akumulator startovaci prud

Jakékoliv dotazy týkající se problémů, údržby vozů koncernu VW. Týká se jen VW/Audi/Škoda/Seat

Moderátoři: šulda, Moderátoři

risiak31
Nováček
Příspěvky: 13
Odpovědi: 0
Registrován: 11 bře 2009, 18:48

akumulator startovaci prud

Příspěvek od risiak31 »

ahoj.
Potrebujem si kupit novu baterku (original je Banner, auto ma 8,5r. - 44Ah - 360A).

Vie mi niekto povedat, preco maju Bannerky v porovnani s kapacitne rovnakymi Baterkami napr. Exide, Varta, tak nizky starovaci prud?

prakticke priklady:
Banner Power Bull 50Ah - 420A
Banner Power Bull 55Ah - 450A

Varta Blue Dynamic 52Ah - 470A
Varta Silver Dynamic 54Ah - 530A

Exide Premium 53Ah - 540A

Alebo je to len nejaka ina metodika merania?

Diky :)
slovacek.milos
Aktivista
Příspěvky: 33611
Odpovědi: 0
Registrován: 23 pro 2007, 12:51
Bydliště: Strážnice

Příspěvek od slovacek.milos »

dneska se používjí vysokoobrátkové redukované starterý

a kdyby se ti podařilo do starteru dostat ten

velký průd

tak se změní v kouř (crazy)
macek000
Nováček
Příspěvky: 17
Odpovědi: 0
Registrován: 08 pro 2011, 12:53
Bydliště: jižní čechy

Příspěvek od macek000 »

Tak to asi není, určitě ne. (wallbash)

Čím vyšší startovací proud je schopna baterie vydat tím je kvalitnější.

Startér si sám vezme kolik potřebuje A.

Nejčastěji se používají evropské (EN), německé (DIN) a americké (SAE) normy. Požadavky na měření dle jednotlivých norem se různí. Proto např. u 55Ah baterie je startovací proud podle DIN 280A, podle EN 460A a podle SAE až 500A.
jericho-3
Aktivista
Příspěvky: 20116
Odpovědi: 0
Registrován: 16 čer 2009, 16:46

Příspěvek od jericho-3 »

Víc proudu nemůže vadit, naopak..Není nad to, když má starter proudu přebytek..Mám nejradši, když s motorem zamrská tak, že člověk nestačí vrátit klíček... :)
nepropadat panice...
Uživatelský avatar
MirekX
Aktivista
Příspěvky: 4716
Odpovědi: 0
Registrován: 24 led 2006, 18:27
Bydliště: Týniště nad Orlicí

Příspěvek od MirekX »

jednak jak je psáno nahoře - pozor na normu, dle které je startovací proud uveden. Velikost proudu je dána konstrukcí akumulátoru a hlavně plochou desek. Známým případem je gelová aku Optima, ta má kapacitu někde kolem 50-60Ah a proud 850 A.
Sharan 1,9 PD 115PS AUY- 225 PS a 500Nm turbo GTD1752VRL vodou chlazené ,Sharan 2,0 CFFB 140PS turbo GTD1752VRK-REA, - 226PS a 465Nm vše od Dieselpoweru. :) KTM SMT 990, KTM SMT 890 www.zvsagro.cz E-Golf 100kW, Enyaq RS (noteeth)
slovacek.milos
Aktivista
Příspěvky: 33611
Odpovědi: 0
Registrován: 23 pro 2007, 12:51
Bydliště: Strážnice

Příspěvek od slovacek.milos »

[quote="macek000"]Tak to asi není, určitě ne. (wallbash)



a co máš za problém si najdi v tabulkách jaká má být v autě takovou kup a je to


pokud máš startér za zenitem nepomože ani svěcená,



můj bratránek je koumák, měsíc sedí u netu a vyptával se na forech která baterka je ta nejlepší, vybral si si boš silver legovanou stříbrem přesně za tři roky mu klekla ani hlásek zničeho nic :( ted má starline za půlku peněz a zatím víc jak dva roky fachčí ;)
Uživatelský avatar
origoš
Aktivista
Příspěvky: 4149
Odpovědi: 0
Registrován: 23 led 2006, 14:21
Bydliště: Kladno
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od origoš »

e mi niekto povedat, preco maju Bannerky v porovnani s kapacitne rovnakymi Baterkami napr. Exide, Varta, tak nizky starovaci prud?
Už jsem to tu psal několikrát, tak ještě jednou:
Ta hodnota na baterce není startovací proud, ale proud, při kterém výrobce provádí zkoušku životnosti.
Je to hodnota, která vůbec nic nevypovídá, neboť nikde neuvádí, jaká skutečná životnost byla. Musí se pouze "vejít" do příslušné normy.
Benzín patří do letlampy a taky do resistinu

www.mosaznevyrobky.cz
Slavkov
Aktivista
Příspěvky: 4580
Odpovědi: 0
Registrován: 09 lis 2007, 15:48
Bydliště: Slavkov u Brna

Příspěvek od Slavkov »

Příkon startéru u ropáka je cca 2kW, napětí akumulátoru cca 12V... proud 2000/12=167A... při rozběhu nějaká ta špička... a jsme u té metodiky měření, že?

Kup si baterku, ke které máš důvěru... dneska je to stejně všechno spotřebák :(

Samozřejmě, pokud je startér přidřený, nenamazaný nebo je nějaký přechodový odpor na plusu od baterky ke startéru nebo špatná kostra motoru, respektive startéru, tak ti nepomůže sebelepší baterka... 8)
GIV Variant TDi ???kW
boobika
Aktivista
Příspěvky: 1155
Odpovědi: 0
Registrován: 02 srp 2009, 16:41

Příspěvek od boobika »

před nějakou dobou jsem klešťákem u studeného motoru (-5st) naměřil cca 400A při startu (1.9tdi). hodnota byla cca. stejná i u teplejšího motoru, pouze byla po kratší dobu. samozřejmě maximální hodnota proudu v okamžiku sepnutí startéru je brutální, ale to je jen pár milisekund :D
jericho-3
Aktivista
Příspěvky: 20116
Odpovědi: 0
Registrován: 16 čer 2009, 16:46

Příspěvek od jericho-3 »

Miloši, vzpomněl jsem si na Tebe, chlap měl ve Volvu baterku Starline asi rok a půl, a najednou ani nenasvítila kontrolky..Tak ji zapnul na nějakou "udržovačku" asi na 3 hodiny a volal a´t mu přivezu novou..Tak jsem ji přivezl a Starline ať vyhodím..Je to sráč a přitom je ještě v záruce...Pak jsem zjistil, že dcera vezla hochy ze zábavy a ti vzadu zapli vnitřní lampičku a do rána baterku vybili..Já ji nechal do rána nabít a již skoro rok mám super baterii , která maká jak blázen..Přesvědčil jsi mne.. :)
nepropadat panice...
Jarda S.
Aktivista
Příspěvky: 4288
Odpovědi: 0
Registrován: 13 lis 2010, 18:11
Bydliště: Netolice, největší prdel v republice

Příspěvek od Jarda S. »

ono starline baterie vyrábí varta (LOL)
Navara 2.5dci 126kw
Passat AVF 96kw
jericho-3
Aktivista
Příspěvky: 20116
Odpovědi: 0
Registrován: 16 čer 2009, 16:46

Příspěvek od jericho-3 »

Je mi hned líp.. :)
nepropadat panice...
Uživatelský avatar
MirekX
Aktivista
Příspěvky: 4716
Odpovědi: 0
Registrován: 24 led 2006, 18:27
Bydliště: Týniště nad Orlicí

Příspěvek od MirekX »

origoš píše:
e mi niekto povedat, preco maju Bannerky v porovnani s kapacitne rovnakymi Baterkami napr. Exide, Varta, tak nizky starovaci prud?
Už jsem to tu psal několikrát, tak ještě jednou:
Ta hodnota na baterce není startovací proud, ale proud, při kterém výrobce provádí zkoušku životnosti.
Je to hodnota, která vůbec nic nevypovídá, neboť nikde neuvádí, jaká skutečná životnost byla. Musí se pouze "vejít" do příslušné normy.
to na baterce ale je velikost startovacího proudu - každá norma má jiné požadavky , toto je třeba norma EN:

Startovací proud (A) – startovací baterie jsou konstruovány v první řadě pro poskytování maximálního proudu po krátkou dobu. Startér motoru vyvíjí na baterii tzv. pulzní zátěž. Čím větší proud (udává se v ampérech – A) je baterie schopna poskytnout, tím snadněji by se měl startovaný motor uvézt do chodu. Např. baterie BRIT 55 Ah má dle evropské normy EN hodnotu startovacího proudu CCA (tzv. studený startovací proud) 420A. Výši startovacího proudu ovlivňuje krom potenciálu baterie také teplota. Při profesionálním testování startovacích baterií určuje výsledek testu průběh napětí (V). Dle evropské normy (EN) probíhá test startovacího proudu při teplotě –18°C. Plně nabitá baterie se vybíjí například 420A dokud napětí neklesne na 6 V. Během toho je třeba napětí po 30 sekund držet nad limitem 9V a čas do poklesu napětí na 6V musí být alespoň 150s.
Sharan 1,9 PD 115PS AUY- 225 PS a 500Nm turbo GTD1752VRL vodou chlazené ,Sharan 2,0 CFFB 140PS turbo GTD1752VRK-REA, - 226PS a 465Nm vše od Dieselpoweru. :) KTM SMT 990, KTM SMT 890 www.zvsagro.cz E-Golf 100kW, Enyaq RS (noteeth)
slovacek.milos
Aktivista
Příspěvky: 33611
Odpovědi: 0
Registrován: 23 pro 2007, 12:51
Bydliště: Strážnice

Příspěvek od slovacek.milos »

jericho-3 píše: která maká jak blázen..Přesvědčil jsi mne.. :)
oni tě přesvědčí i o tom že je to sráč,

je to baterka jak každá jiná,
kařdý výrobce se snaží aby vydržela záruku starline 3 roky

dávám je od roku 2OO7, reklamace jsem měl do roka kleka 14O Ah a merfiho zákon sousedce za tři měsíce, reklamace mi uznali, mám to v tate,líze, v3s DESTA,

moje auta a dětí mají starline proč ne když koupím převážně se slevou v akci a jak píše jarda ale nepropaguji tuto značku kdo chce jinou objednám nevnucuju na dražší mám větší marži ;)
jericho-3
Aktivista
Příspěvky: 20116
Odpovědi: 0
Registrován: 16 čer 2009, 16:46

Příspěvek od jericho-3 »

Já měl dokonce výčitky, tak volám majiteli/je to známý/, hele Luboši. té baterce nic není, šlape dobře, nechceš ji jako náhradní? A on, nechci, jednou mne nasrala a ta nová šlape... :)
nepropadat panice...
Odpovědět

Zpět na „Údržba/problémy VW group (DIESEL)“