Fabia ASZ 96kw,po vytočení motor zdechne

Jakékoliv dotazy týkající se problémů, údržby vozů koncernu VW. Týká se jen VW/Audi/Škoda/Seat

Moderátoři: šulda, Moderátoři

Odpovědět
puker
Přispěvovatel
Příspěvky: 111
Registrován: 14 led 2017, 10:29
Odpovědi: 0

Příspěvek od puker »

Jak jsem psal,auto je synovce,má čerstvě papíry a auto pro něj nebylo zrovna levné a na další investice mu už moc nezbylo..
Mé zkušenosti s motory TDI PD byly ještě před 14dny nulové...,takže asi tak.
Původně jsme ty vstřiky tahat ven ani doma nechtěli,ale nakonec jsme se rozhodli,že do toho půjdeme.
zatím všem děkuju a pak dám vědět jak jsme dopadli (noteeth)
puker
Přispěvovatel
Příspěvky: 111
Registrován: 14 led 2017, 10:29
Odpovědi: 0

Příspěvek od puker »

ještě mě tak napadla jedna otázečka-
když dáte obě hadice od tandemu do sklenky s naftou,jak ochotně by měl motor chytnout? Museli jsme ho docela dlouho přemlouvat,když jsme testovali ty bublinky,už jsme to chtěli i vzdát,ale nakonec naskočil,když jsem dal skleničku jakoby co nejvíš jak dovolily hadice.. když jsem měl skleničku lehce nad světlem tak chytit nechtěl.. Četl jsem ,že některé PDčka podavačku v nádrži neměly,to si nedokážu moc představit,že by ta fábka bez podavačky naskočila..možná tak za půl hodiny.. a po X vybitých baterkách..
favo
blázen
Příspěvky: 2759
Registrován: 12 úno 2008, 16:29
Odpovědi: 0

Příspěvek od favo »

Pokud je palivový systém v pořádku a všude těsní, tak i bez podavačky v nádrži tedy s naftou ve skleničce by motor měl chytit okamžitě.
Co se týká toho, že problém máš až po ohřátí, tak si uvědom že každý kov se teplem roztahuje a hliník o něco víc než ostatní kovy. V ten moment se projeví vůle o to víc.
Takže pokud ti VAG v kanále 13 hlásí problém s prvním vstřikem, tak začni u něj.
Jak Ti tu radili, vstřik ven, jemným smirkem protáhni otvor od otřepů, dej nový gumky, mázni vazelinou a opatrně vstřik vrátit. Vzhledem k tomu, že musíš sundat vahadla pro dva vstřiky, tak klidně udělej i ten na druhým válci. Nic tím nepokazíš. Nezapoměň po obroušení šachty jí pořádně propláchnout od otřepů a pilin.
Když bude po problémů, tak na další vstřiky šahat nemusíš.
Až bude mít mladej prachy tak pošlete hlavu do Engitecu v Rožnově pod Radhoštěm a tam mu za necelých 6000,- udělají kompletní generálku včetně nových vložek do šachty pro vstřiky s doživotní zárukou. A budete mít na XX roků pokoj.
Problémy dělají i tendemy LUK, takže moje rada zní sehnat dobrej od Boshe, o další starost do budoucna méně.
Luk začně téct i po opravě, prostě Bosh je v tomto případě mnohem lepší řešení.
T-ROC 2.0 TSI 4Motion
Golf IV 1.9 TDi ASZ
_________________
favorit 136 L
felicia 1.3 (1.4) MPi
puker
Přispěvovatel
Příspěvky: 111
Registrován: 14 led 2017, 10:29
Odpovědi: 0

Příspěvek od puker »

Tak jsme to dnes rozkopli a šachty vypadají opravdu nějak takhle
Obrázek
(v zápalu boje jme zapoměli vyfotit,ale hodně podobný jako na obrázku)
vstřikovače takhle
Obrázek
Obrázek
vačka
Obrázek

Zabrousili jsme nejostřšjší hrany ,nahodili gumky,podložky,ale nepomohlo a ani jsme nečekali že to pomůže,když jsme to viděli..,ale chtěli jsme to zkusit.. (noteeth)
takže to vypadá ,že se bude muset nechat udělat repas hlavy viz foto.. Obrázek
(crazy)
Kluci jinak ta vačka ještě něco najede,ne?co myslíte,je ještě vpohodě odpohledu?
a ty vstřiky jak jsou otlačený je ok,nebo?můžou se nahodit na zrepasovanou hlavu? a jsou ty vstřikovače vůbec z ASZ? díky za názory ;)
Naposledy upravil(a) puker dne 28 bře 2020, 19:43, celkem upraveno 2 x.
Uživatelský avatar
uiqjirka
Aktivista
Příspěvky: 1293
Registrován: 29 úno 2008, 16:17
Odpovědi: 0

Příspěvek od uiqjirka »

Ta vacka uz je na vyhozeni, uz jen z obrazku je poznat, ze je ko.
favo
blázen
Příspěvky: 2759
Registrován: 12 úno 2008, 16:29
Odpovědi: 0

Příspěvek od favo »

S vyhazováním vačky bych tolik nechvátal, co vidím tak jeden palec je OK, chce to prohlédnout všechny a hlavně kontrolovat po obvodu velikost sražené hrany. Pokud to přejde ze sražení do ostré hrany, tak máš problém, ale i tak se s tím jezdit dá jen to nebude mít ten správný výkon, ale na zdechání motoru to nemá vliv.
Mrknul bych i na hydra zda nejsou podřený. Pokud je KO vačka tak je jen otázkou času kdy to prodře hydra a pak máš opravdu problém.
Ty šachty pro vstřikovače vypadají jako všechny po takové porci kilometrů, po složení se dá udělat tlaková zkouška která ti ukáže zda vstřikovač těsní jak má. Pokud těsní, tak nic neuvidíš, ale pokud ne tak uvidíš vybublávat naftu kolem uložení vstřiku.
Takhle vypadají šachty po opravě u firmy Engitec.

https://img35.rajce.idnes.cz/d3502/5/51 ... .jpg?ver=3

Já mám ve svým ASZ vstřikovače AL, ale co používála škodovka u Fábií netuším.
T-ROC 2.0 TSI 4Motion
Golf IV 1.9 TDi ASZ
_________________
favorit 136 L
felicia 1.3 (1.4) MPi
Rayx
Aktivista
Příspěvky: 2674
Registrován: 23 led 2006, 20:00
Odpovědi: 0
Bydliště: jz

Příspěvek od Rayx »

ASZ ve Fabce by mělo mít 038130073AL nebo tovární repasy 038130079BX, ovšem to je jen info z ETKA, realita se asi mohla lišit, 038130073BE je taky dohledatelné, přestože to mělo být jen pro VW Sharan a Seat Alhambra pro některé trhy, motor BTB 110kW ...

Jinak autí z 2004 asi těžko může mít z linky vstřiky z 18.5.2006 ...

Podle těch fotek více poznat nelze, ten ilustrační obrázek stavu šachty moc neřekne, ovšem to "zakouření" podložky na vstřiku ukazuje, že tu muselo do nafty funět solidně ... Přesně v místě, kde se vstřik odklonil od sedla ...
Jo, tohle RS má svý km za sebou.
puker
Přispěvovatel
Příspěvky: 111
Registrován: 14 led 2017, 10:29
Odpovědi: 0

Příspěvek od puker »

Hlava na repas určitě půjde,nebo se koupí repasovaná.
Ted jde o to jestli dat i novou vačku,asi by to bylo nejlepší,že..+hydra + šály+šrouby to je jasný..
vstřiky se dají teda tyhle,to by neměl být problém,ne?šrouby+gumky/podložky opět nové (LOL)
Právě jsem si taky myslel,že tam mají být ALka..a na to datum jsme taky koukali noo.

favo- na hydra jsem koukal,ale vypadá že jsou nedávno měněné,asi před prodejem. asi to dali cely tak na oko do kupy před prodejem..,mladej najel něco okolo 4tis a začalo se srát jedno za druhým.. hold koupil zajíce v pytli (wallbash) ted z toho bude mít takovou pokladničku noo (crazy) .


jakou vačku by jste doporučili??
anydraj
Aktivista
Příspěvky: 1420
Registrován: 27 črc 2006, 07:05
Odpovědi: 0
Bydliště: Island

Příspěvek od anydraj »

To puker:

Podle fotky diry na vstriky, hlava uz ma
udelany vlozky vstriku nove, kolik to ma najeto ?
puker
Přispěvovatel
Příspěvky: 111
Registrován: 14 led 2017, 10:29
Odpovědi: 0

Příspěvek od puker »

anydraj
šachty na vstřiky to nemá dělaný,vypadají jako na obrazku č1.,možná jestě hůř..
fotka s vložkou je z repas hlavy,kterou ještě nemáme.. :D
na tacho to má 198tis km,jinak to má něco okolo 250tis km,co jme dohledali.. jaká je opravdová skutečnost netušíme..
jericho-3
Aktivista
Příspěvky: 20116
Registrován: 16 čer 2009, 16:46
Odpovědi: 0

Příspěvek od jericho-3 »

anydraj píše:To puker:

Podle fotky diry na vstriky, hlava uz ma
udelany vlozky vstriku nove, kolik to ma najeto ?
Taky mne to zmátlo, říkal jsem si, vždyť to je po g.o..
:)
nepropadat panice...
anydraj
Aktivista
Příspěvky: 1420
Registrován: 27 črc 2006, 07:05
Odpovědi: 0
Bydliště: Island

Příspěvek od anydraj »

Pak je blby mu poradit, kdy mate, a nerekne
Seru na to
standa123
Aktivista
Příspěvky: 2377
Registrován: 13 kvě 2014, 18:32
Odpovědi: 0

Příspěvek od standa123 »

já bych zkusil nejprve sehnat vstřiky ty co tam mají opravdu být AL...nebo si je aspoň nekde pujcit a zkusit je tam dát...…kdo ví kdo se v tom vrtal (wallbash)
superb 3 140kw tdi - aktuální
leon ARL.....serie EX.
toledo ASV......197ps/426NM EX.
leon ARL.....212/440 EX.
leon cupra R310 CDLA - 350ps/480NM EX.
adrian_B
Přispěvovatel
Příspěvky: 725
Registrován: 29 říj 2008, 23:41
Odpovědi: 0
Bydliště: SVK - Turčianske Teplice

Příspěvek od adrian_B »

Ja ti neviem... Ale vidím tam na tej biednej fotke AL-ka. Tak čo riešiť zháňanie vstrekov :roll:
puker
Přispěvovatel
Příspěvky: 111
Registrován: 14 led 2017, 10:29
Odpovědi: 0

Příspěvek od puker »

adrian_B
myslíš to malinké AL v levo nahoře?nebo kde to vidíš?
fotek má mladej asi víc,tak mu řeknu at pošle nějakou lepší,ale všechny budou asi takhle z vrchu. Já viděl to velký BE,tak jsem to dál nezkoumal..

Jinak do jakého roku se vyráběly fábky s motorem ASZ?
Dnes jsem viděl techničák a první registrace je v roce 2005,tak je docela možne že je i rok výroby 2005..
Ja myslel, že ASZ se vyráběly jen do 2004 a od 2005 je BLT,někde jsem to tak četl-takže to bude asi můj omyl,že je to r.v. 04. Ještě omrknu co je napsáno na sklech.
Na tom vstřiku je totiž 05 05 18,tak je možný že to jsou origo vstřiky,pokud by bylo auto z roku 2005..
Nebo jak se dá zjistit rok výroby,když v techničáku je jen datum první registrace?
Odpovědět

Zpět na „Údržba/problémy VW group (DIESEL)“