Stránka 4 z 5

Napsal: 16 srp 2013, 10:17
od markr
Za olej beru 150kc (noteeth) . Tak si myslim, ze nejsem zlodej ;) .

Napsal: 16 srp 2013, 11:07
od jericho-3
To si borec, ale co s tím vyjetým olejem, není to tak dlouho, co se za litr odebraného vyjetého oleje platilo..Nebo skončí v kanálu? Já "ekologický "automechanik nejsem prase a od 90. let dělám olej za 300kč , ale už přidávám, nadruhou stranu, v době kdy je filtr nahoře a mám vysávačku a nemusí se auto zvedat, je to lebeda../ale jde to jen u něčeho/.. :)

Napsal: 16 srp 2013, 11:33
od Karel65
Já už jsem vylečenej z donesenejch dílů : Stilo 1,9JTD pán si donesl sadu koupenou na Aukru od SKF nic proti, ale sada rozbalená kompletní i s pumpou a taková ohmataná.
Namontoval jsem za 1000Kč. Za dva dny mi volalo pár mechošu z okolí, že pán jezdí po servisech a ptá se co mu řve z rozvodů všichni mu řekli že je to špatně udělaný. Po týdnu dorazil a že to jde reklamovat /špatně napnutý a pod/ po sundání deklů okolo kladky rezatej prášek, šílená scéna na moji hlavu. Naštěstí měl v autě původní obal kterej mě předtím ani neukázal kouknu a takovej jakoby namočenej a usušenej. No skončilo to tak že podle šarže měla být sada sešrotovaná už ze skladu SKF po vytopení. Pán se nasral odjel a já měl stejně ostudu po okolí. A odtud POUZE díly ktere si seženu.

Napsal: 16 srp 2013, 11:52
od micar
stejně za to můžeš ty,protože jsi odborník,a měl jsi poznat že je to špatné,a tudíž to nemontovat :D to jsem už taky zažil

Napsal: 16 srp 2013, 12:02
od bepa
fezout píše:No nevím ale mechoši snad maj cenu vybavení atd už v hodinové ceně za práci.Moje zkušenos je že za výměnu oleje + filtr si mechoš bral 2100kc a sám si ho měním za 1500kc takže si za práci vzal 600kc což se mi zdá dost když měl ještě vejvar z materiálu.
Když máš 250 kč na hodinu nemužeš na slušně vybavenou dílnu vydělat pouze prací.Píšeš zrovna olej zdá se ti 600 dost mně také .Bud mam z dílu a dělam olej za 150Kč nebo ma svuj a ma to za 500kč,ale druhá strana jak tady píšou ostatní likvidace filtru oleje .Co vynulování servisu na přístrojovce když se dělá diagnostikou ,roční aktualizace diagnostiky ?To se tedy platí z čeho když ne z dílu a práce je drahá?

Napsal: 16 srp 2013, 16:06
od Tomas.cz
Zase by chtělo napsat u jakého auta a co se myslí výměnou oleje, jestli jen povolím zátku, vytočím oil. filtr a je to, tak je jiná cena, než třeba Berlingo 1.6HDi kde, když se mění i vzduchový a palivový čistič, tam díky fitrům umístěným skoro až za motorem je toho potřeba dost odplastovat a při montáži být maximálně pečlivý, aby nepraskl nějaký plast, tam by mě kupříkladu 500-600 kč za výměnu oleje i s těmito filtry za práci přišlo adekvátní.

Pro vaší zajímavost, za výměnu oleje u O1-TDi nebo jiných aplikací tohoto motoru beru 1 400kč, tj. oil filtr, olej ( 5w40 ) a práce.

Napsal: 16 srp 2013, 16:55
od fezout
Renault Megan 1.5dci takže povolit spodní plastdekl zátku na vaně a filtr pohodlně shora a vynulování výměny na přístrojovce přes páčku pal.počítače tak si myslím že 600kc za práci je zlodějna

Napsal: 16 srp 2013, 17:03
od Tomas.cz
Tak tam bych si vzal 300kč +-

Nicméně, viděl jsem fakturu z Audi za servis na A3-1.6, výměna kabinového filtru který je umístěný jako u OII v nohách spolujezdce tak měli tabulkově 320kč, vzducháč 150kč apod, to říkám cena za práci nikoli včetně fitru :)
Výměna spojky byla d+m skříň za 3 200kč a d+m spojka za 1 300kč+ materiál a to mě překvapilo, že zapoměli poté zapojit hadici odvětrání motoru a z dmychadla sekundárního vzduchu :roll:

Napsal: 16 srp 2013, 17:11
od jericho-3
Samozřejmě neznalost je výhoda a znalost nevýhoda..A dělat pro kutila je opruz, na internetu se vzdělá, zjistí si díly , ví přesně ceny , jen mu chybí ta chuť nebo možnost se do toho pustit sám . Když se něco vysere, což je většinou pravidlem, tak ti to dlouho trvá..Včera jsem slyšel, to nám ta cena naskočila, co? A já povídám, špatně jste plánoval, guma pod sáním byla prdlá a gufera jsem tam musel dát..Jo, jo ,ale nemá se to přehánět... :)

Napsal: 20 srp 2013, 23:27
od FandaTDI
Protože to znám z obou stran (a z více oborů, byť někde jako "kutil", ale i tak si kolikrát klepu na čelo, co mi ten "profík" povídá ...), musim říct, že pravda je někde "uprostřed" celý týhle diskuze, kterou jsem teď dočetl.
Chápu i marži z dílů, ale bohužel (jako v jinejch oborech, kde např. nastoupila "chytřejší" technika) tuhle "cenovou hysterii" rozjeli imho krom velkejch cenovejch výkyvů (viz. váha vzduchu před x lety přes 10tkč, před pár lety 3-5tkč a dneska...? ) právě ti ani ne tak "zlatokopové", jako prachsprostý zloději (který jsou schopný si díl nacenit na x-násobek ceny, což se mi jako čerstvýmu majiteli B5 taky málem stalo na zdvihátkách, atp.) ...
Základem je domluva a když už na něco nemam vybavení, řešim s mechanikem nejen cenu jeho dílů vs. vlastních zdrojů, ale i možnost účastnit se opravy, ať už aktivně nebo pasivně (nemam problém i čumět s rukama v kapsách "z uctivý/bezpečný vzdálenosti", ale někdy prostě chci vidět co i kolem je v jakym stavu i co se s tim autem děje, kor když je podezření na nějakej "háček" ...) a i když vim o někom, že je opravdu vyhlášenej mechanik a mam ho "za barákem", třikrát si rozmyslim, jestli k němu dam svý auto (osobák u něj ještě nebyl), když se nemůžu účastnit opravy a raději si ohlídam někoho míň zkušenýho (byť je to kolikrát taky o nervy a třeba i "rétorickej záhul" vysvětlit, že mě nezajímá, že skoro na všem, vč. např. pístků u třmenů, má osvědčeně vyzkoušenou na mazání "měďenku", ale nakonec je levnější a třeba se i sám něco přiučí ;) ) než abych pak řešil x-minutový telefonáty. Konkrétněji opět zdvihátka, tentokráte dodávka a hovor s rozdělanejma rozvodama, atd. na dílně, přičemž jsem byl při příjmu ubezpečenej, že to klepání je od vývěvy a že je to u těchle aut normální - btw. sám vlastní skoro tu samou dodávku, ale "zjistilo se", že to nakonec jsou opravdu zdvihátka, který jsem nabízel dovézt nový origo INA v origo balení ... no naštěstí - možná i proto, že mam trochu přehled - u něj nebyly ty zdvihátka za 4-násobek ceny, jako jsem málem naletěl u osobáku, a byly "jen" o 50,-/ks (x10 ;) ) dražší než jsem mohl sehnat já, tak jsem to samozřejmě nechal rovnou udělat a nakonec to i cenově vyšlo relativně dobře, ačkoliv "detaily" jsem ještě dolaďoval i odtamtud(např. na víku vzducháče jsem místo jedný chybějící spony měl aspoň "provizorní" z přesně padnoucího a "funkčního" kusu pružiny, pro kterou jsem tam ještě jel - i když chápu, že zrovna na tohle zapomněli, ale "na svou vyhlášenost" to neni zrovna precizní přístup ... ) ... bohužel (nebo možná spíš bohudík) nemam zkušenost s autorizákama (jako klient, i když pár příběhů z obou stran taky znám), ale skutečnej profík by si měl uvědomit, že z nich přijdou zprvu třeba až "osinově" nedůvěřivý zákazníci a ti jsou schopni i samotnej (vstřícnej a často i trpělivej) přístup ocenit kolikrát líp než práci samotnou ... to samý s tim spěchem nebo staršíma plečkama sotva udržovanejma při životě - naposled jsem měnil řemen altíku na vpravdě už veteránovi (taky staršího pána, pův.problém v "kontrolkách, relé,..." - no popravdě jsem se toho trochu bál, ale příznaky byly zjevný), bohužel se posunul termín dodání více dílů, tak jsem zajel do prvního shopu pro dvakrát dražší řemen, na fakturu popsal, co jsem dělal (v jeho nepřítomnosti), zkouknul baterku,atd. očistil kontakty, nabil, zkontroloval odběr na prázdno, atp. a místo keců, že on by (nebo já sám jsem) ten řemen mohl mít za necelou půlku ceny, jsem dostal víc peněz, než jsem si řekl a všichni jsou spokojení ... and live happily ever after (LOL)
Prostě je to o komunikaci, taky jsem "projebal" přes litr (převážně cestovný) na "vstřícnosti" člověka, kterej "mi ten pin vyčte i zadarmo" bohužel zrovna nejen autům (motorům) rozumí zjevně dost a má i spoustu vybavení a kontaktů, ale místo aby na férovku přiznal, že na mě neměl čas/zapomněl/vy*ral se na to říct si během víc jak dvou tejdnů o vrácení patice do programátoru, nechal mě jet zbytečně přes 400 kiláků a výsledek/pin si prostě vycucal z prstu (a pak si na fórech vylejvá závist na zákaznících/"kravaťácích" s moderníma kárama ...) ... lidi jsou holt různí ...

Napsal: 21 srp 2013, 11:19
od jericho-3
Ano, lidé jsou různí, někdo chce mít přehled o všem, zná ceny dílů/někdy je i prodává/, ví, kde jsou jak levné, jaká je marže apod. Já osobně nemám přehled vůbec, jen nakupuji věci, které potřebuji k opravě, chci kvalitu ,ale politika cen mne nezajímá, nejsem obchodník. Lidem vracím obaly, vše čisté co jsem potřeboval i malé zbytky oleje, apod. Je to jejich, oni si to zaplatili a když budou detektivové, podle krabičky a papíru s cenami můžou zjistit, co to je a kde se to vzalo. Stalo se mi, že mne napadl známý, že jsem mu tam dal trysky jiné, než tam patří/prý kdoví zda jsem tam nenechal staré/, byl to japonec a ta kráva z Mototechny se spletla, když hledala náhradu z Motorpalu..Kdyby byl inteligentní, tak na ůčtu, který jsem mu dal, byl přesně typ trysky i datum koupě..Staré trysky jsem mu dal do obalů těch nových, ale přesto jsem byl viník já...Dodnes mi to sere..Nejhorší kombinace zákazníka je dovozce/handliř/ a jeho vůz, vozy. Jelikož jsou ve většině podvodníci, odčítači a šmelináři v jednom, neustále koumají, jak někoho ojebat...A nejsou sami, taxikáři, barmani a socánkové je následují...Koho jsem neoprávněně urazil, ať mi odpustí..Nejlepší jsou řemeslníci , samostatně výdělečně činní., už z toho důvodu, že něco vytváří, tak většinou mají rádi férovou hru... :)

Napsal: 25 srp 2013, 20:34
od VPetr
K cene za vymenu oleje...ja si beru 300,- i s vymenou air fil. ... 500 a vice za vymenu oil a vsech filtru,zaliti naf. paliv.filtru s maz.inspekce atd...je s tim kolikrat dost srani a to hlavne u kab.filtru. zvlast kdyz na to lidi serou a po vyndani filtru se vysype pulka lesa i s myslivcem...hned abys vysaval "cele" auto :)
Pokud se to nekomu nelibi muze si to delat na zahrade...

Co se tyce dilu chapu,ze je to logicky postup a kazdy hleda to nejlevnejsi ci nejakou stredni kvalitu.
Pokud mi zakaznik doda dil a ja zacnu rozebirat "pul auta" a pak zjistim,ze ouha dil co si dodal je jiny..kdo zaplati cekani,skladani z5,zapeklej zvedak ??? To bude cumet jak "chleba z tasky" kdyz mu nauctuji prostoj, jelikoz chtel usetrit!!!

Mam preci 1 a vice dodavatelu,ty poskytuji urcity dil a na nej zaruku,jedname spolu,vidim toho cloveka osobne!..pokud se neco semele,byl by proti sobe, me poslat do pr... Vzdy se to vyresi ke spokojenosti zakaznika. Uz vidim ,jak reklamujete nekde rozvody ci pumpu nebo neco jineho u inet.prodejce..uplne to slysim..spatna montaz,reklamace se zamita...

Proste nekdy je lepsi si koupit tu televizi o 500-1000,- draz v kamenem obchode "pres ulici" nez cekat jestli ta z netu vubec nekdy pujde vyreklamovat ci vratit a srani s odesilanim Z5...

Napsal: 26 srp 2013, 12:44
od jericho-3
Jo, je to tak, vím co to je za pocit..potkal se mi můj motor.. :)

Napsal: 26 srp 2013, 13:40
od ThrashTheTrash
Dělám 60 STK ročně (cca), opravy dělám hlavně na koncern VW, sem tam nějakej ten frantík, ale jen na co si troufnu, tzn oleje, brzdy, rozvody, hlavy atd...základ co se dá, zbytek dávám jinam do servisu kde maj zkušenosti.

Nedávno dojel ke mě známej, neměl sem čas, děda mu dělal olej na 5 let starým fordu, kerej byl asi 2x na garančce.

Za výměnu oleje si děda vzal 150 kč a to měl olej majitel vlastní z tesca i s filtrem a pán řekl, že no teda když je ta sobota, tak těch 150 kč za olej vám dám teda,jako za výměnu.

Když mi to řekl, tak sem tomu idiotovi dovezl papir za likvidaci jeho oleja a nechápal.

Lidi sou prasata a za olej si beru normálně cca jak to tady píšete, neseru se s nikým a ničím,borec tu účtuje i vymaz servisního intervalu na octavii první generace za 2 kila když dělá olej, tak to bych si já taky nenapsal něco že?Ale dělám to normálně, když vidím, jak v servisech píšou co vyměnili a já to po výměně dělám znova a víc jak pulka fitrů je puvodních :D, nebo geometrie....v servise udělaj geometrii ve škodovce a dojede borec že se mu divně vrací volant z jedné strany, tak to zvednu a jeden čep namontovanej opačně a ještě k tomu levej čep dali na pravou stranu na rameni. Proč já mám dělat doma za 150kč za hodinu, když ve škodovce berou cca 3 kila a dělaj práci ani ne na 50% a ještě blbě?

Došel ke mě borec včera a že mu praskla na avii trubka od brzd a že to je v poho, na hodinku práce :D, tak sem ho poslal slušně do prdele :D lidi co mi budou vykládat jak se maj dělat brzdy nesnáším, obzvlášť když vidím krásnou věc jako je felicia MPI a pod palivovým filtrem namotaná brzdová trubka a omotaná 5X do závitu na pruměr cca 10CM, ptám se na STK, co to je za prasárnu a paní technička řekla, že to ještě neviděla a došel majitel té feldy (zároveň mechanik) a řekl, pani to je novinka, to je chlazení brzd :D Praskl sem smíchy a STK dostal na 2 ROKY :D mě nesvitila jedna SPZ, páč prostě svitila doma a na STK už ne a za zástěrku mě vykopli :D

a za takovou práci si berou lidi 3 kila a já 150 kč na hodinu a sem zloděj podle některých :D !Ani hovno a pálkuju to jak se patří,chceš?nechceš, stejně dojdeš :D a budeš mi poděkovat.

Na rovinu říkám lidem, třeba kolem DPF, nevím jak to správně má být, zajeď si tam a tam,řeší to tam denně a maj zkušenosti. A ne jak někteří rozmrdaj pul čidel, co jde pokurví a pak já se to snažím dát do kupy a ještě si řeknu cenu nějakou normální a lidi se děsí, za co že chci X tisíc kč za nějaký 3 dny laborování :D

TO že ve fiatu v ofic servisu se montujou použitý díly to je běžný, to že ve škodovce se montujou odkapaný olejáče na další auta :D a jede jim to :D a mě někdo bude vykládat co je norma 505 01 a proč to tak je drahý ten olej !!

Napsal: 26 srp 2013, 19:03
od jericho-3
To je ostuda, Češi nadávají na vše okolo a přitom jsou na sebe jako prasata. A nedochází jim, že takovéhle chování je jednou doběhne a budou nadávat, jací jsou lidé svině. Když prodává auto, stočí tachometr, zamlčí závady a někoho ojebe , mne si ruce, ale když k němu přijde exekutor a bez reálného důvodu ho obere, tak se cítí ukřivděn. A přitom jsou to stejní zmrdi. Nic se nesmí přehánět, ale ani dělat ze sebe vola. Ceny jsou svobodné, ale vždy musí být 2, ten kdo ty prachy chce a ten, který je zaplatí.Já se snažím o rovnováhu, abych moc nemlaskal a zákazník odjížděl spokojen.. Nejde to vždy, ale řekl bych že je to poměrně často. Což u chybujícího člověka je vlastně ůspěch.. :)