Máte někdo zkušenosti s opravami skútrů?

zcela mimo automobilovou tématiku

Moderátoři: šulda, Moderátoři

Uživatelský avatar
nogis
Aktivista
Příspěvky: 3535
Registrován: 29 led 2008, 19:32
Bydliště:

Máte někdo zkušenosti s opravami skútrů?

Příspěvek od nogis »

Konkrétně mi jde o motor Piaggio 250ccm M288, resp. jeho variátor. Ale půjde spíš o všeobecný problém.

Díky
VW Passat B8 variant R-line, CUAA 218kW/591Nm
Uživatelský avatar
bombastiq
Aktivista
Příspěvky: 3643
Registrován: 07 kvě 2008, 21:30
Bydliště: Šumperk

Příspěvek od bombastiq »

tvrdší pružinky do rozjezdovky
podložit konstantní pružinu na variátoru
u 250 budeš jezdit ze semaforu po zadku

http://www.scooter-tuning.cz/
--775914666--stačí zavolat :) , Berlingo 1.9D Prasečák + MB-OM604 SUPERTURBODIESEL
jericho-3
Aktivista
Příspěvky: 20116
Registrován: 16 čer 2009, 16:46

Příspěvek od jericho-3 »

A když to teplé nejede, co může být příčinou.. Veze mi sem Kentoyu a přemluvil mne, ať se na to podívám../50ccm/
nepropadat panice...
Uživatelský avatar
nogis
Aktivista
Příspěvky: 3535
Registrován: 29 led 2008, 19:32
Bydliště:

Příspěvek od nogis »

Nejde mi o ladění, mám to na ježdění do práce, ale jde o to, že se začínají z prostoru variátoru ozývat divný zvuky. Za studena při rozjezdu (s běžnými otáčkami) něco kovově klepe (zvuk jak při bouchání kladivem do hliníku), zrychluje s otáčkami až to v jednu chvíli okamžitě přestane. Při rozjezdu s vyššími otáčkami je to v pohodě. Stejný zvuky se ozývají při ustálený rychlosti kolem 70km/h. Při přidání plynu je hned ticho. Jakmile se motor ohřeje na provozní teplotu, už to neudělá. Možná bych i řekl, že když to klepe, tak se skútr mírně rozvibruje.

Chystám se to rozebrat, ale není čas. Spíš mi jde o to, co preventivně koupit. Rozebrat to není problém, ale nejsem si jistej, jestli poznám kterej díl je v pohodě a kterej ne...

A do servisu nejedu :D
VW Passat B8 variant R-line, CUAA 218kW/591Nm
Uživatelský avatar
bombastiq
Aktivista
Příspěvky: 3643
Registrován: 07 kvě 2008, 21:30
Bydliště: Šumperk

Příspěvek od bombastiq »

tak to vypadá na olítanej řemen , nebo unavenou konstantní pružinu
to ti dělá ty vybrace

a nebo taky něco v motoru :D

sundáš dekl a uvidíš

jericho : svíčka , chudá směs , teďka jak sou ty horka tak to dělá každej scooter
--775914666--stačí zavolat :) , Berlingo 1.9D Prasečák + MB-OM604 SUPERTURBODIESEL
jericho-3
Aktivista
Příspěvky: 20116
Registrován: 16 čer 2009, 16:46

Příspěvek od jericho-3 »

Byl rok a půl u prodejce a servismena, sháněl ŘJ..Pak se majitel nas.al, koupil si ŘJ sám, uvedl skůtr do chodu, a tak jsem to odsral. Tyhle stroje nesnáším, je to pro metrosexuály s make-upem a vyholeným podpažím, co čůrají v sedě, stejně jako čtyřkolky..Tak mne čeká laminátový stroj bez ducha a tradice... :) /Omlouvám se příznivcům.../
nepropadat panice...
Uživatelský avatar
bombastiq
Aktivista
Příspěvky: 3643
Registrován: 07 kvě 2008, 21:30
Bydliště: Šumperk

Příspěvek od bombastiq »

máš špatnej ůhel pohledu , tady na vesnici je takovej stroj super
a je jedno jestli babeta nebo scooter
přídeš sedneš jedeš pro rohlíky a nebo se vykoupat k vodě
potažmo na nějakej výlet

při představě že si jedeš koupit rohlíky do 1km vzdálenýho obchodu
octávkou nebo na litrovym GSXR
to se na mě nezlob ale to holá pičovina
--775914666--stačí zavolat :) , Berlingo 1.9D Prasečák + MB-OM604 SUPERTURBODIESEL
Uživatelský avatar
NEVO
Přispěvovatel
Příspěvky: 976
Registrován: 07 kvě 2008, 20:44
Bydliště: Or.Polhora-Slovensko

Příspěvek od NEVO »

nogis to klepanie mi pripomina moj problem (mam aprilia SR 50)
variatorove valceky su potiahnute plastom (alebo teflonom) a ten bol zodrety az na kov tak to klepkalo a valceky nemali gulaty tvar ale taky do vajca.
ale malo to aj vyhodu ze boli lahsie a rychlejsie som sa rozbiehal :-)
ked som to menil tak som dal aj novy remen (s kevlarovymi vlaknami) a odvdacil sa mi dlhou zivotnostou :)
sushlasim s bombastiqom, neni nadto si niekde skocit na skutry, ale do mestskej premavky podla mna dost nebezpecne (LOL)
nafta je dobra, benzin este lepsi, ale radsej by som to nepil
jericho-3
Aktivista
Příspěvky: 20116
Registrován: 16 čer 2009, 16:46

Příspěvek od jericho-3 »

Ale já vím, ale je ve mně odpor z dob, kdy jsem v práci musel měnit karosérie na čuněti ČZ 175..hnusná práce. :)
nepropadat panice...
Uživatelský avatar
Martin.R
Aktivista
Příspěvky: 2228
Registrován: 22 srp 2007, 11:07
Odpovědi: 1
Bydliště: Kousek od Vlašimi

Příspěvek od Martin.R »

jericho-3 píše:Ale já vím, ale je ve mně odpor z dob, kdy jsem v práci musel měnit karosérie na čuněti ČZ 175..hnusná práce. :)
Jo tak to se ti nedivim. Taky mě to kdysi živilo a proto mam dnes na vesnici starou dobrou babetu 210 (sice naladěnou a pěkně nabroušenou) přesně na takový účely jak píše bombastiq
Elektronika auta a technika........
776 829390
jericho-3
Aktivista
Příspěvky: 20116
Registrován: 16 čer 2009, 16:46

Příspěvek od jericho-3 »

Jo, nejlepší byl jednokvalt, pak ti geniové stvořili dvoukvalt, technicky ůžasný, ale prakticky nahovno..Několik simeringů/každý jiný/ volnoběžka uvnitř , no to je na ránu..Teď jsem opravoval Korrado/Puch/, poprvé jsem rozebíral tenhle motor a když jsem to rozebral, propadl jsem záchvatu smíchu.. To je vymyšleno..uvnitř není nic, jen jedno ozubené kolo, 3 stejná ložiska, 3 stejné simeringy , půlení horizontálně , válec žebra jako blázen , karburátor Bing /nic moc/ , rozběhová spojka a startovací ukázka jednoduchosti...Lidé to mají rádi, pro startování páčka ,sytič u palce..Je vidět, že Italové nejsou žádná ořezávátka,/je to licence Piaggio/ a možná to vymysleli v 60. letech. Sice jedna část ozub. kola se točí přímo v hliníku , ale přesto.. Náplň převodovky olej do automatu/serva/..Když se k tomu chováš slušně, nemá se tam co posrat, protože tam nic není.. :)
nepropadat panice...
Uživatelský avatar
TDI tech
Aktivista
Příspěvky: 10231
Registrován: 16 říj 2007, 23:18

Příspěvek od TDI tech »

bombastiq píše:tvrdší pružinky do rozjezdovky
podložit konstantní pružinu na variátoru
u 250 budeš jezdit ze semaforu po zadku

http://www.scooter-tuning.cz/
Zase takjednoduche to nieje. Zmenis jedinu sucast vo variatore a spustis domino efekt. Ano skuter sa ladit da , ale nie systemom ze vymenim jednu vecicku napr. vo variatore a idem na zadne, to rozhodne nie, skor to len pojde horsie ako to islo. Na variator a scooter sa musis pozerat komplexne ako na celok. Vhodnou volbou a zladenim sucasti variatora sa celkova chrakteristika skutra da zmenit na nepoznanie. Ale zase bez vykononovych moznosti motora ti to bude na nic. Jedna vec je mat poladeny motor a druha vec je variator. Mozes mat nadupany motor ked ta uz obmedzuje variator a opacne. Ale treba sadnut za komp, oprestudavat rozne fora a zistit najlepsi setup pre dany scooter vykonove moznosti motora. Aky karbec, aky dyfuzor, aku hlavnu dyzu, aku vlozku do filterboxu a ako upravit filterbox, ako odblokovat elektroniku zapalovania. Aku kontru, aku spojku a ake spruzinky do nej, aky variator a ake valceky do neho atd. Ladit dojtakty je kumst aby to islo krasne a nezadrelo ho a hlavne variator je naozej empiricka veda. Treba nato dni laborovania , pekne pocasie a pevne nervy na 100x rozborka vymena zborka, vyskusanie. Sam so si tym presiel a teraz to nechavam robit u jedneho cloveka co je vtom frajer.
Uživatelský avatar
Martin.R
Aktivista
Příspěvky: 2228
Registrován: 22 srp 2007, 11:07
Odpovědi: 1
Bydliště: Kousek od Vlašimi

Příspěvek od Martin.R »

TDI tech píše:
Zase takjednoduche to nieje. Zmenis jedinu sucast vo variatore a spustis domino efekt. Ano skuter sa ladit da , ale nie systemom ze vymenim jednu vecicku napr. vo variatore a idem na zadne, to rozhodne nie, skor to len pojde horsie ako to islo. Na variator a scooter sa musis pozerat komplexne ako na celok. Vhodnou volbou a zladenim sucasti variatora sa celkova chrakteristika skutra da zmenit na nepoznanie. Ale zase bez vykononovych moznosti motora ti to bude na nic. Jedna vec je mat poladeny motor a druha vec je variator. Mozes mat nadupany motor ked ta uz obmedzuje variator a opacne. Ale treba sadnut za komp, oprestudavat rozne fora a zistit najlepsi setup pre dany scooter vykonove moznosti motora. Aky karbec, aky dyfuzor, aku hlavnu dyzu, aku vlozku do filterboxu a ako upravit filterbox, ako odblokovat elektroniku zapalovania. Aku kontru, aku spojku a ake spruzinky do nej, aky variator a ake valceky do neho atd. Ladit dojtakty je kumst aby to islo krasne a nezadrelo ho a hlavne variator je naozej empiricka veda. Treba nato dni laborovania , pekne pocasie a pevne nervy na 100x rozborka vymena zborka, vyskusanie. Sam so si tym presiel a teraz to nechavam robit u jedneho cloveka co je vtom frajer.
Přesně tak neni to jen o pružině, ale i o hmotnoszi válečků........... a spoustu dalších věcí. V dnešní době už se nechají sehnat komplet kity na celej stroj, tzn. věci do motoru a k tomu už naladěný a vyzkoušený věci do variátoru.
Elektronika auta a technika........
776 829390
Uživatelský avatar
bruce.batman
Nováček
Příspěvky: 6
Registrován: 23 led 2017, 13:14
Bydliště: Praha

Příspěvek od bruce.batman »

Koukám, že se tu vyznáte, zrovna potřebuji nějaké profíky v oblasti skútrů :) Hledám variátor pro hodnu PCX 125. Jen nevím kde bude lepší to pořizovat...
mechanik amatér
balon
Přispěvovatel
Příspěvky: 107
Registrován: 13 led 2016, 07:35

Příspěvek od balon »

Já na všechny skůtry, ať už jsem je nějak ladil, nebo jen něco měnil objednával na scootland.cz. Už i to, že po mailu i poraděj.
Odpovědět

Zpět na „Diskuze - MIMO mísu“