Stránka 4 z 4

Napsal: 14 zář 2019, 20:55
od turbo kamna power
Jarda-k píše:Tak naftu jsem ještě úplně nezavrhnul. Ale výběr motorů jsem zúžil na 1,2 TSI 81kW a 1,6 TDI 85 kW obě EU6.
Třeba něco takového by nemuselo být špatný: https://www.davocar.cz/nabidka-aut/skod ... j-cz-19363
Pokud jsi se obával složitosti 1.4TDI CR, tak ta 1.6 euro 6 je na tom stejně, jen má válec navíc. Osobně bych šel do jednodušší starší euro 5 CAYC, nevýhodou jsou sice vstřikovače, ale zase bude levnější. Navíc je oproti novějšímu motoru kultivovanější a neotravuje tolik neustálými regeneracemi DPF.
Řemenový 1.2 a 1.4 TSI jsou podle mě fajn motory, jako nové to byla skvělá volba. Ale jako ojetiny bych se benzínu trochu bál. Podle mě je interval výměny oleje 30t. km pro tyhle motory smrt, pokud nejezdily výhradně delší trasy. Navíc, pokud to měl nějaký šetřílek, tak hrozí, že ten motor už bude nepěkně zarostlý karbonem :( nafta je v tomhle ohledu blbuvzdornější bych řekl. Navíc u nafty díky přítomnosti DPF ti při koupi stačí OBD adaptér z ebay za 50kč a telefon s aplikací VAG-DPF a hned zhruba víš, jak na tom filtr je a jak s tím zhruba předchozí majitel zacházel.

Napsal: 14 zář 2019, 22:12
od Jarda-k
1,4TDI je oproti 1,6TDI EU6 na tom hůř protože má hliníkový blok a v něm zalisovaný litinový vložky který při přehřátí můžou popraskat,
jak jsem se kdesi dočetl. 1,6tka má blok litinovej a recenze má slušný a oproti 1,4tce jsou díly o dost levnější.
Taky dvouhmotu má 1,4tka oproti 1,6tce. Alespoň některý verze. 1,6tka ji nemá nikdy.
Navíc 2015tka už by měla mít vodní pumpu vylepšenou. A jak píšeš, do toho benzínu se mi pořád nechce.
Je to taková volba rozumu i když jak teď po něm všichni šílí, tak to šroubuje jeho ceny nahoru a s tím i riziko podvodu.

Napsal: 23 zář 2019, 15:28
od Jarda-k
Takže jsem koupil rapida 1,6TDI 85kW 2015 s nájezdem 120 tkm. Proklep jsem ho opravdu důkladně a zdá se, že je ve skvělé formě.
Po 1000 ujetých km mám názor pořád stejný, tak snad mi to vydrží.... :)

Napsal: 24 zář 2019, 13:11
od favo
Prozradíš na co tě vyšel ?

Napsal: 24 zář 2019, 13:38
od Jarda-k
200k

Napsal: 24 zář 2019, 14:19
od Tomas.cz
Jarda-k píše:Takže jsem koupil rapida 1,6TDI 85kW 2015 s nájezdem 120 tkm. Proklep jsem ho opravdu důkladně a zdá se, že je ve skvělé formě.
Po 1000 ujetých km mám názor pořád stejný, tak snad mi to vydrží.... :)
Za mě lepší volba než ten 3válec o kterém jsi uvažoval.

Napsal: 24 zář 2019, 15:22
od Jarda-k
Ten tříválec jsem zavrhnul hlavně ze servisních důvodů, jak píšu výše. Jízdně by mi patrně stačil.
I když jsem měl pocit, že zátah je menší než u mého čiplého PD. Svůj podíl na tom ale patrně mají delší kvalty.
Fakt je ale ten, že ta 1,6tka s tím cvičí opravdu slušně a je tišší. A spotřeba je zejména při dálniční jízdě menší než u fabie.

Napsal: 24 zář 2019, 16:54
od Tomas.cz
Ona už TDi 66kw v Rapidu nejede špatně, natož 85kw.

Napsal: 24 zář 2019, 17:31
od Forest
Jarda-k píše:Svůj podíl na tom ale patrně mají delší kvalty.
Zapomínáš na nižší objem a absence 25% válců oproti 1,6tce ;) Někdo řekne, že je to "jenom" 0,2litru, ale zapomíná, že turbodmychadlu není jedno, zda dostane za stejnou dobu 3 a nebo 4 pulzy ... si to spočítej, kolik ti chybí pulzů při 2000 otáčkách za minutu ;)

Napsal: 24 zář 2019, 17:36
od Jarda-k
Kdybys ses kouknul do podpisu, tak zjistíš, že mám fabii 1,4TDI PD čiplou na 70kW a s tou jsem nové 1,4TDI CR rapidu porovnával.

Napsal: 24 zář 2019, 22:04
od Forest
Jarda-k píše:Kdybys ses kouknul do podpisu, tak zjistíš, že mám fabii 1,4TDI PD čiplou na 70kW a s tou jsem nové 1,4TDI CR rapidu porovnával.
Moje chyba, omlouvám se. Byla pro mě matoucí následující zmínka o 1,6 v textu i tvém podpise.

Byl jsem majitelem Praktika s 1,4TDI s chipem od DP, otec ho má taky a musím uznat, že na to, že je to tříválec tak dobrý. Pravdou je, že být nadále majitelem, opatřím jiným HW (IC, turbo, 6°, trysky).

Vím o stavbě, kdy na tom člověk dosáhl 212 koní a požehnaný kroutící moment bez aditiv ;)

Napsal: 25 zář 2019, 06:34
od Jarda-k
V pohodě. Ta 1,4TDi PD po čipu jede opravdu pěkně a to má najeto přes 300 tkm. Čip je tam posledních 50 tkm. Na dálnici, ale chybí šestka.
Taky zůstane doma, už s tím jezdí žena. Na polu musím ošetřit šrámy které utrpělo za její provozování a půjde do světa.