problém el. pohonu
Moderátoři: šulda, Moderátoři
Jednou už tu bylo aby lidi topili elektrikou, ta pak zdražila. Pak přišla výhodná doba plynová se stejným výsledkem. Pak doba automatických kotlů, uhlí do nich po 10 letech o 100% dražší. Provoz tepelných čerpadel je také spekulativní z důvodu ceny a investic po čase provozu. A jestli bude místo po naftě poptávka po elektrice, tak provoz těch aut taky nebude nejlevnější a v kombinaci s cenou auta už vůbec ne.
Audi A8 3.0 TDI 171kw
Volvo XC90 2.4 D5 136kw Executive
Prodáno:
Volvo S80 2.4 D5 136kw
Audi A8 4.2 MPi V8 Quattro
OII Combi 1.9 TDI BXE 4x4
Allroad 2.5 tdi V6
OI 1.9 TDI
Volvo XC90 2.4 D5 136kw Executive
Prodáno:
Volvo S80 2.4 D5 136kw
Audi A8 4.2 MPi V8 Quattro
OII Combi 1.9 TDI BXE 4x4
Allroad 2.5 tdi V6
OI 1.9 TDI
-
- Aktivista
- Příspěvky: 4221
- Registrován: 15 dub 2008, 20:32
- Bydliště: Praha
Uka mi Golfa GTD (tzn. 2.0TDI 125kw) kolem roku 2011/2012 za 100.000Kč, beru hned, dík, čauWOB píše: To nemyslíš vážně cos napsal. Golf ve slušné výbavě stojí 800.000,-Kč, přejedeš s ním práh showroomu a hned máš 300.000,-kč dole, protože už je to ojetý auto. za 7 let to střelíš do bazaru za 100.000,-kč a seš rád že to ten autobazar vezme. Meleš tady nesmysly.

Golf mk1 mTDI ...powered by Holz-tdi
Golf mk3 GTI "20 jahre" TDI ...powered by Moravia-Tuning
Ibiza 6k2 1.8T Cupra ...in progress
Audi A2 1.4 16V
Volvo V70 II D5
Golf mk3 GTI "20 jahre" TDI ...powered by Moravia-Tuning
Ibiza 6k2 1.8T Cupra ...in progress
Audi A2 1.4 16V
Volvo V70 II D5
Ty si fakt magor ja pisem.o golfe GTD taky tam.za 100tis nevidim a co ten tvoj roomster hahahahWOB píše:na vybírej: https://www.tipcars.com/volkswagen-golf/?2012-2012
Ty nevies aky je rozdiel GTD mezdi tym co si poslal? Ak nie tak sem.nepis hluposti lebo co napises stoji za to.
BMW 330 ix
-
- Aktivista
- Příspěvky: 7016
- Registrován: 16 bře 2006, 18:26
- Bydliště: Čechy krásné, Čechy mé (Mechov/Praha)
Magicke "AZ" hraje roli. Az to bude mit 4/5 dojezd jako silnejsi diesel ve vsech rezimech provozu, muzeme se bavit o nejakem substitucnim efektu. Do te doby tu muzeme mluvit jen o (pri)mestskem vozitku.Samsung a Tesla cosi kutí. Kapacita baterií poskočí až na dvojnásobek
Nad uspechy Renaultu v F1 take nelze moc spekulovat, jsou neoddiskutovatelne - jak se to zobrazilo v produkci seriovych vozu netusim. Verim, ze v tom sampionatu je pouzito vskutku to nejlepsi s ohledem na ten sampionat - vice snad dodavat netreba, nebo ano?Andre píše:Šampionát Formule E se jezdí s 50kWh baterií, což je ekvivalent 5l benzínu, a monoposty na to vydrží jezdit závod cca 50 minut i s rezervou. Pro srovnání Formule 1 spálí za stejnou dobu asi 70 litrů benzínu, na jehož produkci je nepochybně třeba násobně víc než oněch 50kWh elektřiny.Forest píše: Jinak se budu opakovat: znamy ma Teslu a kdyz ji vzal s "plnou nadrzi" na okruh tak po par kolech musel nabijet. Problem je, ze stejne, jako jsou papirove hodnoty spotreby vzdalene tem v realu, rozdil mezi papirovymi dojezdy a temi v realnem provozu jsou jeste propastnejsi.
Mě by zajímalo kdo z vás škarohlídů najel v tom EV alespoň 1000km a došel k závěru, že je to fakt nepoužitelné, případně proč. Já jsem do teď nikoho takového nepotkal, vždy to bylo přesně obráceně, od většiny řidičů EV slyším, že už do spalováku zpátky nikdy nevlezou.
Ja mluvim opakovane o zkusenostech cloveka, ktery Teslu vlastni a provozuje roky. Na servis nadava jako spacek, pochvaluje si kroutici moment a zrychleni ale co se vydrze tyce tak na delsi cesty jezdi s kolegou co ma BMW 40d. U firmy, u provozoven, doma - vsude ma stojany aby mu nedosla stava - proc? Protoze uz vi, co ma od Tesly ocekavat a vzhledem k tomu, ze se rad sveze ostreji tak se nechce nechat omezovat na ceste.
Stale zminujes, ze to ma lepsi dojezd - ale v jakem rezimu?! Opakuji: kdykoli se bavim s majiteli elektromobilu, stezuji si na dojezd, zvlaste pak ve spojeni se sviznejsim provozem.
Presne tak to vnimam. Navic, vime, jak dopadly fotovoltaiky, dalsi priklad za vsechno.Biimbo píše:Jednou už tu bylo aby lidi topili elektrikou, ta pak zdražila. Pak přišla výhodná doba plynová se stejným výsledkem. Pak doba automatických kotlů, uhlí do nich po 10 letech o 100% dražší. Provoz tepelných čerpadel je také spekulativní z důvodu ceny a investic po čase provozu. A jestli bude místo po naftě poptávka po elektrice, tak provoz těch aut taky nebude nejlevnější a v kombinaci s cenou auta už vůbec ne.
Proste hity, kterymi se nechaji nadsenci a hlupaci strhnout a pak na to budou doplacet vsichni komplexne a spolecne.
TDI - everyday's racing performance with frugal running costs - do not let the challenge pass you by 
Jestliže máš pravdu o 24 hodin dříve než jiní, jsi přesně oněch 24 hodin považován za blázna. (Antoine de Rivarol)

Jestliže máš pravdu o 24 hodin dříve než jiní, jsi přesně oněch 24 hodin považován za blázna. (Antoine de Rivarol)
-
- Aktivista
- Příspěvky: 4221
- Registrován: 15 dub 2008, 20:32
- Bydliště: Praha
Foreste, jsi schopen pochopit, že ty auta jsou v plenkách a poměřovat je se stroji, které za sebou mají dlouhý vývoj, je neseriozní..Díky dnešní hustotě benzinových pump jsme si odvykli od stresu prázdné nádrže, která dřív byla běžná...A tdi udělalo z lidí úplné "tupce" , kdy se mnozí těšili k pumpě, aby mohli natankovat..Pamatuji, jak jsem běhal s kanistrem , a zvonil barák po baráku, zda by mi někdo neprodal aspoň litr benzinu do motorky..Protože nonstop pumpy tehdy vůbec nebyly, a byly stejně jen v okresních městech..Dnes většina lidí vychází z dnešních možností a jakákoliv úchylka z blahobytu obslužnosti je dostává do stresu a začínají se duševně "počurávat"..A mimochodem, když by došlo na lámání chleba a vedle sebe by stálo TDI a Tesla, obě bez paliva, tak spíš rozjedeš Teslu přes slunce, než TDI přes modlitbu... 

nepropadat panice...
-
- Aktivista
- Příspěvky: 7016
- Registrován: 16 bře 2006, 18:26
- Bydliště: Čechy krásné, Čechy mé (Mechov/Praha)
Jericho, at je to v plenkach ale at nam to neni podsouvano jako reseni substituujici a direktivne dane DOKUD to neopusti tebou zminovane plenky! Hlavne, neni jiste, ze ty plenky opusti a tech detskych nemoci se zbavi.jericho-3 píše:Foreste, jsi schopen pochopit, že ty auta jsou v plenkách a poměřovat je se stroji, které za sebou mají dlouhý vývoj, je neseriozní..Díky dnešní hustotě benzinových pump jsme si odvykli od stresu prázdné nádrže, která dřív byla běžná...A tdi udělalo z lidí úplné "tupce" , kdy se mnozí těšili k pumpě, aby mohli natankovat..Pamatuji, jak jsem běhal s kanistrem , a zvonil barák po baráku, zda by mi někdo neprodal aspoň litr benzinu do motorky..Protože nonstop pumpy tehdy vůbec nebyly, a byly stejně jen v okresních městech..Dnes většina lidí vychází z dnešních možností a jakákoliv úchylka z blahobytu obslužnosti je dostává do stresu a začínají se duševně "počurávat"..A mimochodem, když by došlo na lámání chleba a vedle sebe by stálo TDI a Tesla, obě bez paliva, tak spíš rozjedeš Teslu přes slunce, než TDI přes modlitbu...
Ja zazil tu dobu, kdy nebyly nonstop pumpy. Nicmene, kdyz jsi nemel, obratil ses na nekoho a bylo ve zvyku, ze kazdy motorista mel doma kanystr...pochybuji, ze s tim solarnim panelem uspejes do stejne miry.
Mimochodem, nejsem si vedom, ze by Tesla disponovala integrovanymi solarnimi panely (pokud ano, opravte me prosim). Zatimco staremu TDI staci, kdyz mu tam nalejes stolni nebo jiny (vime ze ne vsechny) olej. Sance, ze sezenes solarni panel s konektorem na Teslu je vyrazne mensi nezli ze sezenes jmenovany olej.
TDI - everyday's racing performance with frugal running costs - do not let the challenge pass you by 
Jestliže máš pravdu o 24 hodin dříve než jiní, jsi přesně oněch 24 hodin považován za blázna. (Antoine de Rivarol)

Jestliže máš pravdu o 24 hodin dříve než jiní, jsi přesně oněch 24 hodin považován za blázna. (Antoine de Rivarol)
- Andre
- Aktivista
- Příspěvky: 1607
- Registrován: 23 led 2006, 05:35
- Bydliště: Jablonec nad Nisou
- Kontaktovat uživatele:
To GTD s DSG a nějakou trochu slušnou výbavou (kterou ty EV většinou mají) bude taky minimálně za 850tis. Pokud budeš počítat se stejnou ztrátou hodnoty a nájezdem za 5let cca 150tis km, tak v palivu je to 50tis vs 300tis, servisní prohlídky tak 10tis vs 50tis. Do těch 150tis to spalovací auto většinou funguje, ale pak to začíná lítat. Takže z pohledu ekonomiky to vychází hůř pro spalovák. To jsem tím chtěl říci. O žádné trendy a in nejde, i když jízda v EV je samozřejmě úplně jiný level.turbo kamna power píše:Jak bych na to měl koukat? Z úhlu toho, co je trendy, in a ekologické?Andre píše: Koukat na to jen z úhlu pořizovací ceny je myslím dost krátkozraké a sám vidíš, že i ojeté EV si slušně drží cenu. Pokud to vezmeš podle vzorce nákup mínus prodej plus náklady na PHM a údržbu, tak to nesmysl není. Navíc udržovat v kondici modernější spalovák, není vůbec žádná láce, a bude už jen hůř. Vidím to u vlastní 5ti leté O3, pokud bych s tím jezdil do autorizáku, tak by za ten rok a půl nestačilo 150tis.![]()
Slušně drží cenu? Když nový Leaf stál cca 850t. Kč, 7 let starý stojí okolo 300... to je solidní ztráta 80t. Kč za rok. Za ty peníze si dokážu představit lepší věci, třeba pěknou dovolenou. Pro srovnání, stejně starý Golf GTD stojí podobně, ale je to normální auto s dojezdem 1000km a navíc nový stál méně, než Leaf...![]()
Jo, držet při životě novější auto se spalovákem taky není zadarmo, ale já se teď bavím o tom, že jsem si chtěl pořídit nějaký pekáč na jezdění po městě (tedy ekvivalent starších EV řekněme). Byl bych blázen na popojížděčky ani ne 10.000km/rok pořizovat auto za statisíce. Koupil jsem staré Polo za pár tisíc, za pár tisíc udělal údržbu a koupil nové pneu a teď už vím, že příští rok jen vyměním olej a to bude celá údržba
- Andre
- Aktivista
- Příspěvky: 1607
- Registrován: 23 led 2006, 05:35
- Bydliště: Jablonec nad Nisou
- Kontaktovat uživatele:
Upřímně nevím, co chtěl básník tím Renaultem říci. Já jsem reagoval na Tvé tvrzení, že EV je po pár kolech na okruhu KO. Formule E vydrží jezdit v závodním nasazení s poloviční baterií než má Tesla 50min i s rezervou.Forest píše:Nad uspechy Renaultu v F1 take nelze moc spekulovat, jsou neoddiskutovatelne - jak se to zobrazilo v produkci seriovych vozu netusim. Verim, ze v tom sampionatu je pouzito vskutku to nejlepsi s ohledem na ten sampionat - vice snad dodavat netreba, nebo ano?
Ja mluvim opakovane o zkusenostech cloveka, ktery Teslu vlastni a provozuje roky. Na servis nadava jako spacek, pochvaluje si kroutici moment a zrychleni ale co se vydrze tyce tak na delsi cesty jezdi s kolegou co ma BMW 40d. U firmy, u provozoven, doma - vsude ma stojany aby mu nedosla stava - proc? Protoze uz vi, co ma od Tesly ocekavat a vzhledem k tomu, ze se rad sveze ostreji tak se nechce nechat omezovat na ceste.
Co se týče "kamaráda" s Teslou, tak dle spritmonitor.de má Model S průměrnou spotřebu 20,5kWh, i kdyby Tvůj "kamarád" jezdil průměrně za 25kWh, tak je to v 75ce stále 300km dojezd a ve 100kové verzi 400km, tak nerozumím proč by měl mít na každém rohu nabíjecí stanici, když by mu to vystačilo na přejezd celé ČR?
Nikde jsem nepsal, že to má lepší dojezd, na to si budeme muset ještě pár let počkat. Řeč byla o zlomkové energetické náročnosti.Forest píše: Stale zminujes, ze to ma lepsi dojezd - ale v jakem rezimu?! Opakuji: kdykoli se bavim s majiteli elektromobilu, stezuji si na dojezd, zvlaste pak ve spojeni se sviznejsim provozem.
Pokud jde o stížnosti na dojezd, tak jsem to snad od majitelů EV nikdy neslyšel, protože oni vědí do čeho jdou. Ale největší kritiku ohledně dojezdu vždy slyším od lidí, kteří EV ještě nikdy neřídili, sami většinou jezdí naftovým autem, 99% jejich cest je z jednoho konce města na druhý a největším jejich trumfem je dojezd na jednu nádrž 1000km

- Andre
- Aktivista
- Příspěvky: 1607
- Registrován: 23 led 2006, 05:35
- Bydliště: Jablonec nad Nisou
- Kontaktovat uživatele:
Nějaké bližší info? Případně odkaz?Rolan píše:Však už se taky horečně pracuje na standardu pro odlišení režimu nabíjení EV, od ostatní spotřeby.
El. pro ně bude daněná jinak.
Jako jistě k tomu časem dojde, jen to odlišení v praxi si neumím moc představit (mimo nabíjecí stanice samozřejmě).
Nejjednodušší řešení je podle mě dle najetých km.