problém el. pohonu

Diskuze pro nadšence do elektrických aut - technika a vše o nich bez rozlišení značky

Moderátoři: šulda, Moderátoři

Odpovědět
Forest
Aktivista
Příspěvky: 7016
Odpovědi: 0
Registrován: 16 bře 2006, 18:26
Bydliště: Čechy krásné, Čechy mé (Mechov/Praha)

Příspěvek od Forest »

Andre píše:
Forest píše: No, mozna by ses na to mel kouknout z pohledu uzivatele
Kolikrát jsi prosím tě nabíjel elektromobil?
Nemel jsem potrebu, ale co to meni na faktu, ze bratr potrebuje dojezd 600 km v uvedenem rezimu, coz zadny me znamy osobni elektromobil nezvladne. I kdyby to bylo "jenom" pul hodiny aby mu to stacilo, je to zdrzeni v radech desitek procent a nic to na celem problemu nemeni.
Andre píše:
Forest píše: Stale to vidim na pripadu meho bratra
Nech už těch pohádek :D a jeď se někdy do toho Německa podívat, přes den jsou tam úplně stejně ucpané dálnice kamionama jako u nás. Naposledy jsem jel přec celé Německo až do Holandska loni v listopadu a těch úseků kde by se dalo reálně valit přes den 180km/h je tak do 5% a pokud nejsi sebevrah tak tě to stejně za chvíli přestane bavit, protože ti řidiči kamionů při předjíždění nějaké omezení moc neřeší, a je to hlavně specialita Poláků, pak se stejně ploužíš 10km 83km/h za předjíždějícím kamionem. Navíc se tam taky hodně opravuje, což jsou další zúžení, omezení, kolony.


A jsem zvědav jak budeš řešit výměnný způsob baterií až bude každoročně 1. srpna stěhování národů na jih k moři nebo v zimě do Alp :D Budeš tam ty baterie ze zbytku Evropy posílat teleportem? (LOL)
Pohadek? Je krasne, kdyz me tituluje pohadkarem usvedceny lhar. Neco ve smyslu "Zlodej krici: Chytte zlodeje!". Mimochodem, nikde jsem nepsal, ze vali pres 180km/h.
Mimochodem, uvedomujes si, ze mi svou reakci naopak nahravas? Ze v moment, kdy nemuze jet vysokou rychlosti tak o to mene ma casu na to, aby nekde dobijel? Pripadas mi stale stejne hloupy jako kdyz jsem te poznal osobne ... a to jsem nazor na tebe mel uz tendence menit.

Premyslim, kdyz je to stehovani narodu tak bezne pumpy maji krizi? Taky to zvladaji, ne? Ono bude v systemu vice nahradnich baterii nezli jindy? Ja se domnivam, ze ne. Navic, v dnesni dobe "chytrych mobilnich telefonu s pripojenim na internet" bude zajiste technicky mozne nejenze sledovat online stav nahradnich baterii k dispozici ale bude zajiste i technicky mozne si tyto v ramci planovani cesty objednat (chapej zarezervovat). Jasne, je to nestastne reseni (stejne jako elektromobily v aktualni situaci) ale alespon nejake - snazim se najit efektivni reseni. A kdyz uz jsme u toho, proc zminujes teleport? Ony tam snad budou chybet? Ja predpokladam, ze nikdy to nebude tak, ze jedno auto poveze dve sady - vzdy to bude tak, ze prazdna zustane na "pumpe" a plna bude odjizdet ve voze, takze na miste urceni se ocitne opet jenom jedna sada akumulatoru, ne?

To, co tak nestastne zminujes by spis sedelo na soucasny system PHM, kdy je potreba se "predzasobit" na miste na odber (bez vratky).

Mimochodem, v ramci toho "stehovani narodu" to jako posilni pocet stojanu? Uplne stejny problem :cool:
WOB píše:Foreste, pokud tvůj kamarád jezdí každej den 600km a spěchá pro děti, tak by možná bylo na čase začít uvažovat o bydlení, protože zachvilku za volantem usne a veme to pod kamion i s dětma. A nebo si to celé vymýšlíš aby jsi měl oporu proti Tesle. Ale až ti Tesla na jedno dobití najede 1200kmh tak budeš v perdeli i se svejma arguemntama.

Komplet solární pohon je blbost, ale jako další zdroj, který přidá el.energii "zadarmo" je to fajn i na těch pár kilometrů.
WOBe, obavam se, ze si nebudu moci dovolit ten prepych na tebe plytvat casem protoze (jak jsem ti jiz v tomto tematu psal), zakladnim ocekavanim v ramci diskuze je, ze diskutuji poslouchaji (v tomto pripade peclive ctou), pamatuji si a premysleji.

Jak jsem jiz opakovane psal, jedna se o meho bratra (nikoliv kamarada) a na tvoji vytku zminujici prestehovani jsem ti psal, ze jezdi v nedeli do Nemecka a v patek zpet do CR. V predchozim prispevku jsem to jeste doplnil tim, ze se jedna o nedelni vecer a patecni rano (pro tebe specialne: aby odpoledne vyzvedl deti v Hradci Kralove do nedalekych Trebechovic coz neni po dalnici).

Nemam duvod si vymyslet, touto diskuzi se nerealizuji, nemam z toho jakykoli zisk ani vyhody. Je to plenum, forum, kde se vzajemne obohacujeme (tedy meli bychom), sdilime informace a lzi ci vymysly by mely kontraproduktivni efekt, coz je nezadouci pro vsechny zucastnene strany.

Az Tesla dojede 1200 km tak si ji bratr koupi. Jak uz jsem psal davno: on na takove reseni ceka protoze si je vedom, ze nebude trvat dlouho nezli mu vjezd se spalovakem zakazi. I ja jsem zde zminoval, ze v moment, kdy bude dostatecny dojezd nebo rychle dobiti, nevidim duvod zustavat u vozu se spalovacim motorem. Cti poradne ty ignorante! Ja nejsem proti, jen cekam na reseni s dostatecnym substitucnim efektem - rozumis?!

WOBe, jestli nejsi schopen nebo ochoten cist, pamatovat si, premyslet nad prectenym tak nereaguj prosim - plytvas svym ale predevsim mym casem (a casem jinych diskutujicich ci ctenaru).
TDI - everyday's racing performance with frugal running costs - do not let the challenge pass you by (hm)

Jestliže máš pravdu o 24 hodin dříve než jiní, jsi přesně oněch 24 hodin považován za blázna. (Antoine de Rivarol)
Uživatelský avatar
Andre
Aktivista
Příspěvky: 1607
Odpovědi: 0
Registrován: 23 led 2006, 05:35
Bydliště: Jablonec nad Nisou
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Andre »

Forest píše:ze na jeho ceste domu s jeho soucasnym tempem (180 kmph na nemeckych dalnicich)
Forest píše:Mimochodem, nikde jsem nepsal, ze vali pres 180km/h.
Sám se vždycky do těch pohádek zamotáš....

(LOL) (LOL) (LOL)
Forest
Aktivista
Příspěvky: 7016
Odpovědi: 0
Registrován: 16 bře 2006, 18:26
Bydliště: Čechy krásné, Čechy mé (Mechov/Praha)

Příspěvek od Forest »

Andre píše:
Forest píše:ze na jeho ceste domu s jeho soucasnym tempem (180 kmph na nemeckych dalnicich)
Forest píše:Mimochodem, nikde jsem nepsal, ze vali pres 180km/h.
Sám se vždycky do těch pohádek zamotáš....

(LOL) (LOL) (LOL)
Ano, nikde jsem nepsal, ze vali pres 180km/h. Zadne zamotani se nekona. Zkus pouzit nejaka fakta. Plne chapu, ze se ti cejch prokazaneho lhare nelibi ale to tim, ze se budes snazit dehonestovat nejake uryvky z mych prispevku nepodari.

Spis reaguj na ten svuj nesmysl s tim "stehovanim narodu" co jsi zplodil. Priznej se, ty sis neuvedomil, ze v moment, kdy se namontuje nabity akumulator tak ten prazdny na miste zustava a je mozne jej ihned zacit (efektivneji nezli ze stojanu) nabijet, co? :D (LOL)
TDI - everyday's racing performance with frugal running costs - do not let the challenge pass you by (hm)

Jestliže máš pravdu o 24 hodin dříve než jiní, jsi přesně oněch 24 hodin považován za blázna. (Antoine de Rivarol)
Uživatelský avatar
Andre
Aktivista
Příspěvky: 1607
Odpovědi: 0
Registrován: 23 led 2006, 05:35
Bydliště: Jablonec nad Nisou
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Andre »

Co je na tom k nepochopení? V létě je třeba v Chorvatsku tak 20x víc aut než po zbytek roku. Jak je všechny obsloužíš? Kolik na to bude třeba náhradních baterií? Kolik ta zásoba bude stát?
U nabíječek budou fronty, holt se zdržíš, ale dočkáš se. Ale když na tebe nezbyde baterie, stejně jako na dalších 1000 před tebou tak co? Budeš shánět stolní olej?

Prostě je to chujovina a pokud ti to nedochází, tak nemůžu víc sloužit.
Uživatelský avatar
WOB
Aktivista
Příspěvky: 1728
Odpovědi: 0
Registrován: 02 úno 2015, 12:59

Příspěvek od WOB »

Já to taky nechápu, tak buď jezdí 180kmh nebo nejezdí 180kmh a je jedno jestli jezdí 179kmh. Za další jezdí tedy kolik? 10km 100km 200km nebo 600km ? Pokud mu 600km na jeden zátah nestačí, rozumím tomu správně že druhý den stejně musí natankovat, Protože při jízdě 180kmh mu nemůže vydržet palivo na 900km, ale na sotva 700.

Další věc, proč se tady řeší jeden extrémista nějaký podivín Foresta? Proč by se podle něj měl řídit svět? Spousta lidí nenajede za den ani 100km a drtivá většina hlavně ve městech si troufnu ani 50km. Tak co se tady pořád řeší? :roll:
Nissan GT-R 3,8 V6 2015, Toyota 2.0 D4D 2010, Lamborgini Gallardo 5.0 V10 2006, VW Crafter 2.5 TDI 2008, MAN 6x2 26.414 2000
Uživatelský avatar
Andre
Aktivista
Příspěvky: 1607
Odpovědi: 0
Registrován: 23 led 2006, 05:35
Bydliště: Jablonec nad Nisou
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Andre »

To je prostě Forest no … (noteeth)
rudy5
Aktivista
Příspěvky: 2935
Odpovědi: 0
Registrován: 04 pro 2007, 15:36

Příspěvek od rudy5 »

Pre mna by to bolo.zaujimave keby to stoji do 12tis eur.nove dojazd aspon 500km na jedno nabitie ,nabijanie v domacich podmienkach aby sa nabilo do 1h .ale stale ta otazka toho kurenia v zime.predsa len u.nas byva aj minus 20. :)
BMW 330 ix
jericho-3
Aktivista
Příspěvky: 20116
Odpovědi: 0
Registrován: 16 čer 2009, 16:46

Příspěvek od jericho-3 »

Wobe, třeba já najedu tak max. 50 km denně..Theoreticky bych mohl tohle auto mít a dnes jsem se s ním i setkal, byl jsem v Albertu pro Pilsner Urguell , jdu vrátit košík a vedle mne stojí ta příšera Toyota, nedošlo mi, co je to zač a najednou slyším zvuk jako zahučení větráku, pak ticho a tak jsem zbystřil a koukám, Toyota již svítí a pořád stojí, a tak jdu dál a ona se najednou rozjede a až pak mi to došlo...Přesně jak ten el. vozík na nádraží již před min. 50 lety se odpíchla..Skoro bezhlučně, že kdybych neuslyšel ten prvotní zvuk , to zahučení, tam mne slečna přejela i s košíkem...Bohužel se budeme i my slyšící muset naučit reagovat tak, že jakmile se rozsvítí světla u nějakého vozu, může se stát, že bez jakéhokoliv zvuku se auto může rozjet...Hluší lidé musí mít svůj telefon vybavený světélkem, který je upozorní, že jim někdo volá...Doporučoval bych povinně na elektromobilech majáček agresívní barvy, třeba tu hnusnou zelenou, jako mají dělníci na stavbách a rozbíječi blahobytu ostatních ve Francii ..Může klidně i vydávat nějaký zvuk, třeba lodní sirénu ,aby lidé zbystřili. Ale jinak na můj denní nájezd by el. auto klidně stačilo, ale stal by se ze mně už jen apatik, čekají na dřevěný spacák.. :)
nepropadat panice...
Uživatelský avatar
Andre
Aktivista
Příspěvky: 1607
Odpovědi: 0
Registrován: 23 led 2006, 05:35
Bydliště: Jablonec nad Nisou
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Andre »

rudy5 píše:Pre mna by to bolo.zaujimave keby to stoji do 12tis eur.nove dojazd aspon 500km na jedno nabitie ,nabijanie v domacich podmienkach aby sa nabilo do 1h .ale stale ta otazka toho kurenia v zime.predsa len u.nas byva aj minus 20. :)
Pokud by to teď stálo 300tKč nové a ujelo 500km, tak už nikdo neprodá žádný spalovák. Bohužel zatím nejsou za 300tis ani ty baterky na 500km.
Není žádný důvod aby to muselo být nabité doma za 1hod, normální člověk spí 8hod. A topí to rychleji než spalovák i v -20°C ;)
Forest
Aktivista
Příspěvky: 7016
Odpovědi: 0
Registrován: 16 bře 2006, 18:26
Bydliště: Čechy krásné, Čechy mé (Mechov/Praha)

Příspěvek od Forest »

(offtopic)
WOBe, specialne pro tebe, ostatni ignorujte:
- v nedeli odpoledne/navecer 600 km do Nemecka
- v patek rano 600 km do Cech (kde nabira 10km pred koncem cesty deti a jede po statovce domu)
- paklize to jde (a ma uz vysledovano kdy cca jezdit), jezdi "tempomatovych" 180km/h v maximu
(offtopic)

Mimochodem, jak je videt, tak to "neresi jen jeden extremista Forest" ale kazdy normalni a rozumny uzivatel ktery chce minimalni dojezd 500 km ... a ja predpokladam, ze ne v rezimu "80km/h tempomat".
Andre píše:Pokud by to teď stálo 300tKč nové a ujelo 500km, tak už nikdo neprodá žádný spalovák. Bohužel zatím nejsou za 300tis ani ty baterky na 500km.
Není žádný důvod aby to muselo být nabité doma za 1hod, normální člověk spí 8hod. A topí to rychleji než spalovák i v -20°C ;)
Aneb kdyby byly v (_._) ryby, nebyly by rybniky.

Opet blbost z tvoji naivni hlavy. I kdyby to stalo 100 tis. tak neni vybudovana dostatecna podpurna infrastruktura takze by si to kupovali jen lidi na couracky a majitele domu pripadne garazi se zasuvkou protoze pochybuji, ze by lidi byli ochotni vozit si generator v kufru.

Stale si neuvedomujes, ze ocekavat, ze nekdo bude cekat hodinu na to, aby mohl ujet 300 km neni zadnym prinosem a nikdo na to neni zvedavy! Je to diskomfort na n-tou nebot my tu nejsme proto abychom slouzili autu ale aby auto slouzilo nam.

Problem s absenci hluku u elektromobilu je znam jiz davno. Barevne rozliseni nepomuze paklize se auto bude blizit zezadu. Pokud nebudou elektromobily generovat nejaky hluk, bude (a u soucasnych bez hluku je) to zdrojem velkych neprijemnosti.
TDI - everyday's racing performance with frugal running costs - do not let the challenge pass you by (hm)

Jestliže máš pravdu o 24 hodin dříve než jiní, jsi přesně oněch 24 hodin považován za blázna. (Antoine de Rivarol)
Uživatelský avatar
WOB
Aktivista
Příspěvky: 1728
Odpovědi: 0
Registrován: 02 úno 2015, 12:59

Příspěvek od WOB »

kolik lidí jezdí z německa do česka 600km každé týden? Ale najednou z tebe vyleze že to není každej den. Takže ráno píchne auto na nabíječku a odpoledne v neděli může jet. Pak se s tím courá po městě kde jako elektrické vozidlo může i do města protože má Euro999. Ve čtvrtek večer zase píchne auto na nabíječku a může v pátek ráno vyrazit. A jak bylo řečeno 600km rychlostí 180kmh 3 hodiny 20minut. Takže i když mu nevyjde nabíjení, tak co je za problém zastavit na 15minut někde na benzínce? Alespoň si odpočine od řízení v jednom tahu. a dojezd se mu zvýší na 3 hodiny a 35minut. fakt obrovská ztráta... to je 7,5% času...
Prostě když se chce tak to jde, když se nechce tak je to horší než když se nemůže.
Takže grafenové baterie, dojezd 1200km a uvidíš jak ti za pár let řekne, že spalovák už v životě nechce vidět...
Nissan GT-R 3,8 V6 2015, Toyota 2.0 D4D 2010, Lamborgini Gallardo 5.0 V10 2006, VW Crafter 2.5 TDI 2008, MAN 6x2 26.414 2000
Uživatelský avatar
Andre
Aktivista
Příspěvky: 1607
Odpovědi: 0
Registrován: 23 led 2006, 05:35
Bydliště: Jablonec nad Nisou
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Andre »

Forest píše:Bla, bla, bla, blááááá
Ty jsi fakt případ... Proč máš stále potřebu se vyjadřovat k něčemu o čem nemáš ani tušení jak to vůbec funguje? Jistě znáš to přísloví o hovně že? Tak přesně mi to připomínáš :D Čím víc se snažíš tvářit jak jsi v "obraze", tak tím větší nesmysly tady píšeš ;)

Jakmile tady v ČR nebude 2tis EV, ale řekněme 100, 200 nebo 500tis, tak pumpaři jistě začnou rychle měnit hadice za kabely... Tomu se v tržní ekonomice říká "Zákon poptávky a nabídky". Chápeš? Ne? To nevadí.... :-D

Pokud jde o to nabíjení, tak rudy5 píše o domácích podmínkách, k tomu slouží palubní nabíječka vozu, která převádí AC ze sítě na DC a posílá do baterie. Je krajně neefektivní a neopodstatněné, aby tato nabíječka měla potřebný výkon k nabití auta na 500km za 1hod, tedy řekněme 150kW. Naprosto nesmyslně by to zkomplikovalo a prodražilo konstrukci auta. Navíc by jsi musel doma mít příkon asi 3x250A. Z vlastní zkušenosti vím, že nabít doma auto za 8-10hod na 200-300km dojez není pro běžného uživatele ničím omezující.

Něco jiného jsou DC nabíječky, které převádějí AC na DC externě a posílají skrze nabíjecí zásuvku přímo do baterie. Tady je omezení výkonu v podstatě jen na baterii, záleží kolik je toho schopna spolykat. Dnes už jsou v provozu DC stanice s výkonem 350kW. Pokud to baterie spolyká, tak se čas nabíjení už téměř vyrovnává s časem tankování.

Takže schéma nabíjení se rýsuje následovně: Pomalé a nejlevnější nabíjení doma přes noc. Dále AC (nebo méně výkonnější DC) Wallboxy u hotelů, úřadů, v nákupních centrech atd. (kde stále není tlak na rychlost (výkon) nabíjení) - za stále slušnou cenu, nebo třeba v rámci nákupu (nebo pobytu) zdarma. No a na páteřních komunikacích a dálnicích výkonné DC nabíječky, kde se ale bude platit nejvyšší cena.
Uživatelský avatar
Andre
Aktivista
Příspěvky: 1607
Odpovědi: 0
Registrován: 23 led 2006, 05:35
Bydliště: Jablonec nad Nisou
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Andre »

Jo, a pokud jde o absenci hluku, tak všechna EV co jsem zatím možnost řídit, tak měla reproduktor a hluk vydávala (nejsem si úplně jist, ale myslím, že je to zákonná povinnost). U některých to šlo ale vypnout.
Biimbo
Aktivista
Příspěvky: 4700
Odpovědi: 0
Registrován: 23 úno 2009, 12:03
Bydliště: České Budějovice

Příspěvek od Biimbo »

Jakou spotřebu mám v EV klima a topení? Pokud to bude stát celý den na sluníčku tak ta klima musí mít asi pořádný odběr než se to vychladí ne?
Jel jsem jednou kolegy Formanem Pickup, jeden z mála EV a ten měl benzínovýho bufika.
Audi A8 3.0 TDI 171kw
Volvo XC90 2.4 D5 136kw Executive


Prodáno:
Volvo S80 2.4 D5 136kw
Audi A8 4.2 MPi V8 Quattro
OII Combi 1.9 TDI BXE 4x4
Allroad 2.5 tdi V6
OI 1.9 TDI
Forest
Aktivista
Příspěvky: 7016
Odpovědi: 0
Registrován: 16 bře 2006, 18:26
Bydliště: Čechy krásné, Čechy mé (Mechov/Praha)

Příspěvek od Forest »

WOB píše:kolik lidí jezdí z německa do česka 600km každé týden? Ale najednou z tebe vyleze že to není každej den. Takže ráno píchne auto na nabíječku a odpoledne v neděli může jet. Pak se s tím courá po městě kde jako elektrické vozidlo může i do města protože má Euro999. Ve čtvrtek večer zase píchne auto na nabíječku a může v pátek ráno vyrazit. A jak bylo řečeno 600km rychlostí 180kmh 3 hodiny 20minut. Takže i když mu nevyjde nabíjení, tak co je za problém zastavit na 15minut někde na benzínce? Alespoň si odpočine od řízení v jednom tahu. a dojezd se mu zvýší na 3 hodiny a 35minut. fakt obrovská ztráta... to je 7,5% času...
Prostě když se chce tak to jde, když se nechce tak je to horší než když se nemůže.
Takže grafenové baterie, dojezd 1200km a uvidíš jak ti za pár let řekne, že spalovák už v životě nechce vidět...
Jsi ignorant a nebojis se to zjevne priznat. Nikde jsem nepsal, ze je to kazdy den - to sis vymyslel ty, vzdy jsem tvrdil, ze otoci tu streku jednou tydne.

Tvoje vypocty jsou stejne teoreticke jako v pripade solaru.


Takze, az bude udavany dojezd 1000 km, coz bude v praxi znamenat v tomto tempu 600 km, bratr si moc rad takovy vuz zajiste poridi. Do te doby je to jen vize budoucnosti ktera nevime, zda opravdu nastane. A jinak ano, on to rad rekne protoze je citlivejsi na pachy takze mu vsechny spaliny smrdej a obtezuji ho ... ale pohodli a pocity nejsou prednejsi nezli povinnosti.

Andre píše: Jakmile tady v ČR nebude 2tis EV, ale řekněme 100, 200 nebo 500tis, tak pumpaři jistě začnou rychle měnit hadice za kabely.
Az to prijde ... stejne "az" jako v pripade dojezdu: "az 3oo km". Az to prijde a bude schopno to opravdu konkurovat, rad tomu pujdu vstric.

No, ja se domnivam, ze tak rychle nezacnou menit, protoze zatimco nyni maji vicemene monopol na dodavany produkt tak v pripade elektriky jim bude konkurovat kazda "blba zasuvka" vcetne tech v domacnostech ;) Takze oni si budou co temer posledni chvile vazit tech se spalovacim motorem protoze na nem vydelaji rychleji vice - protoze tito v ramci velice kratkeho casu prijedou, sami se obslouzi, nebudou blokovat dobijeci mista, zaplati a zase odjizdeji. O tom jsi chtel pojednavat kdyz jsi tu mudroval o "Zakonu poptavky a nabidky"? Protoze zakladnim kamenem tohoto je totiz zisk jakozto vysledek procesu smeny v nemz hraje nejvetsi roli cena ... co ty na to, ty "sasku pocmaranej"? (LOL) (LOL) (LOL)
Andre píše: .. Tomu se v tržní ekonomice říká "Zákon poptávky a nabídky". Chápeš? Ne? To nevadí.... :-D
To je dalsi z radoby narazek s pokusem me nejak dehonestovat, predpokladam ... zel, timto akorat dehonestujes sam sebe:wink: Na tohle proste Andre nemas...a proto se uchylujes ke lzim, protoze ti nic jineho nezbyva :havaj:

Mimochodem, nikdy jsem se nesetkal s oznacenim "Zákon poptávky a nabídky", nybrz oznacenim "Zákon nabídky a poptávky" (uz na stredni jsme to oznacovali dvojsmyslnym "LSD" - Law of Supply and Demand - mnemotechnicka pomucka pro ty, kteri si (stejne jako ty) nedokazali uvedomit, ze v drtive vetsine pripadu nabidka predchazi poptavku.

Jen pro doplneni, abychom to uvedli na pravou miru: kdyz jsem z tohoto absolvoval zkousky v anglictine (roky pote, co jsem skladal zkousky v cestine), ty jsi smelil v dilne na hline. Nezli zacnes poucovat z mikro nebo makroekonomie, nauc se pravopis, stan se gramotnym a pak zkousej neco takoveho :cool:

Mimochodem, zadna prirozena poptavka to nebude nebot nevznikla prirozenym vyvojem trhu nybrz zapricinenim legislativy. Lide nemaji potrebu prejit na elektromobily, soucasna praxe je pro ne jednodussi a praktictejsi - to EU se nas stale snazi presvedcit o opaku. Lide budou travit svoje zivoty cekanim na to az se jim nabije auto aby mohli pokracovat v ceste. Nastesti, uz jsou na to pomalu adaptovani tim, ze maji stale vice podnetu pro toto liknani ve forme FB a aplikaci ktere chvilky, ktere by clovek mel travit jinak vyplnuji timto balastnim zpusobem.
TDI - everyday's racing performance with frugal running costs - do not let the challenge pass you by (hm)

Jestliže máš pravdu o 24 hodin dříve než jiní, jsi přesně oněch 24 hodin považován za blázna. (Antoine de Rivarol)
Odpovědět

Zpět na „Auta na elektriku“