš že v Holandsku je letos Tesla 3 nejprodávanější auto (ne jen elektromobil)?
Uživatelský avatar
MirekX
Aktivista
Příspěvky: 4716
Registrován: 24 led 2006, 18:27
Odpovědi: 0
Bydliště: Týniště nad Orlicí

Příspěvek od MirekX »

Já to chápu, elektro jako pohon je zajímavá myšlenka a má budoucnost, ovšem ne v současné podobě. Jak to jezdí nebo nejezdí je věc jedna a musí to být fajn, to co jsi o řízení ele napsal nerozporuju a souhlasím. Druhá věc je, jak se získává ta energie, jak ji budeš do auta dostávat (já garáž a dvůr mám, i jistič 80A) ale příčí se mi jezdit na energii, kterou někdo za dotované peníze "ekologicky" vyrobí a dodá do sítě způsobem, jakým to funguje teď. Jak to popsal favo, zatím je to hračka pro bohaté, Teslu bych si doma představit dovedl, ale vzhledem k tomu, že tady na fóru je nás spousta co si radši koupí starší spalovací auto a sami doma opraví- upraví, tak to ekonomicky nevyjde ani omylem. :)
Sharan 1,9 PD 115PS AUY- 225 PS a 500Nm turbo GTD1752VRL vodou chlazené ,Sharan 2,0 CFFB 140PS turbo GTD1752VRK-REA, - 226PS a 465Nm vše od Dieselpoweru. :) KTM SMT 990, KTM SMT 890 www.zvsagro.cz E-Golf 100kW, Enyaq RS (noteeth)
Uživatelský avatar
Andre
Aktivista
Příspěvky: 1607
Registrován: 23 led 2006, 05:35
Odpovědi: 0
Bydliště: Jablonec nad Nisou
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Andre »

favo píše:Nezlobte se na mě, ale to že elektromobil jede hezky a to ještě jen některý, nevykoupí fakt, že je pro většinu lidí nepoužitelný nebo a to ve většině případů nedostupný finančně.
Můj naftový Golf taky jede hezky, ale na plnou nadrž ujede při jízdě po dálnici třeba do Itálie, přes 1000 km. Natankování trvá 5 minut i s platbou a mohu tankovat a platit po celým světě každých pár kilometrů a stačí mi k tomu debetní karta.
Takový elektromobil má mnohem ale mnohem nižší dojezd a stačí abych rozsvítil světla a nejel jen na denní svícení, zapnul topení či klimu a dojezd je víte kde, nabíjecích stanic je jako šafránu a jsou místa kde nejsou vůbec, třeba po cestě do Itálie kam jezdím každý rok, jsem neviděl ani jednu.
Nabití trvá nesmyslně dlouho a pokud je zima tak s takovým autem mohu jezdit jen omezenou vzdálenost. A to ani nemluvím o způsobu platby za dobití a otom martiriu co musím podstoupit, když se odvážím s takovým autem vyjet za hranice, abych tam mohl také dobíjet, ale co si budem povídat, stejně tam většina elektroaut ani nedojede.
Jen takový zamyšlení, je zajimavý že tu elektromobily a jejich "ekologičnost" nejvíce a slepě obhajují Ti co zbohatli na spalovacích autech.
Jediný argumenty který máte jsou, že to jede hezky a je to na provoz levnější než spalovák a nezapomenete zmínit jejich údajnou ekologičnost, ale to nestačí pánové.
Výsledek toho vašeho takzvaného boje za ekologii je ten, že se z elektroaut stávají hračky pro bohaté a vyvolené, kterým je navíc ještě dotujeme z našich daní (u nás tedy ještě tak moc ne, pokud nejste státní instituce) a výsledkem akorát bude až zakážou spalováky, velké popouštění ve fabrikách napojených na automobilky, včetně automobilek samotných, spousta lidí bez práce, ekonomika půjde do prdele a začnou třídní nepokoje a kdo si myslíte že to schytá jako první až si spodina půjde vybít frustraci do ulic.
Vzhledem k tomu, že průměrný nájezd v ČR je 7800km za rok, tak si opravdu nemyslím, že "většina" nutně potřebuje auto s dojezdem 1000km. I s dojezdem 200km se dá ročně najezdit 50tis km. Kdo chce, hledá způsoby, kdo nechce, hledá důvody.
Netvrdím, že EV je dnes pro každého a lze jím nahradit spalovací auto ve všech režimech používání. Nicméně množina, kde to dává prakticky i ekonomicky smysl se rozrůstá, a rozrůstat se bude i nadále.
Ty tvrdíš, že není kde nabíjet a při tom právě pro mě možnost tankovat z jakékoliv zásuvky je jedna z nejvíc fascinujících záležitostí na EVčkách. A obrovská výhoda proti těm vodíkovým.
Ani v Itálii není zásadní problém s nabíjením - https://chargemap.com/map
Ale samozřejmě dnes ještě není veřejná nabíjecí infrastruktura na stejné úrovni jako ta tankovací, taky má asi jen 100let náskoku ;) Nicméně mě osobně, v mém režimu používání (resp. z 99%), je to úplně šumák.
Kdo jiný může relevantně srovnávat spalovací auto s elektrickým, než ten, kdo se v tom profesně pohybuje. Řeči o moderním dieselu se 150tkm v nejlepších letech a bezproblémovými statisíci kilometry před sebou možná uvěří naivka v autobazaru, ale ne někdo, kdo to denně dává dohromady.
A ten poslední odstavec - tak nějak si přesně představuji, že kdysi protestovali kováři a výrobci sedel pro koně, výrobci parních strojů, telegrafů, psacích strojů a mnoho dalších, které pokrok navěky převálcoval.
Naopak si myslím, že čím víc se tomu (EV) budeme vzpírat, tím horší dopad to bude pro nás (nejen) ekonomicky mít. Že EV nikdo nechce, je jen zbožné přání pisálků z Autofora, Aeronetu a podobných účelových vymýváren mozků, protože nástup EV samozřejmě určitým skupinám zavírá kohouty na 100let budovaných penězovodech.
Uživatelský avatar
martinsidlo
Aktivista
Příspěvky: 5064
Registrován: 06 pro 2009, 15:24
Odpovědi: 0
Bydliště: Praha 5

Příspěvek od martinsidlo »

A ekologie na výrobu elektřiny? Uhlí smrdí,jádro ozáří a vyhořelé u sebe na zahradě nechcete, větrné elektrárny hyzdí krajinu a přehradu taky nechcete,protože vás odstěhují z rodného baráku,kde bude ta přehrada.
A tak: zpátky na stromy.
Simson Enduro S 51(70 ccm) ex
Lada 1200 S(1500 ccm) 74 ex
Seat Cordoba Sdi AEY 98 ex
OI Combi TDi ASV 1xxPs,2xxNm,790tis.km brzdy 312 x 280 chlazené
rudy5
Aktivista
Příspěvky: 2935
Registrován: 04 pro 2007, 15:36
Odpovědi: 0

Příspěvek od rudy5 »

Pre normálne človeka je to drahé !málo dojazd ale to tu je písané dookola ak to bude za cenu ako terajšie auta vychytaju sa muchy atď atď bude to zaujímavé ale to bude za x rokov. To že ho môžeš nabíjať zo zásuvky je super ale len pre toho kto býva v rodinnom dome ,už vidím ako z paneláku každého okna trči predlžovací kabel k autu :) a zvlášť keď sa parkuje kade tade .
Stále si neviem ale predstaviť tú jazdu v zimu vonku -15 potrebuješ svietiť kúri ideš do práce 30km 30spat auto to asi zvládne ale každý deň to pchať doma do zásuvky alebo na lyžovačku niekam kde baterka bude napríklad týždeň v mrazoch stále nebijat nebude kde to by ma zaujímalo ako to funguje.
BMW 330 ix
Jarda S.
Aktivista
Příspěvky: 4290
Registrován: 13 lis 2010, 18:11
Odpovědi: 0
Bydliště: Netolice, největší prdel v republice

Příspěvek od Jarda S. »

favo píše: Můj naftový Golf taky jede hezky, ale na plnou nadrž ujede při jízdě po dálnici třeba do Itálie, přes 1000 km. Natankování trvá 5 minut i s platbou a mohu tankovat a platit po celým světě každých pár kilometrů a stačí mi k tomu debetní karta.
když to vemu tak na takových 70-80% mojich jízd by mi 200km doezdu i stačilo, jenže pak nastává dilema co s těma zbylýma jízdama ? mít spalovací auto v garáži jen na to nebo do povinný výbavy auta přidat centrálu (noteeth)

PS: osobně jsem spíš příznivcem vodíku, tankuje se pár minut jako stávající palivo a produktem spalování vzniká jen čistá voda (LOL)
Naposledy upravil(a) Jarda S. dne 20 zář 2019, 14:50, celkem upraveno 1 x.
Navara 2.5dci 126kw
Passat AVF 96kw
Uživatelský avatar
martinsidlo
Aktivista
Příspěvky: 5064
Registrován: 06 pro 2009, 15:24
Odpovědi: 0
Bydliště: Praha 5

Příspěvek od martinsidlo »

Nebo rovnou šlapky a přes dynamo.
Simson Enduro S 51(70 ccm) ex
Lada 1200 S(1500 ccm) 74 ex
Seat Cordoba Sdi AEY 98 ex
OI Combi TDi ASV 1xxPs,2xxNm,790tis.km brzdy 312 x 280 chlazené
Uživatelský avatar
MirekX
Aktivista
Příspěvky: 4716
Registrován: 24 led 2006, 18:27
Odpovědi: 0
Bydliště: Týniště nad Orlicí

Příspěvek od MirekX »

Sharan 1,9 PD 115PS AUY- 225 PS a 500Nm turbo GTD1752VRL vodou chlazené ,Sharan 2,0 CFFB 140PS turbo GTD1752VRK-REA, - 226PS a 465Nm vše od Dieselpoweru. :) KTM SMT 990, KTM SMT 890 www.zvsagro.cz E-Golf 100kW, Enyaq RS (noteeth)
jericho-3
Aktivista
Příspěvky: 20116
Registrován: 16 čer 2009, 16:46
Odpovědi: 0

Příspěvek od jericho-3 »

Andre, nediv se, tenhle odpor byl a je očekávatelný a logický. I intošové a Akademie Věd nemá jasno/vlastně v ničem/..Ale posun tu je, Tesla už není výstřel magora a idiota, což byla ještě nedávno, a nadměrný optimismus také není moc dobrý..Trochu mi to připomíná svazáky a soudruhy učitele, jak se budeme mít, až dílo dokonáme a jak všechny předhoníme...Byli si neskutečně jistí a jak to dopadlo.Proto jsem obezřetný už jen proto, že není plně vysvětleno, co to vše čítá a první zkušenosti ze severu nejsou zrovna povzbudivé..Ještě nedávno bylo nadšení z bioplynek a nakonec je to průser, všude je zajedováno a výsledek je -nula, ale pár oligarchů má plná konta. A i když se to ví, pořád to jede..Mám obavu, že až se to rozjede s EV, a nakonec se zjistí, že to není to pravé, pojede to dál, protože už v tom budou velké prachy.. :o
nepropadat panice...
rudy5
Aktivista
Příspěvky: 2935
Registrován: 04 pro 2007, 15:36
Odpovědi: 0

Příspěvek od rudy5 »

Ani neviem či tu je príspevok ktorý by si neotocil na politiku,súdruhov ,svazakov a podobne :D
BMW 330 ix
Uživatelský avatar
martinsidlo
Aktivista
Příspěvky: 5064
Registrován: 06 pro 2009, 15:24
Odpovědi: 0
Bydliště: Praha 5

Příspěvek od martinsidlo »

Jenže právě politika je "kam vítr,tam plášť". Nakrmit kecama davy a pak je mi to už jedno. Po mě potopa.
Simson Enduro S 51(70 ccm) ex
Lada 1200 S(1500 ccm) 74 ex
Seat Cordoba Sdi AEY 98 ex
OI Combi TDi ASV 1xxPs,2xxNm,790tis.km brzdy 312 x 280 chlazené
Uživatelský avatar
Andre
Aktivista
Příspěvky: 1607
Registrován: 23 led 2006, 05:35
Odpovědi: 0
Bydliště: Jablonec nad Nisou
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Andre »

MirekX píše:Já to chápu, elektro jako pohon je zajímavá myšlenka a má budoucnost, ovšem ne v současné podobě. Jak to jezdí nebo nejezdí je věc jedna a musí to být fajn, to co jsi o řízení ele napsal nerozporuju a souhlasím. Druhá věc je, jak se získává ta energie, jak ji budeš do auta dostávat (já garáž a dvůr mám, i jistič 80A) ale příčí se mi jezdit na energii, kterou někdo za dotované peníze "ekologicky" vyrobí a dodá do sítě způsobem, jakým to funguje teď. Jak to popsal favo, zatím je to hračka pro bohaté, Teslu bych si doma představit dovedl, ale vzhledem k tomu, že tady na fóru je nás spousta co si radši koupí starší spalovací auto a sami doma opraví- upraví, tak to ekonomicky nevyjde ani omylem. :)
Nejde jen o to jak to jezdí, ale že jízda v tom je prostě relax a v důsledku je to i bezpečnější, protože se nemusíš soustředit na teplotu motoru, jeho zvuk, otáčky, jestli běží pravidelně, kdy se rozmotá turbo, kdy pustit spojku, jak zařadit atd. atd..... prostě zmáčkneš tlačítko a jedeš, klidně naplno i zastudena, bez otravného hluku, přidáváš a brzdíš jedním pedálem a nic dalšího nemusíš řešit. O to víc se můžeš soustředit na provoz kolem sebe.
Navíc neřešíš, jestli motor náhodou nestartuje nějak dlouho, jestli nemáš nízkou hladinu oleje, kdy ho bude potřeba vyměnit, jestli tankuješ dostatečně kvalitní naftu a jestli není náhodou potřeba přidat na zimu aditiva a hromadu dalších zbytečností. To vlastně majitelům spalováků vůbec nevadí, ale všichni mají hroznou fobii z toho, že kdyby si koupili EV, tak jejich jedinou starostí by bylo strčit to občas do zásuvky (noteeth)

Jestli žiješ v domnění, že ropný byznys funguje bez dotací, tak si o tom zkus něco dohledat, možná se budeš divit.
Jen u nás má premiér monopol (nejen) na produkci biosložky, kterou denně pálíš v motoru a jede to samozřejmě taky na dotace, proto nějaká zásadnější podpora elektromobility za jeho vládnutí moc nehrozí.
Elektřiny máme dostatek, tím se několik desítek let nemusíme myslím trápit.
Uživatelský avatar
Andre
Aktivista
Příspěvky: 1607
Registrován: 23 led 2006, 05:35
Odpovědi: 0
Bydliště: Jablonec nad Nisou
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Andre »

Jarda S. píše: když to vemu tak na takových 70-80% mojich jízd by mi 200km doezdu i stačilo, jenže pak nastává dilema co s těma zbylýma jízdama ? (noteeth)
Zastavíš, nabiješ, pokračuješ.
Jarda S. píše:
PS: osobně jsem spíš příznivcem vodíku, tankuje se pár minut jako stávající palivo a produktem spalování vzniká jen čistá voda (LOL)
A produktem BEV jsou ty kouřící komíny že? A víš, že na pohon toho vodíkáče potřebuješ min. 6x víc elektřiny na 1km? A víš kolik stojí vodíková stanice a kolik umí obsloužit aut? Viděl jsi jak to vypadalo když v Norsku jedna vyletěla do vzduchu?
Odpovědět

Zpět na „Auta na elektriku“