Fabia ASZ 96kw,po vytočení motor zdechne

Jakékoliv dotazy týkající se problémů, údržby vozů koncernu VW. Týká se jen VW/Audi/Škoda/Seat

Moderátoři: šulda, Moderátoři

Odpovědět
Rayx
Aktivista
Příspěvky: 2674
Registrován: 23 led 2006, 20:00
Odpovědi: 0
Bydliště: jz

Příspěvek od Rayx »

To máš pravdu, měl by. Puker musí vědět sám, jak na tom byly všechny čtyři šachty, mě by se nezdálo třeba to, že jeden ze vstřiků se nepovedlo při montáži domáčknout na místo a teprve při dotahování držáku to viditelně sedlo, to je podle mě jasný místo, kde to mohlo obě horní gumky střihnout ...
puker píše: Jeden vstřik asi nebyl zamáčknutý úplně na doraz,rukou prostě víc nešel,dosedl si až při dotahování šroubu,mohl by to být problém?
favo
blázen
Příspěvky: 2759
Registrován: 12 úno 2008, 16:29
Odpovědi: 0

Příspěvek od favo »

Ono taky jestli mu to foukalo pod vstřikem, tak se tam nejspíš vytvořila menší karbonová úsada a pokud to nezačistí, tak už mu tam vstřik nikdy nesedne tak aby těsnil jak má.
T-ROC 2.0 TSI 4Motion
Golf IV 1.9 TDi ASZ
_________________
favorit 136 L
felicia 1.3 (1.4) MPi
Uživatelský avatar
MirekX
Aktivista
Příspěvky: 4716
Registrován: 24 led 2006, 18:27
Odpovědi: 0
Bydliště: Týniště nad Orlicí

Příspěvek od MirekX »

Já dělal šachty po cca 400 tis a vždy mi pouze padala nafta, spodní o-kroužky červený vždy sežraný ale nikdy mi to do nafty nefoukalo nebo ne tolik, aby to zapříčinilo chcípnutí - stav šachet asi jako na fotce.
Sharan 1,9 PD 115PS AUY- 225 PS a 500Nm turbo GTD1752VRL vodou chlazené ,Sharan 2,0 CFFB 140PS turbo GTD1752VRK-REA, - 226PS a 465Nm vše od Dieselpoweru. :) KTM SMT 990, KTM SMT 890 www.zvsagro.cz E-Golf 100kW, Enyaq RS (noteeth)
Rayx
Aktivista
Příspěvky: 2674
Registrován: 23 led 2006, 20:00
Odpovědi: 0
Bydliště: jz

Příspěvek od Rayx »

No šachtu nám puker nesfotil ani jednu, jak stav nahoře tak dole, snad si to prohlídl a zhodnotil sám, kdyby tam měl dole karbon, tak by snad vstřik zpátky jen tak nepral.

Ono by to chtělo případně změřit tlak nafty na tandemu, nebo pokud nemá měřák, zkusit krátkodobě přiškrtit vratku z tandemu na filtr při tom vytočení motoru a posoudit, jestli to bude chtít stále chcípnout nebo ne ;)
Uživatelský avatar
Tomas.cz
Aktivista
Příspěvky: 14432
Registrován: 06 dub 2006, 13:37
Odpovědi: 0
Bydliště: Praha

Příspěvek od Tomas.cz »

MirekX píše:Já dělal šachty po cca 400 tis a vždy mi pouze padala nafta, spodní o-kroužky červený vždy sežraný ale nikdy mi to do nafty nefoukalo nebo ne tolik, aby to zapříčinilo chcípnutí - stav šachet asi jako na fotce.
Tady je i vidět že ten kroužek je ještě kulatý, kdežto pokud je ko, tak jak píšeš je sežraný a víceméně ani nemá tvar o-kroužku ale těsnící plocha do šachty vstřikovače je normálně plochá.
Uživatelský avatar
MirekX
Aktivista
Příspěvky: 4716
Registrován: 24 led 2006, 18:27
Odpovědi: 0
Bydliště: Týniště nad Orlicí

Příspěvek od MirekX »

Přesně tak, kolikrát to člověk vytáhne ve stavu, že ten spodní červený o-kroužek není kroužek, ale placatá osmrkaná nudle ale motor kromě padání nafty normálně funguje. I ta závislost na otáčkách i bez zatížení je divná, to jako by fakt přisával tandem nebo něco podobnýho, normální to nejni.
Sharan 1,9 PD 115PS AUY- 225 PS a 500Nm turbo GTD1752VRL vodou chlazené ,Sharan 2,0 CFFB 140PS turbo GTD1752VRK-REA, - 226PS a 465Nm vše od Dieselpoweru. :) KTM SMT 990, KTM SMT 890 www.zvsagro.cz E-Golf 100kW, Enyaq RS (noteeth)
Uživatelský avatar
Tomas.cz
Aktivista
Příspěvky: 14432
Registrován: 06 dub 2006, 13:37
Odpovědi: 0
Bydliště: Praha

Příspěvek od Tomas.cz »

Nicméně píše, že po studeném startu je korekce na vstřiku č. 1 +3.0 a pak klesá, ještě bych zkusil mít ty průhledné hadice a nasimulovat zhasnutí motoru, jestli bude v hadicích něco zajímavého.
puker
Přispěvovatel
Příspěvky: 111
Registrován: 14 led 2017, 10:29
Odpovědi: 0

Příspěvek od puker »

super super,jste to tady rozjeli,že ani nevím kde začit.. :)
ke vstřikům- všechny čtyři vypadaly stejně jako ten na fotce,sedřený jak dole,tak nahoře,na straně oproti držáku vstřiku.Prostě všechny vstřiky téměř identické.To,že ten vstřik je sedřený i dole,není běžné?? jinak kdy byly dělány gumičky naposled,nevím..,ale je dost možné ,že tam dlouho nebyly.Jak jsem viděl to vymačkání nahoře v šachtě,tak jsem si myslel,že to musí být tím,spodky jsem taky kontroloval,ale tam mi nic divného nepřišlo,šlo pěkně vidět kde seděla měděná podložka,žádné extra znečištění,nebo vypálení a ani karbon jsem neviděl,tak snad jsem něco nepřehlídl. u toho jednoho jsem si myslel,že zatlačený na doraz je,ale nebyl,při dotahování jsem viděl,jak si sedl ještě tak o 2-3 mm.

Auto se nastartovalo a až vyletěl vzduch,který tam byl k vůli demontáži vstřiků, tak to bylo normálně bez bublin.nechali jsme ho klapat na volnoběh cca asi 5 min a jak se trochu ohřálo,tak bubliny začali opět proudit,na volnoběh více , v otáčkách téměř vůbec.
Tak stejně je to vždy,např . dnes, dojdu k autu a nastartuju,motor chytne na druhé převalení a běží,ve vratce žádné bubliny viz první foto na str. 2.
Po ohřátí cca 5-10min začnou jit na volnoběh bubliny,když přidám plyn cca 2000 otaček,tak se bubliny vytrátí.Nechám opět volnoběžné otáčky a bubliny začnou proudit.
Jenže jak se motor zahřeje na provozní teplotu,tak bubliny jsou jak na volnoběh,tak i v otáčkách(v otáčkách sice méně jak na volnoběh,ale jsou tam) viz foto č.2 na str2 (foto je na volnoběh).
Pokud vypnu motor zahřáty na provozní teplotu,okamžitě vidím jak odtéká nafta vratkou do filtru/nádrže.. po chvilce hadička skoro prázdná.
Pokud vratku zaškrtím(při nastartovaném motoru),tak bubliny zmizí,to jsem zkoušel už o vikendu,ale pouze na volnoběh.. Ted si nejsem úplně jistý a nechci tady plácat nesmysly,ale zdá se mě,že bubliny zmizely jen po zaškrcené místo a za ním se zase objevily.Nebylo zaškrceno úplně,jen zmenšen průtok hadičky.. No ještě to vyzkouším..
Hadice přehozéne nejsou ani u filtru,ani u nádrže,kontrolováno snad už 5x.. :D měli jsme i hadice z tandemu do petky a bubliny byly..(provozní teplota) Motor z petky (bez podavačky) nechtěl naskočit,cca zhruba po 5 minutách trápení chytnul.
Budou to bud šachty které po ohřátí začnou propouštět,nebo tandem který po ohřátí nafty přestane někde těsnit, nebo už fakt nevím. Tlak tandemu jsme neměřili,nemáme jak,ale asi někam zajedu at to změří. Popřípadě to zas rozdělám a mrknu jak vypadají ty nové gumky a při tom vám to pěkně všechno nafotím.. (LOL)
Jinak jak jsem psal,tandem je čistej a nikde nesákne ani olej,ani nafta,hrdla na hadice nejsou uvolněná.. (tandem je bosch)
puker
Přispěvovatel
Příspěvky: 111
Registrován: 14 led 2017, 10:29
Odpovědi: 0

Příspěvek od puker »

A po chcípnutí v hadicích nic zajímavého není, vždy až se ho podaří opět natočit,tak je v hadicích zase jen spěněná nafta (noteeth) teda ve vratce,prívodní hadice je jen nafta bez bublin
Uživatelský avatar
Tomas.cz
Aktivista
Příspěvky: 14432
Registrován: 06 dub 2006, 13:37
Odpovědi: 0
Bydliště: Praha

Příspěvek od Tomas.cz »

První PD ani podávačku neměly, jestli to jen na hadice mezi tandemovým čerpadlem a pet-lahví startuje s obtížema, tak bych začal tipovat problém zde ( zatím ).
puker
Přispěvovatel
Příspěvky: 111
Registrován: 14 led 2017, 10:29
Odpovědi: 0

Příspěvek od puker »

Tomas.cz píše:První PD ani podávačku neměly, jestli to jen na hadice mezi tandemovým čerpadlem a pet-lahví startuje s obtížema, tak bych začal tipovat problém zde ( zatím ).
Zaslal: ne březen 22, 2020 12:48 am Citovat Upravit/Odstranit tento příspěvek
puker
Přispěvovatel
Založen: 14.1.2017
Příspěvky: 63

ještě mě tak napadla jedna otázečka-
když dáte obě hadice od tandemu do sklenky s naftou,jak ochotně by měl motor chytnout? Museli jsme ho docela dlouho přemlouvat,když jsme testovali ty bublinky,už jsme to chtěli i vzdát,ale nakonec naskočil,když jsem dal skleničku jakoby co nejvíš jak dovolily hadice.. když jsem měl skleničku lehce nad světlem tak chytit nechtěl.. Četl jsem ,že některé PDčka podavačku v nádrži neměly,to si nedokážu moc představit,že by ta fábka bez podavačky naskočila..možná tak za půl hodiny.. a po X vybitých baterkách..
puker
Přispěvovatel
Příspěvky: 111
Registrován: 14 led 2017, 10:29
Odpovědi: 0

Příspěvek od puker »

Tomas.cz
problém je ten ,že hadice do skleničky sly,až byl motor zahřátej na provozní teplotu,to znamená že okruh byl již pravděpodobně zavzdušněn a to mohlo ovlivnit i ten start ze skleničky.. za studena jsme skleničku nezkoušeli..
puker
Přispěvovatel
Příspěvky: 111
Registrován: 14 led 2017, 10:29
Odpovědi: 0

Příspěvek od puker »

A ty spodky v té šachtě jsme opatrně projeli jen malinkým tupým šroubovákem.přes který jsme měli silnější hadřík.tím jsme chtěli vysát naftu ktera tam nakapala z hadičky,když se odsavala z válců. a tím se vlastně i utřelo to minimum nečistot ,které tam bylo,nic víc jsme na tom spodku neřešili.
Naposledy upravil(a) puker dne 31 bře 2020, 22:47, celkem upraveno 1 x.
Uživatelský avatar
Tomas.cz
Aktivista
Příspěvky: 14432
Registrován: 06 dub 2006, 13:37
Odpovědi: 0
Bydliště: Praha

Příspěvek od Tomas.cz »

Tak vyzkoušejte metodu hadičky ze sklenice do tandemového čerpadla, odvzdušnit a pak zkoušet studený start apod.
Tomas6
Aktivista
Příspěvky: 3726
Registrován: 27 črc 2009, 14:16
Odpovědi: 0
Bydliště: Zlínsko

Příspěvek od Tomas6 »

A ta podávačka tlačí? Tandem by teoreticky neměl přisávat, když je krmený čerpadlem z nádrže. Nemůže být prasklá hlava do kanálu s naftou? A co vůbec drží přetlak nafty v hlavě?
Jericho možná si myslíš že su lata,ale nikdy ty šachty nebyly tak že by nepomohly jen gumky. A kupodivu to vždy vyšlo a funguje to dál. Ty spodní gumky bývají sedřené naplacato,pak padá nafta,možná tam i trochu foukne přes podložku, bývá někdy očazená,ale krom blbych startů to normálně jezdí
OIII 1.4 TSI 240 000km
FI HTP LPG 340 000km
Odpovědět

Zpět na „Údržba/problémy VW group (DIESEL)“