Napsal: 31 říj 2019, 19:14
Závěr je jednoduchej . Spočítej si kolik si máš dát na stranu na nový baterie až se ti vysypou a ty výpočty o úspornosti jsou najednou tak trochu mimo mísu.
To je přesně to co čekám až někdo z hlavních aktérů diskuze zmíní.Tomas.cz píše:Skoro zadarmo to Mirku být nemůže, státní rozpočet je na příjem z phm ( spotřební daň + dph ) vázaný, byť uznávám, že dph lze odečíst a některé subjekty si mohou odečíst i spotřební daň, případně její část.MirekX píše:Každej už jezdí autem i na hajzl, silnice zarvaný. A elektro to ještě zhorší, protože to už lidi vůbec nebudou řešit a radši všude autem když je to palivo skoro zadarmo..
Nicméně v momentě masového rozšíření elektrovozidel si stát nemůže dovolit tento příjem nechat uniknout, otázkou je, jak ho bude vybírat.
Dovolil jsem si poupravit v souladu s předpokládanou realitou.Andre píše:https://www.youtube.com/watch?v=h8R7kZGvAUk
MB C63 S - cena od 2,5mil, dojezd 660km, 3,3Kč/km
BMW M3 - cena od 2mil, dojezd 600km, 3,3Kč/km
Alfa Giulia QV - cena od 2,2mil, dojezd 580km, 3Kč/km
Tesla Model 3 Performance - cena 1,6mil, teoretický dojezd při optimálních podmínkách a novými bateriemi 530km, 0,4Kč/km (nabíjení doma) 1Kč/km (nabíjení v síti SCH)
Pouze fakta, nic víc. Závěr nechť si utvoří každý sám.
Vysypou v lepším případě, v tom horším ti lehnou popelem a to si potom dej stranou prachy na celý auto, opět v tom lepším případě, v tom horším i na výpadek příjmu na dobu co strávíš na popáleninovým centru.Libor Hanzal píše:Závěr je jednoduchej . Spočítej si kolik si máš dát na stranu na nový baterie až se ti vysypou a ty výpočty o úspornosti jsou najednou tak trochu mimo mísu.
A to zmiňuješ pouze a jen z PHM a co DPH z náchradních dílů, který pro elektrický auta nebudou potřeba.Tomas.cz píše: Jinak loni stát vybral na spotřebních daní phm 92 000 000 000kč.
Zajimavé, ale náklady uToyoty Mirai udávají na 2,5 Kč/km a počítá se s tím že do budoucna bude cena vodíku klesat a pak by se náklady pohybovali okolo 1,5 Kč/km.Andre píše: Asi nebude náhoda, že 1kg dotovaného a nezdaněného vodíku u čerpačky stojí 350Kč (3,5Kč/km vs BEV 0,5Kč/km).
Jo a za chvíli se ukáže, že bioplynky a zrcadla jsou ještě větší nesmysl. Každá snaha o "zelenou" energii se bohužel v naší zemičce vždy zvrhne v megaprojekty, které jen díky dotacím dokážou nějak fungovat a hlavně svým majitelům vydělat peníze. S ekologií to nemá vůbec nic společného.Andre píše:A co dotace do řepky a výroby MĚŘO? Proč, když dneska už bezpečně víme, že je to ekologický a ekonomický nesmysl, tak to dotované povinně mícháme do paliv a jsme v tom dokonce nejlepší z celé EU?
O to větší absurditou je to strašení výpadku příjmu z daní.Tomas.cz píše:Jenom poznámka, palivo pro leteckou dopravu je od osmdesátých let na základě mezinárodní dohody osvobozeno od spotřební daně a to jak pro paliva pístových tak zejména tryskových motorů, avšak jsou tam nějaké vyjímky jako třeba soukromé rekreační létání.
To právě už nejsou fakta, ale demagogie, což máš evidentně problém pochopit.Forest píše:
Pouze fakta, nic víc, PROSÍM.
Jenom energie potřebná na stlačení vodíku do nádrže na 700bar vychází dnes na minimálně těch 1,5Kč/km. I kdybychom vynalezli elektrolyzér i FC se 100% účinností (do toho je dnes hodně daleko), tak bude FCEV i tak jezdit dráž než současné BEV. Pokud by to mělo fungovat komerčně, tzn včetně započtení odpisu technologií a všech bezpečnostních opatření, tak cena za 1km bude astronomická. Nedej bože to ještě zatížit nějakou daní...favo píše:Zajimavé, ale náklady uToyoty Mirai udávají na 2,5 Kč/km a počítá se s tím že do budoucna bude cena vodíku klesat a pak by se náklady pohybovali okolo 1,5 Kč/km.Andre píše: Asi nebude náhoda, že 1kg dotovaného a nezdaněného vodíku u čerpačky stojí 350Kč (3,5Kč/km vs BEV 0,5Kč/km).
Ano na Tvých udávaných 0,5 Kč/km u elektrického vozu to nestačí, ale vychází to lépe jak dnešní TDi či benzíny, v podstatě se to blíží nákladům na CNG a to už je zajimavá hodnota.
Ne Andre, to je logika. Cožpak nesleduješ zprávy a nevidíš, jak je vláda v háji vzhledem ke kontrastu mezi přislíbeným a zdrojů?Andre píše:O to větší absurditou je to strašení výpadku příjmu z daní.
Dráždit? Andre, ty jsi neuvěřitelný ohýbač. Každý, i podprůměrně inteligentní člověk by pochopil, že mi jde o případ, který jsem zmínil:Andre píše:To právě už nejsou fakta, ale demagogie, což máš evidentně problém pochopit.Forest píše:
Pouze fakta, nic víc, PROSÍM.
Pokud např. to C 63 budeš jen trochu víc dráždit, tak místo 10l/100km jedeš minimálně za 15l a dojezd padá pod 400km.
Pokud chceš porovnávat, tak pro všechny stejné podmínky.
Mistrně ohýbáš, neboť jak tu všichni víme, tak spotřeba u spalovacích motorů nejvíce narůstá nejvíce v případě "dráždění", tedy při provozu v nestálem režimu. Jenže to se vůbec netýká toho, co jsem zmínil já. Možná je moje chyba, že jsem nezmínil, že se jedná o rychlost dosaženou na základě používání tempomatu.Též by mě zajímal dojezd té Tesly při mojí cestovní rychlosti 139km/h GPS po dálnici, dva lidi s vybavením a jídlem na víkend (chápej auto až po střechu naložené).