Ahojte,
Je tu niekto co ma na octavii tdi zapojeny tepelny vymenik na ohrev paliva?Zaujimalo by ma ako ma zapojene, alebo kde ma prerusene hadice vody , ktore vyhrievaju tepelny ohrievac paliva, proste kde sa najskor zohrieva voda pri nastartovani auta.
Ja som skusal ci by sa to dalo napojit na spätnu hadicu co ide do vyrovnavacej nadrzky G12 , tam proste voda cirkuluje stale dookola, ale ta hadica zacina byt tepla cca po 10 km.
Tepelny vymenik by bol jeden napojeny pred paliv filtrom aby zohrieval olej -naftu do filtra a druhy tesne pred cerpadlom.
Len tu nieco este popisujete o skrateni spatecky paliva co ide spätne do fitra a cez ten redukcny ventil a pripadne naspät do nadrze.
Je to potrebne aj v tomto pripade skracovat? ak paliv filter na octavii ma uz ten nejaky filter co si reguluje prepustanie nafty bud do filtra paliva alebo do nadrze.
Vdaka za rady
Jaro
Octavia TDI a zapoj.hadic s teplou vodou pre ohrievac paliva
Moderátoři: šulda, radluk, Moderátoři
kam to zapojit na oktávce nevim.
K tý zkrácený zpátečce - nutný to neni, dokonce je lepší nezkrácená, zkracuje se to akorát, když nemáš dostatečně výkonnej výměník. Už jednou ohřejvanou naftu/olej nevracíš do nádrže, ale rovnou si jí nacucneš zpátky do výměníku. Nevýhoda - zavzdušnění. Jakmile se ti tam dostane vzduch, furt se tam točí a musíš vodvzdušnit manuálně, pokud nemáš nějakej automatickej vodvzušňovák. (já ho mam ale, na větší objemy vzduchu moc nefunguje ) Když ti jde zpátečka do nádrže a nový palivo saješ z nádrže, tak vzduch tak nějak sám vyhnije.
K tý zkrácený zpátečce - nutný to neni, dokonce je lepší nezkrácená, zkracuje se to akorát, když nemáš dostatečně výkonnej výměník. Už jednou ohřejvanou naftu/olej nevracíš do nádrže, ale rovnou si jí nacucneš zpátky do výměníku. Nevýhoda - zavzdušnění. Jakmile se ti tam dostane vzduch, furt se tam točí a musíš vodvzdušnit manuálně, pokud nemáš nějakej automatickej vodvzušňovák. (já ho mam ale, na větší objemy vzduchu moc nefunguje ) Když ti jde zpátečka do nádrže a nový palivo saješ z nádrže, tak vzduch tak nějak sám vyhnije.
VW Passat 1.6 TD, motor CY, r.v. 1987
VW Passat 1.9 TDI, motor AFN, 1996
Ford Mondeo 1.8 TDCI, 2007
VW Passat 1.9 TDI, motor AFN, 1996
Ford Mondeo 1.8 TDCI, 2007
Nejdříve a nejvíce ohřátá voda je samozřejmě hned na výstupu z motoru, stačí ten výstup jen najít a pokud možno tam (nebo na nejbližším vhodném místě) napojit vstup teplé vody do výměníku. Ochlazenou vodu z výměníku pak asi nejlépe napojit na zpátečku z topení.
Najděte si v tomto foru téma "Pozor na správnou polohu výměníku" - podle mě je to důležité a někdy opomíjené.
Najděte si v tomto foru téma "Pozor na správnou polohu výměníku" - podle mě je to důležité a někdy opomíjené.
VW T4, 2,5 TDI, r.v. 01, tři nádrže (jedna orig nafta, dvě na olej), tři výměníky - před čerpadlem, před filtrem a za nádrží. Najeto cca 160 tis km na olej všeho druhu (RO, použ. friťák, atd...)