Jak provést přestavbu Škody Felicie 1,9D na RO?? Poraďte...

..jak jezdit na Slunečnicový, Řepkový, Olivový a podobné oleje ... a nebo, jestli někdo ještě jezdí na naftu, tak o naftě :-) či bionaftě

Moderátoři: šulda, radluk, Moderátoři

folll
Nováček
Příspěvky: 4
Registrován: 18 bře 2007, 14:14

Jak provést přestavbu Škody Felicie 1,9D na RO?? Poraďte...

Příspěvek od folll »

Zdravím.. Mám felicii 1.9D a už nějakou dobu jezdím na naftu + RO vyjetej z friťáku 50:50. Směs normálně liju do nádrže.. Když bylo teplo, zkusil jsem 100% RO a po krátké době kleklo čerpadlo. Teď už mám jiné a chtěl bych auto přestavit na 2 nádržový systém. S tím že vodou z chladiče bych ohříval přímo 2. nádrž s olejem a druhý výměník bych dal přímo před vstřikovací čerpadlo.. Pokud By někdo mohl poradit, ať už jakkoli, budu vděčný.. Díky všem..
jurassic
Nováček
Příspěvky: 9
Registrován: 06 úno 2007, 14:03

Příspěvek od jurassic »

Zdravim, no nevim, nevim jestli je to vůbec možný ohřívat voudou z chladiče nádrž na olej tak, aby to k něčemu bylo - toť muj názor, ale každopádně jestli k tomu máš nějaký schéma jak to udělat, tak to sem hoď.
Co sem tak někde zahlídnul bylo vytápění nádrže na olej, ale na 220 V. Normálně ráno před vyjetim zapojíš nádrž do zásuvky a olej se ohřeje na těch 80stC.
folll
Nováček
Příspěvky: 4
Registrován: 18 bře 2007, 14:14

No nevím nevím...

Příspěvek od folll »

Myslím si že voda vycházející z chladiče má cca. 90°C tak by olej v nádrži mohla ohřát alespoň na 60°C a druhý ohřev před nasátím do čerpadla(upozorňuji že problematického Lucase) by mohla žhavicí svíčka ohřát tak na 75°C. Přes bimetalový spínač aby to hehřálo pořád.. Zatím pátrám a sbírám rady a tipy abych věděl jak se do toho pustit.. Přijde mi divoké mít obě nádrže vzadu, olej při 5°C je dost hustý a nevím kolik dává podpůrné čerpadlo ale Lucas by to asi sám nedotáhl.. A mít na jeho vstupu nějaký extra přetlak by asi taky nebylo dobré.. Myslel jsem udělat si vlastní nádrž v motorovém, prostoru a do ní vézt zespoda měděnou spirálu s vodou z motoru a tou to nahřát a zároveň by se to nahřívalo i teplem od motoru(i když celkem nepodstatně..) Zkusím něco načrtnout a hodit to sem.. Třeba ze sebe udělám naprostého blbce ale za pokus to stojí.. :o))
Uživatelský avatar
ozi
Přispěvovatel
Příspěvky: 141
Registrován: 26 úno 2007, 08:30
Bydliště: Topolcany, Nitra, Slovenska Republika
Kontaktovat uživatele:

Re: No nevím nevím...

Příspěvek od ozi »

folll píše:Myslím si že voda vycházející z chladiče má cca. 90°C tak by olej v nádrži mohla ohřát alespoň na 60°C a druhý ohřev před nasátím do čerpadla(upozorňuji že problematického Lucase) by mohla žhavicí svíčka ohřát tak na 75°C. Přes bimetalový spínač aby to hehřálo pořád.. Zatím pátrám a sbírám rady a tipy abych věděl jak se do toho pustit.. Přijde mi divoké mít obě nádrže vzadu, olej při 5°C je dost hustý a nevím kolik dává podpůrné čerpadlo ale Lucas by to asi sám nedotáhl.. A mít na jeho vstupu nějaký extra přetlak by asi taky nebylo dobré.. Myslel jsem udělat si vlastní nádrž v motorovém, prostoru a do ní vézt zespoda měděnou spirálu s vodou z motoru a tou to nahřát a zároveň by se to nahřívalo i teplem od motoru(i když celkem nepodstatně..) Zkusím něco načrtnout a hodit to sem.. Třeba ze sebe udělám naprostého blbce ale za pokus to stojí.. :o))
Zdravim, citam ze chces skusit vsetky mozne cesty....co tak vsadit na stary osvedceny system, ktory je odskusany, sice drahsi ale zarucene funguje....vid schema
Obrázek[/img]

k tomu ze olej zhustne, pri tomto zapojeni ako vidis na scheme sa cerpa z nadrze len skutocna spotreba auta...cize nech je to dajme tomu 6 litrov na 100 km ked ides 100km/h....a tych 6 litrov potiahne aj keby to bol uplny med, pokial to nebude tuhe tak nie je problem, ak by bolo trocha nariedis naftou alebo petrolejom....pouvazuj nad tou schemou
Clio 1991 1.9 D Lucas CAV od 15.4.2007 2x Peveko, oventrop Afriso Flow Control, vymenniky Alu 24 a 30 dosiek, nafta v nerez 25 l, manualne ovladanie spinacov ventilov
jurassic
Nováček
Příspěvky: 9
Registrován: 06 úno 2007, 14:03

Příspěvek od jurassic »

Víš co, nechci tě odrazovat, to v žádnym případě, na léto by to možná i šlo, ale v zimě, mno nevim...

Jedna z věcí je měď x olej - co sem se zatim dočetl tak se nemaj rádi.
Druhá z věcí je velikost nádrže a tomu odpovídající průměr a délka spirály
Třetí z věcí je možnost koupit tepelnej výměník, kterej je malej a funkční

Místo tý mědi by se dal použít nerez ( instal. krky ) díky kterýmu by odpadly problémy s tvarovánim mědi.

Jinak už se tu něco podobnýho řešilo dřív, tady je na to odkaz: http://dieselpower.cz/forum/viewtopic.php?t=2629

Podle mě se tyhle hadice používaj u přestaveb na truckách, asi kvůli lepší izolaci a snažší práci s nima.


Tady je taky jedno schéma, pohyblivý (noteeth)
.Obrázek
Jindřich
Nováček
Příspěvky: 19
Registrován: 24 led 2006, 15:37

Příspěvek od Jindřich »

S tou mědí to není tak horký jak se tvrdí.Měl jsem měděné špony v surovém oleji,v oleji s naftou v různém poměru na slunci asi tak 3 měsíce a vůbec nic.Možná za přístupu vzduchu dojde k nějakým změnám.Ale přece ten olej tam tak dlouho stejně není.
Jindřich
Nováček
Příspěvky: 19
Registrován: 24 led 2006, 15:37

Příspěvek od Jindřich »

S tou mědí to není tak horký jak se tvrdí.Měl jsem měděné špony v surovém oleji,v oleji s naftou v různém poměru na slunci asi tak 3 měsíce a vůbec nic.Možná za přístupu vzduchu dojde k nějakým změnám.Ale přece ten olej tam tak dlouho stejně není.A ty nerezový hadi jsou na ohybání stejně dost tvrdý a hlavně pěkně drahý.
folll
Nováček
Příspěvky: 4
Registrován: 18 bře 2007, 14:14

jurassic

Příspěvek od folll »

Jasně, schémátko hezký a trochu pochopitelný ale nechápu jakým způsobem a proč se zapíná zpátečka, dokážeš mi to nějak vysvětlit??? Jinak na nějaký domádo asi prdím, protože než by člověk vychytal ty mouchy, vyšlo by ho levněji si to pořídit.. Tak to pokoupím a uvidíme |:o)) Ale co ta ZPÁTEČKA????
Rudaa
Nováček
Příspěvky: 1
Registrován: 20 bře 2007, 08:46

Příspěvek od Rudaa »

Obávám se,že všechno vynaložené úsilí na přestavbu bez výměny Lukase za Bosche bude jen plýtváním prostředků a tvé energie.Lukas je v mnoha zdrojích označován na přestavbu jako naprosto nevhodný.Osobně bych uvítal nějaký KONKRÉTNÍ typ - postup jak na výměnu Lukase.Přeji zdar tvému snažení.
Uživatelský avatar
ozi
Přispěvovatel
Příspěvky: 141
Registrován: 26 úno 2007, 08:30
Bydliště: Topolcany, Nitra, Slovenska Republika
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od ozi »

Rudaa píše:Obávám se,že všechno vynaložené úsilí na přestavbu bez výměny Lukase za Bosche bude jen plýtváním prostředků a tvé energie.Lukas je v mnoha zdrojích označován na přestavbu jako naprosto nevhodný.Osobně bych uvítal nějaký KONKRÉTNÍ typ - postup jak na výměnu Lukase.Přeji zdar tvému snažení.
proti tomu mam namietku, konkretne tu http://www.smartveg.com/news/veg_adventures_1.php odjazdil na tom 48 000 km, ak je auto spravne upravene niet sa coho obavat, aj ked je pravda ze Lucas je citlivejsi, preto treba striktne dodrziavat elementarne zasady.

este k vymennikom, chalani, ak si naozaj sakra neprepocitate a potom skutocne nezmerate ze to ma taky vykon ako ma mat zabudnite na tie vsetky napady s medennymi rurkami, instalaterskymi krkmi a neviem co este, kupte si seriozny doskovy vymennik usetrite si kopu penazi, ak chcete ist inou cestou, tak suhlasim ale radsej nie s hura nadsenim ale podprite si to vypoctami a meranim
Clio 1991 1.9 D Lucas CAV od 15.4.2007 2x Peveko, oventrop Afriso Flow Control, vymenniky Alu 24 a 30 dosiek, nafta v nerez 25 l, manualne ovladanie spinacov ventilov
Uživatelský avatar
Zdenda
Přispěvovatel
Příspěvky: 239
Registrován: 25 led 2006, 16:29
Bydliště: Plzeň

Příspěvek od Zdenda »

no, hurá nadšení se nevyhneš ani s tim profi výměníkem - nominální výkon výměníku je samozřejmě pro úplně jiný a do jistý míry ideální podmínky, kterým se v autě nepřiblížíš. A pro výpočet prostě spoustu veličin neznáš. Jako například průtok vody výměníkem. Takže nakonec ti stejně nezbyde než to vyzkoušet, případně se spolehnout na zklušenosti ostatních.
VW Passat 1.6 TD, motor CY, r.v. 1987
VW Passat 1.9 TDI, motor AFN, 1996
Ford Mondeo 1.8 TDCI, 2007
Uživatelský avatar
ozi
Přispěvovatel
Příspěvky: 141
Registrován: 26 úno 2007, 08:30
Bydliště: Topolcany, Nitra, Slovenska Republika
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od ozi »

Zdenda píše:no, hurá nadšení se nevyhneš ani s tim profi výměníkem - nominální výkon výměníku je samozřejmě pro úplně jiný a do jistý míry ideální podmínky, kterým se v autě nepřiblížíš. A pro výpočet prostě spoustu veličin neznáš. Jako například průtok vody výměníkem. Takže nakonec ti stejně nezbyde než to vyzkoušet, případně se spolehnout na zklušenosti ostatních.
plne suhlasim Zdendo, pri vsetkom co si napisal o co je lepsie mat profi vymennik ako nevypocitany doma zlepeny ?, uz len kvoli ploche :)
Clio 1991 1.9 D Lucas CAV od 15.4.2007 2x Peveko, oventrop Afriso Flow Control, vymenniky Alu 24 a 30 dosiek, nafta v nerez 25 l, manualne ovladanie spinacov ventilov
mynames
Přispěvovatel
Příspěvky: 297
Registrován: 01 říj 2006, 19:34
Bydliště: Dvůr králové

Příspěvek od mynames »

no abych pravdu rekl s eskortem jsem najel uz 29 tisic a ted se pravdebodobne ucpalo cerpadlo takze bude to zajimave nez se zjisti co s tim je. jeste ze jsem pritelkyni koupil naftovou fiestu tak mam cim jezdit :-) vubec nemate nekdo schema jak je poskladane cerpadlo bosh? mam to rok 95 bez turba
jak málo stačí ke štěstí.....total km na autech 3xescort 1.8D, transit 2.5D,bmw 525tds,pickup 1.9D 253tis km na olej golf1.9TDI 1995 3:1 vyjeťák:benzin pouliční smesy 60TKM. OLEJ STOP jezdím na LPG :-) nyní T4 long 2.4D syncro - nafta
Uživatelský avatar
ozi
Přispěvovatel
Příspěvky: 141
Registrován: 26 úno 2007, 08:30
Bydliště: Topolcany, Nitra, Slovenska Republika
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od ozi »

mynames píše:no abych pravdu rekl s eskortem jsem najel uz 29 tisic a ted se pravdebodobne ucpalo cerpadlo takze bude to zajimave nez se zjisti co s tim je. jeste ze jsem pritelkyni koupil naftovou fiestu tak mam cim jezdit :-) vubec nemate nekdo schema jak je poskladane cerpadlo bosh? mam to rok 95 bez turba
myslim ze tento link tu uz raz bol a mozno TI pomoze, ale je to skor o skladani cerpadla a nie vymena Bosch za Lucas, alebo ako som pochopil z Tvojho pisania

http://www.vwdiesel.net/phpBB/viewtopic ... p+assembly
Clio 1991 1.9 D Lucas CAV od 15.4.2007 2x Peveko, oventrop Afriso Flow Control, vymenniky Alu 24 a 30 dosiek, nafta v nerez 25 l, manualne ovladanie spinacov ventilov
Uživatelský avatar
dvorky1
Přispěvovatel
Příspěvky: 473
Registrován: 24 led 2006, 21:23

Příspěvek od dvorky1 »

ozi píše: este k vymennikom, chalani, ak si naozaj sakra neprepocitate a potom skutocne nezmerate ze to ma taky vykon ako ma mat zabudnite na tie vsetky napady s medennymi rurkami, instalaterskymi krkmi a neviem co este, kupte si seriozny doskovy vymennik usetrite si kopu penazi, ak chcete ist inou cestou, tak suhlasim ale radsej nie s hura nadsenim ale podprite si to vypoctami a meranim
s tím nesouhlasím. Já mám výměník dělanej doma a je dostačující i na 100% olej v nádrži. Pořizovací cena 120 Kč za m měděný trubky mám tam asi 2 m pač mám dva výměníky. No a pak trocha tý zručnosti.
Escort 1,6 D, Escort Combi 1,8 TD 66 Kw, BMW 525 TDS 104 KW,v současnosti Ford Galaxy 1,9 TDi 81 Kw, Galaxy 1,9 PD 85 Kw
Odpovědět

Zpět na „Jak se jezdí na rostlinu, nebo i na naftu“