Stránka 4 z 6

Napsal: 15 lis 2007, 22:57
od Honza M
jaryn píše:
Honza M píše:
jaryn píše:Honzo, pisni, co máš za motor, čerpadlo, jestli turbo, najeto kolik, atd...
Jedná se o motor 2.4TD (BMW 524TD) r.v.91 čerpadlo je tuším BOSCH.
Uvažuji o přestavbe na rostliný olej(popřípadě použitý fritovací olej),ale nemám vůbec žádné informace a ani nikoho kdo by mi poradil (ted už mám :-D ). Snažím se dát dohromady co nejvíce informací. Potřebuji zjistit co je potřeba na přestavbu, co koupit, co si vyrobit, kam zapojit a další spostu věciček. Asi jsi to taky zažil když si začínal.Velké nadšení,ale spousta otázek.
Jasný, spoustu otázek....Než jsem začal, našel jsem tohle fórum....
Zdálo se mi to nějak komplikované.... přestavba... výměníky.... předehřevy.... dvoucestné a vícecestné přepínače... atdtdt
Tak jsem se jednou nasral, a palivo bylo 10l použ. fr. a 10l nafty.
ujel jsem asi kilák, a chvátám k výfuku... pořád nafta, jen jsem čekal, kdy auto zkolabuje :D Po 10km už byl odér z výfuku značně "hranolkový", ale auto jelo pořád stejně :)
Nic se prostě nedělo.
Došlo nakonec na extrém - vyjetý fr. : nafta 3:1
start v poho, lepší jak na 100% naftu - nepadá hladina :)
Mám tu úsek, který dávám z nuly na 90 na naftě, na oleji ho dáván o cca 20 metrů dřív.
Když mrzne, místo nafty dávám benzín, koneckonců je to levnější než nafta :D[/quot

Mám jednu otázku. Co všechno potřebuji na přestavbu na olej? :rip:

Napsal: 15 lis 2007, 23:02
od Honza M
Mám jednu otázku. Co všechno potřebuji na přestavbu na olej?

Napsal: 16 lis 2007, 10:38
od dvorky1
on každej diesel pokud jezdil na naftu tak ze začátku je to bez problémů i když začneš hned jezditsamotnej friťák ( krom palivovýho filtru pokud je už starej - muže se vlivem větší hustoty paliva stát méně propustným ) Zezačátku to dobře chytá i jede i volnoběh je v poho, ale potom po nějaký době to začne hůř startovat, kolísat volnoběh atd. Co mám tedy já odzkoušeno u Fordu.

Napsal: 16 lis 2007, 18:31
od Honza M
dvorky1 píše:on každej diesel pokud jezdil na naftu tak ze začátku je to bez problémů i když začneš hned jezditsamotnej friťák ( krom palivovýho filtru pokud je už starej - muže se vlivem větší hustoty paliva stát méně propustným ) Zezačátku to dobře chytá i jede i volnoběh je v poho, ale potom po nějaký době to začne hůř startovat, kolísat volnoběh atd. Co mám tedy já odzkoušeno u Fordu.
A jak zabránit těmto problémům?

Napsal: 16 lis 2007, 18:41
od jaryn
dvorky1 píše:on každej diesel pokud jezdil na naftu tak ze začátku je to bez problémů i když začneš hned jezditsamotnej friťák ( krom palivovýho filtru pokud je už starej - muže se vlivem větší hustoty paliva stát méně propustným ) Zezačátku to dobře chytá i jede i volnoběh je v poho, ale potom po nějaký době to začne hůř startovat, kolísat volnoběh atd. Co mám tedy já odzkoušeno u Fordu.
Dovolím si oponovat, na auto jsem fakt prase, slouží ono mě a né já jemu, dávám mu kapky co to dá a po cca 40tkm nepozoruji žádnou změnu k horšímu - netvrdím, že pokud má někdo jinou zkušenost, tak kecá. Trošku citu a je to ok ;)

Napsal: 16 lis 2007, 18:53
od jaryn
Honza M píše:Mám jednu otázku. Co všechno potřebuji na přestavbu na olej?
mno... auto co jezdí na naftu... :D né, vážně
Spoustu lidí jezdí nafta/olej 1:1 bez úprav - no, proč nee, pokud je venku nad nulou, tak v poho - sám jsem tak jezdil.
Dalším "stupněm pokroku" je el. předehřev před čerpadlem a šluslá vracečka - tak jezdím nyní a nehodlám na tom nic měnit :D
Dále pak výměníky tepla voda/palivo, ale ty samozřejmě v kombinaci s přepínači paliva - s tím souvisí druhá nádrž.
Tak je jen na tobě, co si vybereš, kolik si ochotný do toho narvat kaček

Napsal: 16 lis 2007, 19:07
od Honza M
jaryn píše:
Honza M píše:Mám jednu otázku. Co všechno potřebuji na přestavbu na olej?
mno... auto co jezdí na naftu... :D né, vážně
Spoustu lidí jezdí nafta/olej 1:1 bez úprav - no, proč nee, pokud je venku nad nulou, tak v poho - sám jsem tak jezdil.
Dalším "stupněm pokroku" je el. předehřev před čerpadlem. a šluslá vracečka - tak jezdím nyní a nehodlám na tom nic měnit :D
Dále pak výměníky tepla voda/palivo, ale ty samozřejmě v kombinaci s přepínači paliva - s tím souvisí druhá nádrž.
Tak je jen na tobě, co si vybereš, kolik si ochotný do toho narvat kaček[/quo
Jak se dá postavit el. předehřev před čerpadlo?Neměl by si fotku? Co je to šluslá vracečka a jak jí zapojit? Někdo tady psal že má vracečku,ale ne originální.Ale jinou,která vede do olejové nádrže.

Napsal: 16 lis 2007, 19:17
od jaryn
udělal jsem si ten předehřev.. jednoduše, vzal jsem měděnou trubičku, na ni tenkou izolaci, na izolasi pár závitů odporovým drátem, co se válel pod ponkem, trubičku jsem zapojil před čerpadlo, dráty na baterku a k čidlu na termostat - zapíná se až po zapnití klíčku... je to nejblíže k čerpadlu :) a hotovóóó

Vracečka je... jak to napsat, "palivo", které proteče čerpadlem a nespotřebuje se, se vrací zpět do nádrže, jistě uznáš, že pokud je předehřáté, je to škoda.
Tak se to řeší tak, že se nevede zpět do nádrže, ale před čerpadlo - výhody jistě pochopíš :) - celkově to obnáší jedno téčka a jedno zaslepení.

Napsal: 16 lis 2007, 19:26
od Honza M
jaryn píše:udělal jsem si ten předehřev.. jednoduše, vzal jsem měděnou trubičku, na ni tenkou izolaci, na izolasi pár závitů odporovým drátem, co se válel pod ponkem, trubičku jsem zapojil před čerpadlo, dráty na baterku a k čidlu na termostat - zapíná se až po zapnití klíčku... je to nejblíže k čerpadlu :) a hotovóóó

Vracečka je... jak to napsat, "palivo", které proteče čerpadlem a nespotřebuje se, se vrací zpět do nádrže, jistě uznáš, že pokud je předehřáté, je to škoda.
Tak se to řeší tak, že se nevede zpět do nádrže, ale před čerpadlo - výhody jistě pochopíš :) - celkově to obnáší jedno téčka a jedno zaslepení.
Tak vracečku za čerpadlem předělat,aby se nevracela do nádrže,ale navést před čerpadlo? Je to nutné? Nebude to pak vadit, když budu jezdit třeba delší dobu na naftu? Není potřeba nejaký ovzdušnovák?

Napsal: 16 lis 2007, 19:36
od jaryn
Na naftu je to fuk, ale odvzdušnění je povinnost!!! :D

Napsal: 16 lis 2007, 20:59
od waqw
Jaryn: nemáš někde fotku toho el. předehřevu? Jak silný je ten odporový drát - jak dlouho trvá než se to zahřeje a na jakou telotu je schopné ohřát palivo?
Jesli jsem pochopil správně tak jezdíš na mix 50/50 pužíváš nový oil nebo přefritovaný? Díky a omlouvám se za tolik dotazů.. :)

Napsal: 16 lis 2007, 20:59
od waqw
Jaryn: nemáš někde fotku toho el. předehřevu? Jak silný je ten odporový drát - jak dlouho trvá než se to zahřeje a na jakou telotu je schopné ohřát palivo?
Jesli jsem pochopil správně tak jezdíš na mix 50/50 pužíváš nový oil nebo přefritovaný? Díky a omlouvám se za tolik dotazů.. :)

Napsal: 16 lis 2007, 21:00
od waqw
Jaryn: nemáš někde fotku toho el. předehřevu? Jak silný je ten odporový drát - jak dlouho trvá než se to zahřeje a na jakou telotu je schopné ohřát palivo?
Jesli jsem pochopil správně tak jezdíš na mix 50/50 pužíváš nový oil nebo přefritovaný? Díky a omlouvám se za tolik dotazů.. :)

Napsal: 16 lis 2007, 21:07
od jaryn
waqw píše:Jaryn: nemáš někde fotku toho el. předehřevu? Jak silný je ten odporový drát - jak dlouho trvá než se to zahřeje a na jakou telotu je schopné ohřát palivo?
Jesli jsem pochopil správně tak jezdíš na mix 50/50 pužíváš nový oil nebo přefritovaný? Díky a omlouvám se za tolik dotazů.. :)
Někde jsem to tady popisoval, jak je to udělané, fakt si to už nepamatuji, ale najdeš to. Někde jsem se s někým hádal, že ta Cu trubka neškodí/škodí - na tvém posouzení je, jak úspěšně :D
Jezdím na vyjetý fr./nafta 3:1

EDIT jo, tady to bylo...
http://dieselpower.cz/forum/viewtopic.p ... %FD#108935

Napsal: 16 lis 2007, 21:10
od waqw
no já jsem jezdil v létě na 50/50 ale teďkom jak udeřila zima mám trochu strach - co starty v tomhle počasí?