Octavia TDI a zapoj.hadic s teplou vodou pre ohrievac paliva

..jak jezdit na Slunečnicový, Řepkový, Olivový a podobné oleje ... a nebo, jestli někdo ještě jezdí na naftu, tak o naftě :-) či bionaftě

Moderátoři: šulda, radluk, Moderátoři

Odpovědět
supsak
Přispěvovatel
Příspěvky: 421
Registrován: 16 úno 2006, 00:05
Bydliště: Slovensko

Octavia TDI a zapoj.hadic s teplou vodou pre ohrievac paliva

Příspěvek od supsak »

Ahojte,
Je tu niekto co ma na octavii tdi zapojeny tepelny vymenik na ohrev paliva?Zaujimalo by ma ako ma zapojene, alebo kde ma prerusene hadice vody , ktore vyhrievaju tepelny ohrievac paliva, proste kde sa najskor zohrieva voda pri nastartovani auta.
Ja som skusal ci by sa to dalo napojit na spätnu hadicu co ide do vyrovnavacej nadrzky G12 , tam proste voda cirkuluje stale dookola, ale ta hadica zacina byt tepla cca po 10 km.
Tepelny vymenik by bol jeden napojeny pred paliv filtrom aby zohrieval olej -naftu do filtra a druhy tesne pred cerpadlom.
Len tu nieco este popisujete o skrateni spatecky paliva co ide spätne do fitra a cez ten redukcny ventil a pripadne naspät do nadrze.
Je to potrebne aj v tomto pripade skracovat? ak paliv filter na octavii ma uz ten nejaky filter co si reguluje prepustanie nafty bud do filtra paliva alebo do nadrze.
Vdaka za rady
Jaro
Uživatelský avatar
Zdenda
Přispěvovatel
Příspěvky: 239
Registrován: 25 led 2006, 16:29
Bydliště: Plzeň

Příspěvek od Zdenda »

kam to zapojit na oktávce nevim.

K tý zkrácený zpátečce - nutný to neni, dokonce je lepší nezkrácená, zkracuje se to akorát, když nemáš dostatečně výkonnej výměník. Už jednou ohřejvanou naftu/olej nevracíš do nádrže, ale rovnou si jí nacucneš zpátky do výměníku. Nevýhoda - zavzdušnění. Jakmile se ti tam dostane vzduch, furt se tam točí a musíš vodvzdušnit manuálně, pokud nemáš nějakej automatickej vodvzušňovák. (já ho mam ale, na větší objemy vzduchu moc nefunguje :( ) Když ti jde zpátečka do nádrže a nový palivo saješ z nádrže, tak vzduch tak nějak sám vyhnije.
VW Passat 1.6 TD, motor CY, r.v. 1987
VW Passat 1.9 TDI, motor AFN, 1996
Ford Mondeo 1.8 TDCI, 2007
bobyd
Přispěvovatel
Příspěvky: 650
Registrován: 25 úno 2006, 18:20

Příspěvek od bobyd »

U tdi cek se doporucuje kombinovany ohrev[nizsi tepelne ztraty motru] elektrika voda 10 km neni zas tak moc a driv ti to asi v jinem miste hrat nebude (LOL)
Sharan 1.9 TDI 96 kw GOAL
OVCE 2.0 TDI 103 kw BKD
KUK
Přispěvovatel
Příspěvky: 232
Registrován: 05 čer 2006, 15:55

Příspěvek od KUK »

Nejdříve a nejvíce ohřátá voda je samozřejmě hned na výstupu z motoru, stačí ten výstup jen najít a pokud možno tam (nebo na nejbližším vhodném místě) napojit vstup teplé vody do výměníku. Ochlazenou vodu z výměníku pak asi nejlépe napojit na zpátečku z topení.

Najděte si v tomto foru téma "Pozor na správnou polohu výměníku" - podle mě je to důležité a někdy opomíjené.
VW T4, 2,5 TDI, r.v. 01, tři nádrže (jedna orig nafta, dvě na olej), tři výměníky - před čerpadlem, před filtrem a za nádrží. Najeto cca 160 tis km na olej všeho druhu (RO, použ. friťák, atd...)
supsak
Přispěvovatel
Příspěvky: 421
Registrován: 16 úno 2006, 00:05
Bydliště: Slovensko

Příspěvek od supsak »

Ahojte, a kde najdem ten temat ohladne
spravneho zapojenia vymennika? -polohy
nejako som to na fore nenasiel
Jaro
Odpovědět

Zpět na „Jak se jezdí na rostlinu, nebo i na naftu“