Aditiva do oleje
Moderátoři: šulda, Moderátoři
ked som v zhruba 320 tis dal dole vanu a hlavu zo svojeho ahf neveril som nikde ani naznak karbonu spiny alebo niecoho podobneho jazdil som vtedy na origo olej zo skodovky a niektory cesky automagazin rozobral 2jku octu po najazdeni 500tis km a na valcoch bolo vidno honovanie takze za mna to co davate za tie aditiva dolozte a kupte si origo olej a este mate aj zaruku ze nie je pancovany a ked vam to nestaci mente castejsie
s 120gls T603 favorit opel astra g
octavia 1 tdi 81kw AHF rv 2000 470 xxx tis predana MB B trieda 180D automat ma moja lepsia polovicka
golf 4 1.6 benzin mercedes w 211 220 cdi 2008 origo diag mercedes bmw univerzalna diag launch x 431
octavia 1 tdi 81kw AHF rv 2000 470 xxx tis predana MB B trieda 180D automat ma moja lepsia polovicka
golf 4 1.6 benzin mercedes w 211 220 cdi 2008 origo diag mercedes bmw univerzalna diag launch x 431
Bohužel kupovaná aditiva jsou jen vyhozené peníze a působí jako placebo..Když se vymění olej za nový, taky má člověk pocit že je motor tišší..Což u svého traktorového PD taky poznám
Ale každá nový olej má aditiva. Disperzanty a detergenty které zárověn motor čistí a zabraňují shlukování..Takže je jistota, že se to nezadře vlivem ucpaného filtru.Což u noname aditiv nikdo nezaručí. Bývají viskoznější než klasická náplň, tak má člověk pocit zvýšené komprese a tiššího běhu..Ale je to jen dočasné..Krom toho váčka na již zmíněném PD potřebuje svoje vlastnosti....(záměrně nepíši řidký olej)
Takže na závěr doporučuju..Zkrátit výměny na cca 10-12tis km a raději lepší olejík...
Z vlastní zkušenosti mohu říct, že dlouhodobě jsem používal Champion 5w-40 PI 505.01 a při přechodu na Fuchs GT1 505.01 pozoruji docela výrazné snížení hluku..Dočetl jsem se, že tento olej je od výroby aditivovaný..

Takže na závěr doporučuju..Zkrátit výměny na cca 10-12tis km a raději lepší olejík...
Z vlastní zkušenosti mohu říct, že dlouhodobě jsem používal Champion 5w-40 PI 505.01 a při přechodu na Fuchs GT1 505.01 pozoruji docela výrazné snížení hluku..Dočetl jsem se, že tento olej je od výroby aditivovaný..
Passat B5 1.9TDI 85kw AJM 1999
Passat 3C 2.0TDI 103KW CBAB Rline
Passat 3C 2.0TDI 103KW CBAB Rline
Máte pravdu , chce to olej co doporučuje továrna, /tam ji poslechnout/ , ale intervaly, které ona doporučuje považovat za blud, a brát je jako propagandu..I v dávných dobách, kdy člověk udělal motor a použil M6 AD , byl motor čistý jako sklo , ale musel se olej měnit po 5000km. Ten, kdo má víko ventilů plné sraček a to auto nedávno nekoupil je prostě prase, které ještě k tomu jezdí krokem s vajíčky za oknem... 

nepropadat panice...
-
- Aktivista
- Příspěvky: 33589
- Registrován: 23 pro 2007, 12:51
- Bydliště: Strážnice
[quote="jericho-3"]M6 AD , byl motor čistý jako sklo , ale musel se olej měnit po 5000km.
můj tata měl jen jedno auto celý život š1000 MB uměl se o ní starat M6AD, dekou přikrýval i motor aby nepromrzl, každý klíč i věc měl zabalenou zvlášt aby neklepl, auto mělo tři laky než tata umřel , bylo jak nové,
můj tata měl jen jedno auto celý život š1000 MB uměl se o ní starat M6AD, dekou přikrýval i motor aby nepromrzl, každý klíč i věc měl zabalenou zvlášt aby neklepl, auto mělo tři laky než tata umřel , bylo jak nové,

-
- Aktivista
- Příspěvky: 33589
- Registrován: 23 pro 2007, 12:51
- Bydliště: Strážnice
ale nebylo tata byl ekonomický náměstek všechno si nechal dělat, na peníze nehleděl to byla láska ke š 1000 MB, pokud nedal na deset minut nabíječku tak nestartoval, aby baterka netrpěla, nebo na plnou dával malý sáček M2T že aby motor netrpěl, sám si třeba čistil pojistky kartáčkem, nebo měl červenou pumpu když jel sám tak ufukoval, když jelo plné auto pumpoval, nvod k použití ten znal na spamět, to bys nechápalšulda píše:Pokud by to takhle dělali lidi v dnešní době, tak je nás tu spousta bez práce

-
- Aktivista
- Příspěvky: 33589
- Registrován: 23 pro 2007, 12:51
- Bydliště: Strážnice
Upřímně - také jsem v tomto tématu používání / nepoužívání aditiv do oleje trochu opatrný. Zvláště proto, že jsem od přírody opatrný na peníze. Nicméně moje zkušenost s MILITECem:
Psal se rok 1999 a moje tehdejší přítelkyně vlastnila Ford Escort IV s motorem 1,4i 54kW (z roku tuším 1988). Koupila si to sama, tedy bez mé či jiné asistence, a jak to některé ženy dělají, koupila si to proto, že se jí to líbilo.
Motor žral olej. Žral hodně. Řekněme litr na 1500 km. A protože jsme byli mladí a peněz nebylo, na opravy či jiné srandy neměli jsme ani pomyšlení. Jeden z kolegů v mém tehdejší zaměstnání mi poradil MILITEC-1. Prý to ve fabrice používají na závitníky, které při řezání závitů do tvrdých materiálů moc nevydrží. Při namočení do tohoto zázraku prý vyřežou až desetkrát víc závitů bez poškození nástroje.
Koupil jsem to a nalil do Escorta. Ujeli jsme asi 40 km, poté 40 km zpět domů. Dál jsme jen jezdili a já sledoval změny. Změna se skutečně konala - spotřeba oleje začala nápadně klesat. Postupně klesala tak, že po ujetí cca 5000 km od aplikace se téměř ztratila. Dá se říct, že poté jsem nemusel mezi výměnami řešit dolévání oleje. Měnil jsem olej po 10.000 km (což by normálně znamenalo nutnost dolití dalších cca 7 litrů oleje) a nemusel jsem dolít ani slzu.
Zda se změnilo (zlepšilo) i něco dalšího, jako spotřeba, hlučnost, výkonové parametry, to nemůžu komentovat. To jsem nesledoval, neb o to mi primárně nešlo. Mně šlo o snížení spotřeby oleje, a to se konalo.
Podotýkám, že se psal rok 1999, takže tenkrát ta věc fungovala. Zda to funguje i dnes (mám na mysli, zda je to stále tak kvalitní produkt), nevím.
Občas to do motoru naleju, třeba půl balení při výměně, někdy tu druhou půlku flašky chlístnu do převodovky.
Psal se rok 1999 a moje tehdejší přítelkyně vlastnila Ford Escort IV s motorem 1,4i 54kW (z roku tuším 1988). Koupila si to sama, tedy bez mé či jiné asistence, a jak to některé ženy dělají, koupila si to proto, že se jí to líbilo.
Motor žral olej. Žral hodně. Řekněme litr na 1500 km. A protože jsme byli mladí a peněz nebylo, na opravy či jiné srandy neměli jsme ani pomyšlení. Jeden z kolegů v mém tehdejší zaměstnání mi poradil MILITEC-1. Prý to ve fabrice používají na závitníky, které při řezání závitů do tvrdých materiálů moc nevydrží. Při namočení do tohoto zázraku prý vyřežou až desetkrát víc závitů bez poškození nástroje.
Koupil jsem to a nalil do Escorta. Ujeli jsme asi 40 km, poté 40 km zpět domů. Dál jsme jen jezdili a já sledoval změny. Změna se skutečně konala - spotřeba oleje začala nápadně klesat. Postupně klesala tak, že po ujetí cca 5000 km od aplikace se téměř ztratila. Dá se říct, že poté jsem nemusel mezi výměnami řešit dolévání oleje. Měnil jsem olej po 10.000 km (což by normálně znamenalo nutnost dolití dalších cca 7 litrů oleje) a nemusel jsem dolít ani slzu.
Zda se změnilo (zlepšilo) i něco dalšího, jako spotřeba, hlučnost, výkonové parametry, to nemůžu komentovat. To jsem nesledoval, neb o to mi primárně nešlo. Mně šlo o snížení spotřeby oleje, a to se konalo.
Podotýkám, že se psal rok 1999, takže tenkrát ta věc fungovala. Zda to funguje i dnes (mám na mysli, zda je to stále tak kvalitní produkt), nevím.
Občas to do motoru naleju, třeba půl balení při výměně, někdy tu druhou půlku flašky chlístnu do převodovky.
Mégane Grandtour II 1,5dCi 78kW (*2008)
Scénic III 1,4TCe 96kW (*2012)
Master IV 2,3dCi 132kW (*2020)
Scénic III 1,4TCe 96kW (*2012)
Master IV 2,3dCi 132kW (*2020)
-
- Aktivista
- Příspěvky: 33589
- Registrován: 23 pro 2007, 12:51
- Bydliště: Strážnice
-
- Aktivista
- Příspěvky: 33589
- Registrován: 23 pro 2007, 12:51
- Bydliště: Strážnice
-
- Aktivista
- Příspěvky: 33589
- Registrován: 23 pro 2007, 12:51
- Bydliště: Strážnice
Je to věčné dilema a chce to prostě vyzkoušet..Já jsem si to několikrát ověřil , takže to funguje, ale hlavně u aut, které mají něco za sebou..Byli bloudové, kteří to lili do auta v záruce, a divili se, že se nic nedělo..Ale magoři jsou vždycky.. Je škoda, že to někdo nepoužíval u BXE a zda mu šla ojnice blokem ven... 

nepropadat panice...
-
- Aktivista
- Příspěvky: 33589
- Registrován: 23 pro 2007, 12:51
- Bydliště: Strážnice
[quote="jericho-3"]Je to věčné dilema
je jasné že to zázrak není, jinak by se to dávalo dávno do olejů a neprodávali by se zázračné flaštičky najivním řidičům.
já si nevěděl rady jen s vrněním TSi motoru po startu, dvě vteřiny vrrrrr, hodil jsem na zkoušku i hustý olej, na chvilku to jakoby pomohlo, ale dal jsem zas raději původní olej,
no dnes že dám nový olej a ten militech zázrak, a zjistil jsem problém mann filtr se dvěma spětáky se rosypal,
tak místo aby hned olej mazal tak na start olej stačil a pak se musel doplnit filtr a motor udělal vrrrr žádné mlácení jen takové slabší vrčení,
zázrak už tam je tak budem pozorovat jak se nám zdá
je jasné že to zázrak není, jinak by se to dávalo dávno do olejů a neprodávali by se zázračné flaštičky najivním řidičům.
já si nevěděl rady jen s vrněním TSi motoru po startu, dvě vteřiny vrrrrr, hodil jsem na zkoušku i hustý olej, na chvilku to jakoby pomohlo, ale dal jsem zas raději původní olej,
no dnes že dám nový olej a ten militech zázrak, a zjistil jsem problém mann filtr se dvěma spětáky se rosypal,
tak místo aby hned olej mazal tak na start olej stačil a pak se musel doplnit filtr a motor udělal vrrrr žádné mlácení jen takové slabší vrčení,
zázrak už tam je tak budem pozorovat jak se nám zdá
