Andre píše:Upřímně nevím, co chtěl básník tím Renaultem říci.
"Basnik" chtel poukazat nad tim, ze co je ve "specialech", neni v drtive vetsine pripadu dostupne v seriove vyrobe.
Andre píše:
...dle spritmonitor.de má ...
Na toto si odpovidas sam:
Andre píše:protože oni vědí do čeho jdou.
Otazkou je, jak k tomu tito majitele pristupuji. On je movity takze mu necini problem "si to uzivat" do te miry, ze meni pneu relativne casto (chapes-li, "co tim chtel basnik rici"). Navic, predpokladam, ze v ramci svych vypoctu stale pocitas s akumulatory ve 100% kondici, ze?
Toho kamarada nemusis davat do uvozovek, je to zbytecne, neni to kamarad, je to znamy pracovniho charakteru.
Andre píše:Jako jistě k tomu časem dojde,...
A uz to leze ven. Predpokladam, ze az nam nauctuji i nejake poplatky v ramci "ucasti na vybudovani podpurne site" tak to take budes prijimat s takovym klidem a jistotou.
Andre píše:Forest píše:Ja zazil tu dobu, kdy nebyly nonstop pumpy. Nicmene, kdyz jsi nemel, obratil ses na nekoho a bylo ve zvyku, ze kazdy motorista mel doma kanystr...pochybuji, ze s tim solarnim panelem uspejes do stejne miry.
Mimochodem, nejsem si vedom, ze by Tesla disponovala integrovanymi solarnimi panely (pokud ano, opravte me prosim). Zatimco staremu TDI staci, kdyz mu tam nalejes stolni nebo jiny (vime ze ne vsechny) olej. Sance, ze sezenes solarni panel s konektorem na Teslu je vyrazne mensi nezli ze sezenes jmenovany olej.
Těch aut, která pojedou na stolní olej naštěstí pro všechny už výrazně ubývá a solární panel shánět netřeba, stačí jen obyčejná zásuvka, kterých je v každém domě většinou několik desítek

Andre, posledni dobou mi pripada, ze jsi negramotny, resp. neschopny porozumet psanemu slovu. A to jsem si myslel, ze se to u tebe zlepsuje.
jericho-3 píše:A mimochodem, když by došlo na lámání chleba a vedle sebe by stálo TDI a Tesla, obě bez paliva, tak spíš rozjedeš Teslu přes slunce, než TDI přes modlitbu...

Zkus se zamyslet: kdyz by byla k dispozici zasuvka, zminoval by Jericho solarni energii?
(neboj se pouzit mozek, verim, ze na toto potencial mas)
Usmevne je, ze paklize by si sel majitel elektormobilu pro "pomoc", donesl by si bud tezky generator se spalovakem a nebo solarni panel s tim, ze by v obou pripadech cekal a v pripade solaru by byl jeste zavisly na zdroji svetla zatimco clovek se spalovacim motorem si proste dojde(dojede) pro kanystr, nalije a jede.
Jako reseni spatruji treba nejake "slapadlo" (nebot noha je silnejsi nezli ruka), kdy by treba skupinka cestujicich mela moznost si takto spalovanim telesneho tuku mohla tu Teslu dobit alespon na nejakou uroven, i kdyz to je hodne nerealne
Kdyz uz bylo zmineno, nezli solarni panel, tak si myslim, ze takovemu nebozatku pomuze vice bud odtazeni (s eventuelni moznosti rekuperace v ramci odtahu) a nebo generator na ... ejhle,
spalovaci motor
Stejne by me zajimalo, jak velky by takovy solarni panel musel v realu byt aby to auto zprovoznil na realny dojezd treba 10 km a jak dlouho by mu to pri jake intenzite realne trvalo.
Osobne me prekvapuje, ze solarni panely nejsou soucasti kazdeho elektromobilu, kdyz to ma byt tak ekologicky orientovany.
Jinak k tematu: osobne povazuji za nejstastnejsi nejake hybridni reseni, kdy naftovy (kvuli krouticimu momentu a efektivite) generator bude pracovat v rezimu, kdy nebude nejak extremne zatezovat zivotni prostredi.