První nalití
Moderátoři: šulda, radluk, Moderátoři
To mi napsal jeden mechanik, prý mu tohle auto ve čtvrtek přivezou na opravu. Mimo jiné taky, že auta poškozený provozem na RO opravuje dvakrát do měsíce. Víš co si myslim? Některý lidi co jezdí na naftu nechcou bejt za blbce, že kupujou tak drahý palivo a proto maj tak bujnou fantazii.
Fabia Combi 1,9 TDi PD 74kW [ATD]
Co sem videl ja osobne, tak pri provozu na cisty RO byl motor cisty jak detska prdelka..vedle toho sem videl motor ve kterem se jezdilo na naftu..byl relativne taky cisty (takovy jako by jen zacouzeny), ale na RO to nemeloSpeeder píše:Ty už si určitě měl rozebranej motor po provozu na olej. Je tam nějak výrazně vyšší zakarbonování než u nafty?
Dobre by bylo, aby pokud nekdo napise, ze jeho znamy, on ci nekdo jiny opravoval nejake auto co jezilo na RO..tak aby napsal co to bylo za auto, jaky motor atd...aby sme si mohli udelat obrazek. Takove to, ze tento tyden ma opravovat dve auta...ale jake? co za zavady? D,TD,PD...? nejpravdepodobneji to bude stejne ucpany filtr 
-
slovacek.milos
- Aktivista
- Příspěvky: 34097
- Registrován: 23 pro 2007, 12:51
- Bydliště: Strážnice
slovacek.milos píše:to se nedá
ani jaké auto
nikdo neví v jakém je stavu jakou má kompresi předstřiik,přísun kyslíku, celková údržba někjak to zobecnit
to se taky nějaké přesnosti nikdy nedoberem miloš
Mas pravdu..nikdo nevi v jakem je auto presne stavu..ale zajimalo by me, kolik silencu leje olej do dci, pd a podobnych docela nachylnych motorizaci a pak se divi, ze jim to nejede
Navic by me zajimalo, jake zavady se vyskytuji..Me zatim marejka po repasi cerpadla vali na RO dobre a treba bych se od ostatnich poucil na co si davat pozor
Nicmene Milosi, lepsi je kdyz nekdo napise napr.:"dvojkovy golf, ucpany saci kos a zasrane vstriky po ujeti 12tis km" nez kdyz napise "kamos opravoval dve auta"...tak mame alespon predstavu a muzeme rict jak tomu predchazet ci ze se tomu predejit neda..nemam pravdu??
-
slovacek.milos
- Aktivista
- Příspěvky: 34097
- Registrován: 23 pro 2007, 12:51
- Bydliště: Strážnice
-
slovacek.milos
- Aktivista
- Příspěvky: 34097
- Registrován: 23 pro 2007, 12:51
- Bydliště: Strážnice
me by to taky zajimalo..nevim sice jestli to ma vliv na mechaniku motoru..cetanove cislo by melo mit vliv na vykonost...co to vlastne to cetanove cislo je? teplota vzniceni? jinak, je jasne, ze kazdy druh oleje bude mit jine cetanove cislo...pokud by sme jej znali presnej, tak by sme si ho mohli upravovat aditivama do potrebne vyseSpeeder píše:mě by zajímalo jaký má olej cetanový číslo. To by mohlo mít asi taky nějakej vliv na mechaniku motoru ne?
Jo, asi to bude teplota potřebná ke vznícení. Proto s vyšším cetanovým číslem by mělo auto líp startovat. Ale mě to na olej startovalo vždycky úplně stejně, když bylo teplo a nebyl moc tuhej. To se dá zjistit asi jen v nějaký laborce. V tom testu aditiv to testujou.
Fabia Combi 1,9 TDi PD 74kW [ATD]
Cetanove cislo vyjadruje odolnost paliva proti vzniku tvrdeho chodu motoru... hodnoty 0-100, cim vyssi hodnota, tim lepsi vznetlivost, ideal je nekde mezi 55-60, da se zvysit aditivy (tetranitromethan, n-butylnitrát, tetralinhydroperoxid atd) a plati, ze cim vyssi CČ, tim je palivo lepe vznetlive.
Co se tyka otazky CČ u RO,
Řepkový olej - nízkoerukový - 55
Řepkový olej - 58
Slunečnicový olej - 52
Olivový olej - 60
Sojový olej - 53
(zdroj: http://www.journeytoforever.org/biodiesel_yield.html )
Rozbor si muzete nechat udelat na Strojirenskem zkusebnim ustavu, ted nevim, jestli delaji i CČ, protoze to se zjistuje ve vetsine pripadu na specialnim vznetovem motoru s moznosti zmeny kompresniho pomeru, cena obycejneho rozboru nekde mezi 10 000 - 15 000 ,-, stanoveni CČ bude pravdepodobne drazsi.
Co se tyka otazky CČ u RO,
Řepkový olej - nízkoerukový - 55
Řepkový olej - 58
Slunečnicový olej - 52
Olivový olej - 60
Sojový olej - 53
(zdroj: http://www.journeytoforever.org/biodiesel_yield.html )
Rozbor si muzete nechat udelat na Strojirenskem zkusebnim ustavu, ted nevim, jestli delaji i CČ, protoze to se zjistuje ve vetsine pripadu na specialnim vznetovem motoru s moznosti zmeny kompresniho pomeru, cena obycejneho rozboru nekde mezi 10 000 - 15 000 ,-, stanoveni CČ bude pravdepodobne drazsi.