Máte někdo zkušenosti s opravami skútrů?
Moderátoři: šulda, Moderátoři
Máte někdo zkušenosti s opravami skútrů?
Konkrétně mi jde o motor Piaggio 250ccm M288, resp. jeho variátor. Ale půjde spíš o všeobecný problém.
Díky
Díky
VW Passat B8 variant R-line, CUAA 218kW/591Nm
tvrdší pružinky do rozjezdovky
podložit konstantní pružinu na variátoru
u 250 budeš jezdit ze semaforu po zadku
http://www.scooter-tuning.cz/
podložit konstantní pružinu na variátoru
u 250 budeš jezdit ze semaforu po zadku
http://www.scooter-tuning.cz/
--775914666--stačí zavolat , Berlingo 1.9D Prasečák + MB-OM604 SUPERTURBODIESEL
Nejde mi o ladění, mám to na ježdění do práce, ale jde o to, že se začínají z prostoru variátoru ozývat divný zvuky. Za studena při rozjezdu (s běžnými otáčkami) něco kovově klepe (zvuk jak při bouchání kladivem do hliníku), zrychluje s otáčkami až to v jednu chvíli okamžitě přestane. Při rozjezdu s vyššími otáčkami je to v pohodě. Stejný zvuky se ozývají při ustálený rychlosti kolem 70km/h. Při přidání plynu je hned ticho. Jakmile se motor ohřeje na provozní teplotu, už to neudělá. Možná bych i řekl, že když to klepe, tak se skútr mírně rozvibruje.
Chystám se to rozebrat, ale není čas. Spíš mi jde o to, co preventivně koupit. Rozebrat to není problém, ale nejsem si jistej, jestli poznám kterej díl je v pohodě a kterej ne...
A do servisu nejedu
Chystám se to rozebrat, ale není čas. Spíš mi jde o to, co preventivně koupit. Rozebrat to není problém, ale nejsem si jistej, jestli poznám kterej díl je v pohodě a kterej ne...
A do servisu nejedu
VW Passat B8 variant R-line, CUAA 218kW/591Nm
Byl rok a půl u prodejce a servismena, sháněl ŘJ..Pak se majitel nas.al, koupil si ŘJ sám, uvedl skůtr do chodu, a tak jsem to odsral. Tyhle stroje nesnáším, je to pro metrosexuály s make-upem a vyholeným podpažím, co čůrají v sedě, stejně jako čtyřkolky..Tak mne čeká laminátový stroj bez ducha a tradice... /Omlouvám se příznivcům.../
nepropadat panice...
máš špatnej ůhel pohledu , tady na vesnici je takovej stroj super
a je jedno jestli babeta nebo scooter
přídeš sedneš jedeš pro rohlíky a nebo se vykoupat k vodě
potažmo na nějakej výlet
při představě že si jedeš koupit rohlíky do 1km vzdálenýho obchodu
octávkou nebo na litrovym GSXR
to se na mě nezlob ale to holá pičovina
a je jedno jestli babeta nebo scooter
přídeš sedneš jedeš pro rohlíky a nebo se vykoupat k vodě
potažmo na nějakej výlet
při představě že si jedeš koupit rohlíky do 1km vzdálenýho obchodu
octávkou nebo na litrovym GSXR
to se na mě nezlob ale to holá pičovina
--775914666--stačí zavolat , Berlingo 1.9D Prasečák + MB-OM604 SUPERTURBODIESEL
nogis to klepanie mi pripomina moj problem (mam aprilia SR 50)
variatorove valceky su potiahnute plastom (alebo teflonom) a ten bol zodrety az na kov tak to klepkalo a valceky nemali gulaty tvar ale taky do vajca.
ale malo to aj vyhodu ze boli lahsie a rychlejsie som sa rozbiehal
ked som to menil tak som dal aj novy remen (s kevlarovymi vlaknami) a odvdacil sa mi dlhou zivotnostou
sushlasim s bombastiqom, neni nadto si niekde skocit na skutry, ale do mestskej premavky podla mna dost nebezpecne
variatorove valceky su potiahnute plastom (alebo teflonom) a ten bol zodrety az na kov tak to klepkalo a valceky nemali gulaty tvar ale taky do vajca.
ale malo to aj vyhodu ze boli lahsie a rychlejsie som sa rozbiehal
ked som to menil tak som dal aj novy remen (s kevlarovymi vlaknami) a odvdacil sa mi dlhou zivotnostou
sushlasim s bombastiqom, neni nadto si niekde skocit na skutry, ale do mestskej premavky podla mna dost nebezpecne
nafta je dobra, benzin este lepsi, ale radsej by som to nepil
Jo tak to se ti nedivim. Taky mě to kdysi živilo a proto mam dnes na vesnici starou dobrou babetu 210 (sice naladěnou a pěkně nabroušenou) přesně na takový účely jak píše bombastiqjericho-3 píše:Ale já vím, ale je ve mně odpor z dob, kdy jsem v práci musel měnit karosérie na čuněti ČZ 175..hnusná práce.
Elektronika auta a technika........
776 829390
776 829390
Jo, nejlepší byl jednokvalt, pak ti geniové stvořili dvoukvalt, technicky ůžasný, ale prakticky nahovno..Několik simeringů/každý jiný/ volnoběžka uvnitř , no to je na ránu..Teď jsem opravoval Korrado/Puch/, poprvé jsem rozebíral tenhle motor a když jsem to rozebral, propadl jsem záchvatu smíchu.. To je vymyšleno..uvnitř není nic, jen jedno ozubené kolo, 3 stejná ložiska, 3 stejné simeringy , půlení horizontálně , válec žebra jako blázen , karburátor Bing /nic moc/ , rozběhová spojka a startovací ukázka jednoduchosti...Lidé to mají rádi, pro startování páčka ,sytič u palce..Je vidět, že Italové nejsou žádná ořezávátka,/je to licence Piaggio/ a možná to vymysleli v 60. letech. Sice jedna část ozub. kola se točí přímo v hliníku , ale přesto.. Náplň převodovky olej do automatu/serva/..Když se k tomu chováš slušně, nemá se tam co posrat, protože tam nic není..
nepropadat panice...
Zase takjednoduche to nieje. Zmenis jedinu sucast vo variatore a spustis domino efekt. Ano skuter sa ladit da , ale nie systemom ze vymenim jednu vecicku napr. vo variatore a idem na zadne, to rozhodne nie, skor to len pojde horsie ako to islo. Na variator a scooter sa musis pozerat komplexne ako na celok. Vhodnou volbou a zladenim sucasti variatora sa celkova chrakteristika skutra da zmenit na nepoznanie. Ale zase bez vykononovych moznosti motora ti to bude na nic. Jedna vec je mat poladeny motor a druha vec je variator. Mozes mat nadupany motor ked ta uz obmedzuje variator a opacne. Ale treba sadnut za komp, oprestudavat rozne fora a zistit najlepsi setup pre dany scooter vykonove moznosti motora. Aky karbec, aky dyfuzor, aku hlavnu dyzu, aku vlozku do filterboxu a ako upravit filterbox, ako odblokovat elektroniku zapalovania. Aku kontru, aku spojku a ake spruzinky do nej, aky variator a ake valceky do neho atd. Ladit dojtakty je kumst aby to islo krasne a nezadrelo ho a hlavne variator je naozej empiricka veda. Treba nato dni laborovania , pekne pocasie a pevne nervy na 100x rozborka vymena zborka, vyskusanie. Sam so si tym presiel a teraz to nechavam robit u jedneho cloveka co je vtom frajer.bombastiq píše:tvrdší pružinky do rozjezdovky
podložit konstantní pružinu na variátoru
u 250 budeš jezdit ze semaforu po zadku
http://www.scooter-tuning.cz/
Přesně tak neni to jen o pružině, ale i o hmotnoszi válečků........... a spoustu dalších věcí. V dnešní době už se nechají sehnat komplet kity na celej stroj, tzn. věci do motoru a k tomu už naladěný a vyzkoušený věci do variátoru.TDI tech píše:
Zase takjednoduche to nieje. Zmenis jedinu sucast vo variatore a spustis domino efekt. Ano skuter sa ladit da , ale nie systemom ze vymenim jednu vecicku napr. vo variatore a idem na zadne, to rozhodne nie, skor to len pojde horsie ako to islo. Na variator a scooter sa musis pozerat komplexne ako na celok. Vhodnou volbou a zladenim sucasti variatora sa celkova chrakteristika skutra da zmenit na nepoznanie. Ale zase bez vykononovych moznosti motora ti to bude na nic. Jedna vec je mat poladeny motor a druha vec je variator. Mozes mat nadupany motor ked ta uz obmedzuje variator a opacne. Ale treba sadnut za komp, oprestudavat rozne fora a zistit najlepsi setup pre dany scooter vykonove moznosti motora. Aky karbec, aky dyfuzor, aku hlavnu dyzu, aku vlozku do filterboxu a ako upravit filterbox, ako odblokovat elektroniku zapalovania. Aku kontru, aku spojku a ake spruzinky do nej, aky variator a ake valceky do neho atd. Ladit dojtakty je kumst aby to islo krasne a nezadrelo ho a hlavne variator je naozej empiricka veda. Treba nato dni laborovania , pekne pocasie a pevne nervy na 100x rozborka vymena zborka, vyskusanie. Sam so si tym presiel a teraz to nechavam robit u jedneho cloveka co je vtom frajer.
Elektronika auta a technika........
776 829390
776 829390
- bruce.batman
- Nováček
- Příspěvky: 6
- Registrován: 23 led 2017, 13:14
- Bydliště: Praha