Motorovy olej a do prevodovky pro PD

vše o motorových, převodových a podobných olejích - čím se miláčci namažou

Moderátoři: šulda, Moderátoři

drivwer
Nováček
Příspěvky: 13
Registrován: 03 úno 2009, 21:10
Bydliště: Námestovo

Příspěvek od drivwer »

Uživatelský avatar
nogis
Aktivista
Příspěvky: 3535
Registrován: 29 led 2008, 19:32
Bydliště:

Příspěvek od nogis »

Pokud nejsou s převodovkou problémy, tak je zbytečný si je přidělávat výměnou oleje. Měnil jsem ho v šestikvaltu po 270tkm a byl krásně čistý. Žádný zlepšení s novým olejem jsem nepocítil.
VW Passat B8 variant R-line, CUAA 218kW/591Nm
Uživatelský avatar
patrik.kloucek
Aktivista
Příspěvky: 2068
Registrován: 22 pro 2006, 20:58
Bydliště: Hradec Kralove

Příspěvek od patrik.kloucek »

Schöny#7 píše:A po jake dobe je tak nejak dobre ten olej v prevodovce vymenit..?:)
no kazdej rika ze je to celozivotni napln ale podle me je to kravina jak ma bejt......muj na zor je takovej ze se pocita zivotnost auta na cca 5let...takze pak menit....ale jak rikam je to jen muj nazor
Uživatelský avatar
jurki888
Aktivista
Příspěvky: 2564
Registrován: 07 srp 2006, 23:51
Bydliště: Nitra

Příspěvek od jurki888 »

aj ta prevodovka sa casom dere vznikaju piliny ktore su potom v tom oleji preto ho treba vymenit ja som tiez menil a v pohode dokonca brat mal 1octaviu 1.9tdi presiel po vode ktora mu siahala po predne svetla a zrazu zacaly skrypat rychlosti nesla zaradit 1 a podobne vymenil som olej a auto ide bez problemov frajerka ma a3 tdi ahu umyval som je motor a to iste ako keby tam natiekla niekade voda
Uživatelský avatar
patrik.kloucek
Aktivista
Příspěvky: 2068
Registrován: 22 pro 2006, 20:58
Bydliště: Hradec Kralove

Příspěvek od patrik.kloucek »

S motorem je to asi takto, tady záleží jakej výměnej interval je na autě nastavenej a po kolika kilákách ten olej chceš měnit ty. Jestli máš pevnej nebo ho chceš měnit po 15000km, můžeš v klidu používat oleje normy 505.01 5W40, jestli tam máš nastavenej longlife a chceš ho dál používat je potřeba dávat oleje normy 506.01 nebo 507.00, 0W30 resp. 5W30.

jen poznamka.....dnes jsem slysel od jednoho manika ze si do svojeho sharika PD 85KW leje olej 10W40 dle normy 500.00.......tzn ten co se leje do rotacek.....
a zadnej problem s tim nema a uz vubec se neboji nejakyho poskozeni motoru a to uz par desitek tkm na to najezdil....co vy na to (hm)
myslite ze se opravdu tomu motoru neublizi....zatim to vypada ze mu to fakt nevadi..... :?
Uživatelský avatar
bds
Přispěvovatel
Příspěvky: 250
Registrován: 25 úno 2009, 18:23
Bydliště: Fromálně Praha 3, reálně u Kralup n. Vlt.

Příspěvek od bds »

patrik.kloucek píše:jen poznamka.....dnes jsem slysel od jednoho manika ze si do svojeho sharika PD 85KW leje olej 10W40 dle normy 500.00.......tzn ten co se leje do rotacek.....
a zadnej problem s tim nema a uz vubec se neboji nejakyho poskozeni motoru a to uz par desitek tkm na to najezdil....co vy na to (hm)
myslite ze se opravdu tomu motoru neublizi....zatim to vypada ze mu to fakt nevadi..... :?
Ja teda nejsem povolana osoba, ale domnivam se, ze nekolik desitek tkm neni dost dlouha doba, na to aby se pripadne problemy projevily. Navic prestoze jinak casto trpim disrespektem vuci "autoritam", jsem toho nazoru, ze tu normu 505.01 nevymysleli u VW pro PD jen tak, aby meli vyrobci oleju radost ...
Uživatelský avatar
nogis
Aktivista
Příspěvky: 3535
Registrován: 29 led 2008, 19:32
Bydliště:

Příspěvek od nogis »

Přesně jak píše "zatím mu to nevadí". To "zatím" je tam hrozně důležitý. Však to pozná... (LOL)
VW Passat B8 variant R-line, CUAA 218kW/591Nm
Uživatelský avatar
Thopr
Aktivista
Příspěvky: 1647
Registrován: 08 srp 2007, 17:51
Bydliště: Bruntál

Příspěvek od Thopr »

Známý lije do Touranu PD olej Starline bez specifikace pro PD už asi 40tkm a jezdí stále dál... :o
Octavia 3 SCOUT 2.0 TDi 4x4, 135KW, DSG, FULL palba a vyroba 9/2020... :tyc:
matooo
Přispěvovatel
Příspěvky: 117
Registrován: 01 dub 2009, 09:05
Bydliště: SVK ke

Příspěvek od matooo »

tak ako sa tu uz spominalo tak cas je tu velmi nespecifikovatelny ze kedy co na motore odide ked sa nepouziva spravny olej!
a tiez som toho nazoru ze specifikacie olejov niesu pre srandu kralikov
naco potom ludia tankuju 98benzin ked mame aj 91 toto sice velmi benzinakom nevadi len maju nizssi vykon a moze sa to prejavit po x tKM

neviem aky je cenovy rozdiel medzi olejmi specifikacie 50500/ 50501/50700 ale urcite nie velky a ani za celu zivnotnost auta clovek na oleji neusetri tolko kolko stoji nova vacka
a vobec na ziadnych nahradnych dieloch - spotrebnom materiali sa neda usetrit da sa jedine kupit lacnejsie / zo zlavou / tam kde stoji tovar najmenej
zhrnul by som to asi tak ked nema clovek na auto / na jeho prevadzku tak nech si ho nekupuje :D
Uživatelský avatar
Deane7
Sběrač informací
Příspěvky: 36
Registrován: 09 zář 2009, 21:50
Bydliště: NMnV

Hm.

Příspěvek od Deane7 »

Ak najazdí 400t.km bez problémov tak potom si od neho dám poradiť, ale 40t.km? to znie ako žart.
VW Bora-variant 74kw ATD
Seat Altea XL 1,9TDI 77kw BLS
Uživatelský avatar
Kuba
Přispěvovatel
Příspěvky: 279
Registrován: 23 led 2006, 21:18

Re: Hm.

Příspěvek od Kuba »

Se správnou viskozitou převodového oleje pro 6-ti-kvalty je to takhle:
Jelikož v Německu 2004..2005 mnoho řidičů reklamovalo špatný řazení hlavně u 6-ti-kvaltů při velkých mrazech ( jednička a dvojka ) tak VW přepracoval motorový olej ( původní viskozita 75 W.... novější 70 W .... ) a po jeho výměně se prý převodovky hlavně při nízkejch teplotách lépe řadí. Číslo objednací u VW je : ET-Nr. G 052171A2)

z d r o j : vw-forum.de, motortalk.de :

Schaltung hackelig
(6-Gang-Getriebe) VW-Schaltungen sind oft sehr hakelig, aber beim 6-Gang-Getriebe lassen sich der 1. und 2. Gang bei Kälte extrem schwer schalten. Auf Reklamation des Kunden wird von VW ein neues überarbeitetes Öl (ET-Nr. G 052171A2) eingefüllt. Das Getriebe lässt sich nach dem Wechsel deutlich besser schalten - auch bei niedrigen Aussentemperaturen.
VW BORA 1,9 TDI PD, 96 kW
bobG3
Aktivista
Příspěvky: 1319
Registrován: 23 led 2006, 19:40
Bydliště: Třebíč

Příspěvek od bobG3 »

Bylo to zde psáno hodněkrát - celoživotní = 200k km nebo 8 let u G3, u jiných to bude podobné.
G3 Variant synchro
Woko_O
Aktivista
Příspěvky: 1572
Registrován: 06 zář 2011, 20:04

Příspěvek od Woko_O »

Otevřu tohle starý téma.. at to nezakládám znova..

Mám blbej synchron na trojce, jak ze dvojky, tak ze čtyrky. Budu teda otevírat převodovku a dělat synchron. Je to šestikvalt GQM v pětkovým Golfu. Olej se bude z převodovky teda vypouštět (ani nevím jak je tam dlouho).. Ted to má najeto 215tis. Vím že se doporučuje origo olej. Konkrétně tam mám G052171A2, tzn 700,-/litr 70W-75W.. Náplň je 2.1 litrů, což je 2100,- za olej, protože musim koupit 3 litry.. to je sice hezký ale magor vážně nejsem.. Společně se spojkou a dalšíma věcma bych do toho slušně zahučel a věřím tomu že ten olej bude stejnej jako náhrada od Febi..přesto se zpetám. Máte někdo vyloženě zkušenost s náhradou od Febi 21829? Díky
Uživatelský avatar
Tomas.cz
Aktivista
Příspěvky: 14261
Registrován: 06 dub 2006, 13:37
Bydliště: Praha

Příspěvek od Tomas.cz »

Jo, dával jsem ho do MB Sprinter a mám ho v O1, ale že by splňoval specifiko pro 6Q, to je ta 3hřídelová? To se mi až tak nezdá, ten olej je jen SAE 75w.

Když už jsem u toho, potřeboval jsem olej do serva, na nádobce pouze minerální hydraulický olej podle normy VW...., když jsem normu ťuknul do vyhledavače, tak mi to vyplivlo syntetický hydraulický olej, zkrátka v tomhle bych byl opatrný ;)
Woko_O
Aktivista
Příspěvky: 1572
Registrován: 06 zář 2011, 20:04

Příspěvek od Woko_O »

Je to snad obyč šesti stupeň (dvě hřídele).. Když dám přímo origo číslo do katalogu k dílům tak i vyjede ten Febi jako náhrada. Takže si myslím že se stane prd když ho tam naleju.. Fungovat to bude..
Odpovědět

Zpět na „Mazání a motorové oleje“