Napsal: 20 zář 2019, 07:53
pokrok nezastavis skor ci neskor to pride
Nemyslím to nijak zle, ale tím jsem si byl naprosto jist, protože to je vždy dobře poznat z té pokřivené teorie, např. že nabíjení je největší problém pro lidi, kteří s EV nikdy nejeliMirekX píše:Ne a dlouho asi nebudu.
Vzhledem k tomu, že průměrný nájezd v ČR je 7800km za rok, tak si opravdu nemyslím, že "většina" nutně potřebuje auto s dojezdem 1000km. I s dojezdem 200km se dá ročně najezdit 50tis km. Kdo chce, hledá způsoby, kdo nechce, hledá důvody.favo píše:Nezlobte se na mě, ale to že elektromobil jede hezky a to ještě jen některý, nevykoupí fakt, že je pro většinu lidí nepoužitelný nebo a to ve většině případů nedostupný finančně.
Můj naftový Golf taky jede hezky, ale na plnou nadrž ujede při jízdě po dálnici třeba do Itálie, přes 1000 km. Natankování trvá 5 minut i s platbou a mohu tankovat a platit po celým světě každých pár kilometrů a stačí mi k tomu debetní karta.
Takový elektromobil má mnohem ale mnohem nižší dojezd a stačí abych rozsvítil světla a nejel jen na denní svícení, zapnul topení či klimu a dojezd je víte kde, nabíjecích stanic je jako šafránu a jsou místa kde nejsou vůbec, třeba po cestě do Itálie kam jezdím každý rok, jsem neviděl ani jednu.
Nabití trvá nesmyslně dlouho a pokud je zima tak s takovým autem mohu jezdit jen omezenou vzdálenost. A to ani nemluvím o způsobu platby za dobití a otom martiriu co musím podstoupit, když se odvážím s takovým autem vyjet za hranice, abych tam mohl také dobíjet, ale co si budem povídat, stejně tam většina elektroaut ani nedojede.
Jen takový zamyšlení, je zajimavý že tu elektromobily a jejich "ekologičnost" nejvíce a slepě obhajují Ti co zbohatli na spalovacích autech.
Jediný argumenty který máte jsou, že to jede hezky a je to na provoz levnější než spalovák a nezapomenete zmínit jejich údajnou ekologičnost, ale to nestačí pánové.
Výsledek toho vašeho takzvaného boje za ekologii je ten, že se z elektroaut stávají hračky pro bohaté a vyvolené, kterým je navíc ještě dotujeme z našich daní (u nás tedy ještě tak moc ne, pokud nejste státní instituce) a výsledkem akorát bude až zakážou spalováky, velké popouštění ve fabrikách napojených na automobilky, včetně automobilek samotných, spousta lidí bez práce, ekonomika půjde do prdele a začnou třídní nepokoje a kdo si myslíte že to schytá jako první až si spodina půjde vybít frustraci do ulic.
když to vemu tak na takových 70-80% mojich jízd by mi 200km doezdu i stačilo, jenže pak nastává dilema co s těma zbylýma jízdama ? mít spalovací auto v garáži jen na to nebo do povinný výbavy auta přidat centrálufavo píše: Můj naftový Golf taky jede hezky, ale na plnou nadrž ujede při jízdě po dálnici třeba do Itálie, přes 1000 km. Natankování trvá 5 minut i s platbou a mohu tankovat a platit po celým světě každých pár kilometrů a stačí mi k tomu debetní karta.
Nejde jen o to jak to jezdí, ale že jízda v tom je prostě relax a v důsledku je to i bezpečnější, protože se nemusíš soustředit na teplotu motoru, jeho zvuk, otáčky, jestli běží pravidelně, kdy se rozmotá turbo, kdy pustit spojku, jak zařadit atd. atd..... prostě zmáčkneš tlačítko a jedeš, klidně naplno i zastudena, bez otravného hluku, přidáváš a brzdíš jedním pedálem a nic dalšího nemusíš řešit. O to víc se můžeš soustředit na provoz kolem sebe.MirekX píše:Já to chápu, elektro jako pohon je zajímavá myšlenka a má budoucnost, ovšem ne v současné podobě. Jak to jezdí nebo nejezdí je věc jedna a musí to být fajn, to co jsi o řízení ele napsal nerozporuju a souhlasím. Druhá věc je, jak se získává ta energie, jak ji budeš do auta dostávat (já garáž a dvůr mám, i jistič 80A) ale příčí se mi jezdit na energii, kterou někdo za dotované peníze "ekologicky" vyrobí a dodá do sítě způsobem, jakým to funguje teď. Jak to popsal favo, zatím je to hračka pro bohaté, Teslu bych si doma představit dovedl, ale vzhledem k tomu, že tady na fóru je nás spousta co si radši koupí starší spalovací auto a sami doma opraví- upraví, tak to ekonomicky nevyjde ani omylem.
Zastavíš, nabiješ, pokračuješ.Jarda S. píše: když to vemu tak na takových 70-80% mojich jízd by mi 200km doezdu i stačilo, jenže pak nastává dilema co s těma zbylýma jízdama ?
A produktem BEV jsou ty kouřící komíny že? A víš, že na pohon toho vodíkáče potřebuješ min. 6x víc elektřiny na 1km? A víš kolik stojí vodíková stanice a kolik umí obsloužit aut? Viděl jsi jak to vypadalo když v Norsku jedna vyletěla do vzduchu?Jarda S. píše:
PS: osobně jsem spíš příznivcem vodíku, tankuje se pár minut jako stávající palivo a produktem spalování vzniká jen čistá voda