Stránka 1 z 1
mazání OII, 2,0TDI, BKD
Napsal: 28 srp 2012, 21:46
od tesik
Zdravím, co by mohlo být v háji když mě cca po 10 minutách jizdy začně svítit červeně kontrolka mazání a píše to "Tlak oleje". Zkoušel jsem rozpojit čidlo, které snímá otevření a zavření kapoty, co mě radil kamoš, prý se s tím už setkal, ale tim to není. Diagnostika nehlásí žádnou chybu.. Má někdo s tímto nějaké zkušenosti? Octavia II 2,0TDI 16V 103kW,kod motoru BKD.
Děkuji za rady Honza
Napsal: 28 srp 2012, 22:11
od toyota.kzj
Náhon olejoveho čerpadla je to klasicky šestihran nekde se to tady resilo a byl u toho i navod jak ho vymenit ja toresil taky nedavno a sestihran se protacel.
Napsal: 28 srp 2012, 22:15
od jurki888
sest hran je len u motora z vyvazovakmy ci?
Napsal: 28 srp 2012, 23:13
od eazy20
ano,myslim ze BKD nema ten nestastny sesthran na pohon cerpadla
Napsal: 29 srp 2012, 06:36
od sharik4x4
BKD nemá vyvažováky,takže na šestihran zapomeň.Bude problém někde jinde.Začal bych kontrolou nahoře,sundat víko motoru,jestli se olej tlačí nahoru,zatočíš motorem a hned uvidíš.Pokud ano,tak změřit tlak na čidle.Pak kontrola čerpadla dole ve vaně.

Napsal: 03 zář 2012, 18:21
od tesik
když vyšroubuju nalejvací víčko oleje, tak vypadá, že to olej nahoru tlačí, protože to trochu vycákává ven. Dnes to na mě začlo blikat až za pul hodiny jízdy. zkoušel jsem měřit tlak přes VAG, ale nevím přesně kde to změřit, šel jsem přes 17 - přístrojová deska - rozšířené měření, tam je ale prd, jen nějaký tlak 2/min. správný tlak by měl byt 0,8bar na volnoběh... Jakou cesto to správně změřit? Zajimavý je, že pul hodiny to jde, pak se to rozsvítí, tak to chcipnu. A když to hned zase nastartuju, tak 500 metru nic a pak to zase začne, takže za tepla to tak dlouho nevydrží. Teplota oleje podle vag je 60stupnu.

co s tím...

Díky za případné nápady Honza
Napsal: 03 zář 2012, 18:37
od Tomas.cz
Osobně bych to viděl na vadný baroskop tlaku oleje, tj. spínač 0/1 co dává signál do budíků.
Napsal: 03 zář 2012, 19:39
od czpaled
Taky jsem ho loni menil cca 300,-
Zkusil jsem jestli na nem neni nejakej bordel (vysroubovat a drbnout do starteru, aby si to odplivlo

ale stejne to nepomohlo) Chovalo se to stejne, nekdy se kontrolka rozla hned nekdy za delsi dobu.. Ale asi neni dobry jezdit s nefunkcim cidlem dlouho..
Napsal: 04 zář 2012, 07:00
od sniper--
ja bych vzal budik,hadici a zmeril kolik ten motor opravdu tlaci. Jestli to bude ok,tak cidlo nebo budiky nebo vedeni Ko.. Zaklad je zmerit ten skutecnej tlak.
Napsal: 04 zář 2012, 10:43
od tesik
díky za nápady, čidlo zajedu koupit original do škodovky. Budou vědět, které to je, když jim řeknu spínač nebo baroskop tlaku oleje? Kde se to čidlo prosím vás nachází? Na změření tlaku oleje zajedu za kámošem... Děkuji Honza
Napsal: 04 zář 2012, 11:03
od maryo
už jsem se s podobným problemem setkal a byl totálně zanesený sací koš čerpadla...
Napsal: 04 zář 2012, 11:05
od eazy20
tesik píše:díky za nápady, čidlo zajedu koupit original do škodovky. Budou vědět, které to je, když jim řeknu spínač nebo baroskop tlaku oleje? Kde se to čidlo prosím vás nachází? Na změření tlaku oleje zajedu za kámošem... Děkuji Honza
najprv daj zmerat tlak! az potom ries nove cidlo,to je logika

Napsal: 04 zář 2012, 11:26
od tesik
eazy20 píše:tesik píše:díky za nápady, čidlo zajedu koupit original do škodovky. Budou vědět, které to je, když jim řeknu spínač nebo baroskop tlaku oleje? Kde se to čidlo prosím vás nachází? Na změření tlaku oleje zajedu za kámošem... Děkuji Honza
najprv daj zmerat tlak! az potom ries nove cidlo,to je logika

To se ví... Kámoš dělá ve škodovce, takže to bude přijednom...
Ten sací koš je k zamyšlení.. Radši na to mrknu... Díky Honza
Napsal: 04 zář 2012, 20:51
od DOLPH
počítej s tím,že když se rožne kontrolka-tak už to prakticky nemaže.to už je pozdě.....,takže nic nezkoušej a změř tlak oleje.může se ti to fest prodražit....
Napsal: 14 zář 2012, 20:26
od tesik
tlak oleje změřen a čerpadlo tlačí na volnoběh při zahřátem motoru 1,5bar a při 2000ot/min 5bar a při 3000ot/min skoro 6bar. V manuálu co mám, tak píšou tlak na volnoběh 0,8bar a při 2000ot/min 2,0bar a pri vyssich otáčkách max. 7,0bar. Mám správné hodnoty? Je ten tlak co jsem změřil dobry? Díky Honza