problém el. pohonu

Diskuze pro nadšence do elektrických aut - technika a vše o nich bez rozlišení značky

Moderátoři: šulda, Moderátoři

Odpovědět
Libor Hanzal
Přispěvovatel
Příspěvky: 548
Registrován: 24 led 2006, 14:00
Odpovědi: 0
Bydliště: Trhové Sviny u Č.B.

Příspěvek od Libor Hanzal »

Závěr je jednoduchej . Spočítej si kolik si máš dát na stranu na nový baterie až se ti vysypou a ty výpočty o úspornosti jsou najednou tak trochu mimo mísu.
Jarda-k
Přispěvovatel
Příspěvky: 755
Registrován: 21 lis 2010, 13:44
Odpovědi: 0
Bydliště: Kaznějov

Příspěvek od Jarda-k »

Tomas.cz píše:
MirekX píše:Každej už jezdí autem i na hajzl, silnice zarvaný. A elektro to ještě zhorší, protože to už lidi vůbec nebudou řešit a radši všude autem když je to palivo skoro zadarmo..
Skoro zadarmo to Mirku být nemůže, státní rozpočet je na příjem z phm ( spotřební daň + dph ) vázaný, byť uznávám, že dph lze odečíst a některé subjekty si mohou odečíst i spotřební daň, případně její část.
Nicméně v momentě masového rozšíření elektrovozidel si stát nemůže dovolit tento příjem nechat uniknout, otázkou je, jak ho bude vybírat.
To je přesně to co čekám až někdo z hlavních aktérů diskuze zmíní.
Jsou asi jen dvě reálný možnosti jak z lidí ty peníze dostat.
Buď se zavede nějaký extra tarif určený EV a dobíjení bez něj bude trestný, což si nedovedu představit jak by to stát uhlídal,
nebo druhá možnost - cena elektřiny půjde nahoru jako celek a postihne to všechny i ty EV zatím nemají.
Je: Rapid 1,6 TDI 85 kW 2015, Fabia II combi 1,4 TDI 70 kW 2008
Byl: Focus combi 1,8 TDCi 74 kW 2002
Uživatelský avatar
Tomas.cz
Aktivista
Příspěvky: 14432
Registrován: 06 dub 2006, 13:37
Odpovědi: 0
Bydliště: Praha

Příspěvek od Tomas.cz »

Z motorové nafty je spotřební daň 10.95kč/litr ( ve výsledné fakturaci je ještě + 21% dph ), z benzinu 12.84kč/litr ( ve výsledné fakturaci je ještě + 21% dph ).

Tzn. pokud pojedu vozidlem se spotřebou 5.5 litru nafty na 100km zaplatím státu každý kilometr 60 haléřů ve formě spotřební daně, muselo by se do ceny jednoho elektrokilometru vměstnat 60 haléřu ( nějak ).
V případě vozidla na benzin se spotřebou 6 litrů na 100km je to 77 haléřů na kilometr ve formě spotřební daně.

Jinak loni stát vybral na spotřebních daní phm 92 000 000 000kč.
Forest
Aktivista
Příspěvky: 7016
Registrován: 16 bře 2006, 18:26
Odpovědi: 0
Bydliště: Čechy krásné, Čechy mé (Mechov/Praha)

Příspěvek od Forest »

Andre píše:https://www.youtube.com/watch?v=h8R7kZGvAUk

MB C63 S - cena od 2,5mil, dojezd 660km, 3,3Kč/km

BMW M3 - cena od 2mil, dojezd 600km, 3,3Kč/km

Alfa Giulia QV - cena od 2,2mil, dojezd 580km, 3Kč/km

Tesla Model 3 Performance - cena 1,6mil, teoretický dojezd při optimálních podmínkách a novými bateriemi 530km, 0,4Kč/km (nabíjení doma) 1Kč/km (nabíjení v síti SCH)

Pouze fakta, nic víc. Závěr nechť si utvoří každý sám.
Dovolil jsem si poupravit v souladu s předpokládanou realitou.

Ty vysoké rychlosti budou časem (alespoň u nás) k ničemu, když se ani v ČR pořádně v budoucnu beztrestně neprojedeme.

Zajímal by mě výsledek závodu na 24 hodin.

Též by mě zajímal dojezd té Tesly při mojí cestovní rychlosti 139km/h GPS po dálnici, dva lidi s vybavením a jídlem na víkend (chápej auto až po střechu naložené). My totiž nejezdíme autem abychom se kochali ale abychom sebe a náklad dopravili z bodu A do bodu B :wink:

A mého bratra by zajímalo, za jak dlouho by dojel s jednotlivými vozy do Německa, například v zimě.

A taky mě, jakožto obyvatele Prahy stále zajímá, kde budou v Praze všechna ta auta dobíjet baterky když už teď nemají ani kde stát.

A čím zaplácne stát tu zmiňovanou díru?

A když už jsme u toho, podařilo se ti zjistit, které aktuální elektromobily netrpí rychlonabíjením?

Andre, začni už reagovat i na to, co je zásadní. Tedy nikoliv jenom na to, co se ti hodí "do krámu" a na čem nezřídka ve své podstatě až tolik nezáleží.

Pouze fakta, nic víc, PROSÍM.

PS: osobně se domnívám, že základem pro důvěru v elektromobily by bylo, když by akumulátory byly majetkem výrobce elektromobilu a při poklesu dojezdu nad 10 % by je automaticky bezplatně měnil. Žádné záruční podmínky...pokud tomu tak věří, ať důvody pro důvěru prokáží tímto krokem.
TDI - everyday's racing performance with frugal running costs - do not let the challenge pass you by (hm)

Jestliže máš pravdu o 24 hodin dříve než jiní, jsi přesně oněch 24 hodin považován za blázna. (Antoine de Rivarol)
favo
blázen
Příspěvky: 2759
Registrován: 12 úno 2008, 16:29
Odpovědi: 0

Příspěvek od favo »

Libor Hanzal píše:Závěr je jednoduchej . Spočítej si kolik si máš dát na stranu na nový baterie až se ti vysypou a ty výpočty o úspornosti jsou najednou tak trochu mimo mísu.
Vysypou v lepším případě, v tom horším ti lehnou popelem a to si potom dej stranou prachy na celý auto, opět v tom lepším případě, v tom horším i na výpadek příjmu na dobu co strávíš na popáleninovým centru.

Víte ve spoustě ohledů jsou opravdu el. auta lepší, ale dokud nevyřeší tento problém s extrémně hořlavími bateriemi, tak je spousta lidí bude prostě odmítat jen protu jejich "bezpečnost". Je poměrně dost případů za tak krátkou dobu, kdy baterie elektromibilů samovolně vzplály a nemusela tomu předházet ani nehoda nebo jen nabíjení. A netýká se to jen Tesly a propo, z toho co jsem slyšel či jen četl tak pokud si mám vybrat mezi auty co volil André, tak Tesla bude na posledním místě už jen protu její kvalitu, ty všechny auta snad až na Alfu jí přežijí po mechanické stránce a navíc svezení v nich bude jak z jiné planety.
T-ROC 2.0 TSI 4Motion
Golf IV 1.9 TDi ASZ
_________________
favorit 136 L
felicia 1.3 (1.4) MPi
favo
blázen
Příspěvky: 2759
Registrován: 12 úno 2008, 16:29
Odpovědi: 0

Příspěvek od favo »

Tomas.cz píše: Jinak loni stát vybral na spotřebních daní phm 92 000 000 000kč.
A to zmiňuješ pouze a jen z PHM a co DPH z náchradních dílů, který pro elektrický auta nebudou potřeba.
T-ROC 2.0 TSI 4Motion
Golf IV 1.9 TDi ASZ
_________________
favorit 136 L
felicia 1.3 (1.4) MPi
favo
blázen
Příspěvky: 2759
Registrován: 12 úno 2008, 16:29
Odpovědi: 0

Příspěvek od favo »

Andre píše: Asi nebude náhoda, že 1kg dotovaného a nezdaněného vodíku u čerpačky stojí 350Kč (3,5Kč/km vs BEV 0,5Kč/km).
Zajimavé, ale náklady uToyoty Mirai udávají na 2,5 Kč/km a počítá se s tím že do budoucna bude cena vodíku klesat a pak by se náklady pohybovali okolo 1,5 Kč/km.
Ano na Tvých udávaných 0,5 Kč/km u elektrického vozu to nestačí, ale vychází to lépe jak dnešní TDi či benzíny, v podstatě se to blíží nákladům na CNG a to už je zajimavá hodnota.
T-ROC 2.0 TSI 4Motion
Golf IV 1.9 TDi ASZ
_________________
favorit 136 L
felicia 1.3 (1.4) MPi
Uživatelský avatar
Andre
Aktivista
Příspěvky: 1607
Registrován: 23 led 2006, 05:35
Odpovědi: 0
Bydliště: Jablonec nad Nisou
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Andre »

Musím říct, že mě upřímně překvapuje ten váš hluboký smysl pro veřejný rozpočet, tedy alespoň pro jeho příjmovou stránku.
K tomu bych chtěl jen dodat, že stejně jako vy všichni platím doma daň z elektřiny, DPH i poplatek na OZE, takže on ten stát na elektřině v žádném případě nijak netratí. Nakonec i ten ČEZ každoročně posílá miliardy do státní kasy a s nástupem elektromobility si těžko představit, že by měl státu tento zdroj vyschnout.
Ale v nějakém krátkodobějším horizontu, řekněme nižší jednotky dekád, nemám obavu ani o nějaký zásadnější výpadek příjmu spotřební daně z fosilních PHM, protože je samozřejmě používá i veškerá letecká, nákladní, stavební, manipulační atd. technika, OA myslím nebudou mít na celkovém výnosu daně ani majoritní podíl.
A nakonec je tu evidentně velká skupina uživatelů, kteří si ze strachu o výpadek příjmu státní kasy nikdy elektromobil nepořídí :D

A co léčba rakoviny, astmatu, neplodnosti... nebo celoživotní péče o postižené, to je zadarmo?
A co dotace do řepky a výroby MĚŘO? Proč, když dneska už bezpečně víme, že je to ekologický a ekonomický nesmysl, tak to dotované povinně mícháme do paliv a jsme v tom dokonce nejlepší z celé EU?
Uživatelský avatar
Tomas.cz
Aktivista
Příspěvky: 14432
Registrován: 06 dub 2006, 13:37
Odpovědi: 0
Bydliště: Praha

Příspěvek od Tomas.cz »

Jenom poznámka, palivo pro leteckou dopravu je od osmdesátých let na základě mezinárodní dohody osvobozeno od spotřební daně a to jak pro paliva pístových tak zejména tryskových motorů, avšak jsou tam nějaké vyjímky jako třeba soukromé rekreační létání.
Uživatelský avatar
MirekX
Aktivista
Příspěvky: 4716
Registrován: 24 led 2006, 18:27
Odpovědi: 0
Bydliště: Týniště nad Orlicí

Příspěvek od MirekX »

Andre píše:A co dotace do řepky a výroby MĚŘO? Proč, když dneska už bezpečně víme, že je to ekologický a ekonomický nesmysl, tak to dotované povinně mícháme do paliv a jsme v tom dokonce nejlepší z celé EU?
Jo a za chvíli se ukáže, že bioplynky a zrcadla jsou ještě větší nesmysl. Každá snaha o "zelenou" energii se bohužel v naší zemičce vždy zvrhne v megaprojekty, které jen díky dotacím dokážou nějak fungovat a hlavně svým majitelům vydělat peníze. S ekologií to nemá vůbec nic společného.
Sharan 1,9 PD 115PS AUY- 225 PS a 500Nm turbo GTD1752VRL vodou chlazené ,Sharan 2,0 CFFB 140PS turbo GTD1752VRK-REA, - 226PS a 465Nm vše od Dieselpoweru. :) KTM SMT 990, KTM SMT 890 www.zvsagro.cz E-Golf 100kW, Enyaq RS (noteeth)
Uživatelský avatar
Andre
Aktivista
Příspěvky: 1607
Registrován: 23 led 2006, 05:35
Odpovědi: 0
Bydliště: Jablonec nad Nisou
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Andre »

Tomas.cz píše:Jenom poznámka, palivo pro leteckou dopravu je od osmdesátých let na základě mezinárodní dohody osvobozeno od spotřební daně a to jak pro paliva pístových tak zejména tryskových motorů, avšak jsou tam nějaké vyjímky jako třeba soukromé rekreační létání.
O to větší absurditou je to strašení výpadku příjmu z daní.
Uživatelský avatar
Andre
Aktivista
Příspěvky: 1607
Registrován: 23 led 2006, 05:35
Odpovědi: 0
Bydliště: Jablonec nad Nisou
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Andre »

Forest píše:
Pouze fakta, nic víc, PROSÍM.
To právě už nejsou fakta, ale demagogie, což máš evidentně problém pochopit.

Pokud např. to C 63 budeš jen trochu víc dráždit, tak místo 10l/100km jedeš minimálně za 15l a dojezd padá pod 400km.

Pokud chceš porovnávat, tak pro všechny stejné podmínky.
Uživatelský avatar
Andre
Aktivista
Příspěvky: 1607
Registrován: 23 led 2006, 05:35
Odpovědi: 0
Bydliště: Jablonec nad Nisou
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Andre »

favo píše:
Andre píše: Asi nebude náhoda, že 1kg dotovaného a nezdaněného vodíku u čerpačky stojí 350Kč (3,5Kč/km vs BEV 0,5Kč/km).
Zajimavé, ale náklady uToyoty Mirai udávají na 2,5 Kč/km a počítá se s tím že do budoucna bude cena vodíku klesat a pak by se náklady pohybovali okolo 1,5 Kč/km.
Ano na Tvých udávaných 0,5 Kč/km u elektrického vozu to nestačí, ale vychází to lépe jak dnešní TDi či benzíny, v podstatě se to blíží nákladům na CNG a to už je zajimavá hodnota.
Jenom energie potřebná na stlačení vodíku do nádrže na 700bar vychází dnes na minimálně těch 1,5Kč/km. I kdybychom vynalezli elektrolyzér i FC se 100% účinností (do toho je dnes hodně daleko), tak bude FCEV i tak jezdit dráž než současné BEV. Pokud by to mělo fungovat komerčně, tzn včetně započtení odpisu technologií a všech bezpečnostních opatření, tak cena za 1km bude astronomická. Nedej bože to ještě zatížit nějakou daní...
Forest
Aktivista
Příspěvky: 7016
Registrován: 16 bře 2006, 18:26
Odpovědi: 0
Bydliště: Čechy krásné, Čechy mé (Mechov/Praha)

Příspěvek od Forest »

Andre píše:O to větší absurditou je to strašení výpadku příjmu z daní.
Ne Andre, to je logika. Cožpak nesleduješ zprávy a nevidíš, jak je vláda v háji vzhledem ke kontrastu mezi přislíbeným a zdrojů?
Andre píše:
Forest píše:
Pouze fakta, nic víc, PROSÍM.
To právě už nejsou fakta, ale demagogie, což máš evidentně problém pochopit.

Pokud např. to C 63 budeš jen trochu víc dráždit, tak místo 10l/100km jedeš minimálně za 15l a dojezd padá pod 400km.

Pokud chceš porovnávat, tak pro všechny stejné podmínky.
Dráždit? Andre, ty jsi neuvěřitelný ohýbač. Každý, i podprůměrně inteligentní člověk by pochopil, že mi jde o případ, který jsem zmínil:
Též by mě zajímal dojezd té Tesly při mojí cestovní rychlosti 139km/h GPS po dálnici, dva lidi s vybavením a jídlem na víkend (chápej auto až po střechu naložené).
Mistrně ohýbáš, neboť jak tu všichni víme, tak spotřeba u spalovacích motorů nejvíce narůstá nejvíce v případě "dráždění", tedy při provozu v nestálem režimu. Jenže to se vůbec netýká toho, co jsem zmínil já. Možná je moje chyba, že jsem nezmínil, že se jedná o rychlost dosaženou na základě používání tempomatu.

A jak je všeobecně známo, u elektromobilů není spotřeba lineární a při rychlostech nad (jak jsem z mnoha zdrojů pochopil tak kolem 110km/h) začíná narůstat skokově v desítkách procent.

Ostatně, něco podobného zmiňoval tuším ve svém reportu Vaculík :wink:

Já toto nemohu z osobní zkušenosti potvrdit, protože já se na spotřebu nezaměřoval - užíval jsem si opravdu příjemný zážitek, asi jako na pouti. Co však mohu ale konstatovat je, že vzhledem k tomu, že po dálnicích v ČR najezdím desítky tisíc kilometrů, stalo se mi jenom jednou, že mě předjela Tesla. V konstrastu s tímto ojedinělým zážitkem však musím objektivně konstatovat, že jsem jich desítky předjel a poměrně nepříjemně alarmující většině případů se tyto ploužily rychlostí hluboce pod maximální povolenou hranicí, nezřídka kdy pod hranicí 100 km/h (změřeno dle GPS).

... asi každého napadne proč tomu asi tak je, i ty méně bystré, i tebe, Andre, ne? :roll:

Andre, jsi schopen (jakožto značně angažovaný) zajistit hodnověrnou odpověď na níže uvedené?
Též by mě zajímal dojezd té Tesly při mojí cestovní rychlosti 139km/h GPS po dálnici, dva lidi s vybavením a jídlem na víkend (chápej auto až po střechu naložené). My totiž nejezdíme autem abychom se kochali ale abychom sebe a náklad dopravili z bodu A do bodu B :wink:

... já vím, ptám se moc zákeřně a podle (protože když bys řekl pravdu tak by vyplynulo najevo něco, co by ti moc nehrálo do karet), viď? :wink:

PS: pro porovnání starší C63. Zajímavé, jak rozdíl spotřeby mezi 80km/h a 150 km/h není ani 7 %, co? :roll:
TDI - everyday's racing performance with frugal running costs - do not let the challenge pass you by (hm)

Jestliže máš pravdu o 24 hodin dříve než jiní, jsi přesně oněch 24 hodin považován za blázna. (Antoine de Rivarol)
jericho-3
Aktivista
Příspěvky: 20116
Registrován: 16 čer 2009, 16:46
Odpovědi: 0

Příspěvek od jericho-3 »

Foreste a kolik jezdíš v zatáčkách..aby to bylo přesnější... :)
nepropadat panice...
Odpovědět

Zpět na „Auta na elektriku“