jaka je idealni smes?

..jak jezdit na Slunečnicový, Řepkový, Olivový a podobné oleje ... a nebo, jestli někdo ještě jezdí na naftu, tak o naftě :-) či bionaftě

Moderátoři: šulda, radluk, Moderátoři

Odpovědět
Uživatelský avatar
Speeder
Přispěvovatel
Příspěvky: 370
Registrován: 24 led 2006, 12:32
Odpovědi: 0
Bydliště: České Budějovice

Příspěvek od Speeder »

Jak jsem psal, do 309 jsem to lil plnými doušky a takřka celé léto jsem vždy jezdil na 100% olej. Palivák jsem za celý 3 roky neměnil. Nikdy žádný problém nenastal, jen při chladném motoru prostě trochu haproval volnoběh. Co se týče stávajícího PDčka, určitě se toho trošku bojim, nevim co to dělá s timhle systémem. U Peugeota bych vyměnil motor a bylo by. Ale když tak dumám nad tou palivovou cestou, nevim, čemu by to mohlo vadit. Snad jen hustota aby byla stejná jako nafty, aby vstřikovač rozprašoval jak má a nekapal.
Miloši, jak se ti jeví tohle? Že bych to tam při ježdění na olej jednou za čas cáknul? Je to k něčemu? http://oleje.cz/eshop/show_prod.php?id=1503
Fabia Combi 1,9 TDi PD 74kW [ATD]
Uživatelský avatar
Speeder
Přispěvovatel
Příspěvky: 370
Registrován: 24 led 2006, 12:32
Odpovědi: 0
Bydliště: České Budějovice

Příspěvek od Speeder »

splinter.1 píše:
Speeder píše:Jo to máš pravdu, tudle jsem mohl mít všechny PD vstřiky za 2500. Nějakej borec měnil za Fratelli Bosio. No až bude pořádná akcička na řepku tak vezmu platíčko a zkusíme co na to Fabián.
Tak to zkusíš na tvrdo?Nebo dáš nějakej mix?
Samozřejmě začnu opatrně, dokud to nebude nic dělat s chodem ani studenýho motoru. Ale tak škodovka píše, že ten motor je určen i pro bionaftu a to je v podstatě to samý jak olej ve flašce.
Fabia Combi 1,9 TDi PD 74kW [ATD]
slovacek.milos
Aktivista
Příspěvky: 33884
Registrován: 23 pro 2007, 12:51
Odpovědi: 0
Bydliště: Strážnice

Příspěvek od slovacek.milos »

splinter.1 píše:Ty jsi jeden z těch co jsou naprosto mimo mísu...já jsem po milošovi chtěl návod na výrobu toho jeho paliva(nechce dát,nevadí)...a to,že se ptám na poměr nafty a oleje někoho a né TEBE si myslím je naprosto v pořádku...

mimo mísu si fakt ty,

toto je vlákno na ředění oleje nejprve se rozhlédni po stránce jak se jezdí na rostlinu nebo i naftu,


tam najdeš vlákno jak kdo vaříte meřo i s poměrama, taky si najdeš kdo prodává metanol kde je louh a jaký,

všechno je zde na těchto stránkách popsáno i s fotkama pokud někdo neumí hledat at raději stojí ve frontě na naftu ;) miloš
slovacek.milos
Aktivista
Příspěvky: 33884
Registrován: 23 pro 2007, 12:51
Odpovědi: 0
Bydliště: Strážnice

Příspěvek od slovacek.milos »

Speeder píše:Jak jsem psal, do 309 jsem to lil plnými doušky a takřka celé léto jsem vždy jezdil na 100% olej. Palivák jsem za celý 3 roky neměnil. Nikdy žádný problém nenastal, jen při chladném motoru prostě trochu haproval volnoběh. Co se týče stávajícího PDčka, určitě se toho trošku bojim, nevim co to dělá s timhle systémem. U Peugeota bych vyměnil motor a bylo by. Ale když tak dumám nad tou palivovou cestou, nevim, čemu by to mohlo vadit. Snad jen hustota aby byla stejná jako nafty, aby vstřikovač rozprašoval jak má a nekapal.
Miloši, jak se ti jeví tohle? Že bych to tam při ježdění na olej jednou za čas cáknul? Je to k něčemu? http://oleje.cz/eshop/show_prod.php?id=1503
co píšou tak to fachčí já si ekolube občas dopřávám, kdyby se ti chtělo tak udělej test, vem si sklínky od zavařenin nalej na dno trošku oleje a nechej ho v teple zaschnout

pak do sklínek nalej aceton, ředidla a co tě napadne i třeba ten sajrajt na který se ptáš a pak nám napiš jak rozpustili usazený olej

pak budem všichni o něco chytřejší ;) miloš
splinter.1
Sběrač informací
Příspěvky: 43
Registrován: 30 dub 2010, 06:59
Odpovědi: 0

Příspěvek od splinter.1 »

však já jsem se ptal jakej poměr čeho a kolik!!!!!!takže jseš mimo mísu ty.Hledal jsem v ostatních,aLE JE V TOM STRAŠNEJ ZMATEK...však já tě nenutím odepisovat na to na co se ptám..
Uživatelský avatar
Speeder
Přispěvovatel
Příspěvky: 370
Registrován: 24 led 2006, 12:32
Odpovědi: 0
Bydliště: České Budějovice

Příspěvek od Speeder »

Našel jsem nějakej test aditiv do nafty a vyhrál to VIF. Ale nevim, jak je účinej v oleji. Tam by bylo ještě k tomuhle potřeba asi nějaký ředění pro správný rozprášení. Přece tam nepustim máslo :D
Fabia Combi 1,9 TDi PD 74kW [ATD]
slovacek.milos
Aktivista
Příspěvky: 33884
Registrován: 23 pro 2007, 12:51
Odpovědi: 0
Bydliště: Strážnice

Příspěvek od slovacek.milos »

Speeder píše:Našel jsem nějakej test aditiv do nafty a vyhrál to VIF. Ale nevim, jak je účinej v oleji. Tam by bylo ještě k tomuhle potřeba asi nějaký ředění pro správný rozprášení. Přece tam nepustim máslo :D

přpravky do nafty nebude asi nikdo skoušet ve stolním oleji

já je vyzkoušel, kernite, vif, castrol, tunap, wins, v oleji i esterifikátu, převžně bylo dávkování mililitr na litr,

momentálně dávám castrol nakoupil jsem levně ve výprodeji,

fýfuk začne behem krátké doby jinak smrdět miloš
pepe276
Aktivista
Příspěvky: 1106
Registrován: 23 led 2010, 10:25
Odpovědi: 0
Bydliště: Praha a okolí

Příspěvek od pepe276 »

splinter.1: mám Xantii 1.9TD a to je ten samý motor, co ve 405TD, akorát to byly buď 1.8, nebo 1.9. Leju do toho to, co je zrovna někde v akci a vždycky, když přijedu do obchodu, tak si přečtu, co je to za olej. Poslední dobou bývá v akci nejvíc řepka, pak slunečnice - ty jsou dobré. Někdy bývá soja, ale ta dost karbonuje - podívej se na německý stránky o ježdění na RO, jsou jich spousty a je tam toho dost. Mám čerpadlo Bosch, žádné úpravy palivového systému zatím nemám, ale chystám se na 2 nádrže, předehřev a zpátečku na krátko.
Takže to shrnu: Jestli se bojíš, tak jezdi na naftu a jestli ne a jsi aspoň trochu šikovný pro případné opravy, nebo výměny, tak zkus jezdit na RO. Dej ho do nafty nejdřív tak 1/3 a postupně ho přidávej a uvidíš sám. Přesně tak, jak píše Miloš :)
Peugeot Boxer 2.5TDi THX 79kW 1998
Peugeot 106 1.0 CDZ 37kW 1998
Citroen Jumpy 1.9TD 68 kW 1997
Citroen Berlingo 1.9D 51 kW 2000
slovacek.milos
Aktivista
Příspěvky: 33884
Registrován: 23 pro 2007, 12:51
Odpovědi: 0
Bydliště: Strážnice

Příspěvek od slovacek.milos »

splinter chce právě jezdit na vlastní esterifikát akorát ho nemůžem pochopit protože jsme všichni mimo mísu tak uvidíme co vymaslí a jak mu to pojede miloš ;)
slovacek.milos
Aktivista
Příspěvky: 33884
Registrován: 23 pro 2007, 12:51
Odpovědi: 0
Bydliště: Strážnice

Příspěvek od slovacek.milos »

se bojíš, tak jezdi na naftu a jestli ne a jsi aspoň trochu šikovný pro případné opravy, nebo výměny, tak zkus jezdit na RO. Dej ho do nafty nejdřív tak 1/3 a postupně ho přidávej a uvidíš sám. Přesně tak, jak píše Miloš :)[/quote]

to jsi to asi nejlépe vystihl strach a šikovnost,

už zde někdo psal taky slůvko pokud si neumíš poradit tak raději jezdi na naftu,


ono pokud je někdo fakt trouba vysere se mu motor na olej tak zněj v servisu vytřepou všechny prachy a vytrhají ty nejlepší stránky z vlkladní knížky tak to je ;) miloš
malcum
Sběrač informací
Příspěvky: 37
Registrován: 06 dub 2010, 21:37
Odpovědi: 0

Příspěvek od malcum »

a proc ze je to ve vlakne "jaka je idealni smes", ktera zacina dotazem kolik dilu RO, nafty, aditiv atd.? (noteeth)
slovacek.milos
Aktivista
Příspěvky: 33884
Registrován: 23 pro 2007, 12:51
Odpovědi: 0
Bydliště: Strážnice

Příspěvek od slovacek.milos »

malcum píše:a proc ze je to ve vlakne "jaka je idealni smes", ktera zacina dotazem kolik dilu RO, nafty, aditiv atd.? (noteeth)

protože asi žádná ideální směs neexistuje a řídí se teorií strachu miloš
pepe276
Aktivista
Příspěvky: 1106
Registrován: 23 led 2010, 10:25
Odpovědi: 0
Bydliště: Praha a okolí

Příspěvek od pepe276 »

Idealni smes je u kazdyho cloveka a kazdyho auta jina...kazdy clovek se jinak boji a kazde auto jezdi v jinych podminkach - dlouhe trasy, nebo couracky po meste se studenym motorem a je v jinem technickem stavu. Jestli mas radove vstrikovaci cerpadlo, nebo rotacku Bosche, tak se neboj, jestli mas Lucase, nebo Delphi apod, tak uz bych byl na pozoru. Jestli mas PD, nebo nedej Boze dokonce CR, tak na to rovnou zapomen a jezdi jen na normalni naftu, jinak to akorat zku*vis. Minimalne pocitej s tim, ze ti RO sezere tesnici krouzky v cerpadle, takze ho budes muset pretesnit. Taky zalezi na oleji, jestli je to repka, slunecnice tak OK, nebo soja - ta uz neni tak OK, dost karbonuje. Pokud mas pouzitej RO, tak zalezi jak moc je prefiltrovanej a kolik je v nem vody a taky na jeho pripadne kyselosti. Nebo si muzes dokonce MERO delat sam doma, ale to uz je trochu vyssi divci a jestli se projevi typicka ceska vlastnost - udavacstvi nektereho z tvych zamindrakovanych a zavistivych sousedu, tak te muze financak popotahovat za danovy unik.
Zkratka hledej na netu - hodne je toho na nemeckych strankach, overuj info z vice zdroju a zkousej, opravuj a upravuj...praxe uz te nauci, uvidis sam...
Peugeot Boxer 2.5TDi THX 79kW 1998
Peugeot 106 1.0 CDZ 37kW 1998
Citroen Jumpy 1.9TD 68 kW 1997
Citroen Berlingo 1.9D 51 kW 2000
splinter.1
Sběrač informací
Příspěvky: 43
Registrován: 30 dub 2010, 06:59
Odpovědi: 0

Příspěvek od splinter.1 »

pepe276 píše:Idealni smes je u kazdyho cloveka a kazdyho auta jina...kazdy clovek se jinak boji a kazde auto jezdi v jinych podminkach - dlouhe trasy, nebo couracky po meste se studenym motorem a je v jinem technickem stavu. Jestli mas radove vstrikovaci cerpadlo, nebo rotacku Bosche, tak se neboj, jestli mas Lucase, nebo Delphi apod, tak uz bych byl na pozoru. Jestli mas PD, nebo nedej Boze dokonce CR, tak na to rovnou zapomen a jezdi jen na normalni naftu, jinak to akorat zku*vis. Minimalne pocitej s tim, ze ti RO sezere tesnici krouzky v cerpadle, takze ho budes muset pretesnit. Taky zalezi na oleji, jestli je to repka, slunecnice tak OK, nebo soja - ta uz neni tak OK, dost karbonuje. Pokud mas pouzitej RO, tak zalezi jak moc je prefiltrovanej a kolik je v nem vody a taky na jeho pripadne kyselosti. Nebo si muzes dokonce MERO delat sam doma, ale to uz je trochu vyssi divci a jestli se projevi typicka ceska vlastnost - udavacstvi nektereho z tvych zamindrakovanych a zavistivych sousedu, tak te muze financak popotahovat za danovy unik.
Zkratka hledej na netu - hodne je toho na nemeckych strankach, overuj info z vice zdroju a zkousej, opravuj a upravuj...praxe uz te nauci, uvidis sam...
Co to je PD a CR?Jak zjistím jaké mám čerpadlo?
slovacek.milos
Aktivista
Příspěvky: 33884
Registrován: 23 pro 2007, 12:51
Odpovědi: 0
Bydliště: Strážnice

Příspěvek od slovacek.milos »

pepe276 píše:Idealni smes je u kazdyho cloveka a kazdyho auta jina...kazdy clovek se jinak boji a kazde auto jezdi v jinych podminkach - dlouhe trasy, nebo couracky po meste se studenym motorem a je v jinem technickem stavu. Jestli mas radove vstrikovaci cerpadlo, nebo rotacku Bosche, tak se neboj, jestli mas Lucase, nebo Delphi apod, tak uz bych byl na pozoru. Jestli mas PD, nebo nedej Boze dokonce CR, tak na to rovnou zapomen a jezdi jen na normalni naftu, jinak to akorat zku*vis. Minimalne pocitej s tim, ze ti RO sezere tesnici krouzky v cerpadle, takze ho budes muset pretesnit. Taky zalezi na oleji, jestli je to repka, slunecnice tak OK, nebo soja - ta uz neni tak OK, dost karbonuje. Pokud mas pouzitej RO, tak zalezi jak moc je prefiltrovanej a kolik je v nem vody a taky na jeho pripadne kyselosti. Nebo si muzes dokonce MERO delat sam doma, ale to uz je trochu vyssi divci a jestli se projevi typicka ceska vlastnost - udavacstvi nektereho z tvych zamindrakovanych a zavistivych sousedu, tak te muze financak popotahovat za danovy unik.
Zkratka hledej na netu - hodne je toho na nemeckych strankach, overuj info z vice zdroju a zkousej, opravuj a upravuj...praxe uz te nauci, uvidis sam...
a máš nějaký zkušenosti nebo někde nějaké fotky co se třeba pokazí u CR při jízdě na olej nebo bionaftu,

nebo u PD co se pokazí na olej tady mirek má s pedečkem třeba 3OO.OOO km najeto

s CR mám zkušenosti jak se podělají vstřiky i čerpadlo na tu naši prej kvalitní naftu,

znáš nějaký zákon i paragraf že když si naleješ litr stolního oleje do auta tak musíš jít na finančák odvést dan :?

co jsi napsal je jen tvůj internetový dojem díky miloš
Odpovědět

Zpět na „Jak se jezdí na rostlinu, nebo i na naftu“