Motorovy olej a do prevodovky pro PD

vše o motorových, převodových a podobných olejích - čím se miláčci namažou

Moderátoři: šulda, Moderátoři

devonrex
Přispěvovatel
Příspěvky: 666
Registrován: 27 srp 2006, 09:44
Bydliště: Jirkov

Příspěvek od devonrex »

for Huml... levněji to nikde neseženu a kupovat jetý to nebudu....jen aby se to dalo někde sehnat. Opíši si ten tvůj kód a zkusím to v autrizovaném servisu Škoda. Díky za radu
Bez kouře není legrace.
devonrex
Přispěvovatel
Příspěvky: 666
Registrován: 27 srp 2006, 09:44
Bydliště: Jirkov

Příspěvek od devonrex »

for huml...tak jsem byl dneska ve Škodovce a ten odvzdušňovací ventil na spojku 1J0 721 468 B se prý nedělá a je nahrazen ventilem 1J0 721 468 C, který je o cca 200 Kč levnější. Objednal jsem ho a tak jsem snad nevyhodil 600Kč.
Bez kouře není legrace.
Uživatelský avatar
Huml
Aktivista
Příspěvky: 11068
Registrován: 23 led 2006, 20:01
Bydliště: Brno

Příspěvek od Huml »

;) , tak doufám, že to bude ok
devonrex
Přispěvovatel
Příspěvky: 666
Registrován: 27 srp 2006, 09:44
Bydliště: Jirkov

Příspěvek od devonrex »

tak humlíku, nový olej nepomohl. Převodovka asi byla načatá (při výměně z náí tekla dost tmavá brečka) a tak se to te´d projevuje tím, že mi jdou špatně zařadit kvalty při vytočení motoru (tudíž nejvíce znatelné je to u dvojky) :( Prý mi odcházejí do věčných lovišť synchrony, ale dostal jsem tip na nějakou mazací pastu od BP, která tomu možná trochu pomůže. Ale neházím flintu do žita, snad by to mohl být i setrvák, ale to zjistím až zda se neklepe nerytmicky motor.
Bez kouře není legrace.
Uživatelský avatar
Huml
Aktivista
Příspěvky: 11068
Registrován: 23 led 2006, 20:01
Bydliště: Brno

Příspěvek od Huml »

A na konec jen pro zajímavost, protože tenhle olej pro 6kvalty je asi skoro nemožné sehnat někde jinde než u VW dealerů, australská firma Penrite nabízí ekvivalent pro G052171 (což je číslo dílu-oleje pro 6kvalt podle ETKA) pod názvem Manual Gear Oil 70, ale tenhle olej má specifikaci 70W-75 ....???
to je správně, ta viskozita, i ten origo má takovou viskozitu
Rayx
Aktivista
Příspěvky: 2674
Registrován: 23 led 2006, 20:00
Bydliště: jz

Příspěvek od Rayx »

Mě na tom ale zaráží, že přímo data od VW z roku 2004 říkaj pro tyhle 6kvalty G51 SAE 75W90. Nemá někdo info z novější ELSA než 3.13? Vím, že třeba v ETOS se zase objevila ta řidší 70W75, takže nakonec je v tom pěknej guláš, zvlášť když na origo VW balení ta viskozita není uvedená, jestli se nepletu, že?
devonrex
Přispěvovatel
Příspěvky: 666
Registrován: 27 srp 2006, 09:44
Bydliště: Jirkov

Příspěvek od devonrex »

Nedávno jsem ten olej kupoval origo ve Škodovce v CV a opravdu je klasifikace 70W-75. ;) Jo a humlíku, ten olej od Penrite vyjde levněji než origo?Jo a ješt dotaz...myslíš, že Militec dokáže zlepšit vlastnosti převodového oleje? Kámoš mi říkal, že ho někteří do převodovky lejí.

Jinak hlavní filiálka Penrite pro Evropu je v UK. Koukal jsem, že mají pobočku i ve Švýcarsku, ale na jejich stránkách Manula Gear Oil 70 nenabízejí.
Bez kouře není legrace.
Rayx
Aktivista
Příspěvky: 2674
Registrován: 23 led 2006, 20:00
Bydliště: jz

Příspěvek od Rayx »

to Devonrex - jak to myslíš s tou klasifikací? Pár řádků zpět píšeš o tom, žes to viděl pouze v kolonce ETOSu u Škoda prodejce, je to ale i na té pixle oleje cos koupil? To je to, co mě zajímá, myslím, že asi ne, co? Je zajímavý, že v ETKA o specifikaci neni ani zmínka. No a neni to tak dávno, kdy při vší úctě i Huml nevěděl v tomhle téma http://dieselpower.cz/forum/viewtopic.p ... hlight=75w Já zatím prostě na jednom údaji z ETOSu, kterej navíc ve tvaru 70W-75W může být pochopen přesně podle MirekX, nechci stavět. Ten vygooglenej Penrite sice píše 70W-75, já bych ale stejně chtěl vidět origo balení tohodle oleje s uvedenou specifikací, nebo údaj z ELSA/ETKA. Možná je to zbytečný bazírování na nesmyslu, kór když se ten olej nemění každej den a pro jednou ho můžu koupit i od koncernovýho dealera. Rád bych si v tom ale udělal jasno.Obrázek
devonrex
Přispěvovatel
Příspěvky: 666
Registrován: 27 srp 2006, 09:44
Bydliště: Jirkov

Příspěvek od devonrex »

Je samozřejmé, že na samotném balení to napsané není (není tam uvedena žádná specifikace). Soudím dle toho, co mi ukázal technik od Škoda v ETCE a co mi řekl za názor, když jsem se ho ptal, proč tam raději nenalít 75 W 90. Jinak jasno ti v tom neudělá asi nikdo. Buď si koupíš origo olej, nebo si z UK objednáš Penrite, nebo tam naleješ prostě 75W 90 a nebudeš to dál řešit. ;)
Bez kouře není legrace.
Uživatelský avatar
Huml
Aktivista
Příspěvky: 11068
Registrován: 23 led 2006, 20:01
Bydliště: Brno

Příspěvek od Huml »

našel jsem ještě jeden olej co se dává do 6°převodovek a ten má viskozitu 75W90, je určen do Fabií a má objednací číslo G 005 100 A1 a je označenej jako vysokoteplotní ;)
Rayx
Aktivista
Příspěvky: 2674
Registrován: 23 led 2006, 20:00
Bydliště: jz

Příspěvek od Rayx »

to Huml - hm, máš pravdu, schválně jsem si prošel celou Etku, a ten Tebou zmiňovaný tam opravdu dávaj. Když jsem kouknul na Octávku, tak tam je u 6kvaltu asi největší gulášek :-) Jako první tam je G052171A2 se stejnou poznámkou jako v ETOS, a to SAE 70W-75W (já se přikláním k tomu, že jsou to pouze alternativní první hodnoty podle SAE) Pak je tam ta vysokoteplotní G005100A1 se SAE 75W-90API, a pak ještě další dvě G052 s rozližením podle VIN. Je to fakt pěkně zamotaný, jen by mě zajímalo, jestli záměrně nebo proč?

Ona už ta VW specifikace G50, G51 a G52 je dost těžko zjistitelná, co se pod tím vlastně skrývá. Skoro to vypadá, že údaje v ETKA se neshodují s ELSAWIN.

Tady je pár starších témat na tdiclub.com k téhle problematice:
http://forums.tdiclub.com/showthread.php?t=104789
http://forums.tdiclub.com/showthread.php?t=132884
http://forums.tdiclub.com/showthread.php?t=167516

jo a ještě něco, jestli si vzpomínáš, jaks tady v tom téma o oleji do Alhambry zmiňoval, že G052171A2 se Ti zdá řidší než nějaká 75W-90, tak přesně tohle je výběr jednoho z uvedených topics
http://forums.tdiclub.com/showpost.php? ... stcount=90
http://forums.tdiclub.com/showpost.php? ... tcount=140

Hezký čtení :-D
Uživatelský avatar
daniel.987
Přispěvovatel
Příspěvky: 560
Registrován: 22 úno 2006, 23:41
Bydliště: Krkonoše

Příspěvek od daniel.987 »

Tak už pochybuju o tom, že existuje 6kvalt v sharanu nebo alhambře kde jde řadit bez problému. Mám auto přivezený z Rakouska naj 80000 a v servisce je výměna převoďáku při 60000km. Samozřejmě 2 a 3 jde řadit hůř, tak mám podezření že tam kluci nenalili to co má být.
Věřte pánové tomu co píše Huml, protože ty šestikvalty obzvlášť v těchto
autech jsou neuvěřitelně citlivý na olej. Mám třetí auto s touhle přev. a
všude stejný problém 2 a 3°.
Proto mám dotaz na Humla jaký olej do převodovky sharan 4x4, 2001 a
jaká náplň? Budou mi stačit dvě litrovky nebo to bude málo?
Dík.
Sharan ASZ
Octavia AGR
Uživatelský avatar
Huml
Aktivista
Příspěvky: 11068
Registrován: 23 led 2006, 20:01
Bydliště: Brno

Příspěvek od Huml »

olej do převodovky je pořád stejnej, tzn. G 052 171 A2 a uvádí se množství 2,8l ;)
Schöny#7
Přispěvovatel
Příspěvky: 108
Registrován: 22 úno 2006, 18:25
Bydliště: Chomutov

Příspěvek od Schöny#7 »

A po jake dobe je tak nejak dobre ten olej v prevodovce vymenit..?:)
VW Golf IV PD 96kW, 6ti kvaltik:) Powered by Reesha:o) Ale ukradli mi ho..:(
Uživatelský avatar
Peete
Aktivista
Příspěvky: 4421
Registrován: 21 led 2007, 14:33
Odpovědi: 1
Bydliště: Brno

Příspěvek od Peete »

myslim ze se jedna o olej Castrol TAF - X = origo
Nissan Primera SW 1,9 DCi
Odpovědět

Zpět na „Mazání a motorové oleje“