
problém el. pohonu
Moderátoři: šulda, Moderátoři
Foreste, je vidět, že jsi městský člověk, na své moto projíždím zákoutí , kde kdyby mě to chcíplo, tak mne najdou na jaře. A mimochodem, spadnout autem v lese do strouhy hlavou dolů , praštit se do ní, a mobil ztratit, /našel jej až náhodný lyžař, který dotyčného známého vysvobodil ráno druhý den/, tak bys mluvil jinak..Ale k věci, pro případ ztroskování a havárie je jistě lepší auto ze 70- tých let..než moderna plná drátů, relátek a podobných opruzů.. . 

nepropadat panice...
-
- Aktivista
- Příspěvky: 7016
- Registrován: 16 bře 2006, 18:26
- Bydliště: Čechy krásné, Čechy mé (Mechov/Praha)
Dekuji za detailni vypocet. Obavam se, ze vychazi z nejakych optimalnich podminek osvitu pro vyuziti plne kapacity solarniho panelu.WOB píše:Jenže jak získat povolení to tam vozit? V německu přes TUV možá jo, ale v čr UTOPIE.
Nicmene, hlavni je, co jsi napsal (uvadim v citaci), coz je u nas zasadni problem. Osobne se domnivam, ze vozit to na kapote nedovoli nikde (mozna v Polsku) protoze to ma vazny dopad na deformacni zony vozu ... a otazkou je, zda na strese ... bereme-li, ze to je jeji soucasti, nikoliv ve forma nakladu na nejake zahradce coz by melo diky aerodynamice samozrejme negativni dopad na spotrebu.
TDI - everyday's racing performance with frugal running costs - do not let the challenge pass you by 
Jestliže máš pravdu o 24 hodin dříve než jiní, jsi přesně oněch 24 hodin považován za blázna. (Antoine de Rivarol)

Jestliže máš pravdu o 24 hodin dříve než jiní, jsi přesně oněch 24 hodin považován za blázna. (Antoine de Rivarol)
Tak dali by se takový ty malikatý soláry zabudovat třeba udělat druhou kapotu, která by třeba zvedla střechu jen o tlušťku toho panelu, třeba jen 1cm to by se ti na airodynamice neprojevilo a mohl by jsi tím pěkně kopírovat tvar auta. Když klikneš na ten podtržený text, tak tě to přesměruje na zdroje odkud jsem čerpal...
Nissan GT-R 3,8 V6 2015, Toyota 2.0 D4D 2010, Lamborgini Gallardo 5.0 V10 2006, VW Crafter 2.5 TDI 2008, MAN 6x2 26.414 2000
-
- Aktivista
- Příspěvky: 7016
- Registrován: 16 bře 2006, 18:26
- Bydliště: Čechy krásné, Čechy mé (Mechov/Praha)
Jericho, jak je tvym zvykem, jsi absolutne mimo. Jsi jako strelka kompasu neomylne ukazujici na jih.jericho-3 píše:Foreste, je vidět, že jsi městský člověk, na své moto projíždím zákoutí , kde kdyby mě to chcíplo, tak mne najdou na jaře. ... ztroskování a havárie je jistě lepší auto ze 70- tých let..než moderna plná drátů, relátek a podobných opruzů.. .
Pominu-li fakt, ze jsem vyrostl v malomeste, tak byt nyni ziji v Praze, vikendy travime vetsinou bud na pritelkyne chalupe v male vesnicce na jihu Cech v ~650 m.n. nebo na chalupe moji rodiny, ktera je nejvyse umistenou chalupou v jedne oblasti Orlickych hor s tim, ze v okoli je jen par chalup a do "civilizace" (chapej male vesnicky) je cca 2 km, k nejblizsi pumpa je temer 20 km a nejblizsi "nemocnice" pres 25 km.
Shodou okolnosti jsem prave v souvislosti s tebou uvedenou situaci premyslel jaky by byl muj postup v pripade, ze bych tam uvizl se spalovakem nebo elektrem (za predpokladu, ze by v chalupe nesla elektrika) - v pripade spalovaku bych dosel od zminene mensi vesnicky pro PHM, v pripade elektriky bych musel dovleci solarni panel nebo generator coz si realne neumim moc predstavit ... samozrejme, ze v obou pripadech by zafungoval odtah

S tim dalsim sdelenim souhlasim.
@WOB: Stale narazis na to, ze pokud to bude integrovane, potrebujes zapis do VTP a stale je tu problem ve forme deformacnich zon.
TDI - everyday's racing performance with frugal running costs - do not let the challenge pass you by 
Jestliže máš pravdu o 24 hodin dříve než jiní, jsi přesně oněch 24 hodin považován za blázna. (Antoine de Rivarol)

Jestliže máš pravdu o 24 hodin dříve než jiní, jsi přesně oněch 24 hodin považován za blázna. (Antoine de Rivarol)
Baterie budu unifikovane.Pekne prides s prázdnou batériou na cerpaciu stanicu,postavis auto na stojisko,robot ti vymeni vybitu za nabitu ,pekne pri pokladni zaplatis /mozno viac ako teraz za naftu/das kafe a jedeeeeš pokial zase nevybijes.
To kde by sme dosli,keby si motoristi nabijali /zadarmo akoze/ auta.To nikdy nebude!Takze sa vôbec netrapte,kde budete a ako a čim nabijat,a uz vôbec nie ake baterie.To sa uz davno riesi a bude doriesene bez vas,len sa momentalne riesia sfery vplyvu.
To kde by sme dosli,keby si motoristi nabijali /zadarmo akoze/ auta.To nikdy nebude!Takze sa vôbec netrapte,kde budete a ako a čim nabijat,a uz vôbec nie ake baterie.To sa uz davno riesi a bude doriesene bez vas,len sa momentalne riesia sfery vplyvu.
- Andre
- Aktivista
- Příspěvky: 1607
- Registrován: 23 led 2006, 05:35
- Bydliště: Jablonec nad Nisou
- Kontaktovat uživatele:
To já vím moc dobře, že tu zase píšeš večerníčkyForest píše:Toho kamarada nemusis davat do uvozovek, je to zbytecne...

S tím přišli snad už všechny automobilky včetně Tesly, ale nakonec to nikdo do praxe neuvedl, protože to v reálu nic neušetří a naopak by byly potřeba na jedno jezdící auto 2-3 baterie.fero píše:Baterie budu unifikovane.Pekne prides s prázdnou batériou na cerpaciu stanicu,postavis auto na stojisko,robot ti vymeni vybitu za nabitu ,pekne pri pokladni zaplatis /mozno viac ako teraz za naftu/das kafe a jedeeeeš pokial zase nevybijes.
To kde by sme dosli,keby si motoristi nabijali /zadarmo akoze/ auta.To nikdy nebude!Takze sa vôbec netrapte,kde budete a ako a čim nabijat,a uz vôbec nie ake baterie.To sa uz davno riesi a bude doriesene bez vas,len sa momentalne riesia sfery vplyvu.
Jinak Sono bude komplet na solárech a uvádějí za den zisk energie na 30km. Hyundai už s tím také experimentuje.
-
- Aktivista
- Příspěvky: 7016
- Registrován: 16 bře 2006, 18:26
- Bydliště: Čechy krásné, Čechy mé (Mechov/Praha)
Nemam zapotrebi. A kdyz uz jsi to takto sebevedome zminil: overenym, prokazanym a usvedcenym lharem jsi ty, takze v tomto konkretnim smeru bys mel byt ticho a soupat nohama.Andre píše:To já vím moc dobře, že tu zase píšeš večerníčkyForest píše:Toho kamarada nemusis davat do uvozovek, je to zbytecne...![]()
Jediny smysluplny zamer.fero píše:Baterie budu unifikovane.Pekne prides s prázdnou batériou na cerpaciu stanicu,postavis auto na stojisko,robot ti vymeni vybitu za nabitu
Tak je to jasne, bylo by to prilis efektivni (system) a to prece nepotrebujeme. My potrebujeme vybudovat sit stojanu a ne pouze adaptovat stavajici cerpaci stanice - to by tak "neohralo ekonomiku".Andre píše: S tím přišli snad už všechny automobilky včetně Tesly, ale nakonec to nikdo do praxe neuvedl, protože to v reálu nic neušetří a naopak by byly potřeba na jedno jezdící auto 2-3 baterie.
No Hyundai pro me neni dustojna automobilka a jejich PR neverim ani za mak. Plne chapu, ze se potrebuji nejak zviditelnit - uvidime, jaka bude realna praxe.
Navic, je to dost zavisle na pocasi, takze bude-li nevhodne pocasi, efektivita bude na mile vzdalena sede teorii.
TDI - everyday's racing performance with frugal running costs - do not let the challenge pass you by 
Jestliže máš pravdu o 24 hodin dříve než jiní, jsi přesně oněch 24 hodin považován za blázna. (Antoine de Rivarol)

Jestliže máš pravdu o 24 hodin dříve než jiní, jsi přesně oněch 24 hodin považován za blázna. (Antoine de Rivarol)
- Andre
- Aktivista
- Příspěvky: 1607
- Registrován: 23 led 2006, 05:35
- Bydliště: Jablonec nad Nisou
- Kontaktovat uživatele:
Ty jsi fakt mimoň Foreste, co je na tom prosím tě efektivního? Potřebuješ kapacitnější nabíjecí infrastrukturu, komplikovanou montážní linku, skladovací prostory a hlavně trojnásobek drahých baterií. V čem je ta efektivita?
Ta spočívá v tom, že nabíjíš když auto nepotřebuješ, to je 95% času. Wallbox 30x30cm za pár Kč na parkovišti před panelákem, kinem nebo úřadem, hodíš do něj 50Kč a než sníš oběd, vyřídíš úřady, nebo koukneš na film, můžeš valit o 100-200km dál.
Ten Hyundai jsem taky moc nemusel, ale aktuálně mají nejen před Škodovkou náskok několika světelných let.
Ta spočívá v tom, že nabíjíš když auto nepotřebuješ, to je 95% času. Wallbox 30x30cm za pár Kč na parkovišti před panelákem, kinem nebo úřadem, hodíš do něj 50Kč a než sníš oběd, vyřídíš úřady, nebo koukneš na film, můžeš valit o 100-200km dál.
Ten Hyundai jsem taky moc nemusel, ale aktuálně mají nejen před Škodovkou náskok několika světelných let.
-
- Aktivista
- Příspěvky: 7016
- Registrován: 16 bře 2006, 18:26
- Bydliště: Čechy krásné, Čechy mé (Mechov/Praha)
No, mozna by ses na to mel kouknout z pohledu uzivatele: prijede, vymeni mu baterii behem doby ne delsi nezli tankovani plne nadrze u spalovaciho motoru osobniho vozu a frci dal.Andre píše:Ty jsi fakt mimoň Foreste, co je na tom prosím tě efektivního? Potřebuješ kapacitnější nabíjecí infrastrukturu, komplikovanou montážní linku, skladovací prostory a hlavně trojnásobek drahých baterií. V čem je ta efektivita?
Ta spočívá v tom, že nabíjíš když auto nepotřebuješ, to je 95% času. Wallbox 30x30cm za pár Kč na parkovišti před panelákem, kinem nebo úřadem, hodíš do něj 50Kč a než sníš oběd, vyřídíš úřady, nebo koukneš na film, můžeš valit o 100-200km dál.
Stale to vidim na pripadu meho bratra: jezdi tam navecer a zpet rano (kdy v patek specha aby mohl vyzvednout deti ze skoly) 600 km v kuse, tento system by zvladl, o nejakem "obedu" nebo koukani na film neni rec mozna protoze to cele navysuje v radech desitek procent na cely transport ktery neni rozhodne nic jednoducheho.
Navic, jaksi si neuvedomujes potencial mozneho vykradeni nalozeneho vozu apod. A na nejake prumyslove kamery u tech stojanu zapomen - zaznamy z takovych kamer, zvlaste pak, kdyz jsou si jich zlodeji vedomi tak byvaji k nicemu.
TDI - everyday's racing performance with frugal running costs - do not let the challenge pass you by 
Jestliže máš pravdu o 24 hodin dříve než jiní, jsi přesně oněch 24 hodin považován za blázna. (Antoine de Rivarol)

Jestliže máš pravdu o 24 hodin dříve než jiní, jsi přesně oněch 24 hodin považován za blázna. (Antoine de Rivarol)
-
- Aktivista
- Příspěvky: 4221
- Registrován: 15 dub 2008, 20:32
- Bydliště: Praha
výměna baterií na "čerpací stanici" je fakt utopie... Jednak by se musely všechny automobilky domluvit na unifikované baterii a systému výměny. A pak si moc nedokážu představit situaci, kdy si koupíš nové auto s novou baterií a při prvním "tankování" ti tam vrazí nějakou 3 roky starou s neznámou historií
Jedině, že by se auto prodávalo bez baterie, jen s malou záložní, která by stačila k dojezdu k první "benzínce".
No a pak to, co píše Andre, v oběhu by muselo být mnohem víc baterií, než jezdí aut. A "benzínky" by musely vypadat jako supermarket, protože by měly obří sklad. A taky by mohla nastat situace, že dojedeš s vybitým autem na stanici a žádná nabitá baterie už nebude k dispozici 



Golf mk1 mTDI ...powered by Holz-tdi
Golf mk3 GTI "20 jahre" TDI ...powered by Moravia-Tuning
Ibiza 6k2 1.8T Cupra ...in progress
Audi A2 1.4 16V
Volvo V70 II D5
Golf mk3 GTI "20 jahre" TDI ...powered by Moravia-Tuning
Ibiza 6k2 1.8T Cupra ...in progress
Audi A2 1.4 16V
Volvo V70 II D5
-
- Aktivista
- Příspěvky: 7016
- Registrován: 16 bře 2006, 18:26
- Bydliště: Čechy krásné, Čechy mé (Mechov/Praha)
Ano, to je prave ta spravna myslenka: v systemu by se udrzovaly jen baterie, ktere by byly v urcite kondici, zarucujici nejake minimum. Soucasti "tankovani" by byl i poplatek za recyklaci/renovaci - proste by sis platil za to, ze bys dostaval zaruceny stav, nikoliv musel resit a pocitat s degradujici urovni akumulatoru. Vyhodou by bylo, ze by sis s autem nekupoval baterii ale mel bys "zapujcenou" tu systemovou a platil bys za to systemu.turbo kamna power píše:výměna baterií na "čerpací stanici" je fakt utopie... Jednak by se musely všechny automobilky domluvit na unifikované baterii a systému výměny. A pak si moc nedokážu představit situaci, kdy si koupíš nové auto s novou baterií a při prvním "tankování" ti tam vrazí nějakou 3 roky starou s neznámou historiíJedině, že by se auto prodávalo bez baterie, jen s malou záložní, která by stačila k dojezdu k první "benzínce".
No a pak to, co píše Andre, v oběhu by muselo být mnohem víc baterií, než jezdí aut. A "benzínky" by musely vypadat jako supermarket, protože by měly obří sklad. A taky by mohla nastat situace, že dojedeš s vybitým autem na stanici a žádná nabitá baterie už nebude k dispozici
Domnivam se, ze prave tato "zaruka" by pomohla systemu elektromobilu v lehcim zavedeni a prechodu nebot by vzbudila vice jistoty a duvodu pro duveru. Mnoho lidi se nyni obava toho, ze proste nenajezdi dost a uz bude muset kupovat jine akumulatory. Takto by mohli byt v klidu, nebot by meli jistotu, ze vzdy "natankuji do urcite zarucene miry plnou".
Ano, i to je riziko ale ja verim, ze by nemel byt logisticky problem zasobovani vyresit - ostatne, i nyni jezdi cisterny s PHM.
TDI - everyday's racing performance with frugal running costs - do not let the challenge pass you by 
Jestliže máš pravdu o 24 hodin dříve než jiní, jsi přesně oněch 24 hodin považován za blázna. (Antoine de Rivarol)

Jestliže máš pravdu o 24 hodin dříve než jiní, jsi přesně oněch 24 hodin považován za blázna. (Antoine de Rivarol)
soláry 160wpa máme na autě a vím kolik udělají, v jakých podmínkách, kolik A dají. V zimě nepokryjí ani spotřebu ventilátoru rozfuku topení. V létě za plného svitu uživí třeba i malou ledničku, ale pro elektromobil aby to mělo nějaký zásadní význam, to ne.
Jak píše Andre, solar na celém autě pokryje spotřebu na 30km, ale za ideálního svitu, určitě bez klimatizace, topení atd. Podmínkou je parkovat na otevřeném místě, ne mezi domy, stromy.
Pokud by to bylo tak výhodné, už by je měl každý EV v základu.
Já bych EV určitě využil a bral ho, jezdím většinou vzdálenosti do 20km kde auto pak stojí hned vedle zásuvky ale víc než 200 tis za auto nikdy nedám, nemám rád malá auta a tak mi nezbyde nic zatím jinýho než nafta.
Jak píše Andre, solar na celém autě pokryje spotřebu na 30km, ale za ideálního svitu, určitě bez klimatizace, topení atd. Podmínkou je parkovat na otevřeném místě, ne mezi domy, stromy.
Pokud by to bylo tak výhodné, už by je měl každý EV v základu.
Já bych EV určitě využil a bral ho, jezdím většinou vzdálenosti do 20km kde auto pak stojí hned vedle zásuvky ale víc než 200 tis za auto nikdy nedám, nemám rád malá auta a tak mi nezbyde nic zatím jinýho než nafta.
Audi A8 3.0 TDI 171kw
Volvo XC90 2.4 D5 136kw Executive
Prodáno:
Volvo S80 2.4 D5 136kw
Audi A8 4.2 MPi V8 Quattro
OII Combi 1.9 TDI BXE 4x4
Allroad 2.5 tdi V6
OI 1.9 TDI
Volvo XC90 2.4 D5 136kw Executive
Prodáno:
Volvo S80 2.4 D5 136kw
Audi A8 4.2 MPi V8 Quattro
OII Combi 1.9 TDI BXE 4x4
Allroad 2.5 tdi V6
OI 1.9 TDI
- Andre
- Aktivista
- Příspěvky: 1607
- Registrován: 23 led 2006, 05:35
- Bydliště: Jablonec nad Nisou
- Kontaktovat uživatele:
Kolikrát jsi prosím tě nabíjel elektromobil?Forest píše: No, mozna by ses na to mel kouknout z pohledu uzivatele
Nech už těch pohádekForest píše: Stale to vidim na pripadu meho bratra

A jsem zvědav jak budeš řešit výměnný způsob baterií až bude každoročně 1. srpna stěhování národů na jih k moři nebo v zimě do Alp


Foreste, pokud tvůj kamarád jezdí každej den 600km a spěchá pro děti, tak by možná bylo na čase začít uvažovat o bydlení, protože zachvilku za volantem usne a veme to pod kamion i s dětma. A nebo si to celé vymýšlíš aby jsi měl oporu proti Tesle. Ale až ti Tesla na jedno dobití najede 1200kmh tak budeš v perdeli i se svejma arguemntama.
Komplet solární pohon je blbost, ale jako další zdroj, který přidá el.energii "zadarmo" je to fajn i na těch pár kilometrů.
Komplet solární pohon je blbost, ale jako další zdroj, který přidá el.energii "zadarmo" je to fajn i na těch pár kilometrů.
Nissan GT-R 3,8 V6 2015, Toyota 2.0 D4D 2010, Lamborgini Gallardo 5.0 V10 2006, VW Crafter 2.5 TDI 2008, MAN 6x2 26.414 2000