Motorovy olej a do prevodovky pro PD
Moderátoři: šulda, Moderátoři
- patrik.kloucek
- Aktivista
- Příspěvky: 2068
- Registrován: 22 pro 2006, 20:58
- Bydliště: Hradec Kralove
aj ta prevodovka sa casom dere vznikaju piliny ktore su potom v tom oleji preto ho treba vymenit ja som tiez menil a v pohode dokonca brat mal 1octaviu 1.9tdi presiel po vode ktora mu siahala po predne svetla a zrazu zacaly skrypat rychlosti nesla zaradit 1 a podobne vymenil som olej a auto ide bez problemov frajerka ma a3 tdi ahu umyval som je motor a to iste ako keby tam natiekla niekade voda
- patrik.kloucek
- Aktivista
- Příspěvky: 2068
- Registrován: 22 pro 2006, 20:58
- Bydliště: Hradec Kralove
S motorem je to asi takto, tady záleží jakej výměnej interval je na autě nastavenej a po kolika kilákách ten olej chceš měnit ty. Jestli máš pevnej nebo ho chceš měnit po 15000km, můžeš v klidu používat oleje normy 505.01 5W40, jestli tam máš nastavenej longlife a chceš ho dál používat je potřeba dávat oleje normy 506.01 nebo 507.00, 0W30 resp. 5W30.
jen poznamka.....dnes jsem slysel od jednoho manika ze si do svojeho sharika PD 85KW leje olej 10W40 dle normy 500.00.......tzn ten co se leje do rotacek.....
a zadnej problem s tim nema a uz vubec se neboji nejakyho poskozeni motoru a to uz par desitek tkm na to najezdil....co vy na to
myslite ze se opravdu tomu motoru neublizi....zatim to vypada ze mu to fakt nevadi.....
jen poznamka.....dnes jsem slysel od jednoho manika ze si do svojeho sharika PD 85KW leje olej 10W40 dle normy 500.00.......tzn ten co se leje do rotacek.....
a zadnej problem s tim nema a uz vubec se neboji nejakyho poskozeni motoru a to uz par desitek tkm na to najezdil....co vy na to
myslite ze se opravdu tomu motoru neublizi....zatim to vypada ze mu to fakt nevadi.....
- bds
- Přispěvovatel
- Příspěvky: 250
- Registrován: 25 úno 2009, 18:23
- Bydliště: Fromálně Praha 3, reálně u Kralup n. Vlt.
Ja teda nejsem povolana osoba, ale domnivam se, ze nekolik desitek tkm neni dost dlouha doba, na to aby se pripadne problemy projevily. Navic prestoze jinak casto trpim disrespektem vuci "autoritam", jsem toho nazoru, ze tu normu 505.01 nevymysleli u VW pro PD jen tak, aby meli vyrobci oleju radost ...patrik.kloucek píše:jen poznamka.....dnes jsem slysel od jednoho manika ze si do svojeho sharika PD 85KW leje olej 10W40 dle normy 500.00.......tzn ten co se leje do rotacek.....
a zadnej problem s tim nema a uz vubec se neboji nejakyho poskozeni motoru a to uz par desitek tkm na to najezdil....co vy na to
myslite ze se opravdu tomu motoru neublizi....zatim to vypada ze mu to fakt nevadi.....
tak ako sa tu uz spominalo tak cas je tu velmi nespecifikovatelny ze kedy co na motore odide ked sa nepouziva spravny olej!
a tiez som toho nazoru ze specifikacie olejov niesu pre srandu kralikov
naco potom ludia tankuju 98benzin ked mame aj 91 toto sice velmi benzinakom nevadi len maju nizssi vykon a moze sa to prejavit po x tKM
neviem aky je cenovy rozdiel medzi olejmi specifikacie 50500/ 50501/50700 ale urcite nie velky a ani za celu zivnotnost auta clovek na oleji neusetri tolko kolko stoji nova vacka
a vobec na ziadnych nahradnych dieloch - spotrebnom materiali sa neda usetrit da sa jedine kupit lacnejsie / zo zlavou / tam kde stoji tovar najmenej
zhrnul by som to asi tak ked nema clovek na auto / na jeho prevadzku tak nech si ho nekupuje
a tiez som toho nazoru ze specifikacie olejov niesu pre srandu kralikov
naco potom ludia tankuju 98benzin ked mame aj 91 toto sice velmi benzinakom nevadi len maju nizssi vykon a moze sa to prejavit po x tKM
neviem aky je cenovy rozdiel medzi olejmi specifikacie 50500/ 50501/50700 ale urcite nie velky a ani za celu zivnotnost auta clovek na oleji neusetri tolko kolko stoji nova vacka
a vobec na ziadnych nahradnych dieloch - spotrebnom materiali sa neda usetrit da sa jedine kupit lacnejsie / zo zlavou / tam kde stoji tovar najmenej
zhrnul by som to asi tak ked nema clovek na auto / na jeho prevadzku tak nech si ho nekupuje
Re: Hm.
Se správnou viskozitou převodového oleje pro 6-ti-kvalty je to takhle:
Jelikož v Německu 2004..2005 mnoho řidičů reklamovalo špatný řazení hlavně u 6-ti-kvaltů při velkých mrazech ( jednička a dvojka ) tak VW přepracoval motorový olej ( původní viskozita 75 W.... novější 70 W .... ) a po jeho výměně se prý převodovky hlavně při nízkejch teplotách lépe řadí. Číslo objednací u VW je : ET-Nr. G 052171A2)
z d r o j : vw-forum.de, motortalk.de :
Schaltung hackelig
(6-Gang-Getriebe) VW-Schaltungen sind oft sehr hakelig, aber beim 6-Gang-Getriebe lassen sich der 1. und 2. Gang bei Kälte extrem schwer schalten. Auf Reklamation des Kunden wird von VW ein neues überarbeitetes Öl (ET-Nr. G 052171A2) eingefüllt. Das Getriebe lässt sich nach dem Wechsel deutlich besser schalten - auch bei niedrigen Aussentemperaturen.
Jelikož v Německu 2004..2005 mnoho řidičů reklamovalo špatný řazení hlavně u 6-ti-kvaltů při velkých mrazech ( jednička a dvojka ) tak VW přepracoval motorový olej ( původní viskozita 75 W.... novější 70 W .... ) a po jeho výměně se prý převodovky hlavně při nízkejch teplotách lépe řadí. Číslo objednací u VW je : ET-Nr. G 052171A2)
z d r o j : vw-forum.de, motortalk.de :
Schaltung hackelig
(6-Gang-Getriebe) VW-Schaltungen sind oft sehr hakelig, aber beim 6-Gang-Getriebe lassen sich der 1. und 2. Gang bei Kälte extrem schwer schalten. Auf Reklamation des Kunden wird von VW ein neues überarbeitetes Öl (ET-Nr. G 052171A2) eingefüllt. Das Getriebe lässt sich nach dem Wechsel deutlich besser schalten - auch bei niedrigen Aussentemperaturen.
VW BORA 1,9 TDI PD, 96 kW
Otevřu tohle starý téma.. at to nezakládám znova..
Mám blbej synchron na trojce, jak ze dvojky, tak ze čtyrky. Budu teda otevírat převodovku a dělat synchron. Je to šestikvalt GQM v pětkovým Golfu. Olej se bude z převodovky teda vypouštět (ani nevím jak je tam dlouho).. Ted to má najeto 215tis. Vím že se doporučuje origo olej. Konkrétně tam mám G052171A2, tzn 700,-/litr 70W-75W.. Náplň je 2.1 litrů, což je 2100,- za olej, protože musim koupit 3 litry.. to je sice hezký ale magor vážně nejsem.. Společně se spojkou a dalšíma věcma bych do toho slušně zahučel a věřím tomu že ten olej bude stejnej jako náhrada od Febi..přesto se zpetám. Máte někdo vyloženě zkušenost s náhradou od Febi 21829? Díky
Mám blbej synchron na trojce, jak ze dvojky, tak ze čtyrky. Budu teda otevírat převodovku a dělat synchron. Je to šestikvalt GQM v pětkovým Golfu. Olej se bude z převodovky teda vypouštět (ani nevím jak je tam dlouho).. Ted to má najeto 215tis. Vím že se doporučuje origo olej. Konkrétně tam mám G052171A2, tzn 700,-/litr 70W-75W.. Náplň je 2.1 litrů, což je 2100,- za olej, protože musim koupit 3 litry.. to je sice hezký ale magor vážně nejsem.. Společně se spojkou a dalšíma věcma bych do toho slušně zahučel a věřím tomu že ten olej bude stejnej jako náhrada od Febi..přesto se zpetám. Máte někdo vyloženě zkušenost s náhradou od Febi 21829? Díky
Jo, dával jsem ho do MB Sprinter a mám ho v O1, ale že by splňoval specifiko pro 6Q, to je ta 3hřídelová? To se mi až tak nezdá, ten olej je jen SAE 75w.
Když už jsem u toho, potřeboval jsem olej do serva, na nádobce pouze minerální hydraulický olej podle normy VW...., když jsem normu ťuknul do vyhledavače, tak mi to vyplivlo syntetický hydraulický olej, zkrátka v tomhle bych byl opatrný
Když už jsem u toho, potřeboval jsem olej do serva, na nádobce pouze minerální hydraulický olej podle normy VW...., když jsem normu ťuknul do vyhledavače, tak mi to vyplivlo syntetický hydraulický olej, zkrátka v tomhle bych byl opatrný