Ahoj,
napíšu sem několik, mezi sebou příliš nesouvisejících, postřehů, tak se na mě nezlobte, že plácám páté přes deváté. Ale vše se týká výměníků tepla.
Nalime, myslím, že ZDENDA má jenom jeden desetideskáč a fuguje mu dobře, ale v zimě by to mohlo být lepší.
Já se chystám koupit dva desetideskáče po 1000,-
Zapojím to podle tohoto schématu:
http://dieselpower.cz/forum/viewtopic.p ... c&start=15
jen teda váhám, jestli nemám jako "výměník 1" použít raději ten dvacetideskáč za 2000,-
Oba tyhle výměníky prodávají na eurpeconu a velikostně odpovídají typu LA14 od secespolu.
Ten hliníkovej co prodávaj za 2400 (mimochodem je to chladič oleje, nebo čeho z Audi A8) je daleko menší než ty nerezový (je tak malej, až je směšnej v porovnání s ostatními díly přestavby) a pokud se podíváš po internetu lidi používají i jenom tenhle bez dalšího ohřevu (je teda pravda, že hliník má lepší tepelnou vodivost než nerez)
Typ LA22 má větší délku, jak píše RADLUK - můžeš mít větší problémy s umístěním.
Nezapomeň na to, že aby se výměník dobře sám odvzdušňoval měl by být pokud možno namontován na výšku.
Na výkonu motoru, pokud se bavíme o osobácích, až tak moc nezáleží - všechny berou okolo 6-7litrů, takže se ohřívá ve všech autech podobné množství oleje.
Aby měl výměník výkon musí být zapojem jako protiproud!