Marea 1.9 TD LUCAS teče nafta.
Moderátoři: šulda, Moderátoři
Nedalo mi to a prosel jsem internet a nejake manualy co jsem nasel a musim rict, ze funkce je presne takova, jak to popisuje Origos. Tohle cerpadlo je sice samonasavaci, ale az od okamziku, kdy je zaplneno naftou a odvzdusneno. Samo si nenasaje.Proto je tam ten balonek pro rucni zaplneni cerpadla. Bosch ho nema ten si nasaje sam.
Nespotrebovane palivo odchazi do zpatecky a pokud by tato mohla byt ucpana mohlo by dojit ke zvyseni tlaku ve skrini a naslednemu "vystreleni" gufera. Presne jak popisuje Jericho je dulezita cistota sitka v nadrzi, ktere byva casto zaneseno takovym slizem a pak cerpadlo nemuze nasat potrebne mnozstvi paliva a projevi se to nedostatecnym vykonem pro vyssim zatizeni motoru. To stejne je i pri starem a spatne pruchozim palivovem filtru. Auto jezdi normalne a na dalnici pri vetsim vykonu najednou vadne a nechce jet.
U me tedy doslo jen k normalnimu opotrebeni gufera, ten brit nebyl temer videt. Sitko v nadrzi, filtr i zpatecku pravidelne cistim a menim, tak doufam, ze v vystreleni toho neorigo gufera nedojde. Spis ho znici bioslozky v palivu.
Nespotrebovane palivo odchazi do zpatecky a pokud by tato mohla byt ucpana mohlo by dojit ke zvyseni tlaku ve skrini a naslednemu "vystreleni" gufera. Presne jak popisuje Jericho je dulezita cistota sitka v nadrzi, ktere byva casto zaneseno takovym slizem a pak cerpadlo nemuze nasat potrebne mnozstvi paliva a projevi se to nedostatecnym vykonem pro vyssim zatizeni motoru. To stejne je i pri starem a spatne pruchozim palivovem filtru. Auto jezdi normalne a na dalnici pri vetsim vykonu najednou vadne a nechce jet.
U me tedy doslo jen k normalnimu opotrebeni gufera, ten brit nebyl temer videt. Sitko v nadrzi, filtr i zpatecku pravidelne cistim a menim, tak doufam, ze v vystreleni toho neorigo gufera nedojde. Spis ho znici bioslozky v palivu.
[quote="jericho-3"]Není mi dost jasné, jaký je rozdíl mezi čerpadlem TDI ranných dob bez pomocného čerpadla v nádrži a dalších, které čerpadlo v nádrži již má..Jestli je to jen doplněk , nebo nutnost podpořit jeho výkon...Origoši, jestli můžeš, upřesni to, díky..
[/quote
Řekl bych že u rotačních čerpadel je to spíš takový doplněk
Některé vstřik. čerpadla nemají za sucha samonasávací schopnost,navíc muže dojít při startování nasucho k poškození čerpadla. Po zaplnění systému je motor schopný fungovat i bez podávacího /platí pro rotační vstřik.čerpadla/ Je to tak? ..nebo jsou vyjímky?
Řekl bych že u rotačních čerpadel je to spíš takový doplněk
po tom v čem jezdím a co mám všechno OFF nebo ON je každému HOV..
Šlo mi o to, že první pulsní čerpadla ještě u předkomůrek, průkopníků TDI, čerpadélko neměla/např. u vozů Citroen CX Turbo 3, Fiat Croma TDi/ ale BMW 524 TD už třeba ano. U prvních VW TDI je to obdoba. A třeba u AUDi v dávných dobách s mechanikou měl trkač vřazený do sací trubky kousek od čerpadla...Ta zákonitost mne zajímá..Připadá mi to jako pojistka pro kvalitnější plnění čerpadla a komfort obsluhy..
A zda je nutnost čerpadélka zanesena v čísle příslušného čerpadla..
A zda je nutnost čerpadélka zanesena v čísle příslušného čerpadla..
nepropadat panice...
-
slovacek.milos
- Aktivista
- Příspěvky: 34023
- Registrován: 23 pro 2007, 12:51
- Bydliště: Strážnice
se mi zdá že jsi to jericho naházel do jednoho pytle,
ty béčka pokud jim nefachčí to čerpadlo tak pod švrt nádrže ani nenastaruješ
pokud čerpadlo nejede a máš plnou tak na jízdě nic nepoznáš
u marejky ti třeba čerpadlo plní sací koš nic víc,
no a pak máš ty co tlačí pořád do čerpadla O,5 atm jako doplněk stravy hlavně na starty,
tak to pokračuje i u CR nekteré mají, některí bez nich fachčí, některé čerpadla bez toho nejedou třeb 2.8HDi to si neprdne stačí obyčejná ac pumpa pumpuješ a motor jede
ty béčka pokud jim nefachčí to čerpadlo tak pod švrt nádrže ani nenastaruješ
pokud čerpadlo nejede a máš plnou tak na jízdě nic nepoznáš
u marejky ti třeba čerpadlo plní sací koš nic víc,
no a pak máš ty co tlačí pořád do čerpadla O,5 atm jako doplněk stravy hlavně na starty,
tak to pokračuje i u CR nekteré mají, některí bez nich fachčí, některé čerpadla bez toho nejedou třeb 2.8HDi to si neprdne stačí obyčejná ac pumpa pumpuješ a motor jede
-
slovacek.milos
- Aktivista
- Příspěvky: 34023
- Registrován: 23 pro 2007, 12:51
- Bydliště: Strážnice
třeba u toho čerpadla co tlačí furt O.5 atm tak si přestav trubk s naftou pět metrů, přijedeš máš 15 stupnů a do rána je mínus 15 tak se ta nafta prostě zmenší a po zapnutí klíče se musí dotlačitjericho-3 píše:No a to je to, o čem mluvím, ten důvod, ne co to dělá..Já vím, že to jede i bez něho....ale co je k tomu vede? Lepší start, složitý tvar nádrže nebo zvýšení produkce svého el. oddělení a zvýšený počet relátek?![]()
Jde mi jako v tom filmu o to, proč?
Ano, to chápu, ale druhé auto i o něco většíí to nepotřebuje.Šlo mi o to, zda se to dá vyčíst z označení čerpadla. Protože stejný typ auta se stejným počtem metrů trubek má čerpadlo a nebo i nemá..Mám např Mitsubishi Pajero, pulsační čerpadlo Bosch /nebo jeho kopie/ a nevím, zda tam je, záleží na roku výroby. Proto mám rád jasno, Ford si dá mechanické čerpadlo rovnou, majitel udělá z tranzita obytňák,kde jsou 3 nádrže a vše je v pohodě...Ale aby se někdy někdo dočetl, jakou to které čerpadlo má sací výšku, to ani náhodou.... 
nepropadat panice...
-
slovacek.milos
- Aktivista
- Příspěvky: 34023
- Registrován: 23 pro 2007, 12:51
- Bydliště: Strážnice
[quote="jericho-3"]Ano, to chápu
čerpadla i typy motorůjou stejné a mají čerpadla v nádrži nebo nemají pokud se jedná o VW a pažrouta ani nevspomínej
jeden automechanik, ale už je výfukář co jede na konečnou, prokecali jsme hodiny prostě se neučí dál
vysralo se mu na pažroutovi čerpadlo tak jsem mu vytiskl jak na to a že starý horák se mu na to podívá,
dopadlo to tak že to nikdo nespraví jedině v chomutově a vysolil 5O.OOO kč do dnešního dne je to tak 6 let když se k němu přiblížím se přejde o šest metů dál taková jsem kurva zlodějská za to že jsem jen zapl tiskárnu a vytiskl mu rozvody a poradil čerpadláře
čerpadla i typy motorůjou stejné a mají čerpadla v nádrži nebo nemají pokud se jedná o VW a pažrouta ani nevspomínej
jeden automechanik, ale už je výfukář co jede na konečnou, prokecali jsme hodiny prostě se neučí dál
vysralo se mu na pažroutovi čerpadlo tak jsem mu vytiskl jak na to a že starý horák se mu na to podívá,
dopadlo to tak že to nikdo nespraví jedině v chomutově a vysolil 5O.OOO kč do dnešního dne je to tak 6 let když se k němu přiblížím se přejde o šest metů dál taková jsem kurva zlodějská za to že jsem jen zapl tiskárnu a vytiskl mu rozvody a poradil čerpadláře
Lidé jsou někdy divní a dokonce mají raději Ty, kteří jim mažou med okolo huby a ne Ty, kteří jim osvětlí krutou pravdu. A pomáhat se kolikrát nevyplatí, je lepší je nechat vymáchat si hubu samostatně. Nesnáším, když někdo poté řekne, kdoví jak to bylo a máchne rukou..To bych ho zabil..protože je to stejné, jako kdyby řekl, že jsi zloděj nebo podvodník... 
nepropadat panice...
-
slovacek.milos
- Aktivista
- Příspěvky: 34023
- Registrován: 23 pro 2007, 12:51
- Bydliště: Strážnice
Podle mych zkusenosti je to tak, obe (1.9TD i 2.4TD) chytaji opravdu na brnk.
Nebyl problem ani vloni pri -27 obe sly na otoceni. Davam do plne nadrze 2l benzinu a VIF dle navodu a zatim nikdy problem.
Ted je tu takovy divny pocasi -9 a na autech hned namraza cely auta potazeny ledem. Tak jsem dovnitr hodil 2kW ecoflex. Vevnitr jak v lete na slunci a sotva rozmrzly okna
. Asi to budu muset obejit s letlampou 
Nebyl problem ani vloni pri -27 obe sly na otoceni. Davam do plne nadrze 2l benzinu a VIF dle navodu a zatim nikdy problem.
Ted je tu takovy divny pocasi -9 a na autech hned namraza cely auta potazeny ledem. Tak jsem dovnitr hodil 2kW ecoflex. Vevnitr jak v lete na slunci a sotva rozmrzly okna