
Motor BXE KO! Zlomená ojnice!
Moderátoři: šulda, Moderátoři
A jak je to s lepením šál do ojnice? Někde jsem zde čet, že jsou tam lepené lepidlem před montáží?
Co se týče toho zámku, napadlo mě, jestli od zámku šál neupustili díky tomu, že má motor trhané ojnice už od pohledu, nepřemýšlel někdo z Vás na tímhle?
Nebo setkal se někdo z Vás u motoru s trhanýma ojnicema se zámkama?

Co se týče toho zámku, napadlo mě, jestli od zámku šál neupustili díky tomu, že má motor trhané ojnice už od pohledu, nepřemýšlel někdo z Vás na tímhle?
Nebo setkal se někdo z Vás u motoru s trhanýma ojnicema se zámkama?
Lepenyho tam nic neniTomas.cz píše:A jak je to s lepením šál do ojnice? Někde jsem zde čet, že jsou tam lepené lepidlem před montáží?![]()
Co se týče toho zámku, napadlo mě, jestli od zámku šál neupustili díky tomu, že má motor trhané ojnice už od pohledu, nepřemýšlel někdo z Vás na tímhle?
Nebo setkal se někdo z Vás u motoru s trhanýma ojnicema se zámkama?

O2 BLS - dpf off, egr pipe KIT by Cin, turbo STG190, PP1043, organika
Přesně tak, je to lámaný a proto tam ty zámky nejsou. Poslední operace ve fabrice, kterou tam dělaj, je lom. Mimochodem nevíte, jakym způsobem to lámou, že nedojde k žádnýmu natažení či deformaci materiálu?jericho-3 píše:Já spíš přemýšlel, jak velkou výhodu trhané ojnice mají, přesnost a tuhost je patrně ten důvod, ale máš Tomasi pravdu, zámek by šel do těchto ojnic obtížně..
Jo a Jericho proč myslíš/máš názor, že jsou se zámkem lepší? Pomineme-li jednodušší usazení. Nemyslíš, že schopnost šály se protočit může být za jistých okolností výhodná?
Oct asv 2000, DieselPower
Když jsem dělal Průmku ( SPŠS Betlémská Praha ) náš třídní, kterého jsme měli na Technologii dělal před tím xx let v Pragovce, říkal, že trhané ojnice maj jednak větší pevnost pak v motoru, díky unikátnímu povrchu materiálu, ale jednak se líp vyrábějí, klasické ojnice jsou zkrátka náročnější, díky tomu že je potřeba zajistit správný poloměr obou částí, kdežto, když jí "utrhnu" a dám obě půlky k sobě jsem doma.
Co se týče trhání, to už si žel moc nepamatuju, ale v zásadě na tom nic složitého nebylo, už tam jsou navrtané díry na šrouby a pak spodní díl jakoby odesknu a je to.
Co se týče trhání, to už si žel moc nepamatuju, ale v zásadě na tom nic složitého nebylo, už tam jsou navrtané díry na šrouby a pak spodní díl jakoby odesknu a je to.
Metoda trhania (alebo lamania), je v podstate jednoducha vec. V mieste zlomu sa material oslaby a necha sa schladit na pozadovanu teplotu aby skrehol. No a potom uz staci len svihnut a dojde k zlomeniu. Je to delenie bez odpadu. Vyhody su ze to nepatrebuje zamky vzajomnej polohy a taqkisto vacssia tuhot a odlnost voci sklzu. Nevyhoda je ta ze kazda ojnica je unikat
-
- Aktivista
- Příspěvky: 4700
- Registrován: 23 úno 2009, 12:03
- Bydliště: České Budějovice
Odpovědi: 0
kurva tomuhle bych věřil asi nejvíc, že nějaký maďar nebo bulhar či která ta verbež to na lince montuje, že přehodila šály,protože nerozuměl pořádně tomu co má na lince dělat.
Jsem slyšel že v boleslavi je úřední jazyk nějaká zkomulená svahilština, česky už si tam s nikým moc nepokecáš..
Jsem slyšel že v boleslavi je úřední jazyk nějaká zkomulená svahilština, česky už si tam s nikým moc nepokecáš..
Audi A8 3.0 TDI 171kw
Volvo XC90 2.4 D5 136kw Executive
Prodáno:
Volvo S80 2.4 D5 136kw
Audi A8 4.2 MPi V8 Quattro
OII Combi 1.9 TDI BXE 4x4
Allroad 2.5 tdi V6
OI 1.9 TDI
Volvo XC90 2.4 D5 136kw Executive
Prodáno:
Volvo S80 2.4 D5 136kw
Audi A8 4.2 MPi V8 Quattro
OII Combi 1.9 TDI BXE 4x4
Allroad 2.5 tdi V6
OI 1.9 TDI
Mě by teda zajímalo, v čem je ta vrchní šála, která dostává hlavní pecku při "bouchnutí sazí"jiná než ta spodní. Nikdy takové rozdíly nebyly, spíš mi připadá, že je to v rámci úspor , kdy ten materiál na té spodní ojebali..Proč nešetří na hovadinách, kterých je auto plné..a serou se do motoru?
nepropadat panice...
-
- Aktivista
- Příspěvky: 4700
- Registrován: 23 úno 2009, 12:03
- Bydliště: České Budějovice
Odpovědi: 0
jak jsem to psal na minulý stránce, i 81kW motor má oproti 66kW jinou horní šálu a spodní mají obě verze stejnou, takže něco na tom bude..
Audi A8 3.0 TDI 171kw
Volvo XC90 2.4 D5 136kw Executive
Prodáno:
Volvo S80 2.4 D5 136kw
Audi A8 4.2 MPi V8 Quattro
OII Combi 1.9 TDI BXE 4x4
Allroad 2.5 tdi V6
OI 1.9 TDI
Volvo XC90 2.4 D5 136kw Executive
Prodáno:
Volvo S80 2.4 D5 136kw
Audi A8 4.2 MPi V8 Quattro
OII Combi 1.9 TDI BXE 4x4
Allroad 2.5 tdi V6
OI 1.9 TDI
Bylo by to prima, ale není to tak. Šály s indexem H maj bejt nahoře a jak Fulltank, tak já sme je nahoře měli. A nevim, proč by měly bejt obě šály stejný, když každá dostává jinej rábl. Horní je tvrdší, aby ty šlehy vydržela a nerosypala se a spodní je měkčí, aby měla lepší kluzný vlastnosti a líp pohlcovala nečistoty. Tak to aspoň tvrdí výrobce.Biimbo píše:kurva tomuhle bych věřil asi nejvíc, že nějaký maďar nebo bulhar či která ta verbež to na lince montuje, že přehodila šály,protože nerozuměl pořádně tomu co má na lince dělat.
Jsem slyšel že v boleslavi je úřední jazyk nějaká zkomulená svahilština, česky už si tam s nikým moc nepokecáš..
Jinak pro fandy BXE/BLS motorů přikládám něco ze své dílny:
Vlevo BLS 2008 po 177tkm, vpravo BXE 2004 po odhaduji 300tkm+.
Jedná se samozřejmě o horní ojniční šály. Vlevo s indexem H, výrobce KolbenSchmidt, vpravo Glyco.

Naposledy upravil(a) Pája 19 dne 23 bře 2014, 21:37, celkem upraveno 1 x.
Oct asv 2000, DieselPower