Termostat
Moderátoři: šulda, radluk, Moderátoři
čerpadlo je lucas, dle miloše uvnitř není velkej objem oleje a celou tu srandu mimo něj jsem koncipoval taky na minimální množství oleje ve smyčce a od ventilu, aby se přepnutí nafta/olej a zpět projevilo co nejrychlejc.
Nějaký teplo dá taky ventil, nějaký samotný kompresní tlaky v čerpadle. Když to čerpadlo dokáže zahřát samo sebe, trubky i naftovej filtr během deseti km dost na to, abych na něm sotva udržel ruku, to by v tom byl čert, abych to neohřál rychlejc a víc, pokud tu srandu s filtrem vynechám, trubky a ohřejvač tepelně zaizoluju, přidám 140W a když bude tepla furt málo, tak tu přívodní trubku omotám kolem hlavy motoru nebo rovnou vejfucku. (na vodu kašlu, na ty 15km trasy 2x denně je to moc pomalý.
Nějaký teplo dá taky ventil, nějaký samotný kompresní tlaky v čerpadle. Když to čerpadlo dokáže zahřát samo sebe, trubky i naftovej filtr během deseti km dost na to, abych na něm sotva udržel ruku, to by v tom byl čert, abych to neohřál rychlejc a víc, pokud tu srandu s filtrem vynechám, trubky a ohřejvač tepelně zaizoluju, přidám 140W a když bude tepla furt málo, tak tu přívodní trubku omotám kolem hlavy motoru nebo rovnou vejfucku. (na vodu kašlu, na ty 15km trasy 2x denně je to moc pomalý.
Nechci vyplachovat komplet, stačí když se dostanu na poměr 1:1, ten mám vyzkoušenej, že na něj filcka nastartuje a čerpadlo se nezničí.Vinnetou píše:na olej budeš moc přepnout sidce brzo ale taky budes muset brzo přepnout spátky na naftu protože s tou šluslou vratkou se ti to bude dlouho vyplachovat od toho oleje.
Nad nulou to je v poho i teď, postupně rozšiřuju trubky, jak začnou bejt v mrazu menší problémy, začnu ředit benzínem a při velkých mrazech se prostě pojede na naftu, ty dva měsíce to nějak přežiju. Nebo se dá k nádrži nějakej ten hovnocuc(©JanDiesel) v podobě zubovýho čerpadýlka s tlakovým spínačem, kterej ho včas vypne.oldaf píše:A studenej olej natáhneš z nádrže do čerpadla jak?
Ještě jedna možnost - vést potrubí po celý dýlce "po vejfucku"
Nechci do toho moc rejpat, ale při 15ti kilometrovom nájezdu bych tohle teda vůbec neřešil a těch pár měsíců vydržel na MEŘO míchlý s naftou, nebo jen na naftu a na jaře a v létě v poho olej případně MEŘO. Ale když to někoho baví tak proč ne.
Já osobně to řešim podobně jako Miloš. Žádná přestavba, v zimě MEŘO s naftou a benzínem a v létě olej (v akci) a MEŘO.
Já osobně to řešim podobně jako Miloš. Žádná přestavba, v zimě MEŘO s naftou a benzínem a v létě olej (v akci) a MEŘO.
Elektronika auta a technika........
776 829390
776 829390
No uvidis sam, jak to bude fungovat az bude -10 °C, ono pokud se Ti zahriva samo cerpadlo na naftu natolik, ze na nem po 10 km neudrzis ruku, tak to se nekdo ma 
Jen bych dodal takovy realny postreh z leta, kdyz mas prumerne 10deskovy kapalinovy vymenik a vice, po prepnuti na olej pri provozni teplote motoru trva minimalne 3-5 km, nez zacne vratkou proudit citelne teplejsi olej a to ma takovy deskovy vymenik tepelny vykon radove ve stovkach az tisicich W.
Jo a jeste, proc ohrivat olej na 110 °C? Vzdyt je to naprosto zbytecne a nema to opodstatneni, 110 °C je docela vysoka teplota a jakakoliv voda v palivu bude vrit
Jen bych dodal takovy realny postreh z leta, kdyz mas prumerne 10deskovy kapalinovy vymenik a vice, po prepnuti na olej pri provozni teplote motoru trva minimalne 3-5 km, nez zacne vratkou proudit citelne teplejsi olej a to ma takovy deskovy vymenik tepelny vykon radove ve stovkach az tisicich W.
Jo a jeste, proc ohrivat olej na 110 °C? Vzdyt je to naprosto zbytecne a nema to opodstatneni, 110 °C je docela vysoka teplota a jakakoliv voda v palivu bude vrit
Těch 110°C není naschvál, prostě to tak vyšlo. Měla to původně bejt poslední záchrana, když selže regulace teploty, ale ta selhávala furt, tak jsem to nechal jen na tom termostatu. Druhej 45°C termostat bude přilepenej na vratce těsně u čerpadla a jak sepne, přepne to ventil na řepku. Předpokládá se jisté zpoždění sepnutí a taky než se vypotřebuje všechna nafta z okruhu, takže reálně by se mohlo jet na olej až při tak 55°C.radluk píše:No uvidis sam, jak to bude fungovat az bude -10 °C, ono pokud se Ti zahriva samo cerpadlo na naftu natolik, ze na nem po 10 km neudrzis ruku, tak to se nekdo ma
Jen bych dodal takovy realny postreh z leta, kdyz mas prumerne 10deskovy kapalinovy vymenik a vice, po prepnuti na olej pri provozni teplote motoru trva minimalne 3-5 km, nez zacne vratkou proudit citelne teplejsi olej a to ma takovy deskovy vymenik tepelny vykon radove ve stovkach az tisicich W.
Jo a jeste, proc ohrivat olej na 110 °C? Vzdyt je to naprosto zbytecne a nema to opodstatneni, 110 °C je docela vysoka teplota a jakakoliv voda v palivu bude vrit
A ten ohrev se teda vypne, az na povrchu cerpadla dosahnes teploty 110 °C? Osobne bych to snizil pod 100 °C, tak na 90 °C max.hranicka píše:Těch 110°C není naschvál, prostě to tak vyšlo. Měla to původně bejt poslední záchrana, když selže regulace teploty, ale ta selhávala furt, tak jsem to nechal jen na tom termostatu. Druhej 45°C termostat bude přilepenej na vratce těsně u čerpadla a jak sepne, přepne to ventil na řepku. Předpokládá se jisté zpoždění sepnutí a taky než se vypotřebuje všechna nafta z okruhu, takže reálně by se mohlo jet na olej až při tak 55°C.radluk píše:No uvidis sam, jak to bude fungovat az bude -10 °C, ono pokud se Ti zahriva samo cerpadlo na naftu natolik, ze na nem po 10 km neudrzis ruku, tak to se nekdo ma
Jen bych dodal takovy realny postreh z leta, kdyz mas prumerne 10deskovy kapalinovy vymenik a vice, po prepnuti na olej pri provozni teplote motoru trva minimalne 3-5 km, nez zacne vratkou proudit citelne teplejsi olej a to ma takovy deskovy vymenik tepelny vykon radove ve stovkach az tisicich W.
Jo a jeste, proc ohrivat olej na 110 °C? Vzdyt je to naprosto zbytecne a nema to opodstatneni, 110 °C je docela vysoka teplota a jakakoliv voda v palivu bude vrit
Termostat je přímo na topným prvku, takže těch 110°C bude v nejžhavějším místě, záleží na tom, kolik tepla dodá čerpadlo, ale tam už by měla bejt teplota i po dlouhý jízdě pod 100°C. Víc toho budu vědět v neděli, když už bude všechna elektrika komplet a vyzkoušená, už bude jen chybět instalace toroidní nádrže na olej, tý tlustý trubky a nějakých těch přídavnejch filtrů. (napadlo mě, že by se v zimě dalo průtoku trochu pomoct kompresorem, což by u origo nádrže asi nešlo, není dost těsná)radluk píše: A ten ohrev se teda vypne, az na povrchu cerpadla dosahnes teploty 110 °C? Osobne bych to snizil pod 100 °C, tak na 90 °C max.
Takže to skončilo totálním fiaskem, ukázalo se, že nafta ani olej není voda, topení nestačilo do oleje odvádět teplo. Proud naftooleje stačil akorát na to, aby to podrželo termostat sepnutej o chvíli dýl, na druhý straně tý topný kostičky se po půl minutě začaly odletovávat součástky a vstupní trubka do lucase jen vlažná.
No nic, konec laborování, jde se do bosche, kterej dle zkušeností bratra dokáže jezdit i na lehce naředěnej vyjetej olej i bez předehřevu.
No nic, konec laborování, jde se do bosche, kterej dle zkušeností bratra dokáže jezdit i na lehce naředěnej vyjetej olej i bez předehřevu.