Fabia II vibrace předních brzd

Jakékoliv dotazy týkající se problémů, údržby vozů koncernu VW. Týká se jen VW/Audi/Škoda/Seat

Moderátoři: šulda, Moderátoři

Odpovědět
slovacek.milos
Aktivista
Příspěvky: 33641
Registrován: 23 pro 2007, 12:51
Odpovědi: 0
Bydliště: Strážnice

Příspěvek od slovacek.milos »

já si tu práci dal ;) teoretik nejsem
Jarda-k
Přispěvovatel
Příspěvky: 759
Registrován: 21 lis 2010, 13:44
Odpovědi: 0
Bydliště: Kaznějov

Příspěvek od Jarda-k »

jericho-3 píše:Zlatá slova, mám zato, že každy by si měl uvědomit, že továrna VÍ NEJLÉPE, co a odkud na vůz montuje..A to znamená i to, že brzdy od nějaké jiné firmy mohou u jiného vozu fungovat velmi dobře, ale tady prostě ne..Dnes má každý představu, že ví víc než ti, co to konstruovali a samozřejmě prachy jsou vždy až na prvním místě...Tohle svědectví je výborné v tom, že Jarda-k
autu dával čočku , takže zápřah komponetů nebyl jednostranný jako u plížilů, kteří auto oddělají komplet, ale brzdy jim vydrží, neboť je vlastně nepotřebují... :)
Neřekl bych, že dávám autu čočku, jak jsem psal, mám rád svižnou, ale plynulou jízdu. Brzdy se kterými jsem auto koupil mi vydržely 80 tkm.
A až doposledka s nimi nebyl nejmenší problém. Reálnou spotřebu za celý rok mám pod 5 litry.
Je: Rapid 1,6 TDI 85 kW 2015, Fabia II combi 1,4 TDI 70 kW 2008
Byl: Focus combi 1,8 TDCi 74 kW 2002
Jarda-k
Přispěvovatel
Příspěvky: 759
Registrován: 21 lis 2010, 13:44
Odpovědi: 0
Bydliště: Kaznějov

Příspěvek od Jarda-k »

slovacek.milos píše:
Biimbo píše:
dhfool píše: Už jsem to tu kdysi psal, že těm kecům od výrobců brzd nevěřím.
ze mě dělali taky blba, že prej vůle v náboji, znám auta kde byla taková vůle v náboji že si přesně neodhadl kudy pojedeš a nic netřepalo, znám jedo větší iveko tam když foukalo tak si měl co dělat udržet se v přímém směru, předná kola se kývali,
pak špatně zajeté desky a podobné kecy, ATE pasta,pískání,
kdysi jsem koupil fáčko praktik za pár tisícovek jedu domů netáhlo žralo jak kráva smrad vylezu, desky nekouřily a kotouče svítili jak lampion, normál červená barva, a nic s volantem netřepalo,

udělal jsem si den času z nahromážděného odpadu udělal test měnil a měnil a je to jen v deskách nikde jinde, přehřejou blbě kotouč a začne třepat volant,
neumím to nějak vědecky zdůvodnit ale tak to je



;)
Klidně to tak může být, ale v tom případě nechápu to, když si koupíš kotouče i desky jednoho výrobce, že to způsobí problém. Mělo by to snad být k sobě sladěno, ne?
Nebo je výrobce padlej na hlavu, případně nedělá provozní testy a pak prodává destičky který se ke kotoučům nehodí?
Je: Rapid 1,6 TDI 85 kW 2015, Fabia II combi 1,4 TDI 70 kW 2008
Byl: Focus combi 1,8 TDCi 74 kW 2002
octaviask
Aktivista
Příspěvky: 4112
Registrován: 06 pro 2011, 00:03
Odpovědi: 0
Bydliště: SK

Příspěvek od octaviask »

to vieš.... uz sme to tu niekde riešili, 2-3 druhy obložení ATE na rovnaké auto!!! iné potlače, iná zmes...jedny mali skosený nábeh, druhé nie.

To isté kotúče...

výrobcovia majú viacero fabrík ....niečo sa prekupuje, nie každý vyrába všetko...

nemyslím si, že tu prebiehajú nejake špeciálne testy čo k čomu....

dávno je to jeden velký bordel!
"The only thing necessary for the triumph of evil is for good men to do nothing." Edmund Burke
slovacek.milos
Aktivista
Příspěvky: 33641
Registrován: 23 pro 2007, 12:51
Odpovědi: 0
Bydliště: Strážnice

Příspěvek od slovacek.milos »

[quote="octaviask"]

To isté kotúče...

právě kotouče na dobrých deskách jsme zkoušeli několik i žiletky a nic netřepalo samoška pokud byl rovný a propadlý jak psali přední výrobci že dáváme kotouče na volné náboje a vymalou se tam místa pak to třepe je taky blbost protože propadlý prorezlý kotouč kope do pedálu a volant to necítí,
a celý tento bordel zastřušují výrobci desek protože z toho jejich označení vlastně nikdo nic neví
jericho-3
Aktivista
Příspěvky: 20116
Registrován: 16 čer 2009, 16:46
Odpovědi: 0

Příspěvek od jericho-3 »

[quote="octaviask"][quote="Jarda-k"] Jak říká jeden z fachamnů, co má u nás na starosti materiálový výběr - litina, aby byla dobrá, musí pět let ležet na mrazu a dešti v kopřivách. Pak z ní vytočíš kotouč a ten se ani nehne.

Ten fachman věděl o čem mluví, firma Praga /patrně i jiné/ dávali odlité bloky ven na déšť , aby litina vyzrála a stala se homogenní a pevnou..Až pak šla do výroby. Samozřejmě tehdy se motory neměnily jako kšandy ... :)
nepropadat panice...
senioring1
Přispěvovatel
Příspěvky: 987
Registrován: 15 črc 2010, 16:45
Odpovědi: 0

Příspěvek od senioring1 »

jericho-3 píše:
octaviask píše:
Jarda-k píše: Jak říká jeden z fachamnů, co má u nás na starosti materiálový výběr - litina, aby byla dobrá, musí pět let ležet na mrazu a dešti v kopřivách. Pak z ní vytočíš kotouč a ten se ani nehne.

Ten fachman věděl o čem mluví, firma Praga /patrně i jiné/ dávali odlité bloky ven na déšť , aby litina vyzrála a stala se homogenní a pevnou..Až pak šla do výroby. Samozřejmě tehdy se motory neměnily jako kšandy ... :)
Máš pravdu . Niekedy v osemdesiatych rokoch obchoďáci švajčiarskej firmy OERLIKON boli u nás vo fabrike a chceli kúpiť frémy strojov ktoré vyrobili a dodali pred vojnou . Išlo im iba o ten kus starej a stabilnej liatiny .
A3/TDI AGR 66kw/r 1998/EGR OFF .Návšteva servisu je posledný zúfalý pokus o spojazdnenie auta.
octaviask
Aktivista
Příspěvky: 4112
Registrován: 06 pro 2011, 00:03
Odpovědi: 0
Bydliště: SK

Příspěvek od octaviask »

tak sme na to došli...

teraz mi povedzte či sa tie ATE, brembo, atd..kotuce

vytáčajú z liatiny ktorá stojí 5 rokov? (rofl) (rofl)

podla mna ju ešte za tepla sústružia a balia.
"The only thing necessary for the triumph of evil is for good men to do nothing." Edmund Burke
senioring1
Přispěvovatel
Příspěvky: 987
Registrován: 15 črc 2010, 16:45
Odpovědi: 0

Příspěvek od senioring1 »

Niekedy okolo roku 1980 so predal renault 12 , ktorý mal predné kotúče nevetrané a zodraté boli ako žiletky . Ak bola platnička zodratá na polovicu , prepadla okolo kotúča . Napriek tomu ani náznak chvenia volantu , alebo kopanie brzdového pedálu . Zdá sa že mám šťastie , lebo problémy so zvlnenými kotúčmi som nikdy nemal na žiadnom s mojích aut .
Prikláňam sa k názoru , že prvotnou príčinou zvlnenia kotúčov je prílišné uťahovanie kolies , ktoré deformuje náboj kola . Kamarátovi v pneuservise tak utiahli maticu na kole , že nešla povoliť ani krížom s metrovou trubkou a pomohlo iba preseknutie matice .
A3/TDI AGR 66kw/r 1998/EGR OFF .Návšteva servisu je posledný zúfalý pokus o spojazdnenie auta.
slovacek.milos
Aktivista
Příspěvky: 33641
Registrován: 23 pro 2007, 12:51
Odpovědi: 0
Bydliště: Strážnice

Příspěvek od slovacek.milos »

octaviask píše:tak sme na to došli...

teraz mi povedzte či sa tie ATE, brembo, atd..kotuce

vytáčajú z liatiny ktorá stojí 5 rokov? (rofl) (rofl)

podla mna ju ešte za tepla sústružia a balia.
ty kotouče namontuješ a s autem nesmíš pět let jezdit a nebudeš mít problém ;)
Biimbo
Aktivista
Příspěvky: 4700
Registrován: 23 úno 2009, 12:03
Odpovědi: 0
Bydliště: České Budějovice

Příspěvek od Biimbo »

Máme doma litinovou pánev skeppshult ze surové litiny a ze začátku se na tom všechno připejkalo. Po pár použitích se to srovnalo a s každým dalším týdnem bych řekl že se na ní dělá líp a líp.
To normalizační žíhání by se mělo dělat u surového odlitku kotouče a po opracování by se už by nemělo docházet k žádným vnitřním změnám materiálu.
Audi A8 3.0 TDI 171kw
Volvo XC90 2.4 D5 136kw Executive


Prodáno:
Volvo S80 2.4 D5 136kw
Audi A8 4.2 MPi V8 Quattro
OII Combi 1.9 TDI BXE 4x4
Allroad 2.5 tdi V6
OI 1.9 TDI
octaviask
Aktivista
Příspěvky: 4112
Registrován: 06 pro 2011, 00:03
Odpovědi: 0
Bydliště: SK

Příspěvek od octaviask »

senioring1 píše:Prikláňam sa k názoru , že prvotnou príčinou zvlnenia kotúčov je prílišné uťahovanie kolies , ktoré deformuje náboj kola . Kamarátovi v pneuservise tak utiahli maticu na kole , že nešla povoliť ani krížom s metrovou trubkou a pomohlo iba preseknutie matice .
V tom pripade musi kotuc kopat okamzite :)

kedze vinu zvaluješ na už krivé podložie pod kotúčom.
"The only thing necessary for the triumph of evil is for good men to do nothing." Edmund Burke
senioring1
Přispěvovatel
Příspěvky: 987
Registrován: 15 črc 2010, 16:45
Odpovědi: 0

Příspěvek od senioring1 »

octaviask píše:
senioring1 píše:Prikláňam sa k názoru , že prvotnou príčinou zvlnenia kotúčov je prílišné uťahovanie kolies , ktoré deformuje náboj kola . Kamarátovi v pneuservise tak utiahli maticu na kole , že nešla povoliť ani krížom s metrovou trubkou a pomohlo iba preseknutie matice .
V tom pripade musi kotuc kopat okamzite :)

kedze vinu zvaluješ na už krivé podložie pod kotúčom.
Ano , kopal
A3/TDI AGR 66kw/r 1998/EGR OFF .Návšteva servisu je posledný zúfalý pokus o spojazdnenie auta.
octaviask
Aktivista
Příspěvky: 4112
Registrován: 06 pro 2011, 00:03
Odpovědi: 0
Bydliště: SK

Příspěvek od octaviask »

tak to je jasne...vacsinou sa ale stretavame s tym ze kotuce su par sto km ok, potom pride jedna dialnica a je po nich
"The only thing necessary for the triumph of evil is for good men to do nothing." Edmund Burke
Jarda-k
Přispěvovatel
Příspěvky: 759
Registrován: 21 lis 2010, 13:44
Odpovědi: 0
Bydliště: Kaznějov

Příspěvek od Jarda-k »

Biimbo píše:Máme doma litinovou pánev skeppshult ze surové litiny a ze začátku se na tom všechno připejkalo. Po pár použitích se to srovnalo a s každým dalším týdnem bych řekl že se na ní dělá líp a líp.
To normalizační žíhání by se mělo dělat u surového odlitku kotouče a po opracování by se už by nemělo docházet k žádným vnitřním změnám materiálu.
Taky se přikláním k tomu, že je u těchto druhovýrobních kotoučích něco v postupu výroby ošizeno.
Nedovedu si totiž představit, jak by se originálních kotoučích nějaká pětiletá stabilizační odpočinková doba praktikovala.

Destičky k tomu ale taky asi přispěly a to tím, že se v nich omezuje obsah mědi a dalších kovů. Je klidně nožný, že nové složení materiálu destiček kotouč více tepelně namáhá: http://www.auto.cz/brzdy-ferodo-eco-fri ... zdy-107024
Je: Rapid 1,6 TDI 85 kW 2015, Fabia II combi 1,4 TDI 70 kW 2008
Byl: Focus combi 1,8 TDCi 74 kW 2002
Odpovědět

Zpět na „Údržba/problémy VW group (DIESEL)“