Vyjetý motorový olej jako palivo - zkušenosti

..jak jezdit na Slunečnicový, Řepkový, Olivový a podobné oleje ... a nebo, jestli někdo ještě jezdí na naftu, tak o naftě :-) či bionaftě

Moderátoři: šulda, radluk, Moderátoři

Odpovědět
UchoTD
Aktivista
Příspěvky: 3364
Registrován: 25 črc 2011, 23:22
Odpovědi: 0
Bydliště: B.Bystrica
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od UchoTD »

ked máš ten správny návod prečo ho nezdelíš? ja dlho štartujem na olej napriklad,filtrujem tiež cez vak a stále mi vydere a zakarbonuje špičky,v čom je pes zakopaný? (wallbash)
Mitsubishi Lancer EVO VIII 366kw 670NM
Mitsubishi Lancer EVO IV 242kw
Mitsubishi Outlander 2.2DID
Mitsubishi SpaceStar 1.3MPI
VW T5 lift T6 140kw
Škoda Superb 2.0TDI 4x4
sineDko
Přispěvovatel
Příspěvky: 114
Registrován: 02 lis 2013, 11:57
Odpovědi: 0

Příspěvek od sineDko »

no sak hovorim to tu uz viac krat. nerobim s tym vobec nic a ono to stale ide. ako pisem nedavam zaidne aditiva, nicim neriesim, lejem rovno do nadrze s pokazenym precerpavanim a vozim sa. palivo si tiez nevyberam, co sa zleje do sudu to jazdim. na to ako tu vsetci laboruju s filtrovanim, pomermi na riedenie a vsetkym moznym ja to lejem len tak a idem si 8) . predtym som to lial do peugeot 2.1d s lucasom (alebo sa to volal roto vtedy?) a ani som to nefiltroval a jazdilo to jak gula (rofl)
pepe276
Aktivista
Příspěvky: 1106
Registrován: 23 led 2010, 10:25
Odpovědi: 0
Bydliště: Praha a okolí

Příspěvek od pepe276 »

sineDko píše: predtym som to lial do peugeot 2.1d s lucasom (alebo sa to volal roto vtedy?) a ani som to nefiltroval a jazdilo to jak gula (rofl)
A jak to ten Lucas pobiral? mel jsi nejaky predehrev, nebo nejake jine upravy na aute?
Mam Xantii, taky 2,1TD s Lucasem (EPIC :-( ) a prave kvuli tomu oleji ho chci vyhodit a dat tam Bosche z 1.9TD
Peugeot Boxer 2.5TDi THX 79kW 1998
Peugeot 106 1.0 CDZ 37kW 1998
Citroen Jumpy 1.9TD 68 kW 1997
Citroen Berlingo 1.9D 51 kW 2000
UchoTD
Aktivista
Příspěvky: 3364
Registrován: 25 črc 2011, 23:22
Odpovědi: 0
Bydliště: B.Bystrica
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od UchoTD »

Ono to nejde stale, prestava startovat a zvysi dymivost tak, ze za pol minutky na volnobehu nevidis pred seba a to neprehanam, odfajci to trysky , tiez dávam co zlejem, ale rozdiel su čapove a otvorové vstrekovače tam je pes zakopany. Ty mas čapove preto to ide nonstop :-)
Mitsubishi Lancer EVO VIII 366kw 670NM
Mitsubishi Lancer EVO IV 242kw
Mitsubishi Outlander 2.2DID
Mitsubishi SpaceStar 1.3MPI
VW T5 lift T6 140kw
Škoda Superb 2.0TDI 4x4
sineDko
Přispěvovatel
Příspěvky: 114
Registrován: 02 lis 2013, 11:57
Odpovědi: 0

Příspěvek od sineDko »

je to asi urcite tak ako hovoris.

pezot isiel jak gula. nemal som ziadny predohrev, nic. mal som dvojnadrz. 2,1d bez turba ma miesta medzi motorom a chladicom habadej tak som tam dal pasovinu a na to polozil 20l bandasku, trupku do nej napichol a jazdil. vodarenske ventily a nejaky klasicky naftovy filter po ceste. leto zima stale to islo. v zime som si dal kolecko po parkovisku (tak minuta nastartovane) a prepinal som v pohode

ale ty hovoris ze mas epic. to ked sa nemylim je uz nejake elektronicke cerpadlo. sa mi zda. ja som mal cistu mechaniku
UchoTD
Aktivista
Příspěvky: 3364
Registrován: 25 črc 2011, 23:22
Odpovědi: 0
Bydliště: B.Bystrica
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od UchoTD »

epic čerpadlo bol omyl prírody :D
Mitsubishi Lancer EVO VIII 366kw 670NM
Mitsubishi Lancer EVO IV 242kw
Mitsubishi Outlander 2.2DID
Mitsubishi SpaceStar 1.3MPI
VW T5 lift T6 140kw
Škoda Superb 2.0TDI 4x4
pepe276
Aktivista
Příspěvky: 1106
Registrován: 23 led 2010, 10:25
Odpovědi: 0
Bydliště: Praha a okolí

Příspěvek od pepe276 »

burton.b22 píše:Mám dotaz chci vyčistit motor vodou do sáni. Můžu stříkat vodu přímo před turbo? Neublíží mu to nějak?
Někde na netu (možná tady) jsem kdysi četl tohle: Ohřát motor, shodit sací hadici, otáčky motoru asi 2000(snad) a do sání prát vodu a postupně přidávat, dokud ty otáčky trochu nepoklesnou, pak ubrat trochu vodu, aby se zas trochu zvedly otáčky a vydržet to pár minut. Prý pak ten motor šel líp. Myslim, že to bylo u nějakého starého komůrkáče PSA. Ale je to už dlouho, jestli to chceš přesnějc, tak musíš hledat.
Peugeot Boxer 2.5TDi THX 79kW 1998
Peugeot 106 1.0 CDZ 37kW 1998
Citroen Jumpy 1.9TD 68 kW 1997
Citroen Berlingo 1.9D 51 kW 2000
pepe276
Aktivista
Příspěvky: 1106
Registrován: 23 led 2010, 10:25
Odpovědi: 0
Bydliště: Praha a okolí

Příspěvek od pepe276 »

sineDko píše:je to asi urcite tak ako hovoris.

pezot isiel jak gula. nemal som ziadny predohrev, nic. mal som dvojnadrz. 2,1d bez turba ma miesta medzi motorom a chladicom habadej tak som tam dal pasovinu a na to polozil 20l bandasku, trupku do nej napichol a jazdil. vodarenske ventily a nejaky klasicky naftovy filter po ceste. leto zima stale to islo. v zime som si dal kolecko po parkovisku (tak minuta nastartovane) a prepinal som v pohode

ale ty hovoris ze mas epic. to ked sa nemylim je uz nejake elektronicke cerpadlo. sa mi zda. ja som mal cistu mechaniku
UchoTD píše:epic čerpadlo bol omyl prírody :D
Je mi jasný že Lucas není ideální a Epic už vůbec ne :-D , takže:
1) buď dám do toho motoru mechanické čerpadlo Bosch z 1.9TD, nebo
2) jen hlavu a písty z 2.0HDi (upravená hlava, viz níže), má stejné vrtání a de facto stejný blok, jako 2.1TD, ale nemám kratší ojnice(písty HDi jsou delší), takže tohle asi nehrozí, nebo
3) dám celý jiný motor - 2.0HDi s mechanickými vstřiky z VW 1.9TDi a upravím pro ně hlavu + čerpadlo Bosch - tohle už je ale výměna motoru za jiný typ a nechce se mi do toho, nechci mít nějaké popotahovačky s úřady...

Akorát mě tu děsíte tím, že se zasírají a odcházejí otvorové trysky-jezdím na friťák.
Naposledy upravil(a) pepe276 dne 23 črc 2014, 09:07, celkem upraveno 1 x.
Peugeot Boxer 2.5TDi THX 79kW 1998
Peugeot 106 1.0 CDZ 37kW 1998
Citroen Jumpy 1.9TD 68 kW 1997
Citroen Berlingo 1.9D 51 kW 2000
burton.b22

Příspěvek od burton.b22 »

Pokud sháníš do 2.1td mechanické čerpadlo bosch tak Peugeot 605 2.1td měl bosch. Aby ti to z 1.9td neubralo výkon.
pepe276
Aktivista
Příspěvky: 1106
Registrován: 23 led 2010, 10:25
Odpovědi: 0
Bydliště: Praha a okolí

Příspěvek od pepe276 »

Jj, vím, ale to z 2.1TD se blbě shání, nebo za něj chtějí nesmyslný balík. Do 406 a Xantií dávali k 2.1TD už jen Lucase kvůli emisím :-( Výkon by to čerpadlo z 1.9TD ubrat nemělo, 2.1TD žere v zatížení méně, než 1,9TD a na to čerpadlo z 1.9TD půjde vstřikovací hlava nejspíš z 1.9TDi od VW - má větší pístek.
Peugeot Boxer 2.5TDi THX 79kW 1998
Peugeot 106 1.0 CDZ 37kW 1998
Citroen Jumpy 1.9TD 68 kW 1997
Citroen Berlingo 1.9D 51 kW 2000
sineDko
Přispěvovatel
Příspěvky: 114
Registrován: 02 lis 2013, 11:57
Odpovědi: 0

Příspěvek od sineDko »

Ten epic to ma uz v nazve :D
UchoTD
Aktivista
Příspěvky: 3364
Registrován: 25 črc 2011, 23:22
Odpovědi: 0
Bydliště: B.Bystrica
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od UchoTD »

pepe276 píše:
Akorát mě tu děsíte tím, že se zasírají a odcházejí otvorové trysky-jezdím na friťák.
zasierajú sa z motoráku a vydierajú tiež,z fritaku nie,lebo motorak ma prisady proti horeniu a pri horení tvorí karbon a ešte k tomu obsahuje mikročastice čo vydierajú trysky,fritak je v pohode,kludne jazdi,fritak mi ešte neubližil a to som na neho najazdil hodne.
Mitsubishi Lancer EVO VIII 366kw 670NM
Mitsubishi Lancer EVO IV 242kw
Mitsubishi Outlander 2.2DID
Mitsubishi SpaceStar 1.3MPI
VW T5 lift T6 140kw
Škoda Superb 2.0TDI 4x4
Uživatelský avatar
Petr H.
Přispěvovatel
Příspěvky: 523
Registrován: 26 dub 2007, 18:20
Odpovědi: 0

Příspěvek od Petr H. »

Dotaz, jaké přísady má motorový olej proti hoření ??? Případně proč by je měl mít?
nemám žádnou kárku na naftu...
sineDko
Přispěvovatel
Příspěvky: 114
Registrován: 02 lis 2013, 11:57
Odpovědi: 0

Příspěvek od sineDko »

Na wikipedii pisu toto. O aditivach proti horeniu tam ale neni nic konkretne. Iba tento proces. Avsak potvrdzuje to fakt ze sa snazia aby ten olej nehorel. Je to vsetko o emisiach. Olej co ostane na stenach ked hori robi neziaduce emisie.
Oil is largely composed of hydrocarbons which can burn if ignited. Still another important property of motor oil is its flash point, the lowest temperature at which the oil gives off vapors which can ignite. It is dangerous for the oil in a motor to ignite and burn, so a high flash point is desirable. At a petroleum refinery, fractional distillation separates a motor oil fraction from other crude oil fractions, removing the more volatile components, and therefore increasing the oil's flash point (reducing its tendency to burn).
UchoTD
Aktivista
Příspěvky: 3364
Registrován: 25 črc 2011, 23:22
Odpovědi: 0
Bydliště: B.Bystrica
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od UchoTD »

prisady su tam preto lebo pri trení vznikajú tak isto ako pri hydraulike také "mini" explózie ktoré vlastne olej znehodnocujú
Mitsubishi Lancer EVO VIII 366kw 670NM
Mitsubishi Lancer EVO IV 242kw
Mitsubishi Outlander 2.2DID
Mitsubishi SpaceStar 1.3MPI
VW T5 lift T6 140kw
Škoda Superb 2.0TDI 4x4
Odpovědět

Zpět na „Jak se jezdí na rostlinu, nebo i na naftu“