Marek77 píše:O plnicím tlaku turba to přece není. Pro turbo není důležitý tlak, kterým plní spalovací prostory, ale tlak mazání (který vymezuje vůli v uložení a odvádí teplo).
Když poletíš po dálnici v plném výkonu motoru, turbo má přes 800°C a svítí oranžově. Když v tu chvíli snížíš tlak mazání na nejmenší možné minimum ( = volnoběh), turbo dostává tak na prdel, že se po nějakém čase odporoučí.
Prosím tě, jak to děláš, když dojedeš na dálnici stojící kolonu? Držíš plyn a otáčky 2500 ve stojícím autě?
Pokud je mazací soustava OK a olej běžné kvality, tak ani takový extrém by neměl turbu uškodit, samozřejmě není to optimální, ale horší je když je někdo schopnej ten motor dokonce ihned vypnout.
Když jsem jezdil s 225HP tdi vrchy, tak to funguje tak, že na startu odpálíš a jedeš na max 2-5min dle tratě, projedeš cílem, musíš dát nohu z plynu a prudce brzdit a zaparkovat, pak jsem nechal vždy auto chvilku klapat na volnoběh a zhasnul motor. Za jeden závod jsou vždy 2 tréningová kola a 3 ostrá plus si ráno projedu tak 5x trat. Takže za celou sezonu se to opakuje odhadem min. 100x a světe div se za celý rok turbo OK. A to se tam dějou trochu jiné věci než v seriovém motoru.
Pokud se bavíme o běžném TDI, tak turbo při volnoběhu rozhodně netrpí nějakým extra tepelným namáháním, výfukové plyny při volnoběhu na plně zahřátém motoru mají teplotu někde těsně pod 200°C, olej asi 80°C.
Ani s mazáním si myslím že není problém, pokud je vše OK a tlak při volnoběhu na prohřátém motoru někde kolem 1,5bar. A 50000ot na volnoběh rozhodně netočí
