Termostat

..jak jezdit na Slunečnicový, Řepkový, Olivový a podobné oleje ... a nebo, jestli někdo ještě jezdí na naftu, tak o naftě :-) či bionaftě

Moderátoři: šulda, radluk, Moderátoři

Vinnetou
Přispěvovatel
Příspěvky: 125
Registrován: 04 dub 2010, 16:32
Odpovědi: 0

Příspěvek od Vinnetou »

na olej budeš moc přepnout sidce brzo ale taky budes muset brzo přepnout spátky na naftu protože s tou šluslou vratkou se ti to bude dlouho vyplachovat od toho oleje.
felicia combi 1.9D
Uživatelský avatar
hranicka
Přispěvovatel
Příspěvky: 562
Registrován: 25 zář 2010, 19:05
Odpovědi: 0

Příspěvek od hranicka »

čerpadlo je lucas, dle miloše uvnitř není velkej objem oleje a celou tu srandu mimo něj jsem koncipoval taky na minimální množství oleje ve smyčce a od ventilu, aby se přepnutí nafta/olej a zpět projevilo co nejrychlejc.
Nějaký teplo dá taky ventil, nějaký samotný kompresní tlaky v čerpadle. Když to čerpadlo dokáže zahřát samo sebe, trubky i naftovej filtr během deseti km dost na to, abych na něm sotva udržel ruku, to by v tom byl čert, abych to neohřál rychlejc a víc, pokud tu srandu s filtrem vynechám, trubky a ohřejvač tepelně zaizoluju, přidám 140W a když bude tepla furt málo, tak tu přívodní trubku omotám kolem hlavy motoru nebo rovnou vejfucku. (na vodu kašlu, na ty 15km trasy 2x denně je to moc pomalý.
Vinnetou píše:na olej budeš moc přepnout sidce brzo ale taky budes muset brzo přepnout spátky na naftu protože s tou šluslou vratkou se ti to bude dlouho vyplachovat od toho oleje.
Nechci vyplachovat komplet, stačí když se dostanu na poměr 1:1, ten mám vyzkoušenej, že na něj filcka nastartuje a čerpadlo se nezničí.
Uživatelský avatar
oldaf
Aktivista
Příspěvky: 1257
Registrován: 01 čer 2007, 22:14
Odpovědi: 0

Příspěvek od oldaf »

A studenej olej natáhneš z nádrže do čerpadla jak?
Uživatelský avatar
hranicka
Přispěvovatel
Příspěvky: 562
Registrován: 25 zář 2010, 19:05
Odpovědi: 0

Příspěvek od hranicka »

oldaf píše:A studenej olej natáhneš z nádrže do čerpadla jak?
Nad nulou to je v poho i teď, postupně rozšiřuju trubky, jak začnou bejt v mrazu menší problémy, začnu ředit benzínem a při velkých mrazech se prostě pojede na naftu, ty dva měsíce to nějak přežiju. Nebo se dá k nádrži nějakej ten hovnocuc(©JanDiesel) v podobě zubovýho čerpadýlka s tlakovým spínačem, kterej ho včas vypne.

Ještě jedna možnost - vést potrubí po celý dýlce "po vejfucku"
Vinnetou
Přispěvovatel
Příspěvky: 125
Registrován: 04 dub 2010, 16:32
Odpovědi: 0

Příspěvek od Vinnetou »

s tim vejfukem bych byl opatrnej protože ten bude hooodně horkej. Ty u feldy po 10km neudržíš ruku na palivovym filtru :? já ho teda nikdy nemam víc jak vlažnej.
felicia combi 1.9D
Martin.R
Aktivista
Příspěvky: 2228
Registrován: 22 srp 2007, 11:07
Odpovědi: 1
Bydliště: Kousek od Vlašimi

Příspěvek od Martin.R »

Nechci do toho moc rejpat, ale při 15ti kilometrovom nájezdu bych tohle teda vůbec neřešil a těch pár měsíců vydržel na MEŘO míchlý s naftou, nebo jen na naftu a na jaře a v létě v poho olej případně MEŘO. Ale když to někoho baví tak proč ne.

Já osobně to řešim podobně jako Miloš. Žádná přestavba, v zimě MEŘO s naftou a benzínem a v létě olej (v akci) a MEŘO.
Elektronika auta a technika........
776 829390
Vinnetou
Přispěvovatel
Příspěvky: 125
Registrován: 04 dub 2010, 16:32
Odpovědi: 0

Příspěvek od Vinnetou »

hranicka: kolik km máš najeto s feldou na olej?
felicia combi 1.9D
Uživatelský avatar
hranicka
Přispěvovatel
Příspěvky: 562
Registrován: 25 zář 2010, 19:05
Odpovědi: 0

Příspěvek od hranicka »

Vinnetou píše:hranicka: kolik km máš najeto s feldou na olej?
tři nádrže 1:1 s naftou. Jak bude předehřev a dvounádrž, tak už tam půjde čistej. Paralelně sháním boschácký čerpadlo, kdyby se ten lucas posral.
Vinnetou
Přispěvovatel
Příspěvky: 125
Registrován: 04 dub 2010, 16:32
Odpovědi: 0

Příspěvek od Vinnetou »

čistej olej nebo vyfrit?
felicia combi 1.9D
Uživatelský avatar
hranicka
Přispěvovatel
Příspěvky: 562
Registrován: 25 zář 2010, 19:05
Odpovědi: 0

Příspěvek od hranicka »

Vinnetou píše:čistej olej nebo vyfrit?
čistej za 17,90 ,použitej až ve chvíli, kdy bude všechno hotovo a hlavně budu mít spolehlivej zdroj.
Ještě dotázek do luftu: do jaký teploty bude stačit na protečení čistýho oleje potrubí o vnitřním průměru 1cm?
Uživatelský avatar
radluk
Aktivista
Příspěvky: 1672
Registrován: 06 čer 2006, 22:38
Odpovědi: 0
Bydliště: Uherske Hradiste

Příspěvek od radluk »

No uvidis sam, jak to bude fungovat az bude -10 °C, ono pokud se Ti zahriva samo cerpadlo na naftu natolik, ze na nem po 10 km neudrzis ruku, tak to se nekdo ma :-)

Jen bych dodal takovy realny postreh z leta, kdyz mas prumerne 10deskovy kapalinovy vymenik a vice, po prepnuti na olej pri provozni teplote motoru trva minimalne 3-5 km, nez zacne vratkou proudit citelne teplejsi olej a to ma takovy deskovy vymenik tepelny vykon radove ve stovkach az tisicich W.

Jo a jeste, proc ohrivat olej na 110 °C? Vzdyt je to naprosto zbytecne a nema to opodstatneni, 110 °C je docela vysoka teplota a jakakoliv voda v palivu bude vrit ;)
Uživatelský avatar
hranicka
Přispěvovatel
Příspěvky: 562
Registrován: 25 zář 2010, 19:05
Odpovědi: 0

Příspěvek od hranicka »

radluk píše:No uvidis sam, jak to bude fungovat az bude -10 °C, ono pokud se Ti zahriva samo cerpadlo na naftu natolik, ze na nem po 10 km neudrzis ruku, tak to se nekdo ma :-)

Jen bych dodal takovy realny postreh z leta, kdyz mas prumerne 10deskovy kapalinovy vymenik a vice, po prepnuti na olej pri provozni teplote motoru trva minimalne 3-5 km, nez zacne vratkou proudit citelne teplejsi olej a to ma takovy deskovy vymenik tepelny vykon radove ve stovkach az tisicich W.

Jo a jeste, proc ohrivat olej na 110 °C? Vzdyt je to naprosto zbytecne a nema to opodstatneni, 110 °C je docela vysoka teplota a jakakoliv voda v palivu bude vrit ;)
Těch 110°C není naschvál, prostě to tak vyšlo. Měla to původně bejt poslední záchrana, když selže regulace teploty, ale ta selhávala furt, tak jsem to nechal jen na tom termostatu. Druhej 45°C termostat bude přilepenej na vratce těsně u čerpadla a jak sepne, přepne to ventil na řepku. Předpokládá se jisté zpoždění sepnutí a taky než se vypotřebuje všechna nafta z okruhu, takže reálně by se mohlo jet na olej až při tak 55°C.
Uživatelský avatar
radluk
Aktivista
Příspěvky: 1672
Registrován: 06 čer 2006, 22:38
Odpovědi: 0
Bydliště: Uherske Hradiste

Příspěvek od radluk »

hranicka píše:
radluk píše:No uvidis sam, jak to bude fungovat az bude -10 °C, ono pokud se Ti zahriva samo cerpadlo na naftu natolik, ze na nem po 10 km neudrzis ruku, tak to se nekdo ma :-)

Jen bych dodal takovy realny postreh z leta, kdyz mas prumerne 10deskovy kapalinovy vymenik a vice, po prepnuti na olej pri provozni teplote motoru trva minimalne 3-5 km, nez zacne vratkou proudit citelne teplejsi olej a to ma takovy deskovy vymenik tepelny vykon radove ve stovkach az tisicich W.

Jo a jeste, proc ohrivat olej na 110 °C? Vzdyt je to naprosto zbytecne a nema to opodstatneni, 110 °C je docela vysoka teplota a jakakoliv voda v palivu bude vrit ;)
Těch 110°C není naschvál, prostě to tak vyšlo. Měla to původně bejt poslední záchrana, když selže regulace teploty, ale ta selhávala furt, tak jsem to nechal jen na tom termostatu. Druhej 45°C termostat bude přilepenej na vratce těsně u čerpadla a jak sepne, přepne to ventil na řepku. Předpokládá se jisté zpoždění sepnutí a taky než se vypotřebuje všechna nafta z okruhu, takže reálně by se mohlo jet na olej až při tak 55°C.
A ten ohrev se teda vypne, az na povrchu cerpadla dosahnes teploty 110 °C? Osobne bych to snizil pod 100 °C, tak na 90 °C max.
Uživatelský avatar
hranicka
Přispěvovatel
Příspěvky: 562
Registrován: 25 zář 2010, 19:05
Odpovědi: 0

Příspěvek od hranicka »

radluk píše: A ten ohrev se teda vypne, az na povrchu cerpadla dosahnes teploty 110 °C? Osobne bych to snizil pod 100 °C, tak na 90 °C max.
Termostat je přímo na topným prvku, takže těch 110°C bude v nejžhavějším místě, záleží na tom, kolik tepla dodá čerpadlo, ale tam už by měla bejt teplota i po dlouhý jízdě pod 100°C. Víc toho budu vědět v neděli, když už bude všechna elektrika komplet a vyzkoušená, už bude jen chybět instalace toroidní nádrže na olej, tý tlustý trubky a nějakých těch přídavnejch filtrů. (napadlo mě, že by se v zimě dalo průtoku trochu pomoct kompresorem, což by u origo nádrže asi nešlo, není dost těsná)
Uživatelský avatar
hranicka
Přispěvovatel
Příspěvky: 562
Registrován: 25 zář 2010, 19:05
Odpovědi: 0

Příspěvek od hranicka »

Takže to skončilo totálním fiaskem, ukázalo se, že nafta ani olej není voda, topení nestačilo do oleje odvádět teplo. Proud naftooleje stačil akorát na to, aby to podrželo termostat sepnutej o chvíli dýl, na druhý straně tý topný kostičky se po půl minutě začaly odletovávat součástky a vstupní trubka do lucase jen vlažná. :x
No nic, konec laborování, jde se do bosche, kterej dle zkušeností bratra dokáže jezdit i na lehce naředěnej vyjetej olej i bez předehřevu.
Odpovědět

Zpět na „Jak se jezdí na rostlinu, nebo i na naftu“