EGR ventil - netesnost??

Jakékoliv dotazy týkající se problémů, údržby vozů koncernu VW. Týká se jen VW/Audi/Škoda/Seat

Moderátoři: šulda, Moderátoři

Odpovědět
jericho-3
Aktivista
Příspěvky: 20116
Registrován: 16 čer 2009, 16:46
Odpovědi: 0

Příspěvek od jericho-3 »

Nejde mi do hlavy, že při popisu funkce EGR ventilu zminují to, že Funkce EGR ventilu ochlazuje spalovací prostor...Buď se spletli, nebo jsem blbej/ což je reálné/..Jak můžou horké plyny ochlazovat spalovací prostor...?Ochlazovat může tak vstřikovaná voda, ale plyny již jednou spálené kde již není téměř nic..? Nevíte něco bližšího...?
nepropadat panice...
Marek_A4
Přispěvovatel
Příspěvky: 697
Registrován: 10 úno 2009, 12:11
Odpovědi: 0
Bydliště: J/Z SK

Příspěvek od Marek_A4 »

Vraj je to tym, ze v spalenych plynoch je menej kysliku a tym padom pri spalovani mensieho mnozstva kysliku nevznika taka teplota v spalovacom priestore...
CAHA 125 kW TDI CR
Uživatelský avatar
koco
Aktivista
Příspěvky: 1931
Registrován: 11 říj 2006, 14:02
Odpovědi: 0
Bydliště: SR-TT

Příspěvek od koco »

A prečo sa potom rýchlejšie zohreje motor na ktorom nie je EGR vyradený? :?
AUDI A4 Avant TDI, AFN, 764, 11mm, 1749VA, jednohmota HDS, egrOFF, katOFF, soft, 288/245
Uživatelský avatar
Tomas.cz
Aktivista
Příspěvky: 14435
Registrován: 06 dub 2006, 13:37
Odpovědi: 0
Bydliště: Praha

Příspěvek od Tomas.cz »

Pak když ale nevzniká taková teplota, tak nechápu proč když je v zimě egr zaslepen tak se motor dýl ohřívá.
Uživatelský avatar
dolar100
Aktivista
Příspěvky: 1147
Registrován: 09 říj 2008, 13:33
Odpovědi: 0
Bydliště: Bratislava

Příspěvek od dolar100 »

podlamna ohreju tie teple plyny vyfukové 600 stupnove (noteeth) nasavany luft
Mercdes C cdi
Uživatelský avatar
Tomas.cz
Aktivista
Příspěvky: 14435
Registrován: 06 dub 2006, 13:37
Odpovědi: 0
Bydliště: Praha

Příspěvek od Tomas.cz »

Chudák motor, ten si musí mlaskat (noteeth)
Uživatelský avatar
dhfool
Aktivista
Příspěvky: 2964
Registrován: 05 kvě 2009, 18:01
Odpovědi: 0
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od dhfool »

No bych řekl, že sníží tu nejvyšší teplotu v době expanze což je cca 2000°C (nevím jistě). Bych řekl, že se motor zahřívá dřív proto, že se zahřívá i sací potrubí a hlava proudícími horkými plyny ...

Na anglické wiki je kolem toho trochu haló, navíc tam používají termíny jako tepelná kapacita a celkově ten článek vyznívá krapet nejistě. Bral bych za směrodatné, to co píše výrobce.
Škoda Fabia SDI - Žihadlo Edition
Škoda Superb II 1.8 TSI DSG-7
SuperVAG Comfort VW/PSA 2017
BMW DIS/GT1 v57 /ISTA D
Uživatelský avatar
Hegesak
Přispěvovatel
Příspěvky: 777
Registrován: 04 dub 2010, 13:26
Odpovědi: 0
Bydliště: Praha 9

Příspěvek od Hegesak »

nedá se zkrátka vyměnit EGR za tuhle vec co nabizí Dieselpower? http://race.dieselpower.cz/Produkty/egr-pipe-kit.php ???
Uživatelský avatar
martinsidlo
Aktivista
Příspěvky: 5032
Registrován: 06 pro 2009, 15:24
Odpovědi: 0
Bydliště: Praha 5

Příspěvek od martinsidlo »

Dá.
Simson Enduro S 51(70 ccm) ex
Lada 1200 S(1500 ccm) 74 ex
Seat Cordoba Sdi AEY 98 ex
OI Combi TDi ASV 1xxPs,2xxNm,790tis.km brzdy 312 x 280 chlazené
jericho-3
Aktivista
Příspěvky: 20116
Registrován: 16 čer 2009, 16:46
Odpovědi: 0

Příspěvek od jericho-3 »

Dal bych přednost plechu na potrubí...
nepropadat panice...
kodemi
Přispěvovatel
Příspěvky: 101
Registrován: 01 pro 2006, 19:53
Odpovědi: 0

Příspěvek od kodemi »

Myslíte že je má smysl laborovat s EGR abych tam nechal klapku, nebo se na to vyprdnout a rovnou jít do http://race.dieselpower.cz/Produkty/egr-pipe-kit.php ? Nemá někdo na ASZ a origo cooler? Že bych se ho poptal..
kubenec
Přispěvovatel
Příspěvky: 119
Registrován: 18 úno 2009, 14:29
Odpovědi: 0
Bydliště: Praha

Příspěvek od kubenec »

Ahoj pánové trochu oživím téma,
poslední rok mám větší spotřebu oleje. Cca 1,7 lt na 15000km. Kolem toho 1 až 1,3 lt na 15000km bych to neřešil, ale těch 1,7 už se mi zda dost.
Může to být netěsností u chcípací klapky na EGRu? Zdá se mi, že to teče kolem té tyčky. Dá se to nějak opravit nebo jedině výměna celého EGRu?
Auto je VW Sharan 1,9 TDi PD 85kW AUY 2002 najeto 231000km
EGR je HW zaslepen a omezen VAGem.
Kuba

Obrázek
Vw Sharan 1,9TDi/PD 85kW AUY 2002 EGR-off
Uživatelský avatar
martinsidlo
Aktivista
Příspěvky: 5032
Registrován: 06 pro 2009, 15:24
Odpovědi: 0
Bydliště: Praha 5

Příspěvek od martinsidlo »

Taková spotřeba oleje není netěsností okolo chcípací klapky.Dá se tam vyměnit jen ten simering.
Simson Enduro S 51(70 ccm) ex
Lada 1200 S(1500 ccm) 74 ex
Seat Cordoba Sdi AEY 98 ex
OI Combi TDi ASV 1xxPs,2xxNm,790tis.km brzdy 312 x 280 chlazené
kubenec
Přispěvovatel
Příspěvky: 119
Registrován: 18 úno 2009, 14:29
Odpovědi: 0
Bydliště: Praha

Příspěvek od kubenec »

Napada Te kde hledat? Nekdo rika turbo, nekdo tesneni pod hlavou. Auto nijak extremne nekouri, jen obcas pri startu a nebo pri prudke akceleraci, ale v zrcatku neni skoro nic videt.
Vw Sharan 1,9TDi/PD 85kW AUY 2002 EGR-off
Uživatelský avatar
martinsidlo
Aktivista
Příspěvky: 5032
Registrován: 06 pro 2009, 15:24
Odpovědi: 0
Bydliště: Praha 5

Příspěvek od martinsidlo »

kubenec píše:Napada Te kde hledat? Nekdo rika turbo, nekdo tesneni pod hlavou. Auto nijak extremne nekouri, jen obcas pri startu a nebo pri prudke akceleraci, ale v zrcatku neni skoro nic videt.
Chceš-li na to přijít rychle,tak jedině nový motor.Ale ani to není záruka.
Olej se ti ztrácí nějakou netěsností mezi olejovou náplní a atmosférou.Začíná to u pístních kroužků až po výpustný šroub.
Simson Enduro S 51(70 ccm) ex
Lada 1200 S(1500 ccm) 74 ex
Seat Cordoba Sdi AEY 98 ex
OI Combi TDi ASV 1xxPs,2xxNm,790tis.km brzdy 312 x 280 chlazené
Odpovědět

Zpět na „Údržba/problémy VW group (DIESEL)“