UchoTD píše:ty máš asi vyhodu v tom,že máš komôrkáč

možno nejako dobre skonštruovaný

Trochu teorie:
Vstřikovací systémy
V závislosti na provedení a uspořádání spalovací komory se rozlišuje mezi následujícími
třemi vstřikovacími systémy naftových motorů:
1. Systém s předkomůrkou
2. Systém s vířivou komůrkou
3. Systém s přímým vstřikem
Žhavicí svíčky se používají ve všech těchto systémech – aby se vstřikované palivo
odpařovalo a aby na horkém povrchu svíčky došlo ke vznícení směsi paliva a vzduchu.
SYSTÉM S PŘEDKOMURKOU
V případě tohoto systému je spalovací komora rozdělena na dvě části:
předkomůrku a hlavní komoru. Ty jsou navzájem propojeny několika otvory
(vstřikovacími kanály). Během komprese je část stlačeného vzduchu natlačena do
předkomůrky. Krátce před dosažením horní úvrati se palivo vstříkne tryskou přímo
do předkomůrky příslušného pístu. V tomto prostoru dojde k částečnému spálení
vstřiknutého paliva. Vzniklé vysoké teploty zajišťují rychlý nárůst tlaku. Celý obsah
předkomůrky je tak přes vstřikovací kanály vháněn do hlavní spalovací komory, kde
dochází k vlastnímu spalování.
PROCES S VÍŘIVOU KOMŮRKOU
V hlavě válce, odděleně od hlavní spalovací komory, se nachází kulovitá vířivá
komůrka. Hlavní spalovací komora a vířivá komůrka jsou spojeny širokým vstřikovacím
kanálem. Vstřikovací kanál způsobuje během komprese ve vířivé komůrce intenzivní
víření nasávaného vzduchu. Do takto rozvířeného vzduchu se vstříkne motorová nafta.
Spalování začne ve vířivé komůrce a šíří se do hlavní spalovací komory.
PŘÍMÉ VSTŘIKOVÁNÍ
U přímého vstřikování motorové nafty (směsi paliva a vzduchu) se palivo přes trysku
s více otvory rozprašuje pod vysokým tlakem do vysoce stlačeného vzduchu;
speciální provedení dna pístu napomáhá tvorbě směsi během tohoto procesu. Při startu
se nasávaný studený vzduch díky vysokému kompresnímu tlaku velmi rychle zahřeje.
Topné těleso vyhřívá hlavní spalovací komoru. Žhavicí svíčka u motorů s přímým
vstřikováním funguje v podstatě stejně jako u motorů s komůrkou: napomáhá vznícení
během startování. Topná tělesa moderních žhavicích svíček jsou schopny se ohřát
během několika sekund na teplotu vyšší než 1000 °C.
V případě studených startů je situace většinou následující: nasávaný studený vzduch
snižuje teplotu na konci fáze komprese. Za jízdy je teplota stlačeného vzduchu pro
samovznícení dostačující. To však neplatí během startování, a to zejména při nízkých
venkovních teplotách. Vážnější následky však mají nízké startovací otáčky. Vzhledem k
dlouhé době ohřevu je ztráta teploty a tlaku mnohem větší než např. při volnoběhu.
Při studeném startu platí vždy následující: Nasávaný studený vzduch snižuje teplotu na
konci komprese. Vliv nižších otáček motoru během startu má však mnohem vážnější
důsledky. Vzhledem k dlouhé době ohřevu je ztráta teploty a tlaku mnohem vyšší než
např. při volnoběhu.
ČÁSTEČNĚ NEBO ZCELA ROZTAVENÁ ČI ULOMENÁ
ŽHAVICÍ TYČINKA
Příčiny:
Přehřátí žhavicí tyčinky z důvodu
a) chybného předvstřiku
b) zanesené nebo opotřebené trysky
c) poruchy motoru, např. zablokování pístu, poruchy ventilu atd.
d) kapající trysky
e) zadřeného pístního kroužku
Nápravná opatření:
a) Nastavte přesně časování vstřiku.
b) Vyčistěte nebo vyměňte
vstřikovací trysky
c) Zkontrolujte profil palivové trysky.
d) Rozeberte a opravte nebo
vyměňte vstřikovací trysku
e) Zajistěte volný pohyb pístního
kroužku
celé i z obrázky zde:
https://www.google.cz/url?sa=t&rct=j&q= ... kDjiZNqrRw
nemám žádnou kárku na naftu...