
zkušenosti s Fordem sem s nimi :-))
Moderátoři: šulda, radluk, Moderátoři
-
Trabant-diesel
- Nováček
- Příspěvky: 10
- Registrován: 06 led 2007, 17:33
- Bydliště: Brno
Dovolte abych se předstail: Jsem Trabant-diesel
Ahoj kluci,
Jmenuji se Libor a na stranky Dieselpoweru jsem se zaregistroval kvůli výměně informací ohledně alternativních paliv, protože moje peněženka u benzinky utrpěla vždy hanebnou porážku a proto hledám alternativní paliva.
Už před mnoha léty jsem prodal Žigulíka - žrouta a koupil Trabanta a jezdit na technický benzín a gazolín. Trabanta mám dodnes a mám ho rád, i přesto, že TB a G už nejsou za výhodnou cenu a musim jezdit na to co je k mání u benzinek.
Dozvěděl jsem se z internetu a od kamarádů, že je možno jezdit na fritovací olej. Tak jsem Trabantovi pořídil brášku Forda Eskorta kombíka 1.8d z roku raz dva. (1989)
Fordem jsem jezdil celý podzim 2006 na čerstvý i použitý přefiltrovaný fritovací olej. Velice se to líbilo i mé peněžence až do doby kdy mi po 7 000 km odešlo vstřikovací čerpadlo Lucas. Sehnal jsem za 2 500,- z vrakáču Bosch a čekám na kamaráda mechanika až bude mít čas a čerpadlo mi vymění. Mám obavy že mi odejde taky, tak se Vás ptám, jestli nevíte někdo co s tím, aby se mi to čerpadlo zase hned tak neunavilo?
Jmenuji se Libor a na stranky Dieselpoweru jsem se zaregistroval kvůli výměně informací ohledně alternativních paliv, protože moje peněženka u benzinky utrpěla vždy hanebnou porážku a proto hledám alternativní paliva.
Už před mnoha léty jsem prodal Žigulíka - žrouta a koupil Trabanta a jezdit na technický benzín a gazolín. Trabanta mám dodnes a mám ho rád, i přesto, že TB a G už nejsou za výhodnou cenu a musim jezdit na to co je k mání u benzinek.
Dozvěděl jsem se z internetu a od kamarádů, že je možno jezdit na fritovací olej. Tak jsem Trabantovi pořídil brášku Forda Eskorta kombíka 1.8d z roku raz dva. (1989)
Fordem jsem jezdil celý podzim 2006 na čerstvý i použitý přefiltrovaný fritovací olej. Velice se to líbilo i mé peněžence až do doby kdy mi po 7 000 km odešlo vstřikovací čerpadlo Lucas. Sehnal jsem za 2 500,- z vrakáču Bosch a čekám na kamaráda mechanika až bude mít čas a čerpadlo mi vymění. Mám obavy že mi odejde taky, tak se Vás ptám, jestli nevíte někdo co s tím, aby se mi to čerpadlo zase hned tak neunavilo?
Ford Eskort 1.8d 1989. Jen 7 000 km na olej na Lucase, vyměněn za Bosch, dále 5 000 km a jezdi to jak blázen 2 nádrže bez předehřevu přes zimu
Určitě zjistit přesně podle manuálu, jak se ta hlava dotahuje. Už se moc nevyskytuje dotahovat hlavu po ujetých xxx km.dvorky1 píše:jo už s tím nějaký zkušenosti mám. Jenže ono to s tím předehřevem nebude tak horký. Mám ho jen před filtrem a posledních 100 km mi to skoro vůbec netopilo a tak byl tak studenej že skoro neprošel přes filtr. A netopilo to kuli asi fouklýmu těsnění. No když jsem tu hlavu sundaval tak ty šrouby nebyli nic moc dotaženy. Nemusel jsem ani moc bejčit abych je povolil a to bude asi tím, že jsem to po ujetí těch xxx km nedotahoval znovu.
Bývá to např: (1 - všechny šrouby moment 30Nm, 2 - moment 60 Nm a pak všechny o 90 stupňů). (prostě kombinace ut. momentu a otočení o nějaký úhel)
Ale to asi víte dobře, to jen tak,pro ostatní
Sharan 1,9 PD 115PS AUY- 225 PS a 500Nm turbo GTD1752VRL vodou chlazené ,Sharan 2,0 CFFB 140PS turbo GTD1752VRK-REA, - 226PS a 465Nm vše od Dieselpoweru.
KTM SMT 990, KTM SMT 890 www.zvsagro.cz E-Golf 100kW, Enyaq RS 
Presne tak, ale jsou i pripady kdy se motor musi ohrat na urcitou teplotu pred tim nez se to uplne totahne - treba motory 1Y:MirekX píše:Určitě zjistit přesně podle manuálu, jak se ta hlava dotahuje. Už se moc nevyskytuje dotahovat hlavu po ujetých xxx km.dvorky1 píše:jo už s tím nějaký zkušenosti mám. Jenže ono to s tím předehřevem nebude tak horký. Mám ho jen před filtrem a posledních 100 km mi to skoro vůbec netopilo a tak byl tak studenej že skoro neprošel přes filtr. A netopilo to kuli asi fouklýmu těsnění. No když jsem tu hlavu sundaval tak ty šrouby nebyli nic moc dotaženy. Nemusel jsem ani moc bejčit abych je povolil a to bude asi tím, že jsem to po ujetí těch xxx km nedotahoval znovu.
Bývá to např: (1 - všechny šrouby moment 30Nm, 2 - moment 60 Nm a pak všechny o 90 stupňů). (prostě kombinace ut. momentu a otočení o nějaký úhel)
Ale to asi víte dobře, to jen tak,pro ostatní
1, 40Nm
2, 60Nm
3, 50st.C
4, 90st.
A4 2.5TDI V6 Avant Quattro 2002 132kW 8E B6, manual 6-ti; all origo
jasan vsak už to mám hotový a jezdím a jezdím. Chytne to teď na pul otočení motoru no paráda, je tam ale pul oleje a pul nafty tak uvidíme co až tam dám jen olej
Samo že proplachuju před vypnutím motoru. Jinak to dotahování mám dobře bral jsem to podle chytrý knížky
Samo že proplachuju před vypnutím motoru. Jinak to dotahování mám dobře bral jsem to podle chytrý knížky
Escort 1,6 D, Escort Combi 1,8 TD 66 Kw, BMW 525 TDS 104 KW,v současnosti Ford Galaxy 1,9 TDi 81 Kw, Galaxy 1,9 PD 85 Kw
Zkušenost s Fordem
Ahoj pánové.Jsem tady novej a chci přinést do tohoto fóra pár svých vlastních poznatků.Mám eskorta TD 66kw r.v.99.Míchám použitý RO s naftou 50:50 Asi do každých 10 litrů této"sračky" přidám 0,5 l oleje(M6A,někdy používám i vyjetej olej,ale pouze z vlastního auta který přefiltruju)a 0,5l benzínu,aby se to lépe promíchalo.V autě mám dva výměníky na předehřev paliva.Nejzajímavější na tom je,že mám čerpadlo Lukas a ve své podstatě bych neměl už dávno jezdit,jelikoš je Lukas absolutně nevhodný čerpadlo na RO.Jenže já mám najeto něco přes 50 tis.km a doposud žádnej problém.Teď když je zima tak ten poměr měním na 70:30.Systém mám pouze jednonádržovej,žádný přepínání nafta-olej.Motor.olej měním každých 5 tis.km z důvodu vázání RO na mot.olej.Teď se chystám na vydělání vstřik.trysek,tak jsem zvědavej co tam najdu za humus.
Celkově to má najeto cca.160tis.(dle opotřebení odhaduju-kupoval jsem to z bazaru a určitě měl stočenej tachometr).Jinak starty do +5st.C jdou v pohodě i bez žhavení-chytá tak na 5-6 otočení motoru.Když nažhavím,tak chytí na druhou otočku.Pod nulou žhavím 2-3x.jinak volnoběh studenýho motoru řeším tak,že chvilku podržím otáčky tak na 1200ot./min.jinak by to asi zdechlo.U studenýho motoru jsou otáčky cca.600ot/min,jakmile se zahřeje palivo a motor tak stoupnou na těch 750. Startuju s plným plynem.Chtěl jsem zvýšit volnoběžné otáčky na čerpadle,ale když jsem tomu přidel,začal studenej motor"zakopávat" a nespaloval olej,kterej potom stékal okolo pístů do mot.oleje.Tak jsem šel cestou menšího zla a nechám ten volnoběh tak.Je to asi týden co jsem provedl brutální dekarbonizaci motoru pomocí vody (někde to tady na fóru taky bylo),srdce mě to trhalo když se moje autíčko dávilo a hulilo černý dým,ale vydržel jsem.Můžu říct že po tomto zásahu znatelně ztichlo.(jen nevím co na to katalizátor)
jojo funguje motoru to neublíží to jsem tenkrát psal já. To co já se už s motorem navyváděl to snad nikdo
) Ohřát ho dát mu točky a vdechnout mu vapkou trochu vody do sání Jinak začalo mi dost brutál protejkat naftový čerpadlo. Mám tam to z VW Golfa 1,6 TD tak jsem kupoval ten "O" kroužek do zadní části ( na tu vysokotlakou část ) stál mně 70 Kč tak se do toho co nejdřív pustím. Zatím jsem tam dal náhradní co jsem pořídil za 1 200 peněz
) to vypadá že funguje takjak má
Jinak když už jsem to měl venku tak jsem nafotil tu úpravu jakým způsobem se dá nahradit Lukas v TD za Bosche z TD
Escort 1,6 D, Escort Combi 1,8 TD 66 Kw, BMW 525 TDS 104 KW,v současnosti Ford Galaxy 1,9 TDi 81 Kw, Galaxy 1,9 PD 85 Kw
tady jsou obě čerpadla to s menší řemenicí je to už předělané do Forda to s větší řemenicí je zatím origoš VW





tady je upravená řemenice z Escorta z Lucase je tam navrtaná další díra pro upevnění a zbroušená do oválu aby se podobala těm ostatním. Je to zrcadlově oproti přední straně, protože se řemenice musí nasadit obráceně ( nemusela by pokud by byl vyrobenej mezikus kterej by tu řemenici dostal dál od čerpadla, Lucas má totiž delší osičku oproti Boschovi) Jinak na horním zubu ( druhej vpravo nad dírou se závitem je vykleplá značka pro nastavení čerpadla k horní úvrati prvního pístu

tužkou je ukázaná ta díra co je tam navíc - vrtačka dvě díry vedle sebe a pilníkem probrousit jde to dobře
, šablonu jsem si udělal z jiný tý samý řemenice aby to bylo přesný

na ose od Bosche je nasazenej mezikus z Lucase na kterej se pak přišroubuje řemenice - mezikus je upravenej ( je odřízlá jeho zadní část aby se dostala na tu osišku pač jak jsem psal Lucas má osičku o něco delší ale stoupání kolmusu je shodné

je to pojištěný klínkem tak není potřeba lámat si hlavu s nastavením. Na fotce je to v horní úvrati k motoru - klínek je nahoru a vybrání v řemenici ( v tom mezikusu z Lucase je vlevo dole ). Jinak to ani nasadit nejde

ještě porovnání obou čerpadel jejich os. Obě jsou Boschácký tudíž stejný.

to je ten mezikus už sundanej z osy čerpadla. Jeho zadní část odkud jsem odřízl ten origoš zadek

to je přední část dole je to vybrání co jsem měl na mysli ) slouží k nastavení čerpadla na horní úvrať prvního pístu když je ale nasazený na origoš Lucasovi tady je k ničemu pač Bosch má jinak nastavený pořadí prvního vstřiku když se posadí na rysky s origoš řemenicí ( dává do jinýho vstřiku oproti Lucasu z Forda )

detail tý zadní části tý seřízlý

číslo čerpadla na jaký to pasuje ale myslím, že to půjde na každýho Bosche

a tady je ještě dobré přilepit spodní matku uchycení čerpadla pač Lucas má v tom držáku závit tak se dobře přichytí ale Bosch má díru skrz a tak se musí zezadu chytit matkou no a u Escorta se servem je tam dost blbej přístup tak jsem to přilepil tou tavnou pistolí snad to bude držet až to budu povolovat - v nejhoršim se tam dá dostat ale to se musí pokroutit ruka na 3 x


Jo ještě jsem tam měnil ten držák na plynový lanko je to sundaný z originál Lucse na 1,8 D a přišroubovaný na origoš držák ale už nevím z čeho
asi to bude z čerpadla Bosch co se dával do Escortů 1,8 D r.v. 1988 + - nějakej rok. Nevím jestli jsem nepředělával ten držák co je na motoru a čerpadlo je k němu chycený na 2 šrouby tam pod tlakovým potrubím, ale mám dojem, že by to mělo být stejné. Sytič jsem vyřešil jen nataženým svářeckým drátem a pokud bych chtěl tak ho ovládám, že otevřu kapotu a pěkně růčo z venku, ale nějak jsem nezaznamenal žádnej razantní rozdíl když ho zapnu a vypnu, takže ho nepoužívám.
Všechno je to dělaný doma na koleni s dávkou improvizace, ale už mám na to najeto něco kolem 15 tis takže je jesné že to funguje
Jo pak jak se nasadí ta řemenice obráceně tak řemen na ní nesedí celou šířkou ale k vnitřní straně přesahuje z řemenice asi 1 - 2 mm ale po průběžných kontrolách jsem zatím nezaznamenal žádné opotřebení nebo poškození. No každopádně pokud má někdo soustruh stačí vyrobit mezikus pod řemenici a ten kolmus co se naráží na osu čerpadla a nemusí se pak ani vrtat další díra do řemenice a může se nasadit normálně tak jak je to u originálu. Akorát bude jinak značka pro nastavení k horní úvrati oproti starýmu označení.





tady je upravená řemenice z Escorta z Lucase je tam navrtaná další díra pro upevnění a zbroušená do oválu aby se podobala těm ostatním. Je to zrcadlově oproti přední straně, protože se řemenice musí nasadit obráceně ( nemusela by pokud by byl vyrobenej mezikus kterej by tu řemenici dostal dál od čerpadla, Lucas má totiž delší osičku oproti Boschovi) Jinak na horním zubu ( druhej vpravo nad dírou se závitem je vykleplá značka pro nastavení čerpadla k horní úvrati prvního pístu

tužkou je ukázaná ta díra co je tam navíc - vrtačka dvě díry vedle sebe a pilníkem probrousit jde to dobře

na ose od Bosche je nasazenej mezikus z Lucase na kterej se pak přišroubuje řemenice - mezikus je upravenej ( je odřízlá jeho zadní část aby se dostala na tu osišku pač jak jsem psal Lucas má osičku o něco delší ale stoupání kolmusu je shodné

je to pojištěný klínkem tak není potřeba lámat si hlavu s nastavením. Na fotce je to v horní úvrati k motoru - klínek je nahoru a vybrání v řemenici ( v tom mezikusu z Lucase je vlevo dole ). Jinak to ani nasadit nejde

ještě porovnání obou čerpadel jejich os. Obě jsou Boschácký tudíž stejný.

to je ten mezikus už sundanej z osy čerpadla. Jeho zadní část odkud jsem odřízl ten origoš zadek

to je přední část dole je to vybrání co jsem měl na mysli ) slouží k nastavení čerpadla na horní úvrať prvního pístu když je ale nasazený na origoš Lucasovi tady je k ničemu pač Bosch má jinak nastavený pořadí prvního vstřiku když se posadí na rysky s origoš řemenicí ( dává do jinýho vstřiku oproti Lucasu z Forda )

detail tý zadní části tý seřízlý

číslo čerpadla na jaký to pasuje ale myslím, že to půjde na každýho Bosche

a tady je ještě dobré přilepit spodní matku uchycení čerpadla pač Lucas má v tom držáku závit tak se dobře přichytí ale Bosch má díru skrz a tak se musí zezadu chytit matkou no a u Escorta se servem je tam dost blbej přístup tak jsem to přilepil tou tavnou pistolí snad to bude držet až to budu povolovat - v nejhoršim se tam dá dostat ale to se musí pokroutit ruka na 3 x


Jo ještě jsem tam měnil ten držák na plynový lanko je to sundaný z originál Lucse na 1,8 D a přišroubovaný na origoš držák ale už nevím z čeho
Všechno je to dělaný doma na koleni s dávkou improvizace, ale už mám na to najeto něco kolem 15 tis takže je jesné že to funguje
Jo pak jak se nasadí ta řemenice obráceně tak řemen na ní nesedí celou šířkou ale k vnitřní straně přesahuje z řemenice asi 1 - 2 mm ale po průběžných kontrolách jsem zatím nezaznamenal žádné opotřebení nebo poškození. No každopádně pokud má někdo soustruh stačí vyrobit mezikus pod řemenici a ten kolmus co se naráží na osu čerpadla a nemusí se pak ani vrtat další díra do řemenice a může se nasadit normálně tak jak je to u originálu. Akorát bude jinak značka pro nastavení k horní úvrati oproti starýmu označení.
Escort 1,6 D, Escort Combi 1,8 TD 66 Kw, BMW 525 TDS 104 KW,v současnosti Ford Galaxy 1,9 TDi 81 Kw, Galaxy 1,9 PD 85 Kw
tak tady posílám pár foteček mojí přestavby podku by se chtěl někdo inspirovat. Jezdím na 100% olej teď zrovna červenou řepku z Globusu. Než ukončím jízdu tak přepnu na naftu zhruba 5 km před koncem cesty. Ráno to chytne na 3 otočení motoru a pak to rovnou přepnu na olej. Jen pokud je větší mráz tak během jízdy ze začátku přepnu střídavě na naftu a na olej pač v naftovým fitlru je olej ztuhlej a chcvíli trvá než ho nahradí teplej z víměníku a tak s ním má čerpadlo trochu práci ho dostat ven To je otázka asi 3 km jen občas přepnout na naftu aby se snížil podllak. Pač jinak už to skoro začíní chcípat. No šlo by to řešit chvilkovou jízdou ještě na naftu ale mám malou nádržku 3 l kanistr a každá ztráta je znát na častějším dolívání nafty
přepínač z LPG BRC levej je 3 polohovej a pravej je vyřazenej. Mám ho přopravenej na ovládání zpátečky do nádrže a nebo aby byla šluslá, zatím mám ale růčo ventily. Jinak vypínač je dobrej má barevně odlišený diody. Zelená přepnuto na olej a červená na naftu

motorovej prostor


dole první výměník na hadice z topená a nahoře LPG ventily -
hlavní nádrž/malá nádržka

ventily spolu s nádržkou



pruhlednej filtr před čerpadlem pro kontrolu stavu paliva Teplota hustota - pouze svým vjemem. Hmat zrak

přepínač z LPG BRC levej je 3 polohovej a pravej je vyřazenej. Mám ho přopravenej na ovládání zpátečky do nádrže a nebo aby byla šluslá, zatím mám ale růčo ventily. Jinak vypínač je dobrej má barevně odlišený diody. Zelená přepnuto na olej a červená na naftu

motorovej prostor


dole první výměník na hadice z topená a nahoře LPG ventily -
hlavní nádrž/malá nádržka

ventily spolu s nádržkou



pruhlednej filtr před čerpadlem pro kontrolu stavu paliva Teplota hustota - pouze svým vjemem. Hmat zrak

Escort 1,6 D, Escort Combi 1,8 TD 66 Kw, BMW 525 TDS 104 KW,v současnosti Ford Galaxy 1,9 TDi 81 Kw, Galaxy 1,9 PD 85 Kw
Totální havarie motoru
tak jsem na nějakou dobu dojezdil. Vezl jsem si akorát na plaťáku jednoho Fordíka na náhradní díly a když jsem podřadil tak něco zarachtalo v motoru a stál jsem
( no zprvu jsem myslel že praskl řemen a potkalo se to ale bylo to něco horšího. Roztrhla se ojnice na prvním válci a vyběhla mi mrcha blokem motoru. Takže svýho Forda na odtahovku a plaťák připřáhnout za ní
no skoro 300 km odtah a stalo to naštěstí jen 1000 Kč ale i tak je to k nasrání. Stalo se to před 4 dnama a do toho musím chodit do roboty tak není moc času ale už mám motor vyměněnej ale ještě musím udělat nějaký dodělávky a pak se uvidí v jaký bude kondici
. Ohledně tý klikovky podotýkám, že jsem zhruba před 15 000 Km dělal nový kroužky a to je možná ten problém. Stará klikovka už neutáhla ty tlaky a tak to šlo do kopru, jiný vysvětlení nemám. No každopádně tam je nově dělaná hlava tak až to rozeberu tak dám foto jak vypadá po 10 000 km provozu jen na čistej řepkovej ( grilovací) olej. jo a tady foto tý klikovky
to je dobrej motor pro srovnání




to je dobrej motor pro srovnání




Escort 1,6 D, Escort Combi 1,8 TD 66 Kw, BMW 525 TDS 104 KW,v současnosti Ford Galaxy 1,9 TDi 81 Kw, Galaxy 1,9 PD 85 Kw
No moc pěkný,k nasrání.Něco podobnýho se mě stalo s firemním Renaultem Mastrem.Najel jsem 12 tis.km,roztádlo se oko na ojnici a ejhle,už jsem stál.Naštěstí nevyletěla ven,ale vevnitř to udělalo pěknou paseku.Dokonce se musel dělat výbrus válce,jelikož se vzpříčil píst a vydřel ve válci rýhy.Oprava by stála 115 tis.Naštěstí to Renault vzal jako vadu materiálu a opravily to zadara (auto bylo ještě v záruce,jinak by se určitě cukali a řekli,že jsem si to udělal sám)
Škoda Oktavia 1,9TDI 81 kw ASV