budúcnosť diesel motorov

co se jinam nevešlo/nehodilo - ohledně aut

Moderátoři: šulda, Moderátoři

Odpovědět
Uživatelský avatar
Andre
Aktivista
Příspěvky: 1607
Registrován: 23 led 2006, 05:35
Odpovědi: 0
Bydliště: Jablonec nad Nisou
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Andre »

Mirek: Jestli to dobře chápu, tak to je docela fofr... gratuluju. 100kW e-Golf není špatný stroj, na to že je to spalovací předělávka, měl jsem ho chvíli taky.
Uživatelský avatar
MirekX
Aktivista
Příspěvky: 4718
Registrován: 24 led 2006, 18:27
Odpovědi: 0
Bydliště: Týniště nad Orlicí

Příspěvek od MirekX »

Zatím ho mám na týden půjčený a uvidíme, ale budu muset přidat ještě pár panelů na střechu, to je žrout jako prase.... :D :D
Sharan 1,9 PD 115PS AUY- 225 PS a 500Nm turbo GTD1752VRL vodou chlazené ,Sharan 2,0 CFFB 140PS turbo GTD1752VRK-REA, - 226PS a 465Nm vše od Dieselpoweru. :) KTM SMT 990, KTM SMT 890 www.zvsagro.cz E-Golf 100kW, Enyaq RS (noteeth)
Uživatelský avatar
Andre
Aktivista
Příspěvky: 1607
Registrován: 23 led 2006, 05:35
Odpovědi: 0
Bydliště: Jablonec nad Nisou
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Andre »

Problém těch spalovacích předělávek je většinou trakce (těžká baterie v podlaze a FWD), ale u e-Golfa je baterie položená v tunelu až k přední nápravě, takže trakce a jízdní vlastnosti celkem OK, dynamika 100kW verze taky celkem obstojná, ale jsou rychlejší auta.
Kdybych chtěl být hnidopich, tak mi vadilo, že nejde nikde zobrazit SOC přesně v %, že není max rekuperace jako default, ale musí se vždycky dokvedlat, že si klima nepamatuje poslední nastavení (ale to lze asi dokódovat) a taky poměrně značný optimismus BC co se spotřeby týče.
Je to poctivě udělané auto (možná na to má vliv ta manufaktura v Drážďanech), výborná LED světla a hodně dobře hrající Dynaudio, určitě bych upřednostnil verzi s tepelným čerpadlem. Dobrou službu udělá, ale od základu navrhnutý BEV je prostě jinde.



Obrázek
Obrázek
Uživatelský avatar
MirekX
Aktivista
Příspěvky: 4718
Registrován: 24 led 2006, 18:27
Odpovědi: 0
Bydliště: Týniště nad Orlicí

Příspěvek od MirekX »

Tak největší problém je místo vzadu, já myslel že je to jako O3 ale prd. Potřebuji (alespoň nouzově) jezdit v 5 a vzadu je toho místa na nohy opravdu málo a to tam sedí děti. Jinak celkem dobrý. Kolik to může ještě ujet s dojezdem nula? Ráno jsem vyrazil s baterkou lehce nad půlkou (dojezd 115km) Auto v teplé dílně. Teplota venku -7. Topení na 20C 'jel jsem v čepici :D piánko, max 90. Najel jsem 35km a dojezd 55. Zpátky jsem se snažil šetřit ještě víc a po návratu jsem měl dojezd 20 a najeto 70.
Dobíjet se to bude na 220V do noci. Tak zase zítra... :D
Sharan 1,9 PD 115PS AUY- 225 PS a 500Nm turbo GTD1752VRL vodou chlazené ,Sharan 2,0 CFFB 140PS turbo GTD1752VRK-REA, - 226PS a 465Nm vše od Dieselpoweru. :) KTM SMT 990, KTM SMT 890 www.zvsagro.cz E-Golf 100kW, Enyaq RS (noteeth)
Uživatelský avatar
Andre
Aktivista
Příspěvky: 1607
Registrován: 23 led 2006, 05:35
Odpovědi: 0
Bydliště: Jablonec nad Nisou
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Andre »

Já to snad nikdy takto do mrtě netrápil, ale s dojezdem "nula" bych asi moc daleko nepočítal. Ty predikované dojezdy má Golf myslím stále stejné, některá auto to upravují podle předchozích jízd, nicméně v zimě počítat se spotřebou spíš tak kolem 20kWh, v -7°C určitě.
Má to čerpadlo?
Uživatelský avatar
MirekX
Aktivista
Příspěvky: 4718
Registrován: 24 led 2006, 18:27
Odpovědi: 0
Bydliště: Týniště nad Orlicí

Příspěvek od MirekX »

Čerpadlo to má, tohle má snad všechno co jde. Že si dojezd žije vlastním životem u ropáka vím. Že na dojezd nula ujedu ještě 40km vím taky :D . Ale tady si nedovedu představit jet tak, abych ty km najel. I s dieselem v O3 se dá jet mimo obce okreskama v rovinatým terénu za 4 litry, ale tady by mě musel někdo táhnout. Dnes jsem to s velkým odříkáním dokopal na cca 16kWh/100 (Sám v autě a opravdu klobouk) Jet normálně tak jsem opravdu kolem 20.
Sharan 1,9 PD 115PS AUY- 225 PS a 500Nm turbo GTD1752VRL vodou chlazené ,Sharan 2,0 CFFB 140PS turbo GTD1752VRK-REA, - 226PS a 465Nm vše od Dieselpoweru. :) KTM SMT 990, KTM SMT 890 www.zvsagro.cz E-Golf 100kW, Enyaq RS (noteeth)
Uživatelský avatar
Tomas.cz
Aktivista
Příspěvky: 14378
Registrován: 06 dub 2006, 13:37
Odpovědi: 0
Bydliště: Praha

Příspěvek od Tomas.cz »

A pokud se baterie u elektrovozidla cucne do nuly, předpokládám, že řídící elektronika to v nějakém momentě utne ne? Než aby nechávala soustrojí trápit nějakým podpětím? Či jak to je?
Pája 19
Aktivista
Příspěvky: 3581
Registrován: 15 čer 2008, 12:12
Odpovědi: 0
Bydliště: u pár dubic

Příspěvek od Pája 19 »

To je jak vrtulníček od vietnamců. :D

Minutu to mizerně letí a pak to celej den nabíjíš. (LOL)

Promiňte pionýři.

Ale berte to z tý lepší stránky, Forestovi se taky všichni smáli, když vyvíjel twinturbo. :)

Prej v kulichu... :D :D
Oct asv 2000, DieselPower
Uživatelský avatar
Andre
Aktivista
Příspěvky: 1607
Registrován: 23 led 2006, 05:35
Odpovědi: 0
Bydliště: Jablonec nad Nisou
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Andre »

Tak co si matně vybavuju, tak Golf ukazoval po plným nabití 220km? To vychází kolem 15kWh a to tak průměrně celoročně odpovídá, když se budeš hodně krotit, tak se s tím v létě šolichačky po městě dají jezdit i pod 10kWh. Ale chce to trochu cviku a hlavně maximálně využívat rekuperaci. Zima je prostě topení navíc a ten Golf má jen 32kWh využitelných.
Jinak jsem teď vytáhnul O3 (2,0 nafta) taky, abych tomu trochu obrzdil rez z kotoučů a při stejném způsobu zacházení jako s i3 léto 12-13kWh, zima 20kWh, jezdím teď za 8l, ale jsou to spíš kratší trasy do 10km.

Po vybití se auto zastaví úplně, pod tu nulu tam bude rezerva jen minimální.
Uživatelský avatar
MirekX
Aktivista
Příspěvky: 4718
Registrován: 24 led 2006, 18:27
Odpovědi: 0
Bydliště: Týniště nad Orlicí

Příspěvek od MirekX »

Ono opravdu výhoda toho el pohonu je hlavně tam, kde se člověk často rozjíždí a zastavuje. Při ustálené jízdě po rovinách to tak nevynikne a v zimě je to ještě horší. Opravdu to chce auto s dojezdem cca 400, protože sice u toho golfa píšou dojezd 220, ale to musí být baterka narvaná naplno, což ji nedělá dobře. Pod 50km dojezdu už jede jen v eko módu a pod 25 už přestane topit a možná i svítit a hrát rádio :D . Takže když vezmu baterku nabitou max na 80% a neklesnout s dojezdem pod 50km je u toho golfa cca 100km, to je opravdu málo. :(
Sharan 1,9 PD 115PS AUY- 225 PS a 500Nm turbo GTD1752VRL vodou chlazené ,Sharan 2,0 CFFB 140PS turbo GTD1752VRK-REA, - 226PS a 465Nm vše od Dieselpoweru. :) KTM SMT 990, KTM SMT 890 www.zvsagro.cz E-Golf 100kW, Enyaq RS (noteeth)
toby66kw
Aktivista
Příspěvky: 2348
Registrován: 16 bře 2008, 10:35
Odpovědi: 0
Bydliště: Vyškov

Příspěvek od toby66kw »

MirekX píše:Zatím ho mám na týden půjčený a uvidíme, ale budu muset přidat ještě pár panelů na střechu, to je žrout jako prase.... :D :D
po


Paráda budou další poznatky , já mám kw za dvě kačky to by se jezdilo.
G5 TDI - 66KW - 3X OFF + VB + čip a Plusko jede líp

G5+ko TDI -77KW + 3X OFF + Oleg Hybrid = 142 MAHA kw Mvolessoft
Uživatelský avatar
MirekX
Aktivista
Příspěvky: 4718
Registrován: 24 led 2006, 18:27
Odpovědi: 0
Bydliště: Týniště nad Orlicí

Příspěvek od MirekX »

toby66kw píše: Paráda budou další poznatky , já mám kw za dvě kačky to by se jezdilo.
To mám já taky v nízkém tarifu 8 hod denně, ale aby to opravdu stálo za to, musí to být fakt auto za milion+ :(
Sharan 1,9 PD 115PS AUY- 225 PS a 500Nm turbo GTD1752VRL vodou chlazené ,Sharan 2,0 CFFB 140PS turbo GTD1752VRK-REA, - 226PS a 465Nm vše od Dieselpoweru. :) KTM SMT 990, KTM SMT 890 www.zvsagro.cz E-Golf 100kW, Enyaq RS (noteeth)
Uživatelský avatar
MirekX
Aktivista
Příspěvky: 4718
Registrován: 24 led 2006, 18:27
Odpovědi: 0
Bydliště: Týniště nad Orlicí

Příspěvek od MirekX »

Myslel jsem, jak si bude manželka libovat že nemusí řadit atd a ta po jízdě suše prohlásila, že pokud jí auto aspoň jednou denně nechcípne, tak to není nic pro ni... :D :D A já teda souhlasím, je to trochu nuda, jako starty pěkný ale 500Nm když si ten kvalt člověk pěkně připraví tak je to větší sranda... :D
Sharan 1,9 PD 115PS AUY- 225 PS a 500Nm turbo GTD1752VRL vodou chlazené ,Sharan 2,0 CFFB 140PS turbo GTD1752VRK-REA, - 226PS a 465Nm vše od Dieselpoweru. :) KTM SMT 990, KTM SMT 890 www.zvsagro.cz E-Golf 100kW, Enyaq RS (noteeth)
rudy5
Aktivista
Příspěvky: 2935
Registrován: 04 pro 2007, 15:36
Odpovědi: 0

Příspěvek od rudy5 »

Sa mi zdá ze ten golf je aj do mesta slabý kua aby človek stále kontroloval co kde a ako k tým autám by mali dávať odťah vozidla zadarmo keď už to je taky eco režim
BMW 330 ix
favo
blázen
Příspěvky: 2753
Registrován: 12 úno 2008, 16:29
Odpovědi: 0

Příspěvek od favo »

Ještě jeden k tématu, slyšeli ste už otom co se snaží prosadit v Německu ? Jedná se o zákon s názvem Vyrovnávání špiček, zjednoduším to, je to zákon který umožní v případě špiček v odběru el. energie nadálku odpojit vaše el.auto od elektrické sítě, aby se snižil odběr.
Jinými slovy, vzhledem k tomu že Němec má nějaký zdravotní problém co se projevuje tak, že ruší a zavírá vše co není dle něho eco, takže se zbavují jádra, uhlí a vsází jen na slunce a vítr a tudíš nemá dost elektřiny už dnes, tak se připravuje do budoucna na to, že bude určovat kdo kdy a kolik smí odebrat el. energie.
Takže to že si v Německu připojíte el.auto do zásuvky ještě neznamená, že jej taky nabijete. Asi nemusím psát jak tohle celé skončí, snad jen že když vidím jak němci tlačí na elektrifikaci aut, budou mít výhodu snad jen ti co ještě nezrušily maštale.
A co se týká toho co budu dělat až bude nafta kvůli sankcím za 50,- Kč/litr ?
Zavolám do Barka, nechám Golfa zlikvidovat stejně jako feldu a budu jezdit vlakem a MHD, protože i kdybych na elektrický auto měl, tak jakošto člověk žijící na sídlišti, nemám šanci takové auto nabíjet, takže si jej ani koupit nemohu.
Jediný co ještě nevím je, co budu dělat s těmi penězi co za provoz starého auta ušetřím a že to není malá suma. :D
Nejspíš se moje děti budou moc těšit na slušné dědictví.
Golf IV 1.9 TDi ASZ
_________________
favorit 136 L
felicia 1.3 (1.4) MPi
Odpovědět

Zpět na „Diskuze o autech“