První nalití

..jak jezdit na Slunečnicový, Řepkový, Olivový a podobné oleje ... a nebo, jestli někdo ještě jezdí na naftu, tak o naftě :-) či bionaftě

Moderátoři: šulda, radluk, Moderátoři

Odpovědět
Uživatelský avatar
Speeder
Přispěvovatel
Příspěvky: 370
Registrován: 24 led 2006, 12:32
Odpovědi: 0
Bydliště: České Budějovice

Příspěvek od Speeder »

To mi napsal jeden mechanik, prý mu tohle auto ve čtvrtek přivezou na opravu. Mimo jiné taky, že auta poškozený provozem na RO opravuje dvakrát do měsíce. Víš co si myslim? Některý lidi co jezdí na naftu nechcou bejt za blbce, že kupujou tak drahý palivo a proto maj tak bujnou fantazii.
Fabia Combi 1,9 TDi PD 74kW [ATD]
Uživatelský avatar
Speeder
Přispěvovatel
Příspěvky: 370
Registrován: 24 led 2006, 12:32
Odpovědi: 0
Bydliště: České Budějovice

Příspěvek od Speeder »

Ty už si určitě měl rozebranej motor po provozu na olej. Je tam nějak výrazně vyšší zakarbonování než u nafty?
Fabia Combi 1,9 TDi PD 74kW [ATD]
deflector
Přispěvovatel
Příspěvky: 340
Registrován: 06 dub 2008, 07:44
Odpovědi: 0

Příspěvek od deflector »

Speeder píše:Ty už si určitě měl rozebranej motor po provozu na olej. Je tam nějak výrazně vyšší zakarbonování než u nafty?
Co sem videl ja osobne, tak pri provozu na cisty RO byl motor cisty jak detska prdelka..vedle toho sem videl motor ve kterem se jezdilo na naftu..byl relativne taky cisty (takovy jako by jen zacouzeny), ale na RO to nemelo :-)
deflector
Přispěvovatel
Příspěvky: 340
Registrován: 06 dub 2008, 07:44
Odpovědi: 0

Příspěvek od deflector »

Dobre by bylo, aby pokud nekdo napise, ze jeho znamy, on ci nekdo jiny opravoval nejake auto co jezilo na RO..tak aby napsal co to bylo za auto, jaky motor atd...aby sme si mohli udelat obrazek. Takove to, ze tento tyden ma opravovat dve auta...ale jake? co za zavady? D,TD,PD...? nejpravdepodobneji to bude stejne ucpany filtr :-D
slovacek.milos
Aktivista
Příspěvky: 34097
Registrován: 23 pro 2007, 12:51
Odpovědi: 0
Bydliště: Strážnice

Příspěvek od slovacek.milos »

to se nedá

ani jaké auto

nikdo neví v jakém je stavu jakou má kompresi předstřiik,přísun kyslíku, celková údržba někjak to zobecnit

to se taky nějaké přesnosti nikdy nedoberem miloš ;)
deflector
Přispěvovatel
Příspěvky: 340
Registrován: 06 dub 2008, 07:44
Odpovědi: 0

Příspěvek od deflector »

slovacek.milos píše:to se nedá

ani jaké auto

nikdo neví v jakém je stavu jakou má kompresi předstřiik,přísun kyslíku, celková údržba někjak to zobecnit

to se taky nějaké přesnosti nikdy nedoberem miloš ;)

Mas pravdu..nikdo nevi v jakem je auto presne stavu..ale zajimalo by me, kolik silencu leje olej do dci, pd a podobnych docela nachylnych motorizaci a pak se divi, ze jim to nejede :-)

Navic by me zajimalo, jake zavady se vyskytuji..Me zatim marejka po repasi cerpadla vali na RO dobre a treba bych se od ostatnich poucil na co si davat pozor :-)

Nicmene Milosi, lepsi je kdyz nekdo napise napr.:"dvojkovy golf, ucpany saci kos a zasrane vstriky po ujeti 12tis km" nez kdyz napise "kamos opravoval dve auta"...tak mame alespon predstavu a muzeme rict jak tomu predchazet ci ze se tomu predejit neda..nemam pravdu??
Uživatelský avatar
Speeder
Přispěvovatel
Příspěvky: 370
Registrován: 24 led 2006, 12:32
Odpovědi: 0
Bydliště: České Budějovice

Příspěvek od Speeder »

O jaký auto a jakou závadu údajně jde jsem psal o pár příspěvků dřív. To Santafé 2,0 CRDi.
Fabia Combi 1,9 TDi PD 74kW [ATD]
deflector
Přispěvovatel
Příspěvky: 340
Registrován: 06 dub 2008, 07:44
Odpovědi: 0

Příspěvek od deflector »

Speeder píše:O jaký auto a jakou závadu údajně jde jsem psal o pár příspěvků dřív. To Santafé 2,0 CRDi.
Jj to vim..ale ja to myslel vseobecne a tebe sem si vzal do ust jako priklad..omlouvam se :-)
slovacek.milos
Aktivista
Příspěvky: 34097
Registrován: 23 pro 2007, 12:51
Odpovědi: 0
Bydliště: Strážnice

Příspěvek od slovacek.milos »

na příspěvky jedna paní povídala to se ani nedá,

ke mně domů mse tam někdo přijde s otázkou to je nesmysl jezdit na RO, odpovím totální přece na tom smažíš řízky jíš to tak to přece nemůže nahradit naftu a borec spokojený ;) miloš
Uživatelský avatar
Speeder
Přispěvovatel
Příspěvky: 370
Registrován: 24 led 2006, 12:32
Odpovědi: 0
Bydliště: České Budějovice

Příspěvek od Speeder »

deflector píše:
Mas pravdu..nikdo nevi v jakem je auto presne stavu..ale zajimalo by me, kolik silencu leje olej do dci, pd a podobnych docela nachylnych motorizaci a pak se divi, ze jim to nejede :-)
Z čeho usuzuješ, že dci nebo pd je náchylný?
Fabia Combi 1,9 TDi PD 74kW [ATD]
slovacek.milos
Aktivista
Příspěvky: 34097
Registrován: 23 pro 2007, 12:51
Odpovědi: 0
Bydliště: Strážnice

Příspěvek od slovacek.milos »

takovou otázku ti zodpoví jen čas inernetová teorie je zatím jasná

prakticky je vše lapováno pořád stejně a jde jen o to nastříkant palivo ve správném množství ve správnou dobu

u některých typů je problém s těsnivem miloš
Uživatelský avatar
Speeder
Přispěvovatel
Příspěvky: 370
Registrován: 24 led 2006, 12:32
Odpovědi: 0
Bydliště: České Budějovice

Příspěvek od Speeder »

mě by zajímalo jaký má olej cetanový číslo. To by mohlo mít asi taky nějakej vliv na mechaniku motoru ne?
Fabia Combi 1,9 TDi PD 74kW [ATD]
deflector
Přispěvovatel
Příspěvky: 340
Registrován: 06 dub 2008, 07:44
Odpovědi: 0

Příspěvek od deflector »

Speeder píše:mě by zajímalo jaký má olej cetanový číslo. To by mohlo mít asi taky nějakej vliv na mechaniku motoru ne?
me by to taky zajimalo..nevim sice jestli to ma vliv na mechaniku motoru..cetanove cislo by melo mit vliv na vykonost...co to vlastne to cetanove cislo je? teplota vzniceni? jinak, je jasne, ze kazdy druh oleje bude mit jine cetanove cislo...pokud by sme jej znali presnej, tak by sme si ho mohli upravovat aditivama do potrebne vyse ;-)
Uživatelský avatar
Speeder
Přispěvovatel
Příspěvky: 370
Registrován: 24 led 2006, 12:32
Odpovědi: 0
Bydliště: České Budějovice

Příspěvek od Speeder »

Jo, asi to bude teplota potřebná ke vznícení. Proto s vyšším cetanovým číslem by mělo auto líp startovat. Ale mě to na olej startovalo vždycky úplně stejně, když bylo teplo a nebyl moc tuhej. To se dá zjistit asi jen v nějaký laborce. V tom testu aditiv to testujou.
Fabia Combi 1,9 TDi PD 74kW [ATD]
Uživatelský avatar
radluk
Aktivista
Příspěvky: 1672
Registrován: 06 čer 2006, 22:38
Odpovědi: 0
Bydliště: Uherske Hradiste

Příspěvek od radluk »

Cetanove cislo vyjadruje odolnost paliva proti vzniku tvrdeho chodu motoru... hodnoty 0-100, cim vyssi hodnota, tim lepsi vznetlivost, ideal je nekde mezi 55-60, da se zvysit aditivy (tetranitromethan, n-butylnitrát, tetralinhydroperoxid atd) a plati, ze cim vyssi CČ, tim je palivo lepe vznetlive.

Co se tyka otazky CČ u RO,
Řepkový olej - nízkoerukový - 55
Řepkový olej - 58
Slunečnicový olej - 52
Olivový olej - 60
Sojový olej - 53

(zdroj: http://www.journeytoforever.org/biodiesel_yield.html )

Rozbor si muzete nechat udelat na Strojirenskem zkusebnim ustavu, ted nevim, jestli delaji i CČ, protoze to se zjistuje ve vetsine pripadu na specialnim vznetovem motoru s moznosti zmeny kompresniho pomeru, cena obycejneho rozboru nekde mezi 10 000 - 15 000 ,-, stanoveni CČ bude pravdepodobne drazsi.
Odpovědět

Zpět na „Jak se jezdí na rostlinu, nebo i na naftu“