Rozborka naftového filtru
Moderátoři: šulda, Moderátoři
Ano Polsko, ale prej to vlastní Amicí. Když prej začínali tak ta kvalita nebyla nic moc, ale za poslední dobu se hodně zlepšili (cena šla samozřejmě nahoru) proto jsou taky v prvovýrobě. Info od obchoďáka.
Oktopod 1,9 TDI, r.v. 2000, AHF, 81kW -> 113kW/355 Nm (MUDr. TDI Fun)
PP764, HDS57+VR6, EGR off, KAT off, zadní puky TT, 605.000km, první majitel
WEBASTO Thermo Top C, ETKA 8.1, VAG-ína 18.9.0, VIS 6.5, FiatEcuScan, FordDiag
PP764, HDS57+VR6, EGR off, KAT off, zadní puky TT, 605.000km, první majitel

WEBASTO Thermo Top C, ETKA 8.1, VAG-ína 18.9.0, VIS 6.5, FiatEcuScan, FordDiag
kraft pawa
Resil jsem ted ze auto je nejaky zvadlý. Na diagu vse ok, prej. Mechanik mi doporucil vymenit palivak. Toz jsem objednal na skodadilech BOSCH, vcetne ventilu, jelikoz na autokelly a vsude je asi deset ruznych znacek a uz jsem to nezvaladal psychicky
neco vybrat.
Ale, koukl jsem do auta na ten svuj starej palivak a docela jsem se pobavil. Tam nejakej KRAFT za 150,- ,co jsem vygooglil. Fakt vyborny. Pak ho vykucham a postnu.
Auto mam rok a najel jsem s nim neskutecnych 15tkm
Tak snad ho vymena probere.

Ale, koukl jsem do auta na ten svuj starej palivak a docela jsem se pobavil. Tam nejakej KRAFT za 150,- ,co jsem vygooglil. Fakt vyborny. Pak ho vykucham a postnu.
Auto mam rok a najel jsem s nim neskutecnych 15tkm

O1AsvChipKw?KatOffEgrOffPukTT312mmKN+Nuda
Re: kraft pawa
Tak co už máš vykucháno ?PeITeeR píše:Resil jsem ted ze auto je nejaky zvadlý. Na diagu vse ok, prej. Mechanik mi doporucil vymenit palivak. Toz jsem objednal na skodadilech BOSCH, vcetne ventilu, jelikoz na autokelly a vsude je asi deset ruznych znacek a uz jsem to nezvaladal psychickyneco vybrat.
Ale, koukl jsem do auta na ten svuj starej palivak a docela jsem se pobavil. Tam nejakej KRAFT za 150,- ,co jsem vygooglil. Fakt vyborny. Pak ho vykucham a postnu.
Auto mam rok a najel jsem s nim neskutecnych 15tkmTak snad ho vymena probere.

BMW X5 E53 3.0D 135KW
Pozor na filtr MEYLE 1001270007
Taky mám něco do mlýna, třeba to někoho pobaví
S ohledem na stáří a najeté km jsem pro PD AJM koupil jeden z levných naftový filtr od Meyle, typ 1001270007. Jasný, Meyle je lowend, ale ostatní věci, co jsem od nich zatím vzal byly vždy OK, a to včetně brzd. Proto následující zkušenost s tímhle filtrem mě nahlodala ...
Fotky řeknou vše, ale krátce i zkušenost. Na filtru najeto jen 1000km, pak se skoro okamžitě projevil konstrukční genius výrobce filtru a auto přestalo v zatížení jet, od 2000ot cukatura jako blázen, paradoxně od vyšších otáček byl projev lepší, projevovalo se to hlavně po ohřátí, na volnoběh nepoznatelný. Takže po dohledání, že z filtru přestává po nějaké době od startu týct k motoru nafta a ani při vytáčení na místě to nešlape OK a nejde do maxima, jsem ho kuchnul a našel něco nepředstavitelného. Z nepochopitelného důvodu tam výrobce vkládá "deflektor" na výstup z filtru ve formě "pístku", který maj na místě udržet tři žebírka, lépe řečeno jejich růžky (na fotkách v červených kroužcích), který se maj zachytit za neexistující rantl uvnitř střední trubičky ...
No, vydrželo to těch 1000km, pak růžky povolily, teplá nafta plastu jistě pomohla v deformaci (termoventil ale funguje korektně), a deflektor skutečně začal pracovat jako pístek ... Takže pístek vyjel nahoru až na černé gumové těsnění a skoro uzavřel průtok nafty, protože nemá jako dole po okrajích výřezy a ta mini dírečka ve středu to nezachrání ... Něco neskutečnýho i na lowend.
Takže pozor na to, tenhle filtr nekupovat, je to jen otázka času, kdy to povolí. Přitom kdyby tam ten deflektor/pístek nedali, tak to bylo OK, papír vypadá normálně a i použité lepidlo na lepení bylo jen tam, kde mělo být.











Fotky řeknou vše, ale krátce i zkušenost. Na filtru najeto jen 1000km, pak se skoro okamžitě projevil konstrukční genius výrobce filtru a auto přestalo v zatížení jet, od 2000ot cukatura jako blázen, paradoxně od vyšších otáček byl projev lepší, projevovalo se to hlavně po ohřátí, na volnoběh nepoznatelný. Takže po dohledání, že z filtru přestává po nějaké době od startu týct k motoru nafta a ani při vytáčení na místě to nešlape OK a nejde do maxima, jsem ho kuchnul a našel něco nepředstavitelného. Z nepochopitelného důvodu tam výrobce vkládá "deflektor" na výstup z filtru ve formě "pístku", který maj na místě udržet tři žebírka, lépe řečeno jejich růžky (na fotkách v červených kroužcích), který se maj zachytit za neexistující rantl uvnitř střední trubičky ...
No, vydrželo to těch 1000km, pak růžky povolily, teplá nafta plastu jistě pomohla v deformaci (termoventil ale funguje korektně), a deflektor skutečně začal pracovat jako pístek ... Takže pístek vyjel nahoru až na černé gumové těsnění a skoro uzavřel průtok nafty, protože nemá jako dole po okrajích výřezy a ta mini dírečka ve středu to nezachrání ... Něco neskutečnýho i na lowend.
Takže pozor na to, tenhle filtr nekupovat, je to jen otázka času, kdy to povolí. Přitom kdyby tam ten deflektor/pístek nedali, tak to bylo OK, papír vypadá normálně a i použité lepidlo na lepení bylo jen tam, kde mělo být.










Tak si ho pak někdy kuchni taky, protože na něm při koupi moc neprohlídneš a pak to může někde na cestě pozlobit.
Jinak většina výrobců, včetně Bosch, Mann, Hengst, pro tenhle typ používá systém přehnutýho papíru do "U" a stočenýho kolem střední trubičky, kde nafta také prochází jen přes jednu vrstvu papíru, tak jsem se vrátil ke Knecht/Mahle, kde ta patrona s harmonikou podle mě klade menší odpor ve srovnání s tímto provedením. A po jeho rozborce vím, že tam žádný "překvapení" nečeká
Jinak většina výrobců, včetně Bosch, Mann, Hengst, pro tenhle typ používá systém přehnutýho papíru do "U" a stočenýho kolem střední trubičky, kde nafta také prochází jen přes jednu vrstvu papíru, tak jsem se vrátil ke Knecht/Mahle, kde ta patrona s harmonikou podle mě klade menší odpor ve srovnání s tímto provedením. A po jeho rozborce vím, že tam žádný "překvapení" nečeká
