Stránka 1 z 2

Nove chladivo r1234yf?

Napsal: 06 črc 2012, 12:07
od jurki888
zas sa prechadza na nove chladivo dozvie ci sa bude dat pouzit na miesto r 134a

Napsal: 06 črc 2012, 13:18
od wojto33
myslim si ze bude... lebo robim v automobilke a a do tych istych aut cp sa davalo r134 sa dava nove chladivo... v systeme klimy sa nic nenenilo

Napsal: 06 črc 2012, 17:01
od jurki888
parada ;-)

Napsal: 06 črc 2012, 17:36
od STIB
Proč se teda dělají plničky 2v1?Když to jde mýchat.

Napsal: 06 črc 2012, 20:49
od jurki888
to som sa cudoval aj ja ale mozno starsie auta to nezozeru :?

Napsal: 07 črc 2012, 09:00
od boobika
docela mne překvapila nebezpečnost této náplně - při styku s horkými částmi motoru (např. při nehodě) údajně dochází k tvorbě nějaké kyseliny nebo co, která leptá kůži, sliznice apod. byla tam i ukázka s prasečí hlavou a po pár minutách to nevypadlo hezky.

mám pocit, že čím víc "eko, tím horší ve finále. ale tak je to i s motory apod.

Napsal: 07 črc 2012, 12:12
od dhfool
Nákupní cena chladiva cca 250eur/Kg ... a chladiva zatím není dostatek ani pro automobilky. Plánovaný nástup se údajně odkládá na rok 2016 z výše uvedených důvodů cena/dostupnost. Každopádně míchat se to nesmí a většinou se u toho píše "životu nebezpečné" (rofl)

Na jedné straně dělají všechno proto, aby byly auta co nejbezpečnějsší a pak ,vrámci boje proti "Globálnímu oteplování" tam naperou takovou sračku...

Napsal: 07 črc 2012, 13:00
od jurki888
dokonca je vysoko horlave aj plnicky musia mat ventilator aby odsavali plyny (wallbash)

Napsal: 07 črc 2012, 13:18
od Ladas
to zase vymýšlejí věci no hlavně že se zlevní náklady...

Napsal: 24 říj 2012, 13:26
od abeljozef
HFO1234yf mi skor pride ako velmi veľky pruser a mozno sa bude cakat kym niekto uhori alebo sa otravi vo vlastnom aute.

Mercedes dokonca udajne stahuje auta plnene HFO1234yf a zatial ich ide vratit k R134a

Je pravda ze ak CO2 ma faktor sklennikoveho plynu 1 tak faktor R134a je az 1400. Pri HFO1234yf je to udajne 4.

Uz po vydani nariadenia o postupnom vyradovani R134a sa hovorilo ze ako nahrada by mohol byt aj samotny CO2 ale pri jeho nasadeni treba pracovat z omnoho vacsimi tlakmi co by zdrazilo vyrobu aj servis klim. Zrazu sa objavil Honeywell z HFO1234yf ktory sa da lahko pouzit ako nahrada. Az na to ze je horlavy a potencionalne txicky.

Napsal: 24 říj 2012, 13:50
od tuner
a jakej faktor ma potom R12 nebo R22?

Napsal: 25 říj 2012, 08:12
od nogis
GWP
R12 8500
R22 1700

Napsal: 26 kvě 2013, 22:30
od stevocz
dhfool píše:Nákupní cena chladiva cca 250eur/Kg ... a chladiva zatím není dostatek ani pro automobilky. Plánovaný nástup se údajně odkládá na rok 2016 z výše uvedených důvodů cena/dostupnost. Každopádně míchat se to nesmí a většinou se u toho píše "životu nebezpečné" (rofl)

Na jedné straně dělají všechno proto, aby byly auta co nejbezpečnějsší a pak ,vrámci boje proti "Globálnímu oteplování" tam naperou takovou sračku...
nedavno som riesil toto chladivo a vyslo na cca 2000e za 5Kg bombu cize jedno naplnenie 200-300e za chladivo a plnicka cez 6000e takze pekna sranda.

su tam ine ventily takze povodnu na to nenapojis jedine ze by si to prerobil.

Napsal: 27 kvě 2013, 19:12
od dhfool
Já vím. Ty už na to máš plničku? Já jsem zvědavý, co u nás vymyslí úřední šiml ke skladování tohoto chladiva a plničky. Pokud vím, tak se použití tohoto chladiva posunulo na auta homologovaná po roce 2016... Do té doby se může změnit spooooooooooooousta věcí (crazy)

Napsal: 27 kvě 2013, 19:39
od Tomas.cz
Kamarád co dělá v Hyundai mi říkal, že loni co už měli některé modely tohle chladivo, na to u nich v dílně neměli plničku a když bylo potřeba naplnit ( nehoda či porucha na voze ) tak se jelo z Prahy do Nošovic do automobilky přímo k lince, kde se plnily nově vyrobené vozy.