Stránka 7 z 9

Napsal: 19 bře 2013, 12:52
od NapraP
jericho-3 píše:Mě je divný, že /i když na měření komprese budílky moc nevěřím, /to má tlaky ve všech válcích stejné, ale při startu je to hluché a najednou to chytne na všechny čtyři, přestane to kouřit a jede to dobře..Kdyby to slibovalo, sem tam bouchlo a pak to chytlo, tak jo. Ale začínám věřit, že je to jinde..ˇříkal jsi, že motor ztvrdnul,takže komprese se zvedla a nic, motor nedýchá, olej to nežere, takže vlastně mimo toho startu je vše o.k. Zkoušel jsi dát tomu čuchnout nebo start spray? Už si to nepamatuji, ale egr máš zaslepený? Aby se motor nedusil? Nezatracuj ten motor, zkus ještě přesadit to čerpadlo o zub. AŤ je malý předvstřk vyloučen. Už je to moc velká záhada, aby se na to nepřišlo..


Motor trochu dýchá...start sprej = okamžitý bengál a start. Egr není zaslepenej, ale je z něj odpojenej podtlak, mám vyndanou klapku v sání a egr těsní - nehulí do sání. Čerpadlem zkusím hnout, ale už tomu moc šancí nedávám.

Každopádně jsem předběžně domluvenej a v sobotu bych se měl jet podívat na jinej motor. Je v autě, tak jestli studenej hezky chytne, hezky poběží bez mechanickejch hluků, nebude hulit a nebude celej poblitej od oleje, tak ještě cvičně změřím za tepla jeden válec a když to bude ok, tak ten motor nejspíš vezmu a ten můj asi smutně odvezu do sběru...už mě to stálo strašně moc peněz a času...možná by si ten můj motor někdo vzal na díly...

Napsal: 19 bře 2013, 19:55
od jericho-3
Ale to už se nedovíš, v čem byla chyba a můžeš koupit motor o kterém nic nevíš a můžeš být za čas tam, kde jsi byl před opravou..Ale chápu, že už toho máš dost..

Napsal: 19 bře 2013, 21:17
od geo
Zkus ještě to co ti radí jericho pokud ti hapruje vnitřní tlak v čerpadle tak se ti nenastaví ten předvstřik správně.Má to jěště mechanickou podávačku?

Napsal: 19 bře 2013, 21:23
od NapraP
geo píše:Zkus ještě to co ti radí jericho pokud ti hapruje vnitřní tlak v čerpadle tak se ti nenastaví ten předvstřik správně.Má to jěště mechanickou podávačku?
Má to pumpu - ta je taky nová...

Napsal: 19 bře 2013, 21:46
od NapraP
jericho-3 píše:Ale to už se nedovíš, v čem byla chyba a můžeš koupit motor o kterém nic nevíš a můžeš být za čas tam, kde jsi byl před opravou..Ale chápu, že už toho máš dost..
Nechci umřít blbej - rád bych na to přišel...

Ten motor na kterej se chci jet podívat není dogma. Spíš je za slušnej peníz a je k němu turbo - to jsem měl v plánu dobudovat až se mi trochu zaplatí to co jsem do toho auta teď nacpal.

K autu:

s předvstřikem jsem si hrál už mockrát a nikdy to nebylo lepší. Klidně to zkusím, ale popravdě si od toho moc neslibuju.
Ještě jsem přemýšlel, že o víkendu zkusím namontovat sousedův startér - mám pocit, že ten jeho startér točí líp, ale neposoudím to, protože ten startér jenom štěkne a už mu to vrčí. Co by bylo 100% tak půjčit si jeho vstřikovací čerpadlo - jestli je v mém problém, ať už mechanickej, nebo v nastavení, tak tímhle by se to rozseklo. Bohužel to naráží na můj odpor v namontování už jednou sundaného rozvoďáku - možná jsem paranoik a moc věřím brožurám kde drasticky popisujou jak po opětovné montáži dojde k přešponování řemene a ten brzo uletí...

Asi nejjednodušší by bylo dát to do diesel servisu, ale představa, že zaplatím dalších X tisíc, aby mi někdo řek, že ten motor nemá tlaky a proto to nejede (ať už by to byla pravda, nebo by to byla jen záminka pro proplacení faktury za servis...)

Mám zkusit to sousedovo čerpadlo?

Další věc je proč teď ten motor jde tak tvrdě...nebo možná spíš víc hlučně...ale tohle téma teď není na pořadu dne...

Napsal: 19 bře 2013, 21:57
od geo
Pokud máš tu možnost tak bych ho tam dal.Toho rozvodáku bych se vůbec nebál ten řemen je pořádnej proti jinejm motorům.tohle čerpadlo je už elektronické?Pokud ano mohlo by jednotce vadit jiskření od starteru ale to už jsou jen dohady.

Napsal: 19 bře 2013, 22:18
od NapraP
geo píše:Pokud máš tu možnost tak bych ho tam dal.Toho rozvodáku bych se vůbec nebál ten řemen je pořádnej proti jinejm motorům.tohle čerpadlo je už elektronické?Pokud ano mohlo by jednotce vadit jiskření od starteru ale to už jsou jen dohady.
Naštěstí elektronický není - je to klasická rotačka od BOSCHe...

Napsal: 20 bře 2013, 17:16
od jericho-3
To víš, že jo, jak píše geo, rozvoďák se nepo.ere, pokud jej tam nebudeš rvát šroubovákem..To, že motor je tvrdší, je věc komprese, kterou jsi zvedl, ale je to jak tady popsal geo, tím nastavením čerpadla o zub budeš vědět, že to předvstřikem není anebo že čerpadlo není o.k. Já když jsem kolikrát laboroval, nebo nevěděl jak to má být, tak jsem to přehnal, motor zařval a já věděl, že mám ubrat. a právě kdysi jsem se striktně držel rysek, pouček továrny apod. a byl jsem za vola, proto že stačilo hodit čerpadlo o zub a bylo po závadě..Jak si za vola, dobře si to zapamatuješ..Argument, ale vždyť to bylo podle továrny a značek...je irelevantní, pokud to nejede..Takže radši to zkusit, než argumentovat.. Můj známý si dal opravit skříň na 1,6 Golfa 4 u nějakého borce v Benešově, pak mi volal, co je to za vola, že mu z ní teče olej, že už mu volal, že chce vrátit prachy, bla , bla , tak mu říkám, hergot tak ti teče gufero, co šílíš..dám to na zdviž a tekla hadice od serva....Převodovka řadila jako víno, tichá jak němá žena, tak mu říká, omluv se mu , jseš vůl...Důvěřuj a prověřuj, ten chlap ji ale udělal perfektně ..Tak to zkus, třeba to něco napoví... :)

Napsal: 20 bře 2013, 19:48
od NapraP
jericho-3 píše:To víš, že jo, jak píše geo, rozvoďák se nepo.ere, pokud jej tam nebudeš rvát šroubovákem..To, že motor je tvrdší, je věc komprese, kterou jsi zvedl, ale je to jak tady popsal geo, tím nastavením čerpadla o zub budeš vědět, že to předvstřikem není anebo že čerpadlo není o.k. Já když jsem kolikrát laboroval, nebo nevěděl jak to má být, tak jsem to přehnal, motor zařval a já věděl, že mám ubrat. a právě kdysi jsem se striktně držel rysek, pouček továrny apod. a byl jsem za vola, proto že stačilo hodit čerpadlo o zub a bylo po závadě..Jak si za vola, dobře si to zapamatuješ..Argument, ale vždyť to bylo podle továrny a značek...je irelevantní, pokud to nejede..Takže radši to zkusit, než argumentovat.. Můj známý si dal opravit skříň na 1,6 Golfa 4 u nějakého borce v Benešově, pak mi volal, co je to za vola, že mu z ní teče olej, že už mu volal, že chce vrátit prachy, bla , bla , tak mu říkám, hergot tak ti teče gufero, co šílíš..dám to na zdviž a tekla hadice od serva....Převodovka řadila jako víno, tichá jak němá žena, tak mu říká, omluv se mu , jseš vůl...Důvěřuj a prověřuj, ten chlap ji ale udělal perfektně ..Tak to zkus, třeba to něco napoví... :)
Díky za podporu a pomoc. Chvíli jsem se bál, že nižší těsnění nebylo dobře a písty cvrkaj o hlavu - v tom autě se nedá poslouchat rádio pomalu ani ve městě. Když jsem měl ohřátý motor a byl na dálnici, rozjel jsem ho na cca 140 a to byl zvuk zkřížený Avie a startujícího Sojuzu. Když jsem dal nohu z plynu auto ztichlo - kovářské zvuky nejsou od pístů.
Motor se nehřeje, pocitově táhne trochu hůř než před výměnou těsnění.

Postup tedy zvolím následující:

Motor studený, namontuju sousedův startér a krátce zatočím motorem - jestli hned chytne není moc co řešit.

Odkryju rozvody a zkusím hnout nastavením čerpadla (otázka je, jestli to nezkusit na teplém motoru a naladit to na nejlepší zvuk- potom vyzkoušet jak/jestli to nastartuje studený.

Další krok, když už budu mít odstrojeno a nevyřeší se problém se startem, tak prohodím čerpadlo za sousedovo a zkusím to nastartovat.

Sousedovo čerpadlo beru jako poslední pokus - absolutně nevím co by to mohlo jinak být.

Ještě nějaký tip, nebo doporučení?

Díky

Napsal: 20 bře 2013, 22:00
od geo
Pokud hapruje to čerpadlo za studena tak ho právě nemužeš ladit za tepla na pěknej zvuk proto ti jericho psal aby jsi ho posunul od jejich značky na vetší předstih a ráno testnul.Finta je v tom že pokud není vnitřní tlak čerpadla ok a ten je kolem 10bar nevím přesně jak u tebe tak je předstih kolem 0 st.teprve když se ti udělá tlak v čerpadle tak ti ho přesune na požadavek.Na escortech je to běžnej problém ale tam je regulace jinačí.Doufám že moc nekecám když tak to někdo doplnte.
To čerpadlo ti dělal někdo oveřenej nebo cena rozhodla.Při takovémhle problému je dobrý to konzultovat s tím kdo to čerpadlo dělal někdy se prostě něco přehlédne a je zaděláno.

Napsal: 20 bře 2013, 22:28
od jericho-3
Jo, jestli je to tak, že naložíš a motor zachrastí, je to asi jak píše geo. Přesně tohle se stalo, když tahali auto na laně a čerpadlo běhalo nasucho, pak se spravil přívod, motor chytil ihned a čerpadlo začalo tohle vyvádět..Zkus to o ten zub a právě zastudena...Jestli to chytne, zkus tam potom čerpadlo od toho souseda a normálně je nastavit, zda to pojede...Jsem zvědav, co to udělá.. :)

Napsal: 21 bře 2013, 08:13
od NapraP
jericho-3 píše:Jo, jestli je to tak, že naložíš a motor zachrastí, je to asi jak píše geo. Přesně tohle se stalo, když tahali auto na laně a čerpadlo běhalo nasucho, pak se spravil přívod, motor chytil ihned a čerpadlo začalo tohle vyvádět..Zkus to o ten zub a právě zastudena...Jestli to chytne, zkus tam potom čerpadlo od toho souseda a normálně je nastavit, zda to pojede...Jsem zvědav, co to udělá.. :)
Ten motor nechrastí - spíš to vydává zvuk jako u starý předkomůrky, když hodně kapou vstřiky v kombinaci s ťukáním kladívka o motor.

Zkusím tedy řemeničku na čerpadle o kousek posouvat proti směru hodinových ručiček.

Uvidíme co to udělá...skoro opět začínám věřit tomu, že je to v čerpadle - ne v tlakách.

Napsal: 21 bře 2013, 08:18
od NapraP
geo píše:Pokud hapruje to čerpadlo za studena tak ho právě nemužeš ladit za tepla na pěknej zvuk proto ti jericho psal aby jsi ho posunul od jejich značky na vetší předstih a ráno testnul.Finta je v tom že pokud není vnitřní tlak čerpadla ok a ten je kolem 10bar nevím přesně jak u tebe tak je předstih kolem 0 st.teprve když se ti udělá tlak v čerpadle tak ti ho přesune na požadavek.Na escortech je to běžnej problém ale tam je regulace jinačí.Doufám že moc nekecám když tak to někdo doplnte.
To čerpadlo ti dělal někdo oveřenej nebo cena rozhodla.Při takovémhle problému je dobrý to konzultovat s tím kdo to čerpadlo dělal někdy se prostě něco přehlédne a je zaděláno.
Čerpadlo mi dělal jeden Bosch servis v Praze. Reference nemám, maximálně můžu říct, že mě malinko zarazilo, že jsem se s nima 20 minut dohadoval jak to funguje a jak se to seřizuje a co chci, než řekli "aha, tak jste měl pravdu - tenhle motor to má všechno jinak, teď už to víme a hodnoty máme...)

Čerpadlo nebylo na stolici - vysvětlili mi, že na stolici nedaj čerpadlo, který neměli rozebraný a to který rozebrali a nastavili na stolici už nedávaj, protože to není potřeba - respektive si můžu 2000,- připlatit a projedou ho na stolici...

Napsal: 21 bře 2013, 09:41
od NapraP
geo píše:Pokud hapruje to čerpadlo za studena tak ho právě nemužeš ladit za tepla na pěknej zvuk proto ti jericho psal aby jsi ho posunul od jejich značky na vetší předstih a ráno testnul.Finta je v tom že pokud není vnitřní tlak čerpadla ok a ten je kolem 10bar nevím přesně jak u tebe tak je předstih kolem 0 st.teprve když se ti udělá tlak v čerpadle tak ti ho přesune na požadavek.Na escortech je to běžnej problém ale tam je regulace jinačí.Doufám že moc nekecám když tak to někdo doplnte.
To čerpadlo ti dělal někdo oveřenej nebo cena rozhodla.Při takovémhle problému je dobrý to konzultovat s tím kdo to čerpadlo dělal někdy se prostě něco přehlédne a je zaděláno.
Co může být důvodem, že by čerpadlo mělo problém s vnitřním tlakem? Tam by měl být ventil, který ten tlak drží. Předpokládám, že když v servisu to čerpadlo kontrolovali, tak změřily délky pružinek a zkontrolovali kuličky. jestli bylo obojí v pohodě, neměl by být problém. Kde jinde by mohl být problém?

Napsal: 21 bře 2013, 18:17
od jericho-3
To snad ne, oni neměli čerpadlo na stolici? A jak ho chtěli seřizovat..pohledem? A jen tak mimochodem , kolo čerpadla posuň /o zub/po směru točení motoru/rozv.řemenu/, ne naopak.. :)