
Motor BXE KO! Zlomená ojnice!
Moderátoři: šulda, Moderátoři
Pája 19- ty stovky jsou znát, při opravách jsem měnil šály automaticky a kolikrát pohledově byly o.k. Je to často na hraně, mám kamaráda, který měl Golfa 1/1,6 TD/ a tomu jsem je měnil snad 4krát. Vždy přijel a povídá, dej je tam už je to zase roztřesené..Tak jsem je namontoval a on si chrochtal, teď je to utažené, je to perfektní..Auto zrušili když mělo na tacháku 440000 km, /nějakou dobu nešel/a když auto přivezli, bylo na tacháku 220000 km..Vše mimo kroužků a šál bylo původní, ke konci se měnilo jen turbo a hlava..Dodnes na něho vzpomíná a má slzu v oku..Ta klika vydrží hodně, sice jsem ji neměřil po tomto výkonu, ale motor šel jako pěna. A měl to nejvýkonnější provedení, kde dostávala zabrat..Takže mám zato, když je majitel vymění včas než jsou z toho pendlovky, spodek vydrží dost. Samozřejmě pokud se kouká jen na KW a motor se načipovává a "vylepšuje," životnost se zkracuje. Stejně tak jezdci , kteří zapomínají k čemu převody jsou a čumí jen display spotřeby jim dávají co proto. Je to nejnamáhanější součástka na motoru, musí chytat všechny ty rázy a zátahy motoru. Takže když se zaboříš do sedačky, tak šály dostaly ten největší kopanec.. 

nepropadat panice...
-
- Přispěvovatel
- Příspěvky: 166
- Registrován: 07 lis 2008, 15:37
Všechná kluzná ložiska to mají obdobné..Jakmile je vidět červená, je konečná. Přece se to nezadře kvůli opotřebovanému čepu kliky na průměru,/to by samozřejmě klepalo/ šála je měkká, proto ubývá dřív. Nebo je možné, že klika začíná nový turnus..
Nejlepší je koupit si páskové měrky, ojnici utáhnout a pak změřit..

nepropadat panice...
-
- Přispěvovatel
- Příspěvky: 543
- Registrován: 09 pro 2006, 20:39
- Bydliště: Slovensko
Tak pridam niečo aj ja do diskusie....dnes som dal vymeniť ojničné ložiska plus šruby... neviem ši preventívne,alebo pre lepší pocit...uvidíme...
Auto O II r.v. 5.2008 77kw, BXE, 120 000 km, kupovane ako predvadzačka zo Španielska pri 11 000 km, olej prvy krat menený pri 28 000 km, potom pravidelne pri 15 000 km, olej som striedal: LIQUI MOLY TOP TEC 4200 5W-30 a LIQUI MOLY DIESEL HIGH TECH 5W-40, filter vzdy MANN, autom jazdím viacmenej normálne 4O% mesto inak okrsky a dialnica občas sa mi stalo že som ho podtočil, ale ak som na dialnici tak jazdím sem tam aj nad 170km/h, o auto sa mi stará stale iba jeden súkromný mechanik a auto nejak veľmi nešetrím....
Ložiska vybrane mali číslo 045 701 B- Horné, 045 701 C- Dolné,
Dávali sme Original 045 105701 B(C) kupované v Škodovke cena 113 Eur, šruby originál cena 35 Eur
Na vrchných bol opotrebovaný najme stred ložisiek na dolných kraje po oboch stranách a po celej dlžke na všetkych horných boli jemne pozdlžne rýhy, najviac opotrebovana bola z 3 ojnice horná a dolná taktiež z 3 ojnice, ale mechanik potvrdil že by ešte par tisíc vydržali....
Ale bol tu jeden problém horné ložisko na 3 ojnici bolo mierne posunuté evidentne presahovalo na čo ma upozornil mechanik, a na 2 a 3 ojnici boli pocitovo slabšie dotiahnuté šrúby,
Mechanik to zvládo za hodinu dvadsať s komentárom a príhodami čo mu vozia opravovať, aj s kavou a donáškovou pizzou,
PS: na dvore mu stal Passat comon rail s rozlomenou kľukov (140 000km)
a nato že robí auta už 10 rokov doteraz opravoval iba 3 s prasknutou ojnicou,
PS2: foto vybratých ložisiek sa pokúsim pridať zajtra...
Auto O II r.v. 5.2008 77kw, BXE, 120 000 km, kupovane ako predvadzačka zo Španielska pri 11 000 km, olej prvy krat menený pri 28 000 km, potom pravidelne pri 15 000 km, olej som striedal: LIQUI MOLY TOP TEC 4200 5W-30 a LIQUI MOLY DIESEL HIGH TECH 5W-40, filter vzdy MANN, autom jazdím viacmenej normálne 4O% mesto inak okrsky a dialnica občas sa mi stalo že som ho podtočil, ale ak som na dialnici tak jazdím sem tam aj nad 170km/h, o auto sa mi stará stale iba jeden súkromný mechanik a auto nejak veľmi nešetrím....
Ložiska vybrane mali číslo 045 701 B- Horné, 045 701 C- Dolné,
Dávali sme Original 045 105701 B(C) kupované v Škodovke cena 113 Eur, šruby originál cena 35 Eur
Na vrchných bol opotrebovaný najme stred ložisiek na dolných kraje po oboch stranách a po celej dlžke na všetkych horných boli jemne pozdlžne rýhy, najviac opotrebovana bola z 3 ojnice horná a dolná taktiež z 3 ojnice, ale mechanik potvrdil že by ešte par tisíc vydržali....
Ale bol tu jeden problém horné ložisko na 3 ojnici bolo mierne posunuté evidentne presahovalo na čo ma upozornil mechanik, a na 2 a 3 ojnici boli pocitovo slabšie dotiahnuté šrúby,
Mechanik to zvládo za hodinu dvadsať s komentárom a príhodami čo mu vozia opravovať, aj s kavou a donáškovou pizzou,
PS: na dvore mu stal Passat comon rail s rozlomenou kľukov (140 000km)
a nato že robí auta už 10 rokov doteraz opravoval iba 3 s prasknutou ojnicou,
PS2: foto vybratých ložisiek sa pokúsim pridať zajtra...
Škoda Octavia II, bez uprav-v jednoduchosti je krása
Tak som vymenil aj ja Touran BLS 07/2007 240tkm najazdené do 180tkm LL.
Potom Castrol EDGE 5W 30 po15tkm.
Horné pánvy mali označenie 045701D, dolné 045701E.


Potom Castrol EDGE 5W 30 po15tkm.
Horné pánvy mali označenie 045701D, dolné 045701E.


Naposledy upravil(a) dodox dne 25 čer 2014, 19:58, celkem upraveno 3 x.
Touran Comfortline 2,0 2015 CFHC
-
- Přispěvovatel
- Příspěvky: 543
- Registrován: 09 pro 2006, 20:39
- Bydliště: Slovensko