Chip "na spotřebu"

VW/Audi/Škoda/Seat - zvyšování výkonu (především TDI motory)

Moderátoři: šulda, Moderátoři

cindo888
Přispěvovatel
Příspěvky: 360
Registrován: 13 dub 2009, 20:29
Odpovědi: 0
Bydliště: ziar nad hronom

Příspěvek od cindo888 »

tiff píše:Takže když sečteme nižší kompresní poměr, větší turbo, které při částečném zatížení nenatlačí tolik jako 1.9, větší třecí ztráty v motoru (0.4l/h vs. 0.8l/h), 16V rozvod, který asi nedokáže tak dobře rozvířit vzduch plus pár dalších dílčích drobností, tak se tam ten litr rozdílu nakonec postupně nasčítá.
A tohle asi nikdo neodchipuje :D

Jen tak pro zajímavost, neví někdo, kolik si vezmou sériové 96kW a 110kW při dědkovském jedění podle předpisů?
110kw v leone ts priemer s lahsou nohou 5,4 normal asi 5,9 pocitane na plnu nadrz
top sport 4x4+sw,seat ibiza asz+sw
honda civic 1.5 , leon arl+sw , skoda favorit 136l
Smoke
Aktivista
Příspěvky: 2608
Registrován: 24 bře 2006, 12:00
Odpovědi: 0
Bydliště: kousek od Brna
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Smoke »

já bych doplnil že 16v není zrovna rozumné u desela, víceventilový rozvod dá vyšší výkon ale při vyšších otáčkách (hlavně u benzína), ale o to uberou toč moment v nízkých. mě osobně se v 8v jezdí líp než 16v.
u té komprese bych to neviděl nějak znatelně o 1st je nic, navíc nové comonraily maj kolem 16.5 a spotřebu umí pěknou (třeba 1.6tdi).
a u diesela se výkon dá udělat i s 8v.... :D
DTchip.cz chiptuning, měření výkonu

Audi A5 3.0tdi 176kw- 318k 711Nm.
Audi A3, 1756, AGR 90k@241k 557Nm - prodáno
turbo kamna power
Aktivista
Příspěvky: 4221
Registrován: 15 dub 2008, 20:32
Odpovědi: 0
Bydliště: Praha

Příspěvek od turbo kamna power »

Tomas.cz píše:
turbo kamna power píše:forest: díky za přednášku, EGR mám zaslepeno, dvouhmoťák origo 240tis. km najeto.

s tím zrychlováním máš pravdu, já když vyjíždím z obce, tak dám trojku plnej, čtyřku plnej, zařadím pětku a pak už jen plachtím bez plynu. nemám problém jet za 4,5l/100km a při tom normálně předjíždět.
S jakým vozem?
golf 3 AFN 81kw
Golf mk1 mTDI ...powered by Holz-tdi
Golf mk3 GTI "20 jahre" TDI ...powered by Moravia-Tuning
Ibiza 6k2 1.8T Cupra ...in progress
Audi A2 1.4 16V
Volvo V70 II D5
Uživatelský avatar
Tomas.cz
Aktivista
Příspěvky: 14461
Registrován: 06 dub 2006, 13:37
Odpovědi: 0
Bydliště: Praha

Příspěvek od Tomas.cz »

Tak ale taky nezapomínej, že GIII bude lehčí než OII apod ;)
lt.kubosh
Aktivista
Příspěvky: 2052
Registrován: 23 led 2006, 19:23
Odpovědi: 0

Příspěvek od lt.kubosh »

Hmm, jenom čekám, kdy tady někomu 1,2TDI začne tu naftu cestou z hor do údolí vyrábět...
Dodge Challenger 6.4 V8
(Proč 6.4? Protože nedělaj 6.5!) :D
Uživatelský avatar
batoo
Aktivista
Příspěvky: 1325
Registrován: 30 pro 2009, 13:47
Odpovědi: 0

Příspěvek od batoo »

To prijde :)) ja jel vcera s kolegou z prace a do kopce u nahace (kopec jako prase ) sme v Octavii 2 77kw jeli na 5ku 1600 ot priblizne mozna ani to ne. Cely auto se klepalo nejelo to ale spotreba je prej super :))
Dodge Durango 2005 AWD Limited 5.7i V8 HEMI - 257kW/570Nm - 20L/100km, 0-100 za 7s
Toyota Auris 2015 Hybrid 100kw/electro - 3L/100km, 0-100 za 10,9s
RIP - Opel Omega 2001 3.2i V6 - 160kw/320Nm - 13L/100km, 0-100 za 9s - strom vyhral nad strojem :)
stres3d
Přispěvovatel
Příspěvky: 473
Registrován: 23 dub 2010, 18:44
Odpovědi: 0

Příspěvek od stres3d »

ono je to s tou spotrebou zajimavy - kdyz mam motor normalne tak zere moji jizdou treba 6L. kdyz zapnu powerbox kterej pridava naftu tak je motor zivejsi, celkove tahne lip. pri stejny jizde jako v predchozim pripade spotreba 5,6l treba - proste mensi. a i kdyz to zni divne a hodne zajimave tak napr na udrzeni nejaky rychlosti na rovine musi turbo tlacit 0,5 baru bez powerboxu a s powerboxem je ten tlak nizsi a pritom to jede stejne.

bude to mit nejakou souvislost s ucinnosti - nekde sem videl tabulku s bohatosti smesy a byly tam body jako nejlepsi kroutak, nejlepsi spotreba, maximalni vykon,...
Audi A4 B5 1.9TDI 66kW AHU 1997, MAF OFF, EGR OFF. Firds alá SPRINT764
Audi A6 C5 2,5TDi Q-tiptronic 132kW
VW Passat B5 AFN 81kW EGR OFF, MAP SL
Uživatelský avatar
dolar100
Aktivista
Příspěvky: 1147
Registrován: 09 říj 2008, 13:33
Odpovědi: 0
Bydliště: Bratislava

Příspěvek od dolar100 »

stres3d píše:ono je to s tou spotrebou zajimavy - kdyz mam motor normalne tak zere moji jizdou treba 6L. kdyz zapnu powerbox kterej pridava naftu tak je motor zivejsi, celkove tahne lip. pri stejny jizde jako v predchozim pripade spotreba 5,6l treba - proste mensi. a i kdyz to zni divne a hodne zajimave tak napr na udrzeni nejaky rychlosti na rovine musi turbo tlacit 0,5 baru bez powerboxu a s powerboxem je ten tlak nizsi a pritom to jede stejne.

bude to mit nejakou souvislost s ucinnosti - nekde sem videl tabulku s bohatosti smesy a byly tam body jako nejlepsi kroutak, nejlepsi spotreba, maximalni vykon,...
no neviem ale myslim ze bohatsie to na spotrebu nebude, skor chudobne ;)
Mercdes C cdi
stres3d
Přispěvovatel
Příspěvky: 473
Registrován: 23 dub 2010, 18:44
Odpovědi: 0

Příspěvek od stres3d »

no jo ale vem to logicky - co je lepsi vic nafty a lepsi ucinnost a nebo min nafty a horsi ucinost?

:D

ps tohle neni benzin :o
Audi A4 B5 1.9TDI 66kW AHU 1997, MAF OFF, EGR OFF. Firds alá SPRINT764
Audi A6 C5 2,5TDi Q-tiptronic 132kW
VW Passat B5 AFN 81kW EGR OFF, MAP SL
Uživatelský avatar
MirekX
Aktivista
Příspěvky: 4716
Registrován: 24 led 2006, 18:27
Odpovědi: 0
Bydliště: Týniště nad Orlicí

Příspěvek od MirekX »

stres3d píše:ono je to s tou spotrebou zajimavy - kdyz mam motor normalne tak zere moji jizdou treba 6L. kdyz zapnu powerbox kterej pridava naftu tak je motor zivejsi, celkove tahne lip. pri stejny jizde jako v predchozim pripade spotreba 5,6l treba - proste mensi. a i kdyz to zni divne a hodne zajimave tak napr na udrzeni nejaky rychlosti na rovine musi turbo tlacit 0,5 baru bez powerboxu a s powerboxem je ten tlak nizsi a pritom to jede stejne.

bude to mit nejakou souvislost s ucinnosti - nekde sem videl tabulku s bohatosti smesy a byly tam body jako nejlepsi kroutak, nejlepsi spotreba, maximalni vykon,...
jenže ten powerbox (pokud je to běžná krabička) oblbne ŘJ, ta si pak myslí že dává míň nafty a palubák začne kecat o 1-2 litry dolů.
Sharan 1,9 PD 115PS AUY- 225 PS a 500Nm turbo GTD1752VRL vodou chlazené ,Sharan 2,0 CFFB 140PS turbo GTD1752VRK-REA, - 226PS a 465Nm vše od Dieselpoweru. :) KTM SMT 990, KTM SMT 890 www.zvsagro.cz E-Golf 100kW, Enyaq RS (noteeth)
stres3d
Přispěvovatel
Příspěvky: 473
Registrován: 23 dub 2010, 18:44
Odpovědi: 0

Příspěvek od stres3d »

jeste to upresnim pokud v danych otackach a zatezi je vstrikovano mnozstvy X nafty.

tahle nafta se spali a ucinnost jejiho vyuziti je dano bohatosti. takze do urcitiyho bodu se bude ucinnost zvysovat a pak opet pujde dolu ale to uz to bude i kourit :P
Audi A4 B5 1.9TDI 66kW AHU 1997, MAF OFF, EGR OFF. Firds alá SPRINT764
Audi A6 C5 2,5TDi Q-tiptronic 132kW
VW Passat B5 AFN 81kW EGR OFF, MAP SL
stres3d
Přispěvovatel
Příspěvky: 473
Registrován: 23 dub 2010, 18:44
Odpovědi: 0

Příspěvek od stres3d »

..
bude to mit nejakou souvislost s ucinnosti - nekde sem videl tabulku s bohatosti smesy a byly tam body jako nejlepsi kroutak, nejlepsi spotreba, maximalni vykon,...
jenže ten powerbox (pokud je to běžná krabička) oblbne ŘJ, ta si pak myslí že dává míň nafty a palubák začne kecat o 1-2 litry dolů.[/quote]

jenomze ja palubak nemam ja mam tankovaci pitoli a ukazatel u pumpy.. :D vzkouseno ze kdyz nastavim powerbox ne na nejlepsi zatah ale jen decentne tak snizuje spotrebu
Audi A4 B5 1.9TDI 66kW AHU 1997, MAF OFF, EGR OFF. Firds alá SPRINT764
Audi A6 C5 2,5TDi Q-tiptronic 132kW
VW Passat B5 AFN 81kW EGR OFF, MAP SL
Uživatelský avatar
dolar100
Aktivista
Příspěvky: 1147
Registrován: 09 říj 2008, 13:33
Odpovědi: 0
Bydliště: Bratislava

Příspěvek od dolar100 »

stres3d píše:no jo ale vem to logicky - co je lepsi vic nafty a lepsi ucinnost a nebo min nafty a horsi ucinost?

:D

ps tohle neni benzin :o
ucinnost motora je rovnaka je to ten isty motor, spalovanie bohatej zmesi je dobre pre vykon nie pre spotrebu nezhori vsetko palivo (hm)
Mercdes C cdi
Uživatelský avatar
MirekX
Aktivista
Příspěvky: 4716
Registrován: 24 led 2006, 18:27
Odpovědi: 0
Bydliště: Týniště nad Orlicí

Příspěvek od MirekX »

stres3d píše:..
bude to mit nejakou souvislost s ucinnosti - nekde sem videl tabulku s bohatosti smesy a byly tam body jako nejlepsi kroutak, nejlepsi spotreba, maximalni vykon,...
jenže ten powerbox (pokud je to běžná krabička) oblbne ŘJ, ta si pak myslí že dává míň nafty a palubák začne kecat o 1-2 litry dolů.
jenomze ja palubak nemam ja mam tankovaci pitoli a ukazatel u pumpy.. :D vzkouseno ze kdyz nastavim powerbox ne na nejlepsi zatah ale jen decentne tak snizuje spotrebu[/quote]



Otázka pro ropáky:

jaký je výsledek spalování u motoru s obtokovým turbem a ucpaným EGR ventilem když:

a) přidám víc plynu nohou
b) naftu přidá powerbox

(bereme v úvahu režimy částečného zatížení, ne plný plyn)
kdopak to uhodne? :D :D
Sharan 1,9 PD 115PS AUY- 225 PS a 500Nm turbo GTD1752VRL vodou chlazené ,Sharan 2,0 CFFB 140PS turbo GTD1752VRK-REA, - 226PS a 465Nm vše od Dieselpoweru. :) KTM SMT 990, KTM SMT 890 www.zvsagro.cz E-Golf 100kW, Enyaq RS (noteeth)
stres3d
Přispěvovatel
Příspěvky: 473
Registrován: 23 dub 2010, 18:44
Odpovědi: 0

Příspěvek od stres3d »

dolar100 píše:
stres3d píše:no jo ale vem to logicky - co je lepsi vic nafty a lepsi ucinnost a nebo min nafty a horsi ucinost?

:D

ps tohle neni benzin :o
ucinnost motora je rovnaka je to ten isty motor, spalovanie bohatej zmesi je dobre pre vykon nie pre spotrebu nezhori vsetko palivo (hm)
no prave to musim mit nastaveny aby to nekourilo a to je pak ta smes cca kolem optimalu - rozhodne ne do chuda jako u origa :)

proste 66kw motory maj nahovno origo sw ten motor je uspornejsi
Audi A4 B5 1.9TDI 66kW AHU 1997, MAF OFF, EGR OFF. Firds alá SPRINT764
Audi A6 C5 2,5TDi Q-tiptronic 132kW
VW Passat B5 AFN 81kW EGR OFF, MAP SL
Odpovědět

Zpět na „Zvyšování výkonu VW group (DIESEL)“