Jak provést přestavbu Škody Felicie 1,9D na RO?? Poraďte...

..jak jezdit na Slunečnicový, Řepkový, Olivový a podobné oleje ... a nebo, jestli někdo ještě jezdí na naftu, tak o naftě :-) či bionaftě

Moderátoři: šulda, radluk, Moderátoři

JanDiesel
Přispěvovatel
Příspěvky: 138
Registrován: 29 čer 2006, 15:10
Bydliště: Zilina

Příspěvek od JanDiesel »

dvorky1 píše:
ozi píše: este k vymennikom, chalani, ak si naozaj sakra neprepocitate a potom skutocne nezmerate ze to ma taky vykon ako ma mat zabudnite na tie vsetky napady s medennymi rurkami, instalaterskymi krkmi a neviem co este, kupte si seriozny doskovy vymennik usetrite si kopu penazi, ak chcete ist inou cestou, tak suhlasim ale radsej nie s hura nadsenim ale podprite si to vypoctami a meranim
s tím nesouhlasím. Já mám výměník dělanej doma a je dostačující i na 100% olej v nádrži. Pořizovací cena 120 Kč za m měděný trubky mám tam asi 2 m pač mám dva výměníky. No a pak trocha tý zručnosti.
dvorky mozes nahodit nejaky navod na ten tvoj vymennik?
AGR 66kW seria
Uživatelský avatar
ozi
Přispěvovatel
Příspěvky: 141
Registrován: 26 úno 2007, 08:30
Bydliště: Topolcany, Nitra, Slovenska Republika
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od ozi »

dvorky1 píše:s tím nesouhlasím. Já mám výměník dělanej doma a je dostačující i na 100% olej v nádrži. Pořizovací cena 120 Kč za m měděný trubky mám tam asi 2 m pač mám dva výměníky. No a pak trocha tý zručnosti.
mas pravdu, budem potom rad ked sa s nami podelis o skusenosti, hlavne ma zaujima teplota a vplyv oleja na tu medenu rurku, ale to chce asi viac casu
Clio 1991 1.9 D Lucas CAV od 15.4.2007 2x Peveko, oventrop Afriso Flow Control, vymenniky Alu 24 a 30 dosiek, nafta v nerez 25 l, manualne ovladanie spinacov ventilov
Uživatelský avatar
dvorky1
Přispěvovatel
Příspěvky: 473
Registrován: 24 led 2006, 21:23

Příspěvek od dvorky1 »

daval jsem už fotky do fora Zkušenosti s Fordem sem s nimi tak si to můžete pročíst a prohlídnout. Jinak nevím kolik to má stupňů na výstupu ale i když je zima zimoucí a pokud je olej v nádrži aspoň trochu tekutej tak díky většímu výměníku se přes palivový filtr dostane ( při velký zátěži třeba při plným plynu do táhlýho kopce to trochu ztrácí výkon, ale to by se dalo vyřešit pomocným čerpadlem ) jinak podotýkám, že mám šluslou zpátečku. Pokud je totiž otevřená zpět do nádrže tak je to mnohem horší s úbytkem výkonu při delším držení plynu z důvodu většího průtoku přes palivový filtr. Za ty pořizovací náklady mi to ale bohatě stačí a beztak jezdím pořád se šluslou zpátečkou. No a když by byla opravdu nouze a potřeboval bych do kopce mít stabilní výkon tak jen přepnu na naftu a poho. Ta ztráta výkonu se ale projevý až tak po 4 km jízdy na plnej tah tak aby jsem zase někoho neodradil. Ohledně tý výroby měděná trubka se omotá kolem nějaký vhodný kulatiny takže se udělá spirála tak aby konec i začátek byl na jedné straně. ( docílí se toho ohýbáním) Ohýbal jsem to za studena. Ve větších zlomech jsm to přidržel ve svěráku aby to drželo tvar a trubka se nezlomila. Sem tam se průchodnost mírně snížila ale v případě že to bude v horký vodě je to jedno protože viskozita oleje bude ve výměníku taky malá. Plamenem jsem to nenahříval protože pak se z tý trubičky odlamují šupinky povrchové úpravy tak aby se to pak nedostalo do okruhu. Je to něco jako oxidace či co když měď. trubku rozžhavíš a pak ohýbáš tak se z ní odlamujou takový malý kousíčky něčeho. Proto jsem to dělal za studena. No a pak celou tu spirálu nacpeš do vhodný nádobky na vodu, kterou pak z obou stran zavaříš a uděláš vstupy na vodní okruh. Výstup vody i oleje by měl být v nějvyšším bodě z důvodu samoodvzdušnění. Jako tu nádobu jsem použil starý benzinový filtr, kterej jsem otevřel a vnitřek vykuchal a nahradil ho spirálou. viz foto. Jinak pokud by to chtěl někdo zbastit za 500 je to k mání + poštovný. Druhej výměník je jen slabčí trubka kde je na jedný straně vstup pro vodu i olej a na druhý straně výstup. Ten mám těsně před čerpadlem napojenej na okruh vody do expanzní nádobky. U Fordu se musí napojit výstup ze zadní čísti motoru do expanzky. Je tam totiž ještě jedna od termostatu, ale tam voda protýká jen slabým proudem .ObrázekObrázekObrázekObrázekObrázekObrázek
Escort 1,6 D, Escort Combi 1,8 TD 66 Kw, BMW 525 TDS 104 KW,v současnosti Ford Galaxy 1,9 TDi 81 Kw, Galaxy 1,9 PD 85 Kw
Odpovědět

Zpět na „Jak se jezdí na rostlinu, nebo i na naftu“