Stránka 5 z 10
Napsal: 06 lis 2017, 19:16
od sCitem
senioring1 píše:Niekedy okolo roku 1980 so predal renault 12 , ktorý mal predné kotúče nevetrané a zodraté boli ako žiletky . Ak bola platnička zodratá na polovicu , prepadla okolo kotúča . Napriek tomu ani náznak chvenia volantu , alebo kopanie brzdového pedálu . Zdá sa že mám šťastie , lebo problémy so zvlnenými kotúčmi som nikdy nemal na žiadnom s mojích aut .
Prikláňam sa k názoru , že prvotnou príčinou zvlnenia kotúčov je prílišné uťahovanie kolies , ktoré deformuje náboj kola . Kamarátovi v pneuservise tak utiahli maticu na kole , že nešla povoliť ani krížom s metrovou trubkou a pomohlo iba preseknutie matice .
Tátovi na Fabii taky nešlo povolit kolo, houpal jsem se na metrový trubce a nic..a to mám 115 kilo

...kamarád říkal že z jednoho pneuservisu mají vždycky problémy.....odvrtávání šroubů
Napsal: 06 lis 2017, 19:30
od slovacek.milos
sCitem píše:
Tátovi na Fabii taky nešlo povolit kolo, houpal jsem se na metrový trubce a nic..a to mám 115 kilo

...kamarád říkal že z jednoho pneuservisu mají vždycky problémy.....odvrtávání šroubů
vem pořádny kladivo třikrát jebni po tom šroubu a nemusíš se houpat

pracuj hlavou ne vahou
Napsal: 06 lis 2017, 19:32
od dream7000

kladivo to je vercajk........
Napsal: 06 lis 2017, 20:27
od sCitem
nakonec povolil, ale nechápu proč to tak přetahujou ? nechce se jim to dělat dvakrát ?
Napsal: 06 lis 2017, 20:40
od slovacek.milos
sCitem píše:nakonec povolil, ale nechápu proč to tak přetahujou ? nechce se jim to dělat dvakrát ?
když na to pustíš utahovačku tak to kolo na cestě nepovolíš,
Napsal: 07 lis 2017, 12:01
od sCitem
právě si říkám, jestli by si to ženská vyměnila když jsem s tím měl problém.... i když já trubku v autě vozím...i třeba hasičskou sekeru

Napsal: 07 lis 2017, 12:02
od slovacek.milos
[quote="sCitem"]právě si říkám, jestli by si to ženská vyměnila
ženská má pi.. a mobil

Napsal: 07 lis 2017, 12:09
od sCitem
Napsal: 10 lis 2017, 12:42
od Jarda-k
Nezkoušel někdo z vás použít brzdové kotouče který prošly KRIOGENETIKOU?
Je to proces který odstraní z litiny vnitřní pnutí a celkově její strukturu zkvalitní.
Mezi výhody má patřit mj. to, že se podstatně snižují sklony ke zvlnění kotoučů.
Na CARDU nabízení i kotouče který prošly tímto procesem a rozdíl v ceně není moc výrazný.
https://www.autodily-cardo.cz/-8/brzdov ... at-422151/ Jsou tam i odkazy na výsledky studie.
Pokud by na tom opravdu něco bylo, tak je to třeba proces který origo kotouče mají a u druhovýroby se to z úsporných důvodů vypustilo.
Napsal: 10 lis 2017, 12:52
od octaviask
Do tejto problematiky treba zahrnúť ešte jednu premennú..
a tou je dimenzácia bŕzd na aute!!!
Máte BMW ktoré je o 400kg lahšie a má 286mm kotúč!!!! (ano 288mm u octavie sa kruti ovela menej)
tak isto v zadu má 276mm!! vs. 230mm octavia? alebo rovno bubon?...
Tým pádom je kotúč ovela menej namáhaný a nedôjde..alebo nedôjde tak rýchlo k jeho prehriatiu.
Napsal: 10 lis 2017, 13:14
od Jarda-k
To je sice pravda, ale když ti původní kotouče vydrží bez zvlnění 230 tkm, dáš nový z druhovýroby a ty jsou po 4000 km křivý, tak je asi něco špatně.
A to špatně pravděpodobně bude na straně kotoučů, čemuž nahrává i to prohlášení výrobců kotoučů,
kde lidi nutí do bezhlavých generálek předních náprav aby nemuseli uznávat reklamace
Napsal: 10 lis 2017, 13:15
od slovacek.milos
[quote="Jarda-k"]Nezkoušel
jardo je to proti zdravému rozumu ale věř tomu kdbybys do těch kotoučů nasral to nejlepší a dáš na ně blbé desky dopadneš stejně
Napsal: 10 lis 2017, 14:14
od Jarda-k
Dobře, ale podle jakého klíče chceš ty správné desky vybírat?
Vzít vše od jedné značky (zde konkrétně brembo) očividně nefunguje.
Napsal: 10 lis 2017, 14:40
od slovacek.milos
[quote="Jarda-k"]Dobře, ale podle jakého klíče chceš ty správné desky vybírat?
podle žádného ani autoruzák není záruka, znám jeden sklad kde prodávali origo ale nic nefachčilo ani spojky nic, tam kupoval i autorizák strojnásobil cenu a to bylo pak ono,
jedině udělat vlákno opravářů a tam psát co fachčí, pokud dojde k reklamaci číslo reklamace kde a jak dopadla ne že jenda paní povídala nebo kdysi a známý,
nyní se navíc doba mění co se přestavá dávat cu do desek kvůli rybám tak se podle mě prd ví jak co bude fachčit
Napsal: 10 lis 2017, 19:37
od tribit
jericho-3 píše:Testovat seriové brzdy ze 180 na 50 km/ opakovaně a ještě kotouče stočené je opravdu velký test..

Tak psal jsem zkušenost..., možná to souvisí s tím co tu psali chlapi, kotouče mají v sobě pnutí, zkroucením se odstraní to pnutí, stočením se odstraní zkroucení a pak už fungují. Ale cena stočení je jak za nové kotouče a když to špatně upne, tak práce přijde v niveč.
Jinak něco samozřejmě bude i na dimenzaci, moje bmw váží cca stejně jak ta fabia, ale má všechny kotouče 300 mm s vnitřním chlazením a k předním je přiveden náporově chladící vzduch. Na druhou stranu to nevysvětluje to, že to předtím fungovalo a teď ne.