Stránka 4 z 5
Napsal: 15 led 2015, 18:34
od Seoš Leoš
kluci, je stejná ta volnoběžná dávka i u motoru ASZ 1.9 TDI 96kW? díky
Napsal: 15 led 2015, 20:26
od prka
Havlos píše:Takže jestli jsem to dobře pochopil.
Továrně nastavenou volnoběžnou dávku jsem měl 4,5mg/r , upravil jsem jí na 6mg/r.
Tudíž bych měl zvednout i startovací dávku o 1,5mg/r aby byla zachována puvodní startovatelnost?
Ano, mělo by to tak být, ale těžko bys zvedal start. dávku o 1.5 mg/H. Starty by musely být za stejných podmínek a kontrolovány diagnostikou. V praxi se to udělá tak, že nastavíš např. voln. dávku 6 mg/H a pokud máš problém se startem, tak nastavíš start. dávku na maximum. To však většinou u motorů s nájezdem kolem 200 000 km nedostačuje /mírné opotřebení vysokotlaké hlavy/ a proto je třeba si pomoci přídavným odporem pro start, aby i starty při teplotách kolem nuly byly na "drc".
Napsal: 15 led 2015, 20:35
od prka
Seoš Leoš píše:kluci, je stejná ta volnoběžná dávka i u motoru ASZ 1.9 TDI 96kW? díky
U motorů PD je jiný systém vstřikování.
Napsal: 16 led 2015, 20:50
od dr.dzusik
Tak jsem dnes O1 osadil vstřiky s tryskama 764. Auto má znatelně vyšší výkon. Jen mám pocit že při zátahu to jako pulzuje - pocukává.
Může to být tím, že mám kouslou regulaci na tom turbu? Při plném plynu mi turbo dává 2,5baru. Čištění mám v plánu. Jen to se starýma vstřikama nepulzovalo - cukalo.
Hážu nové hodnoty vstřiků.
počátek vstřiku je stejný, takže 61. K tomu jsem se dnes ho seřídit na hodnotu dle Humla nedostal.
Auto nijak znatelně nepokuřuje

Napsal: 16 led 2015, 22:51
od prka
Bude to zejména tím, že "zatuhává" regulace, a proto nejde omezit tlak turba. Do motoru jde zřejmě moc vzduchu /více než1200 mg/H/ a málo paliva v určitém režimu motoru. Musíš nalogovat bloky č. 1,3,11 při akceleraci na plný plyn na čtyřku. Stačí to udělat na rovině. Potom to nechej běžet ještě asi 3 min. na volnoběhu a pak teprve vypni záznam.
Napsal: 16 led 2015, 23:02
od dr.dzusik
prka píše:Bude to zejména tím, že "zatuhává" regulace, a proto nejde omezit tlak turba. Do motoru jde zřejmě moc vzduchu /více než1200 mg/H/ a málo paliva v určitém režimu motoru. Musíš nalogovat bloky č. 1,3,11 při akceleraci na plný plyn na čtyřku. Stačí to udělat na rovině. Potom to nechej běžet ještě asi 3 min. na volnoběhu a pak teprve vypni záznam.
ok super. zítra to udělám.
Napsal: 17 led 2015, 17:58
od dr.dzusik
Tak posílám log.
Dal jsem plnej plyn na 4 stupeň až mi to vyhodilo nouzák.
Pak jsem zastavil a nechal běžet cca 3min. jak napsal Prka.

Napsal: 18 led 2015, 14:36
od prka
Problém je v turbu. Musíš ho vyčistit. Je dobré ho i vypodložit /asi 0.1 mm/. Ještě lépe to bude vidět, když sem dáš i nalogované skupiny 1,3,11.
Napsal: 19 led 2015, 21:08
od dr.dzusik
tak sem hážu hodnoty z Vaga.
Ta hodnota ve skupině 3 je váha vzduchu že ano. Jakto že ty hodnoty nesouhlasí co požaduje ŘJ?

Napsal: 19 led 2015, 23:21
od Bezpy
Jo jo přesně tak to v druhém poli je požadovaná a v tom třetím aktuální když je motor v tahu tak má váha vetšinou víc než požaduje ale na volnoběh má většinou podobně jak požadovaná mě se taky stane že třeba dojedu a váha zůstane na takovéhle větší hodnotě pak to prošlápnu a ok a taky nevím přitom podle logu ji mám celkem napohodu...
Napsal: 20 led 2015, 11:16
od prka
Pro dr.dzusik:
Když jsem výše psal, že až sem dáš nalogované skupiny 1,3,11, tak bude lépe vidět to velké množství vzduchu /více než 1200 mg/H/, které jde do motoru, tak jsem tím myslel celé soubory zaznamenaných hodnot ve skupinách během "logování" a ne jen "foto" tří skupin na volnoběhu.
Z Tvého "fota" je ve skupině 3 vidět pouze to, že motor buď běžel déle než 2 min. na volnoběh, ŘJ uzavřela EGR a proto přes váhu proudí více vzduchu než je požadavek a nebo je EGR zaslepen a přes váhu jde uváděné větší množství vzduchu.
Napsal: 20 led 2015, 14:11
od dr.dzusik
prka píše:Pro dr.dzusik:
Když jsem výše psal, že až sem dáš nalogované skupiny 1,3,11, tak bude lépe vidět to velké množství vzduchu /více než 1200 mg/H/, které jde do motoru, tak jsem tím myslel celé soubory zaznamenaných hodnot ve skupinách během "logování" a ne jen "foto" tří skupin na volnoběhu.
Z Tvého "fota" je ve skupině 3 vidět pouze to, že motor buď běžel déle než 2 min. na volnoběh, ŘJ uzavřela EGR a proto přes váhu proudí více vzduchu než je požadavek a nebo je EGR zaslepen a přes váhu jde uváděné větší množství vzduchu.
Aha tak to jsem vemeno.
No máš pravdu stálo to na volnoběh déle jak dvě minuty. Egr nemám zatím zaslepen ale chystám se. Je možné že se vstřikama 764 je motor hlučnější a víc si klape?
Napsal: 20 led 2015, 23:13
od Bezpy
Hele a nemáš ten EGR už tak zacpanej sajrajtem že to pak takhle blbne jako kdyby byl zaslepen je to možné??
Napsal: 20 led 2015, 23:53
od dr.dzusik
Bezpy píše:Hele a nemáš ten EGR už tak zacpanej sajrajtem že to pak takhle blbne jako kdyby byl zaslepen je to možné??
koukal jsem na něj cca před 3 mesící a byl pouze mastnej. Nic hroznýho. chystám se tahat turbo ven tak to udělám najednou vše. těsnění vše již mám.
Napsal: 21 led 2015, 14:11
od prka
Bezpy píše:Hele a nemáš ten EGR už tak zacpanej sajrajtem že to pak takhle blbne jako kdyby byl zaslepen je to možné??
Není to možné. I kdyby byl EGR téměř "zacpanej sajrajtem", tak nemůže být množství vzduchu procházející přes váhu na volnoběhu větší než je požadavek /pokud EGR není zaslepen nebo ho neuzavře ŘJ-po dvou min. na volnoběhu/. Musel by se jedině "kousnout" v uzavřené poloze, což se však nestává, protože je neustále mazán teplými zbytky ropných produktů z výfukových plynů. Místo pro otevření si i v tom "sajrajtu" udělá.
Musíš pozorněji číst i to co je směrováno na kolegu.
"Z Tvého "fota" je ve skupině 3 vidět pouze to, že motor buď běžel déle než 2 min. na volnoběh, ŘJ uzavřela EGR a proto přes váhu proudí více vzduchu než je požadavek a nebo je EGR zaslepen a přes váhu jde uváděné větší množství vzduchu".
Chtěl jsem tím vám oběma vysvětlit, za jakých podmínek může být při volnoběhu větší skutečné množství vzduchu než je požadavek, protože podle toho co jsi výše uváděl Ti to také není jasné.
"mě se taky stane že třeba dojedu a váha zůstane na takovéhle větší hodnotě pak to prošlápnu a ok a taky nevím přitom podle logu ji mám celkem napohodu..."