Co způsobuje zanášení vnitřku turba?

Jakékoliv dotazy týkající se problémů, údržby vozů koncernu VW. Týká se jen VW/Audi/Škoda/Seat

Moderátoři: šulda, Moderátoři

Odpovědět
Uživatelský avatar
Huml
Aktivista
Příspěvky: 11068
Odpovědi: 0
Registrován: 23 led 2006, 20:01
Bydliště: Brno

Příspěvek od Huml »

i tak se může, taky jsem to tak dělal, ale ty podložky jsou jistota, hlavně kdyby byl problém, můžu je vymontit a je to v původním stavu, švagr má Octu, turbo jak nový, jen jsem povolil šroubky a šlo rozdělat, žádný bouchání při půlení, prostě novas a za 2 měsíce už se zas nehýbalo, takhle to měl každou chvíli, teď jsem ho podložil a je klid, nejvíc turb dělám vždycky jak se ochladí, na podzim a v zimě, příští týden 5tý turbo od začátku roku, furt se to jen lechtá a ohřívá na volnoběh a je to hned
Uživatelský avatar
Huml
Aktivista
Příspěvky: 11068
Odpovědi: 0
Registrován: 23 led 2006, 20:01
Bydliště: Brno

Příspěvek od Huml »

supsak píše:prilohaObrázek
jinak toto je na 11 lopatkový turbo, na 9 lopatce jsou jiný
supsak
Přispěvovatel
Příspěvky: 421
Odpovědi: 0
Registrován: 16 úno 2006, 00:05
Bydliště: Slovensko

Příspěvek od supsak »

Ahoj, ked myslis tu spodnu dosku kde ide ten vymedzovaci kruzok a potom ten vrch z regulaciou, si myslim ze aj keby si ju zbrusil na 1mm, stale tu volu medzo doskami ,kde je regulacia -tie lopatky robi iba ten vymedzovaci kruzok./ked som to pochopil spravne co vlastne brusis/
Ja som tam dneska dal tie podlozky cca 0,15mm k tomu vymedz.kruzku a meral som to po poskladani vôlu regulacie tych lopatiek z mierkami a 0,30mm mierka mi tam natesno vosla tak si myslim ze to mozno bude Ok.
Lebo mne to turbo vydrzi cca rok/15000km/ a potom to zatiahne sadzou a blbne to .
Takze ja to rozoberam uz asi po 4-ty krat.
Jaro
Uživatelský avatar
Huml
Aktivista
Příspěvky: 11068
Odpovědi: 0
Registrován: 23 led 2006, 20:01
Bydliště: Brno

Příspěvek od Huml »

já to pochopil tak, že vlastně zbrousí ty lopatky, samozřejmě, že brousit tu spodní desku je nesmysl
supsak
Přispěvovatel
Příspěvky: 421
Odpovědi: 0
Registrován: 16 úno 2006, 00:05
Bydliště: Slovensko

Příspěvek od supsak »

Pokial sa jedna o regulacne lopatky , tak to je potom OK, ak to ma cim presne rovno zbrusit?, tak dosiahne vlastne ten isty efekt ako ked by to vypodlozil.
Humle , spytam sa ta nemaral si aku tam mas volu bez podloziek a s podlozkami?
Mne to po vycisteni a poskladani bez podlozky ukazovalo volu 0,15mm, spodlozkami tam mam cca 0,30mm

Jaro
Uživatelský avatar
Huml
Aktivista
Příspěvky: 11068
Odpovědi: 0
Registrován: 23 led 2006, 20:01
Bydliště: Brno

Příspěvek od Huml »

jednou jsem to měřil a bylo tam 0,25 s podložkama a jezdí to ok, dával jsem 0,2 , každý to turbo je trochu jiný, proto to taky musím pak doseřizovat, až to projedu s VAGem, pěkně to jebou ty turba, proto taky některý najedou 300000 a některý 20000km než zatuhnou

po delším zkoušení a s tím, že opravdu každé turbo je trochu jiný, dávám jen podložky 0,1mm, vůle na lopatkách by neměla přesáhnout těch 0,25mm, pak už jde turbo o dost hůř odspoda a těžko se to dá doladit na červíku a táhle
Naposledy upravil(a) Huml dne 03 bře 2011, 20:59, celkem upraveno 2 x.
supsak
Přispěvovatel
Příspěvky: 421
Odpovědi: 0
Registrován: 16 úno 2006, 00:05
Bydliště: Slovensko

Příspěvek od supsak »

No jak som ti pisal, menim uz 4-ty krat a myslim ze je tam uz tretie celkom ine turbo, takze asi mam smolu ze vsetky co som mal mali minimalne vole a po cca 15000km sa zaniesli sadzami a zatuhla regulacia
Uživatelský avatar
majkl1
Přispěvovatel
Příspěvky: 798
Odpovědi: 0
Registrován: 20 črc 2007, 18:41
Bydliště: VWysočína

Příspěvek od majkl1 »

Možná hloupý dotaz, ale zeptám se. Zvětšením vůle pod lopatkama zanášení sazí přece nezamezím, pouze oddálím okamžik, kdy už bude vrstva natolik silná, že se lopatky budou opět zadrhávat. Nebo je to jinak? (crazy)
Passat 4motion AVF
Smoke
Aktivista
Příspěvky: 2608
Odpovědi: 0
Registrován: 24 bře 2006, 12:00
Bydliště: kousek od Brna
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Smoke »

není to sazema, ale těsností, lopatky se začnou dřít o stěnu, proto se vypodložuje, od tý doby je pokoj ;)
DTchip.cz chiptuning, měření výkonu

Audi A5 3.0tdi 176kw- 318k 711Nm.
Audi A3, 1756, AGR 90k@241k 557Nm - prodáno
Uživatelský avatar
majkl1
Přispěvovatel
Příspěvky: 798
Odpovědi: 0
Registrován: 20 črc 2007, 18:41
Bydliště: VWysočína

Příspěvek od majkl1 »

A ta "větší těsnost" se časem vytváří čím? Asi ne tím, že by ty lopatky "opuchly"? :D
Passat 4motion AVF
Uživatelský avatar
Huml
Aktivista
Příspěvky: 11068
Odpovědi: 0
Registrován: 23 led 2006, 20:01
Bydliště: Brno

Příspěvek od Huml »

majkl1 píše:Možná hloupý dotaz, ale zeptám se. Zvětšením vůle pod lopatkama zanášení sazí přece nezamezím, pouze oddálím okamžik, kdy už bude vrstva natolik silná, že se lopatky budou opět zadrhávat. Nebo je to jinak? (crazy)
nezabráníš, ale ta vrstva z toho uhlíku se zvětší jen do určité míry, navíc ta zvětšená vůle by měla zamezit tomu vytváření tý vrstvy, prtže je tam větší profuk, takže se to bude rozhodně líp samočistit, např. vysokou teplotou, když tomu dáš hašte
Uživatelský avatar
origoš
Aktivista
Příspěvky: 4149
Odpovědi: 0
Registrován: 23 led 2006, 14:21
Bydliště: Kladno
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od origoš »

Problém je i v tom, že se vlivem tepelných pnutí ten futrál pokroutí a ty lopatky potom váznou. Zvětšení vůlí pomůže. Kámoš po podložení má 150 000 a zatím OK.
Benzín patří do letlampy a taky do resistinu

www.mosaznevyrobky.cz
Uživatelský avatar
majkl1
Přispěvovatel
Příspěvky: 798
Odpovědi: 0
Registrován: 20 črc 2007, 18:41
Bydliště: VWysočína

Příspěvek od majkl1 »

Tomu profuku rozumím, ale to že konstruktéři neberou v potaz rozpínání a pnutí materiálů, tomu teda ne. (crazy)
Já teda každou jízdu motor aspoň na chvilku "vyzvu k tanci" a turbo jsem zatím nikdy čistit nemusel a to jsem s ním už takových 200 tisíc nalítal.
Passat 4motion AVF
Uživatelský avatar
origoš
Aktivista
Příspěvky: 4149
Odpovědi: 0
Registrován: 23 led 2006, 14:21
Bydliště: Kladno
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od origoš »

Když je třeba auto ve firmě a jezdí s tím kdo má ruce, tak to můžou být konstruktéři sebelepší a lopatky drhnout budou. Tady se odstraňují následky a né příčina.
Benzín patří do letlampy a taky do resistinu

www.mosaznevyrobky.cz
Uživatelský avatar
majkl1
Přispěvovatel
Příspěvky: 798
Odpovědi: 0
Registrován: 20 črc 2007, 18:41
Bydliště: VWysočína

Příspěvek od majkl1 »

Pravda pravdoucí. Blbuvzdorné věci neexistují. :D
Passat 4motion AVF
Odpovědět

Zpět na „Údržba/problémy VW group (DIESEL)“