Motor BXE KO! Zlomená ojnice!

Jakékoliv dotazy týkající se problémů, údržby vozů koncernu VW. Týká se jen VW/Audi/Škoda/Seat

Moderátoři: šulda, Moderátoři

Odpovědět
jericho-3
Aktivista
Příspěvky: 20116
Odpovědi: 0
Registrován: 16 čer 2009, 16:46

Příspěvek od jericho-3 »

Subaru nesubaru, dát 2 plechy s předpětím do ojnice s tím, že bude držet jedna druhou, je určitě horší než když každá samostatně drží ve své půlce ojnice. Ale je to jen můj názor.. :)
nepropadat panice...
Uživatelský avatar
Tomas.cz
Aktivista
Příspěvky: 14439
Odpovědi: 0
Registrován: 06 dub 2006, 13:37
Bydliště: Praha

Příspěvek od Tomas.cz »

A jak je to s lepením šál do ojnice? Někde jsem zde čet, že jsou tam lepené lepidlem před montáží? :?

Co se týče toho zámku, napadlo mě, jestli od zámku šál neupustili díky tomu, že má motor trhané ojnice už od pohledu, nepřemýšlel někdo z Vás na tímhle?
Nebo setkal se někdo z Vás u motoru s trhanýma ojnicema se zámkama?
Fulltank
Aktivista
Příspěvky: 2793
Odpovědi: 0
Registrován: 09 pro 2008, 18:15

Příspěvek od Fulltank »

Tomas.cz píše:A jak je to s lepením šál do ojnice? Někde jsem zde čet, že jsou tam lepené lepidlem před montáží? :?

Co se týče toho zámku, napadlo mě, jestli od zámku šál neupustili díky tomu, že má motor trhané ojnice už od pohledu, nepřemýšlel někdo z Vás na tímhle?
Nebo setkal se někdo z Vás u motoru s trhanýma ojnicema se zámkama?
Lepenyho tam nic neni :D normalne je vydloubnes prstem, drzi jen tim predpetim
O2 BLS - dpf off, egr pipe KIT by Cin, turbo STG190, PP1043, organika
jericho-3
Aktivista
Příspěvky: 20116
Odpovědi: 0
Registrován: 16 čer 2009, 16:46

Příspěvek od jericho-3 »

Já spíš přemýšlel, jak velkou výhodu trhané ojnice mají, přesnost a tuhost je patrně ten důvod, ale máš Tomasi pravdu, zámek by šel do těchto ojnic obtížně..
nepropadat panice...
Pája 19
Aktivista
Příspěvky: 3677
Odpovědi: 0
Registrován: 15 čer 2008, 12:12
Bydliště: u pár dubic

Příspěvek od Pája 19 »

jericho-3 píše:Já spíš přemýšlel, jak velkou výhodu trhané ojnice mají, přesnost a tuhost je patrně ten důvod, ale máš Tomasi pravdu, zámek by šel do těchto ojnic obtížně..
Přesně tak, je to lámaný a proto tam ty zámky nejsou. Poslední operace ve fabrice, kterou tam dělaj, je lom. Mimochodem nevíte, jakym způsobem to lámou, že nedojde k žádnýmu natažení či deformaci materiálu?

Jo a Jericho proč myslíš/máš názor, že jsou se zámkem lepší? Pomineme-li jednodušší usazení. Nemyslíš, že schopnost šály se protočit může být za jistých okolností výhodná?
Oct asv 2000, DieselPower
rami
Aktivista
Příspěvky: 1677
Odpovědi: 0
Registrován: 28 zář 2006, 16:17
Bydliště: karvinsko

Příspěvek od rami »

Když se salky protoci uz je problém a zadelano na problém.
Okta combi Tdi 66Kw Elegance, MR 02, ALH, 297 614 km
jericho-3
Aktivista
Příspěvky: 20116
Odpovědi: 0
Registrován: 16 čer 2009, 16:46

Příspěvek od jericho-3 »

Pokud je přidírání na čepu kliky, jde tam olej, takže to není "svaření" jako když se suchá šála/zvenku/ protočí v suché ojnici..
nepropadat panice...
Uživatelský avatar
Tomas.cz
Aktivista
Příspěvky: 14439
Odpovědi: 0
Registrován: 06 dub 2006, 13:37
Bydliště: Praha

Příspěvek od Tomas.cz »

Když jsem dělal Průmku ( SPŠS Betlémská Praha ) náš třídní, kterého jsme měli na Technologii dělal před tím xx let v Pragovce, říkal, že trhané ojnice maj jednak větší pevnost pak v motoru, díky unikátnímu povrchu materiálu, ale jednak se líp vyrábějí, klasické ojnice jsou zkrátka náročnější, díky tomu že je potřeba zajistit správný poloměr obou částí, kdežto, když jí "utrhnu" a dám obě půlky k sobě jsem doma.

Co se týče trhání, to už si žel moc nepamatuju, ale v zásadě na tom nic složitého nebylo, už tam jsou navrtané díry na šrouby a pak spodní díl jakoby odesknu a je to.
TDI tech
Aktivista
Příspěvky: 10233
Odpovědi: 0
Registrován: 16 říj 2007, 23:18

Příspěvek od TDI tech »

Metoda trhania (alebo lamania), je v podstate jednoducha vec. V mieste zlomu sa material oslaby a necha sa schladit na pozadovanu teplotu aby skrehol. No a potom uz staci len svihnut a dojde k zlomeniu. Je to delenie bez odpadu. Vyhody su ze to nepatrebuje zamky vzajomnej polohy a taqkisto vacssia tuhot a odlnost voci sklzu. Nevyhoda je ta ze kazda ojnica je unikat
jericho-3
Aktivista
Příspěvky: 20116
Odpovědi: 0
Registrován: 16 čer 2009, 16:46

Příspěvek od jericho-3 »

Jo, to je zajímavé, ten způsob ale i dřívější ojnice měla jen jeden spodek i když seriová výroba to dost "zjemnila"..Takže případná záměna byla i někdy "možná.".
nepropadat panice...
Uživatelský avatar
mauditt
Přispěvovatel
Příspěvky: 255
Odpovědi: 0
Registrován: 21 led 2012, 21:24
Bydliště: SR

Příspěvek od mauditt »

Octavia 1.9 TDi, 77kW, BXE, 11/2008.
Biimbo
Aktivista
Příspěvky: 4700
Odpovědi: 0
Registrován: 23 úno 2009, 12:03
Bydliště: České Budějovice

Příspěvek od Biimbo »

kurva tomuhle bych věřil asi nejvíc, že nějaký maďar nebo bulhar či která ta verbež to na lince montuje, že přehodila šály,protože nerozuměl pořádně tomu co má na lince dělat.
Jsem slyšel že v boleslavi je úřední jazyk nějaká zkomulená svahilština, česky už si tam s nikým moc nepokecáš..
Audi A8 3.0 TDI 171kw
Volvo XC90 2.4 D5 136kw Executive


Prodáno:
Volvo S80 2.4 D5 136kw
Audi A8 4.2 MPi V8 Quattro
OII Combi 1.9 TDI BXE 4x4
Allroad 2.5 tdi V6
OI 1.9 TDI
jericho-3
Aktivista
Příspěvky: 20116
Odpovědi: 0
Registrován: 16 čer 2009, 16:46

Příspěvek od jericho-3 »

Mě by teda zajímalo, v čem je ta vrchní šála, která dostává hlavní pecku při "bouchnutí sazí"jiná než ta spodní. Nikdy takové rozdíly nebyly, spíš mi připadá, že je to v rámci úspor , kdy ten materiál na té spodní ojebali..Proč nešetří na hovadinách, kterých je auto plné..a serou se do motoru?
nepropadat panice...
Biimbo
Aktivista
Příspěvky: 4700
Odpovědi: 0
Registrován: 23 úno 2009, 12:03
Bydliště: České Budějovice

Příspěvek od Biimbo »

jak jsem to psal na minulý stránce, i 81kW motor má oproti 66kW jinou horní šálu a spodní mají obě verze stejnou, takže něco na tom bude..
Audi A8 3.0 TDI 171kw
Volvo XC90 2.4 D5 136kw Executive


Prodáno:
Volvo S80 2.4 D5 136kw
Audi A8 4.2 MPi V8 Quattro
OII Combi 1.9 TDI BXE 4x4
Allroad 2.5 tdi V6
OI 1.9 TDI
Pája 19
Aktivista
Příspěvky: 3677
Odpovědi: 0
Registrován: 15 čer 2008, 12:12
Bydliště: u pár dubic

Příspěvek od Pája 19 »

Biimbo píše:kurva tomuhle bych věřil asi nejvíc, že nějaký maďar nebo bulhar či která ta verbež to na lince montuje, že přehodila šály,protože nerozuměl pořádně tomu co má na lince dělat.
Jsem slyšel že v boleslavi je úřední jazyk nějaká zkomulená svahilština, česky už si tam s nikým moc nepokecáš..
Bylo by to prima, ale není to tak. Šály s indexem H maj bejt nahoře a jak Fulltank, tak já sme je nahoře měli. A nevim, proč by měly bejt obě šály stejný, když každá dostává jinej rábl. Horní je tvrdší, aby ty šlehy vydržela a nerosypala se a spodní je měkčí, aby měla lepší kluzný vlastnosti a líp pohlcovala nečistoty. Tak to aspoň tvrdí výrobce.

Jinak pro fandy BXE/BLS motorů přikládám něco ze své dílny:

Vlevo BLS 2008 po 177tkm, vpravo BXE 2004 po odhaduji 300tkm+.
Jedná se samozřejmě o horní ojniční šály. Vlevo s indexem H, výrobce KolbenSchmidt, vpravo Glyco.

Obrázek
Naposledy upravil(a) Pája 19 dne 23 bře 2014, 21:37, celkem upraveno 1 x.
Oct asv 2000, DieselPower
Odpovědět

Zpět na „Údržba/problémy VW group (DIESEL)“