
Co koupit.
Moderátoři: šulda, Moderátoři
Co koupit.
Dobrý. Co by jste si raději koupili. Můžu mít tyto tři auta za stejnou cenu: Škoda Octavia 1.9 Tdi 66kW, Škoda Octavia 1.9 Tdi 81kW obě Octavky r.v. 2000 ale už ten novější model a VW Passat 1.9 Tdi PD 85kW r.v. 1999, ale model 2000. Já bych asi šel do te Octavky 66kw. Výbava je u všech vozů cca stejná, akorát ten passat má ASR a to vstřikování PD. Díky 

-
- Přispěvovatel
- Příspěvky: 543
- Registrován: 09 pro 2006, 20:39
- Bydliště: Slovensko
Odpovědi: 0
Přesně tak - Passat je stejná třída jako Superb, zatímco Octavia I je Golf IV.
Passat je super svezení, ale nepřeju nikomu repasovat přední nápravu (jen materiál stojí skoro 15.000 Kč - v replice!!!). Co se týká trvanlivosti přední nápravy, je Octavia nedostižná. Každých 60 - 80.000 km se jen vymění uložení zkrutného stabilizátoru, jinak prostě drží jako šlak (což se třeba o Passatu a jeho nápravě rozhodně říci nedá)!
Passat je super svezení, ale nepřeju nikomu repasovat přední nápravu (jen materiál stojí skoro 15.000 Kč - v replice!!!). Co se týká trvanlivosti přední nápravy, je Octavia nedostižná. Každých 60 - 80.000 km se jen vymění uložení zkrutného stabilizátoru, jinak prostě drží jako šlak (což se třeba o Passatu a jeho nápravě rozhodně říci nedá)!
Mégane Grandtour II 1,5dCi 78kW (*2008)
Scénic III 1,4TCe 96kW (*2012)
Master IV 2,3dCi 132kW (*2020)
Scénic III 1,4TCe 96kW (*2012)
Master IV 2,3dCi 132kW (*2020)
-
- Přispěvovatel
- Příspěvky: 543
- Registrován: 09 pro 2006, 20:39
- Bydliště: Slovensko
Odpovědi: 0
No a najme na Slovenskych cestach!!! ? Ak sa to da nazvat cesta /tankodrom/?Marek77 píše:Přesně tak - Passat je stejná třída jako Superb, zatímco Octavia I je Golf IV.
Passat je super svezení, ale nepřeju nikomu repasovat přední nápravu (jen materiál stojí skoro 15.000 Kč - v replice!!!). Co se týká trvanlivosti přední nápravy, je Octavia nedostižná. Každých 60 - 80.000 km se jen vymění uložení zkrutného stabilizátoru, jinak prostě drží jako šlak (což se třeba o Passatu a jeho nápravě rozhodně říci nedá)!
No kotoučové brzdy jsou sice lepší. ale zato dřív odejdou. A co se těch 66kW týče, tak mám takové skušenosti, že u 81kw odchází turba. švagr měl už 3 Octavky 81kW a Seata Toledo 81kW a u všech byl problém. U 66stky jsem se stím ještě nesetkal. A já nějaký extra výkon nepotřebuju. Jezdím tzv. "kolem komína" Ne sice po městě, ale tak max. v okruhu 35km. A jde mi hlavně taky o ceny náhradních dílů (opravy si udělám sám). 66kw je ještě čerpadlo, zatímco 81kw je už systém čerpadlo-tryska).
Jo a ta cena je kolem 170 000Kč

Nebo si myslíte, že bych měl jít do té 81čky? Jaké máte zkušenosti vy? Zase, musím říct že ty vstřikovače jsem ještě neměnil, takže by měly vydžet a když je to ten systém čerpadlo tryska, tak to bude asi i míň žrát a kouřit ne? Palivo líp prohoří když tam nejde najednou, ale po dávkách ne? A zas musím říct, že já budu jezdit kolem komína, ale mám taky syna, kterému bych chtěl časem toto auto přenechat a on je vášnivý po úpravách a s 81čkou se dá dobře vyhrát jak jsem se zde dočetl. Já mám akorát strach s toho turba, nevím, buď měl švagr jen smůlu nebo se ty auta prostě kazí. 

Mozno trochu od veci, ale ja sa rozhodujem pri kupe ojazdeneho auta aj podla toho, kolko stalo ako nove. Drahsie auto ma kvalitnejsie diely a spracovanie, lepsiu vybavu, vyssiu spolahlivost,...
Mozno servis drahsieho auta je financne o nieco narocnejsi, ale vozis sa na lepsom aute
Mozno servis drahsieho auta je financne o nieco narocnejsi, ale vozis sa na lepsom aute

Opel Omega C 2.2DTI r.v.2001, Fiat Croma 1.9 TDid r.v. 1989 - ex
Motory 66 a 81 kW v Octaviích jsou konstrukčně shodné, ani jeden z nich není PD !!! Liší se tryskami, vačkovým hřídelem, (do modelu 2000 turbem) a jednotkou (ECU). Jinak jsou shodné.
Navíc si myslím, že poruchovost turba u 81 kW je spíš shodou okolností. Jde totiž o to, že první modely 66 kW měly bypassová turba, kde naopak poruchovost je vyšší, od modelu 2000 měly oba motory stejné turbo s proměnnou geometrií, takže ani zde nechápu, proč by měla být u 81 kW vyšší poruchovost.
Navíc si myslím, že poruchovost turba u 81 kW je spíš shodou okolností. Jde totiž o to, že první modely 66 kW měly bypassová turba, kde naopak poruchovost je vyšší, od modelu 2000 měly oba motory stejné turbo s proměnnou geometrií, takže ani zde nechápu, proč by měla být u 81 kW vyšší poruchovost.
Mégane Grandtour II 1,5dCi 78kW (*2008)
Scénic III 1,4TCe 96kW (*2012)
Master IV 2,3dCi 132kW (*2020)
Scénic III 1,4TCe 96kW (*2012)
Master IV 2,3dCi 132kW (*2020)
-
- Aktivista
- Příspěvky: 1521
- Registrován: 09 říj 2006, 22:00
- Bydliště: Pozdeň
Odpovědi: 0