Stránka 1 z 4

Citroen Jumper 3.0 cuká a svítí kontrolka motoru

Napsal: 17 čer 2012, 19:46
od Martin Derenin
ahoj,

jsem tu nový i když vaše forum hodně pročítám, bohužel jsem nikde nenalezl problém který trápí mého jumpera 3.0 hdi 116kw 2007.Moc vás prosím o radu.Auto mám cca 3 měsíce (dovoz srn) najeto 116000.Jeden měsíc po dovozu a ježdění se mi začla rosvicet kontrolka motoru.A to následovně- celkem pravidelně ráno za studena nastartuji to je o.k vyjedu a cca po 20 - 400metrech začne auto cukat, vynechá zase jede, vynechá zase jede jako kdyby neměl naftu a rosvítí se kontrolka motoru to vynechávání trvá asi 30sekund pak už jen zůstane svítit kontrolka motoru.V dobu kdy kontrolka svítí (tj. asi po desátem vypnuti a nastartování zhasne) auto jede hůř tolik netáhne a nad 3000ot/min nepatrně cuká.V servisu mi řekli, že to píše chybu EGR ventilu že je potřeba vyměnit, nejsem žádný odborník tak Vás někoho prosím zda neví čím by to mohlo být.Zatím měněno po dovozu - olej+filtr, kabinový filtr, palivový filtr, hadice od turba byla prasklá, horní uložení tlumičů.Moc děkuji za případné rady.

Napsal: 17 čer 2012, 21:00
od Martin Derenin
jo a ještě měněnej vzduchovej fitr
když to začne cukat zkoušel sem dát neutrál a myslel že to chcípne, ale ne otáčky drží to je o.k, prostě vynechává plyn

Napsal: 18 čer 2012, 05:59
od Package
vycisti snimac tlaku turba..bude zasraty od vyf.plynov..je hore na sani

Napsal: 18 čer 2012, 10:42
od Martin Derenin
dnes sem byl v servise napíchnout a psalo to nějakej snímač turbokompresoru nebo přerušený obvod, tak to zkusím , děkuji a dám vědět jak to dopadlo, snad je to ono

Napsal: 18 čer 2012, 13:27
od jurki888
skontroluj si skrtiacu klapku asi ti odchadza je to choroba pozri sekci talianske auta ducato

Napsal: 18 čer 2012, 14:46
od Martin Derenin
tak sem se pokusil vyndat ten snímač tlaku turba, celkem zajímavá záležitost, přístup celkem dobrý až na to že se mi ho povedlo zalomit v sání, zůstal tam ten košíček toho čidla a při pokusu ho vyndat samozřejmě zapadl do sání (LOL) (wallbash)
tak následovalo sundání celé přední masky a ve vidině sundáního celého sání mě mrazilo, ale naštěstí sem sundal jen přírubu na turbo je kousek od toho snímače a je v něm nějaká klapka asi na chcípání auta a tou dírou po té přírubě sem vyndal ten košíček toho čidla, vše sem nastrojil zpět a čidlo objednal, budu ho mít ráno tak sem zvědav, dám vědět.Jo to sání je pěkně zasraný je tam z těch výfukovejch plynů pěkný blátičko a ten snímač byl uplně obalenej, tak snad, no uvidim, zatim díky za rady :)

Napsal: 18 čer 2012, 14:51
od Martin Derenin
poté bude následovat škrtící klapka jak psal juri, myslím že to diag taky něco psala (wallbash)

Napsal: 18 čer 2012, 14:51
od Martin Derenin
jurki teda .. sory

Napsal: 19 čer 2012, 08:12
od jurki888
bude to ona pre to ti pise spatny tlak lebo ti privre vzduch ;-)

Napsal: 19 čer 2012, 08:13
od jurki888
inak klapky su uz nove a tie sa neseru

Napsal: 19 čer 2012, 08:26
od Martin Derenin
jurri máš pravdu, snímač tlaku vyměnen, je pravda že to teď pěkne táhne už od 1700ot/min ale pořád to není ono a při chcípnutí si motor ještě jednou poskočí pak chcípne, kontrolka motoru svítí pořád a píše diag JEDNOTKA ŠKRTÍCÍ KLAPKY S MOTOROVÝM POHONEM-PŘERUŠENÝ OBVOD a už to nejde ani smazat, teda de ale hned po sešlápnutí plynu se zase rosvítí. (wallbash) (wallbash) (wallbash) (wallbash) (wallbash) (wallbash) takže výměna klapky?? :?

Napsal: 22 čer 2012, 11:43
od Martin Derenin
tak dále jezdim s rozvícenou kontrolkou motoru, klapku sem ještě neměnil, dnes sem byl na diag a hle psalo to chybu OVLADAČ ŘÍZENÍ ŠKRTÍCÍ KLAPKY P0638 , je možný že je to snímač plynového pedálu?

Napsal: 22 čer 2012, 15:59
od jurki888
nie!!!!!mas vadnu klapku az mas na ne M1 je tostary typ nove su uz M2 tie sa nekazia

Napsal: 22 čer 2012, 20:53
od Martin Derenin
o.k tak asi budu muset koupit novou (wallbash) , stojí 7 000kč (wallbash) (wallbash) (wallbash)

Napsal: 22 čer 2012, 21:10
od Martin Derenin
Obrázek

tak jo je to M, máš pravdu jurki :(