Stránka 5 z 51

Napsal: 29 led 2019, 19:21
od Andre
Forest píše:Ja zazil tu dobu, kdy nebyly nonstop pumpy. Nicmene, kdyz jsi nemel, obratil ses na nekoho a bylo ve zvyku, ze kazdy motorista mel doma kanystr...pochybuji, ze s tim solarnim panelem uspejes do stejne miry.

Mimochodem, nejsem si vedom, ze by Tesla disponovala integrovanymi solarnimi panely (pokud ano, opravte me prosim). Zatimco staremu TDI staci, kdyz mu tam nalejes stolni nebo jiny (vime ze ne vsechny) olej. Sance, ze sezenes solarni panel s konektorem na Teslu je vyrazne mensi nezli ze sezenes jmenovany olej.
Těch aut, která pojedou na stolní olej naštěstí pro všechny už výrazně ubývá a solární panel shánět netřeba, stačí jen obyčejná zásuvka, kterých je v každém domě většinou několik desítek ;)

Napsal: 29 led 2019, 22:13
od rudy5
Andre píše:
turbo kamna power píše:
Andre píše: Koukat na to jen z úhlu pořizovací ceny je myslím dost krátkozraké a sám vidíš, že i ojeté EV si slušně drží cenu. Pokud to vezmeš podle vzorce nákup mínus prodej plus náklady na PHM a údržbu, tak to nesmysl není. Navíc udržovat v kondici modernější spalovák, není vůbec žádná láce, a bude už jen hůř. Vidím to u vlastní 5ti leté O3, pokud bych s tím jezdil do autorizáku, tak by za ten rok a půl nestačilo 150tis.
Jak bych na to měl koukat? Z úhlu toho, co je trendy, in a ekologické? :)
Slušně drží cenu? Když nový Leaf stál cca 850t. Kč, 7 let starý stojí okolo 300... to je solidní ztráta 80t. Kč za rok. Za ty peníze si dokážu představit lepší věci, třeba pěknou dovolenou. Pro srovnání, stejně starý Golf GTD stojí podobně, ale je to normální auto s dojezdem 1000km a navíc nový stál méně, než Leaf... :)

Jo, držet při životě novější auto se spalovákem taky není zadarmo, ale já se teď bavím o tom, že jsem si chtěl pořídit nějaký pekáč na jezdění po městě (tedy ekvivalent starších EV řekněme). Byl bych blázen na popojížděčky ani ne 10.000km/rok pořizovat auto za statisíce. Koupil jsem staré Polo za pár tisíc, za pár tisíc udělal údržbu a koupil nové pneu a teď už vím, že příští rok jen vyměním olej a to bude celá údržba :)
To GTD s DSG a nějakou trochu slušnou výbavou (kterou ty EV většinou mají) bude taky minimálně za 850tis. Pokud budeš počítat se stejnou ztrátou hodnoty a nájezdem za 5let cca 150tis km, tak v palivu je to 50tis vs 300tis, servisní prohlídky tak 10tis vs 50tis. Do těch 150tis to spalovací auto většinou funguje, ale pak to začíná lítat. Takže z pohledu ekonomiky to vychází hůř pro spalovák. To jsem tím chtěl říci. O žádné trendy a in nejde, i když jízda v EV je samozřejmě úplně jiný level.
Len kolko.tie baterky vydrzia a ci vydzia tych 150tis km.a aka bude ich cena ked sa budu menit

Napsal: 29 led 2019, 22:45
od turbo kamna power
Andre píše: To GTD s DSG a nějakou trochu slušnou výbavou (kterou ty EV většinou mají) bude taky minimálně za 850tis. Pokud budeš počítat se stejnou ztrátou hodnoty a nájezdem za 5let cca 150tis km, tak v palivu je to 50tis vs 300tis, servisní prohlídky tak 10tis vs 50tis. Do těch 150tis to spalovací auto většinou funguje, ale pak to začíná lítat. Takže z pohledu ekonomiky to vychází hůř pro spalovák. To jsem tím chtěl říci. O žádné trendy a in nejde, i když jízda v EV je samozřejmě úplně jiný level.
To je pravda, ale tak holt vyšší náklady na palivo a servis jsou vyváženy tím, že Golf je plnohodnotné auto, které lze používat bez omezení. Nový Leaf měl dojezd tabulkově 200 km, realita u 7 let starého auta bude tipuji tak s bídou 100 km - takže je to čistě auto do města a velmi blízkého okolí. Zatímco s GTD lze jezdit v pohodě i dálky a dojezd mu věkem neklesá. Golf mk6 GTD má ještě relativně jednoduchý motor, který s trochou snahy najede 3x víc, jak 150t. km na původní vstřiky a DPF, takže to bych neviděl nijak tragicky.

Napsal: 30 led 2019, 08:11
od Andre
Tak je pravda, že Leaf 1. generace nepatří co se baterií týče mezi hi-end techniku, k tomu ještě relativně malá baterie (vysoký počet nabíjecích cyklů). Ale znám konkrétního člověka s najetými 180tkm a kapacitou na 78%.

Nicméně najezdit se dá slušná porce:
https://fdrive.cz/clanky/tesla-model-x- ... terie-3316

Napsal: 30 led 2019, 08:22
od oktáf
Panove, vsechno ukaze cas. Zatim cestu slovensko na otocku zpatky pojedu naftou bez tankovani radeji. Ale treba to prijde a elektrika to treba taky jednou zvladne.

Napsal: 30 led 2019, 08:23
od rudy5
No ale.tie naklady na to dobijanie az tak.zas moc.lacne.nie si cakal som.vacsi rozdiel, a ake by to este bolo ked tu je pol roka zima a treba kurit

Napsal: 30 led 2019, 10:13
od Andre
Jenže v US stojí benzín polovinu co v EU a doma můžeš nabíjet taky za půlku oproti SCH. To už pak vypadá úplně jinak.

Napsal: 30 led 2019, 12:06
od Forest
Andre píše:Upřímně nevím, co chtěl básník tím Renaultem říci.
"Basnik" chtel poukazat nad tim, ze co je ve "specialech", neni v drtive vetsine pripadu dostupne v seriove vyrobe.

Andre píše: ...dle spritmonitor.de má ...
Na toto si odpovidas sam:
Andre píše:protože oni vědí do čeho jdou.
Otazkou je, jak k tomu tito majitele pristupuji. On je movity takze mu necini problem "si to uzivat" do te miry, ze meni pneu relativne casto (chapes-li, "co tim chtel basnik rici"). Navic, predpokladam, ze v ramci svych vypoctu stale pocitas s akumulatory ve 100% kondici, ze? ;)

Toho kamarada nemusis davat do uvozovek, je to zbytecne, neni to kamarad, je to znamy pracovniho charakteru.

Andre píše:Jako jistě k tomu časem dojde,...
A uz to leze ven. Predpokladam, ze az nam nauctuji i nejake poplatky v ramci "ucasti na vybudovani podpurne site" tak to take budes prijimat s takovym klidem a jistotou.

Andre píše:
Forest píše:Ja zazil tu dobu, kdy nebyly nonstop pumpy. Nicmene, kdyz jsi nemel, obratil ses na nekoho a bylo ve zvyku, ze kazdy motorista mel doma kanystr...pochybuji, ze s tim solarnim panelem uspejes do stejne miry.

Mimochodem, nejsem si vedom, ze by Tesla disponovala integrovanymi solarnimi panely (pokud ano, opravte me prosim). Zatimco staremu TDI staci, kdyz mu tam nalejes stolni nebo jiny (vime ze ne vsechny) olej. Sance, ze sezenes solarni panel s konektorem na Teslu je vyrazne mensi nezli ze sezenes jmenovany olej.
Těch aut, která pojedou na stolní olej naštěstí pro všechny už výrazně ubývá a solární panel shánět netřeba, stačí jen obyčejná zásuvka, kterých je v každém domě většinou několik desítek ;)
Andre, posledni dobou mi pripada, ze jsi negramotny, resp. neschopny porozumet psanemu slovu. A to jsem si myslel, ze se to u tebe zlepsuje.
jericho-3 píše:A mimochodem, když by došlo na lámání chleba a vedle sebe by stálo TDI a Tesla, obě bez paliva, tak spíš rozjedeš Teslu přes slunce, než TDI přes modlitbu... :(
Zkus se zamyslet: kdyz by byla k dispozici zasuvka, zminoval by Jericho solarni energii? (neboj se pouzit mozek, verim, ze na toto potencial mas)

Usmevne je, ze paklize by si sel majitel elektormobilu pro "pomoc", donesl by si bud tezky generator se spalovakem a nebo solarni panel s tim, ze by v obou pripadech cekal a v pripade solaru by byl jeste zavisly na zdroji svetla zatimco clovek se spalovacim motorem si proste dojde(dojede) pro kanystr, nalije a jede.

Jako reseni spatruji treba nejake "slapadlo" (nebot noha je silnejsi nezli ruka), kdy by treba skupinka cestujicich mela moznost si takto spalovanim telesneho tuku mohla tu Teslu dobit alespon na nejakou uroven, i kdyz to je hodne nerealne (LOL)

Kdyz uz bylo zmineno, nezli solarni panel, tak si myslim, ze takovemu nebozatku pomuze vice bud odtazeni (s eventuelni moznosti rekuperace v ramci odtahu) a nebo generator na ... ejhle, spalovaci motor :D

Stejne by me zajimalo, jak velky by takovy solarni panel musel v realu byt aby to auto zprovoznil na realny dojezd treba 10 km a jak dlouho by mu to pri jake intenzite realne trvalo.

Osobne me prekvapuje, ze solarni panely nejsou soucasti kazdeho elektromobilu, kdyz to ma byt tak ekologicky orientovany.

Jinak k tematu: osobne povazuji za nejstastnejsi nejake hybridni reseni, kdy naftovy (kvuli krouticimu momentu a efektivite) generator bude pracovat v rezimu, kdy nebude nejak extremne zatezovat zivotni prostredi.

Napsal: 30 led 2019, 12:26
od Biimbo
Proč není na střeše solar? Protože víc než těch 300w se na střechu nevejde a to je směšný číslo ve srovnání se s tím co auto potřebuje. Nemluvě o tom že když nesvítí, máš výkonu ještě míň a amorfní panel co něco udělá i pod mrakem v tomhle rozměru neudělá skoro nic.

Napsal: 30 led 2019, 12:54
od Forest
@Biimbo: Jinymi slovy i to je zbytecne jakoz i Jerichova zminka a myslenka, chapu-li to dobre? :roll: (crazy)

Napsal: 30 led 2019, 15:11
od WOB
Biimbo píše:Proč není na střeše solar? Protože víc než těch 300w se na střechu nevejde a to je směšný číslo ve srovnání se s tím co auto potřebuje. Nemluvě o tom že když nesvítí, máš výkonu ještě míň a amorfní panel co něco udělá i pod mrakem v tomhle rozměru neudělá skoro nic.
Další mýtus, pokud dám a na střechu auta solar normální 250Wp, tak při osmihodinové pracovní době a celodenním slunci, se auto dobije na polovinu cesty domů (to je 12km). Kolik benzínu přibyde tobě v nádrži při stání na slunci nevím.

Další věcí je že čeští dementní architekti a projektanti staví parkoviště výhradně exponovaně venku, pramálo parkovišť je v podzemí a nebo jinak zastřešených. Takže tak.

Napsal: 30 led 2019, 15:32
od jericho-3
Foreste, mě šlo o to, dostat se s autem do situce trosečníka, mám takovou úchylku, co by kdyby..Dnešní lidé neustále podprahově cítí, že všude okolo nás je civilizace, zásuvka, benz. pumpa , bankomat apod. , ale já si říkám, může nastat situace, že prostě nebude nic. Třeba bude potopa,požár, válka apod. a ty budeš muset zmizet..Mě stačí jet s plnou palbou a říkám si, co když spadnu tady do strouhy,/ tenhle sráč se po rozjetí sám zamyká/vše je podmíněno zdrojem proudu/jak stáhnu okno?/ a já tady budu v zamčeném autě /užasné jsou pro děti dětské pojistky/, protože při nárazu se utrhlo ukostření baterie např. , jak se dostanu ven? Pokud to bude na poušti, tak el. auto,pokud má majitel solár, se rozjede, zato diesel-benzin ne..Docela by mne zajímal názor požárníka, jak tyto věci řeší a jejich zkušenosti, samozřejmě je mi jasné, že oni vezmou hydr. nůžky ..ale co do té doby? Zkoušel někdo rukou rozmlátit zalepené okno? Kdysi jej řidič vykopl nohou z těsnící gumy..Tyhle novinky mají i odvrácenou tvář...Možná se zeptat někoho, kdo odjížděl z toho obrovského požáru v Kalifornii, které auto by si dnes koupil... :)

Napsal: 30 led 2019, 16:18
od fekálek
Určitě ne Italský (noteeth)

Napsal: 30 led 2019, 18:04
od Forest
jericho-3 píše:Foreste, mě šlo o to, dostat se s autem do situce trosečníka, mám takovou úchylku, co by kdyby.
Co kdyby? Omlouvam se ale ja jsem tak "omezenej", ze me zajima predevsim situace zde, v CR. V miste, kde nejspis nemas sanci dostat se autem do situace, ze ktere by ses (za predpokladu, ze jsi zdrav, resp. schopen chuze) nedostal do civilizace v prubehu maximalne 8 hodin prumerne chuze. Nezajimaji me podminky v pousti ani u more protoze ani jednim z uvedeneho nedisponujeme.

Jinymi slovy, podminky, ktere jsi nastinil jsou u nas mene pravdepodobne nezli par meteoritu.


Rozvinte nekdo prosim myslenku dobiti solarem. Potvrdte nebo vyvratte prosim WOBem uvedene udaje. Predem dekuji.

Napsal: 30 led 2019, 18:14
od WOB
solární panel: 250W
* 3600sekund = 60 minut = 1hodina = 250W/h
8 hodin * 250Wh = 2000Wh = 2kWh

normální jízda bez topení a klima Nissan Leaf 18,5 kWh/100 km => 0,185kWh/km => 185Wh/1km =>

2000 / 185 = 10,81km.

Průměrná doba osvitu země za celý rok ve vybrané lokalitě Brno: 1 620 hodin

1620 * 250 = 405.000Wh/rok = 2189km ~ dvě a něco nádrže? Kolik stojí jedna nádrž? 50 litrů? 32Kč? 1600Kč... dvě nádrže stojí 3200,-Kč... jeden panel stojí 5000,-Kč => takže za rok a půl se panel zaplatí. A to se bavíme o panelu jen na střechu metr x metr a půl. A teď si vem že by sis ho dal ještě aji na přední kapotu. ;) Jenže jak získat povolení to tam vozit? V německu přes TUV možá jo, ale v čr UTOPIE.